Mano Sparnai: Diskusijos / Teorija.Skaičiavimai.Projektai / literatura apie sraigtus.


Diskusijos

Mano Sparnai :: Diskusijos :: LĖKTUVO GAMYBOS, KONSTRAVIMO KLAUSIMAI :: Teorija.Skaičiavimai.Projektai
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
literatura apie sraigtus.
Eiti į puslapį   <<      
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
Velbasys A
Tr Sau 13 2010, 11:50
Užsiregistravęs dalyvis #446
Prisijungta: Kt Rgp 13 2009, 12:21
Vieta: kaunas - vilnius
Pranešimų: 213
OO!! kiek info
aciu!! panasu, kad lieku skolingas
Į viršų
Tinklalapis
AHTAHAC
Tr Sau 13 2010, 07:49
AHTAHAC
Užsiregistravęs dalyvis #37
Prisijungta: An Vas 26 2008, 08:33
Pranešimų: 692
ai kačia skolingas - ir taip viskas vogta iš interneto .....
Į viršų
Algis
Kt Kov 18 2010, 09:07
algis
Užsiregistravęs dalyvis #12
Prisijungta: An Vas 19 2008, 10:25
Vieta: Elektrėnai
Pranešimų: 1981
Dar "vogtos" informacijos apie pliurpas. Gal kam pravers:

Sraigto charakteristikos turi žymią įtaką skridiminėms charakteristikoms, variklio darbui, variklio resursui, triukšmui ir kitoms savybėms. Todėl svarbu teisingai parinkti sraigtą.



Pav. 1. Turimas ir reikalaujamas sukimo momentai

Aukščiau pateiktas grafikas parodo oro sraigto ir variklio sąveiką. Kreivės А, В, С ir D rodo ivairių sraigtų reikalaujamą sukimo momentą, išaugantį didėjant apsukoms. Esant alkūninio veleno apsukoms mažesnėms už nominalų (tai apsukos prie kurių variklio galia didžiausia), variklio sukimo momentas turi būti didesnis už reikalaujamą sraigto sukimo momentą. Be to ji neturi būti artima variklio sukimo momentui (kreivė В), todėl kad atsiradus nežymiam variklio galios sumažėjimui (atmosferinių sąlygų pasikeitimas) žymiai sumažėja variklio apsukos (taškai X ir Y).
Kreivėje А (rekomenduojamo sraigto charakteristika,) parodyti taškai N (susikirtimas su turimu sukimo momentu esant pilnai apkrovai) ir taškas R (susikirtimas su turimu sukimo momentu esant dalinei apkrovai). Kaip matosi iš grafiko, bet kuriame kreivės A taške, žemiau taško N, variklis turi perteklinį sukimo momentą. Su tokiu sraigtu variklis dirba išnaudodamas visas galimybes.
Jei sraigto diametras, žingsnis ar reduktoriaus perdavimo skaičius parinkti neteisingai, tai reikalaujamo sukimo momento kreivė skirsis nuo rekomenduojamos. Kreivė C grafike atitinka “sunkų” sraigtą tai yra su pernelyg dideliu diametru ar žingsniu. Su per “sunkiu” sraigtu variklis neišvystis nominalių sūkių , be to atsiranda sąlygos oro-kuro mišinio “perriebinimui”.
Kreivė D atitinka “lengvą” sraigtą. Su per “lengvu” sraigtu variklis viršija alkūninio veleno sūkius dėl ko pablogėja variklio charakteristikos, oro-kuro mišinys pasidaro per “liesas” ir atsiranda pavojus sugadinti variklį.
Keičiant reduktoriaus perdavimo skaičių, galima pastumti reikalaujamo sukimo momento kreivę. Pvz.: norint priartinti kreivę D prie optimalios pozicijos, būtina padidinti reduktoriaus perdavimo skaičių o kreivei B – sumažinti.

Trauka
Sraigto trauka gaunama dėl reaktyvinės jėgos, atsirandančios sraigto mentėms atmetant oro masę, pratekančią per sraigto sukimosi plokštumą. . Sraigto trauką P galima paskaičiuoti pagal formulę:


kur
m — oro masė pratekanti per 1 sek. per sraigto sukimosi plokštumą;
V1 — srauto greitis sraigto plokštumoje;
V0 — skridimo greitis.
Oro masė pratekanti per sraigto plokštumą per 1 sek. apskaičiujama pagal formulę:


kur
R — sraigto radiusas,
ρ— oro tankis
tai:


Iš formulės matosi, kad trauką galima didinti arba didinant sraigto diametrą (R), arba oro srauto greitį (Vj). Bet oro srauto greičio didinimas mažina sraigto NVK. Todėl kiekvienam skraidymo aparatui, su užduotu skridimo greičiu (Vg), egzistuoja optimalus sraigto dydis (diametras ir žingsnis) prie kurio trauka ir NVK maksimalūs. Sraigto statinė trauka nėra jo kokybės kriterijus, nes sraigtas privalo išvystyti pakankamą trauką skrydyje. Pgarindiniai faktoriai yra trauka ir apsukos.



