Mano Sparnai: Diskusijos / Įvairūs klausimai / Vne nustatymas


Diskusijos

Mano Sparnai :: Diskusijos :: BENDRI KLAUSIMAI :: Įvairūs klausimai
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Vne nustatymas
Eiti į puslapį       >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
NNN
Kt Rgs 16 2010, 03:10
NNN
Užsiregistravęs dalyvis #14
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56
Pranešimų: 5732
Bandymų tikslas: nustatyti maksimalų orlaivio skridimo greitį, kuris būtų sunkiai pasiekiamas ir, iki kurio dydžio orlaivis būtų normaliai valdomas, nevirpėtų ir neflateruotų, ir nebūtų viršyti maks. variklio sūkiai.



Pakilti orlaiviu į saugų aukštį ir pikiruoti orlaivį iki VNE išlyginant pakankamam aukštyje virš žemės, mažiausiai 330 m virš žemės paviršiaus.



Procesas:

1. Skristi pilna variklio galia, pasiekiant maksimalų horizontal skridimo greitį.

2. Skrendant maksimaliu horizontalaus skrydžio greičiu, pilna variklio galia, palaipsniui kreiptį orlaivį žemyn, didinant skridimo greitį kas 10 km/h ir darant pauzes, kurių metu patikrinti, ar orlaivis valdosi normaliai, yra paklusnus vairams (ar jie nėra "palengvėję"). Pastaba: visą laiką stebėti variklio sūkius, kad neviršyt maks. leistinų; stebėti atsirandančius virpesius, ar flaterio požymius, ir jiems atsiradus, bandymą nutraukti.

3. Jei net visiškai uždarius droselį, pasiekiami maks. variklio sūkiai - nutraukt bandymus ir tikrinti sraigto žingsnį.

4. Neviršyti VNE daugiau, nei 5%.

[ Redaguota Pr Rgs 20 2010, 03:50 ]
Į viršų
Rolandas
Kt Rgs 16 2010, 03:26
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5561
Iš kur šita metodika?
Į viršų
NNN
Kt Rgs 16 2010, 03:49
NNN
Užsiregistravęs dalyvis #14
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56
Pranešimų: 5732

Nedarykit šių bandymų patys, nepasitarę su kvalifikuotais bandytojais !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



[ Redaguota Št Rgs 18 2010, 11:38 ]
Į viršų
KL
Kt Rgs 16 2010, 09:07
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
Taip bando ULO anglai.

O kaip anglai bando iš kurio aukšto jie gali iššokti ir neužsimušti?
O kaip bando, ar tikrai negalima kišti rankos į liūto narvą?

Kokia prasmė tokius bandymus atlikti paprastiems pilotams?

Vne išsiverčia V NEVER EXCEEDED, t.y. greitis, kurio negalima viršyti.
Jį nustato projekto autoriai ir išbando lakūnai-bandytojai.
Lakūnai-skraidytojai jį nustato tik pagal raudoną liniją ant greičio prietaiso.
Į viršų
NNN
Kt Rgs 16 2010, 09:29
NNN
Užsiregistravęs dalyvis #14
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56
Pranešimų: 5732

KL rašė ...

Taip bando ULO anglai.

O kaip anglai bando iš kurio aukšto jie gali iššokti ir neužsimušti?
O kaip bando, ar tikrai negalima kišti rankos į liūto narvą?

Kokia prasmė tokius bandymus atlikti paprastiems pilotams?

Vne išsiverčia V NEVER EXCEEDED, t.y. greitis, kurio negalima viršyti.
Jį nustato projekto autoriai ir išbando lakūnai-bandytojai.
Lakūnai-skraidytojai jį nustato tik pagal raudoną liniją ant greičio prietaiso.




?????????????????????

O nejaugi tai niekam neidomu?

Aš juk nerekomenduoju kiekvienam tokius bandymus atlikt.

Į viršų
KL
Kt Rgs 16 2010, 09:52
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
Kęstutis rašė ...

Aš juk nerekomenduoju kiekvienam tokius bandymus atlikt.


