Mano Sparnai: Diskusijos / Juridinė orlaivio statymo dalis. Įstatymai. CAA informacija / "Riebūs" ULO, arba 450 kg riba


Diskusijos

Eiti į puslapį       >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
KL
Sk Bal 03 2011, 10:05
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
Forume dažnai kyla diskusijos apie ULO svorio apribojimus.
Keli pavyzdžiai:

Rolandas;
Tuščio svoris 290 kg-kaip ir didžiosios daugumos ultralengvos klasės lėktuvų. Juk skridimo svorio apribojimas ultralengvam lėktuvui -450kg. Išeitų du pilotai po 70 kg ir 30 ltr benzino. Ne visai sueina galai, tačiau Europos CAA tokio svorio lėktuvus registruoja kaip ultralengvus ir leidžia skraidyti su ULO licencija.
Kadangi tokio svorio ULO registruota tūkstančiai, rimtai kalbama apie 450 kg svorio apribojimo padidinimą.

Kęstutis:
Na, čia truputi ne taip. Tuščio dviviečio ULO vidutinis svoris turėtų būti (ir daugumo atveju yra) tarp 170-200 kg. Viena vieta skaičiuojama tarp 85-100 kg. Taigi, 290kg tuščias orlaivis niekaip nebus ULO.

Iš tikrųjų pilnas dviviečio ULO svoris skaičiuojamas taip:
- Tuščio ULO svoris + ekipažo svoris (172 kg) + kuro 1 val. skrydžio, arba
- Tuščio ULO svoris + 1 piloto svoris (86 kg) + pilnas kuro bakas.

Originalas apanglėjusiems (anglų BCAR-S):
Maximum weight. The maximum weight must be established so that it is:
...
b) not less than the weight which results from the empty weight of the aeroplane,
plus a weight of occupant(s) of [86] kg for a single-seat aeroplane, or [172] kg for
a two-seat aeroplane, plus the required minimum equipment, plus [ ] fuel [for at
least 60 minutes flight at maximum continuous power.]
...
c) [not less than the weight which results with one (86 kg pilot) occupant, required
minimum equipment and maximum fuel. (See AMC S 25 c).)]


Mūsų pagrindinės nuostatos:
- gamintojo deklaracija, kad tai Euro-ULO, t.y. jo tipinė konstrukcija gali tilpti į ULO apribojimus,
- pilotas yra atsakingas už 450/472,5/495 kg maksimalų svorį.

Kai kuriose šalyse praktikuoja tuščio ULO svorio apribojimus, arba pilno svorio patikrinimus prieš skrydį.
Manau, kad čia bergždžias darbas, kiekvienam aerodrome nepastatysi policininko su svarstyklėm.
Į viršų
Mikas M.
Sk Bal 03 2011, 10:19
Don't drink & drive, better smoke & fly
Užsiregistravęs dalyvis #680
Prisijungta: Pr Lap 08 2010, 09:03
Pranešimų: 140
O kas gali paaiškint kame yra blogis, kai tas ULO "nutunka"? Per greit skris? Daugiau įrangos tilps? Valdymas tampa sudėtingesnis? Sudarys konkurenciją bankrutuojančiai Aurelai, veždamas du zmogeliukus toliau nei 100km ? Per daug išlengvinta ir nesaugi konstrukcija tampa? Gali tapti prieinamas platesnei zmonių masei, tuo sudarydamas kažkokią konkurenciją "išrinktiesiems" ?
Į viršų
KL
Sk Bal 03 2011, 11:14
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
"Nutukę" ULO yra nebe ULO.
Taip nustatyta EU reglamento 216/2008 priede II (Annex II), todėl galioja visoje ES.
Jie papuola į EASA reguliavimo zoną ir turi būti sertifikuoti pagal Part 21. Taip pat jų gamintojai ir projektuotojai.
Jiems nebegalioja ULO tinkamumai, pilotų licencijos.
Jiems nebegalioja draudimai, jeigu jie buvo drausti kaip ULO.
Ir t.t.
Techniškai jie niekuo nepasikeičia, nes dažniausiai parduodami JAV kaip LSA (iki 600 kg), teisiškai jie tampa nelegaliais.
Į viršų
Mikas M.
Pr Bal 04 2011, 08:23
Don't drink & drive, better smoke & fly
Užsiregistravęs dalyvis #680
Prisijungta: Pr Lap 08 2010, 09:03
Pranešimų: 140
Vienu zodziu nelegalus, nes biurokratai taip nusprende?
Į viršų
KL
Pr Bal 04 2011, 08:47
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
Dauguma Europos aviatorių taip nusprendė, biurokratai surašė į taisykles.
Kaip matyti iš diskusijų, Lietuvos aviatoriai irgi neturi bendros nuomonės.
O kokie, pagal jus, turėtų būti ULO?
Pagal ką juos atskirti nuo "NE ULO"?
Į viršų
NNN
Pr Bal 04 2011, 08:50
NNN
Užsiregistravęs dalyvis #14
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56
Pranešimų: 5732
Čia gal įsiterpsiu vėl ne vietoj, nes norėčiau pasakyt, kad ne vien legalumas (tų dalykų nelabai suprantu - čia KL pasaulis) brėžia ribą tarp ULO ir "nutukusio" ULO.