Pav. 2. Skridimo greičio įtaka traukai

Pav. 2 matome sraigto charakteristikas pagal skridimo greitį. Kreivė 1 atitinka sraigtą su mažu žingsniu. Jo trauka mažėja didėjant skridimo greičiui. Kreivė 2 atitinka sraigtą su dideliu žingsniu, jo statinė trauka mažesnė, bet augant skridimo greičiui (nuo pakilimo iki kreiserinio), turi didžiausias reikšmes.
Inercijos momentas, disbalansas ir sraigto “mušimas”
Sraigto inercijos momentas
Sraigto inercijos momentas turi didelę įtaką dinaminėms variklio charakteristikoms, reduktoriaus detalių ir variklio alkūninio veleno-stūmoklių grupės resursui. Viršijus leistiną inercijos momentą, išsibalansuoja kuro mišinio procesas; padidėja reduktoriaus dantračių ir guolių apkrova, ypač skridime su perkrovomis, taip pat reduktoriaus dempferis dirba neskaičiuotinuose režimuose. Leistini inercijos momentai:
Reduktorius В 3000 kg/cm2
Reduktorius С 6000 kg/cm2
Reduktorius Е 6000 kg/cm2
Keturtakčių ROTAX reduktoriai 6000 kg/cm2
Norint nustatyti inercijos momentą reikia pakabinti oro sraigtą kaip parodyta paveikslėlyje.



Pakabinimui galima naudoti nesitampančią ploną vielą, kurios ilgis (L) ne mažiau 1.5 m. Pakabinimo taškai turi būti lygiagretūs, o tarpas tarp jų (2R) turi būti 6 kartus mažesnis nei vielos ilgis (L). Atlenkti sraigtą nuo ramybės būsenos 5° ÷ 10° horizontalioje plokštumoje. Nustatyti laiką (t) per kurį sraigtas atliks 30 svyravimo ciklų horizontalioje plokštumoje.
Naudodamiesi formule:


kur
М — sraigto masė kg;
t — laikas per kurį sraigtas atliko 30 svyravimo ciklų sek.;
R — pusė atstumo tarp pakabinimo taškų cm.;
L — pakabų ilgis cm.;
P — kg/cm 2 .
Sraigto “mušimas” ir disbalansas
Viršijus sraigto “mušimo” ir disbalanso leistinas ribas padidėja variklio vibracija kuri persiduoda orlaivio konstrukcijai ir yra pagrindinė dempferio bei variklio ir agregatų amortizatorių gedimo priežastis.
Atliekant 25 val. reglamentinius darbus, o taip pat po sraigto remonto, būtina patikrinti oro sraigto “mušimą” ir disbalansą. Naudojame formulę:



kur
Р — išcentrinė jėga kurią iššaukia disbalansas N
Naujam sraigtui — Р = 40 N. Leistina reikšmėе — Р = 80 N.
i — reduktoriaus perdavimo skaičius;
n — max sūkiai aps/ min
D — leistino disbalanso reikšmė g.
Ašinio ir radijalinio “mušimo” reikšmę nustato sraigto gamintojas. Kaip taisyklė šis dydis neturi viršyti 2 ÷ 3 mm.
Į viršų
Tinklalapis
Vytas vienarankis
Kt Kov 18 2010, 02:46
Pasilgau Lietuvos
Užsiregistravęs dalyvis #536
Prisijungta: Št Vas 20 2010, 05:28
Vieta: Alytaus raj.
Pranešimų: 52
Ačiū AHTAHAC už info.
Į viršų
svajoklis
Pn Grd 03 2010, 10:13
Užsiregistravęs dalyvis #54
Prisijungta: An Kov 11 2008, 06:18
Pranešimų: 5
sveiki!!!
aciu uz info!!!


[ Redaguota Pn Grd 03 2010, 10:36 ]
Į viršų
Eiti į puslapį   <<       

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.0796sek,0.0105iš to užklausomsDB užklausos:29. Naudojama atmintis:3,816kb