Tada sori...
Nes pagal pavadinima ir aprašymą atrodo, kad anglai tai daro kasdien prieš valgį...
Yzi...
Į viršų
AR
Kt Rgs 16 2010, 10:34
www.ROTORKLUBAS.lt
Užsiregistravęs dalyvis #6
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 08:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 3567
Kęstutis rašė ...

KL rašė ...

Taip bando ULO anglai.

O kaip anglai bando iš kurio aukšto jie gali iššokti ir neužsimušti?
O kaip bando, ar tikrai negalima kišti rankos į liūto narvą?

Kokia prasmė tokius bandymus atlikti paprastiems pilotams?

Vne išsiverčia V NEVER EXCEEDED, t.y. greitis, kurio negalima viršyti.
Jį nustato projekto autoriai ir išbando lakūnai-bandytojai.
Lakūnai-skraidytojai jį nustato tik pagal raudoną liniją ant greičio prietaiso.




?????????????????????

O nejaugi tai niekam neidomu?

Aš juk nerekomenduoju kiekvienam tokius bandymus atlikt.




Idomu. bet KL norejo pasakyti, kad Vne yra skaiciuojamas projektuojant ir yra konstrukcijos atsparuma apibreziantis dydis. Jo skrydzio metu nenustatyti neimanoma galima tik patikrinti ar skaiciavimai buvo teisingi.
Į viršų
Rolandas
Kt Rgs 16 2010, 10:54
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5561
Sunkoka patikėti kad taip iš tiesų nustamoma max. leistini greičiai.Taip elgtis galima tik visai nusivylus gyvenimu...
Visų pirma minimalus aukštis tokiems bandymams turėtų būti bent 2 km, pilotas su šalmu ir pasiruošęs šuoliui parašiutu. Įsivaizduokit ką reikėtų daryti jei aeroplanas per sekundės dalį subyrėtų į dalis, kai kurios jų kliudytų pilotą. Iš 2 km drąsus vyras gali išsigelbėti, iš 300 m-be šansų.Profesionalaus bandytojo tikrai nereikia, užtenka drąsuolio.

Kaip žinia, flateris tai rezonansiniai augantys kurios nors lėktuvo dalies svyravimai, dažnai besibaigiantys tos dalies ar viso orlaivio suirimu. Tai įvyksta akimirksniu, kažkas panašaus į sprogimą. Dažnai nei piloto patirtis nei reakcija negali padėti.

Teko pakliūti į flaterį 100m aukštyje 1988m Biržuose bandant Klimovskio lėktuvėlį su "Zylės" sparnais. Pasiekus 130 km/val greitį pajutau stiprų purtymą, galvojau kad suiro propeleris ir sumažinau variklio sūkius iki minimalių. Deja vibravo sparnų galai maždaug 4 Hz dažniu ir 20 cm amplitude.Lėtai sumažinus greitį iki 90 km/val flateris liovėsi. Metalinė konstrukcija tikriausiai būtų suirus, elastinga medinė konstrukcija atlaikė.

Vne nustatymui metodika yra gerokai sudėtingesnė nei aprašė Kęstutis, jei bus įdomu-aprašysiu.
Į viršų
Nerijus Korbutas
Kt Rgs 16 2010, 11:03
Puslapio įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #1
Prisijungta: Št Vas 16 2008, 01:23
Vieta: Raseiniai. Lietuva
Pranešimų: 1797
Rolandai, jaunystėje jei neklystu dirbai bandytoju ESAG'e, tad įtariu tų prisiminimų tikrai yra ir daugiau, netik Klimovskio lėktuvėlis.
Į viršų
Vanagiukas
Kt Rgs 16 2010, 11:59
Užsiregistravęs dalyvis #304
Prisijungta: Kt Sau 08 2009, 05:14
Pranešimų: 341
LAAAABAI idomu Rolandai!
Į viršų
Eiti į puslapį       >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.0776sek,0.0105iš to užklausomsDB užklausos:30. Naudojama atmintis:3,894kb