Yra du esminiai skirtumai pačio orlaivio konstrukcijoje (visi tipai) ir piloto kvalifikacijoje.

ULO gaminamas iš ko papuola, beveik nenaudojant aviacinių medžiagų bei technologijų. To pakanka, jei greičiai ir svoriai neviršija aukščiau nustatytų. Tas ribas sugalvojo ne biurokratai. Jie tik surašė "pagal faktą" Pasaulinės ULO praktikos išvadas. Jei norima siekti didesnių greičių, ar svorių, tai jau nebeapseinama be "didžiosios" aviacijos praktikos, o tai jau patenka ir į "didžiosios avaicijos" jurisdikcija.
Tagi labai lengva apsispręsti, ko norime ir siekiame.

Piloto kvlafikicija tikrajam ULO irgi labai nestandartinė, neįprasta "didžiajai" aviacijai ir todėl palikta pačių ULO pilotų apsisprendimui. Angliškai visa ULO veikla vadinama "uncoventional aviation" - "netradicinė aviacija", panašiai, kaip netradicinė medicina

Ir praktiškai, ir teoriškai bet kokį ULO galima pagaminti iš medžiagų bei detalių parduodamų statybinių medžiagų, tekstilės, santechnikos ir t.t. parduotuvėse, prietaisais apsirūpinti sporto, automobilių ir motociklų bei ... žvejų reikmenų parduotuvėse ir t.t. Kur čia aviacija?

Mokymas taip pat netradicinis - nereik mokymo klasių su plakatais, rašto darbų, paskaitų, net pačių mokyklų nereik - viskas atliekama lauko sąlygomis, gaiviam vėjeliui dvelkiant, draugiškai besišnekučiuojant, mėgaujantis gamtos teikiama ramybe bei atgaiva. Na, vėl sentimentai ....
Taigi ...
Į viršų
vytas
Pr Bal 04 2011, 09:14
nespjauk į vandenį,jei nieks jo negers
Užsiregistravęs dalyvis #34
Prisijungta: Pr Vas 25 2008, 09:49
Pranešimų: 2966
"
Ir praktiškai, ir teoriškai bet kokį ULO galima pagaminti iš medžiagų bei detalių parduodamų statybinių medžiagų, tekstilės, santechnikos ir t.t. parduotuvėse, prietaisais apsirūpinti sporto, automobilių ir motociklų bei ... žvejų reikmenų parduotuvėse ir t.t. Kur čia aviacija "

Nu jo,cemento maišas,plytelių pora metrų kvadratinių,keli cinkuoti vamzdigaliai ,dar unitazas ,ir turim visai neblogą........tualetą.

P.S. atsiprašau,bet kad jau pezam,tai pezam.

[ Redaguota Pr Bal 04 2011, 09:17 ]
Į viršų
Rolandas
Pr Bal 04 2011, 09:52
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5558
Skrendantis turi turėti bent krislą sveiko proto ir padorumo.


[ Redaguota Pr Bal 04 2011, 04:40 ]
Į viršų
NNN
Pr Bal 04 2011, 10:05
NNN
Užsiregistravęs dalyvis #14
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56
Pranešimų: 5732

vytas rašė ...

"
Ir praktiškai, ir teoriškai bet kokį ULO galima pagaminti iš medžiagų bei detalių parduodamų statybinių medžiagų, tekstilės, santechnikos ir t.t. parduotuvėse, prietaisais apsirūpinti sporto, automobilių ir motociklų bei ... žvejų reikmenų parduotuvėse ir t.t. Kur čia aviacija "

Nu jo,cemento maišas,plytelių pora metrų kvadratinių,keli cinkuoti vamzdigaliai ,dar unitazas ,ir turim visai neblogą........tualetą.

P.S. atsiprašau,bet kad jau pezam,tai pezam.


Galiu pratęst sąrašą ... profiliuotas aliuminis, mediena, tvirtinimo detalės, sintetiniai audeklai, varikliai ir t.t.

Ar senai iš aliumininių šuoliakarčių (šuoliams į aukštį) sparnus gaminom?

Į viršų
KL
Pr Bal 04 2011, 10:08
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
Kęstutis rašė ...

ULO gaminamas iš ko papuola, ...
Piloto kvlafikicija tikrajam ULO irgi labai nestandartinė, ...
Ir praktiškai, ir teoriškai bet kokį ULO galima pagaminti iš medžiagų, parduodamų ... santechnikos ir t.t. parduotuvėse, prietaisais apsirūpinti ... žvejų reikmenų parduotuvėse ir t.t.
Kur čia aviacija?

Liežuvis mano - priešas mano ...

Gal galima truputį lėčiau, nespėju užsirašinėti...


Į viršų
Eiti į puslapį       >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.0820sek,0.0078iš to užklausomsDB užklausos:29. Naudojama atmintis:3,914kb