Mano Sparnai: Diskusijos / Kompozitai / Formos gamyba.Darbas su kompozitais


Diskusijos

Mano Sparnai :: Diskusijos :: LĖKTUVO GAMYBOS, KONSTRAVIMO KLAUSIMAI :: Kompozitai
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Formos gamyba.Darbas su kompozitais
Eiti į puslapį   <<        >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
Rolandas
An Grd 20 2011, 10:33
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 4918
Lietuvoje 40 metų bandoma padaryti stiklus kontaktiniu būdu, deja rezultatai nepatenkinami, todėl populiarus bekontaktinis-pučiant orą ar naudojant vakumą. Išpūstas stiklas paprastai vaizdo nekraipo, kokybė labai gera, tik neįmanoma pagaminti tikslaus gaminio.
Kelios firmos pasaulyje kontaktiniu būdu pagamina idealių savybių stiklus, paslaptis mūsų specams iki šiol neaiški.
Galimas dalykas problema tame, kad mūsiškiai kaitina stiklą iki 170 laipsnių-kaip ir formuojant suspaustu oru. Stiklas suminkštėja, ant jo atsispaudžia formos defektai.
Teko skaityti, kad formuojant kontaktiniu būdu, stiklas kaitinamas tik iki 140 laipsnių. Visai galimas dalykas kad čia ir yra visa paslaptis, reikėtų pabandyti.
Į viršų
AR
An Grd 20 2011, 10:34
www.ROTORKLUBAS.lt
Užsiregistravęs dalyvis #6
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 08:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 3503

Juozas rašė ...

Optimali stiklo formavimo temperatūra apie 170 laipsnių. Kaitinant IR lempomis, būtina matuoti stiklo temperatūrą bekontaktiniu IR termometru (lazeriniu). Oro temperatūra termokameroje gali žymiai skirtis nuo stiklo temperatūros.
Pūtimui patogu naudoti slėgio reguliatorių. Prieš pučiant slėgis sumažinamas iki nulio, po to palaipsniui didinamas, stebint stiklo pūtimąsi.
Metodas tuo patogus, kad atsiradus oro nutekėjimui, reguliatorius automatiškai papildo prarastą oro kiekį.
Čia tik bendri principai. Tikslesnę ir išsamesnę informacija būtų galima pateikti žinant kokį gaubtą numatoma gaminti.


Dekui.
Bendri principai tai aiskus - tiesiog noretusi daugiau informacijos. Gaubtas numatomas tokios formos, kurios neimanoma ispusti "burbuliniu" metodu. Teks tiesiog paeksperimentuoti su mazais stiklo gabaliukais
Į viršų
AR
An Grd 20 2011, 10:36
www.ROTORKLUBAS.lt
Užsiregistravęs dalyvis #6
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 08:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 3503
Rolandas rašė ...


Teko skaityti, kad formuojant kontaktiniu būdu, stiklas kaitinamas tik iki 140 laipsnių. Visai galimas dalykas kad čia ir yra visa paslaptis, reikėtų pabandyti.


bandysiu. Parasysiu, jei kas gero pavyks.
Į viršų
justas
Tr Grd 21 2011, 12:37
Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 06:03
Vieta: LONDON
Pranešimų: 1306
As kiek skaiciau ir ka pavyko rast tai kaip suprantu yra tarpine technologija tarp putimo ir matricos kuri neleidzia stiklui issipust daugiau nei reikia. Esu mates kad ir forma tik stiklo pakraschiuose o vidurys kaip ir laisvai puciamas. Man rodos kad Rolando teisybe. Kontaktiniu budu aiskiai temperatura turetu but mazesne.
Į viršų
Vainius
Tr Grd 21 2011, 08:19
vainius
Užsiregistravęs dalyvis #573
Prisijungta: Pr Bal 26 2010, 07:51
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 280
O LAK gamykla kokiu būdu gamina gaubtus?
Į viršų
Rolandas
Tr Grd 21 2011, 08:44
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 4918
Vainius rašė ...

O LAK gamykla kokiu būdu gamina gaubtus?

Gamykla daug metų pūtimo būdu(kažkada vakuumuojant) gamino stiklus, turi puikią elektrinę krosnį, tačiau negalėjo išlaikyti tikslios formos. Kontaktiniu būdu gaudavosi nekokybiškas paviršius.
Nežiūrint didelio įdirbio, gamykla apie 15 metų brangiai perka gaubtų ruošinius iš Šveicarijos.
Krosnis stovi nenaudojama, jei atsirastų pilietis, rimtai norintis paeksperimentuoti su stiklais, manau ta krosnimi jam leistų naudotis.
Prienuose yra dar viena firma http://www.skaidris.lt/, ją įkūrė buvęs gamyklos darbuotojas.
Deja, problemos tos pačios-gamina netikslius gaminius pūtimo būdu arba blogo paviršiaus gaminius kontaktiniu būdu.

[ Redaguota Tr Grd 21 2011, 08:48 ]
Į viršų
NNN
Tr Grd 21 2011, 09:25
NNN
Užsiregistravęs dalyvis #14
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56
Pranešimų: 5722
Kažkur skaičiau apie tas problemas. Tame straipsnyje teigiama, kad geriausios kokybės stiklus (šalmams, orlaiviams ir t.t.) pagamina tos firmos, kurios gamina patį stiklo ruošinį, arba naudoja ruošinį (stiklo lapą) netrukus po jo pagaminimo (kitoj firmoj). Paslaptis atseit tame, kad polikarbonatas (o jis dabar plačiausiai naudojamas) keičia savo savybes bėgant laikui. Gal čia tame paslaptis? Man tas "Skaidris" bandė pūst skydą MS ... išpūst išpūtė, bet buvo pilnas burbulų (polikarbonatas gerią drėgmę, kaip ir medis ... ).


[ Redaguota Tr Grd 21 2011, 09:26 ]
Į viršų
Marius
Tr Grd 21 2011, 09:58
Kas nori- ieško galimybių, kas nenenori-priežasčių.
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: Št Vas 23 2008, 11:18
Vieta: Visaginas
Pranešimų: 2700
Gal kuo pravers:
http://www.reaa.ru/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1230999348/960
Į viršų
AR
Tr Grd 21 2011, 05:48
www.ROTORKLUBAS.lt
Užsiregistravęs dalyvis #6
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 08:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 3503


ACIU. va cia tai ko reikia - studijuosim

Buvau rades rusu forume kelias temas apie gaubtus, taciau sios temos neskaiciau (nes ji pagal pavadinima yra apie cri-cri)
Į viršų
Reno
An Grd 27 2011, 12:35
Užsiregistravęs dalyvis #664
Prisijungta: Kt Spa 21 2010, 05:44
Pranešimų: 1041
Taip gaubtus savo mediniams sklandytuvams gamindavo anglai (Slingsby Sailplanes). Žiūrėti nuo 0:30
http://www.youtube.com/watch?gl=RU&feature=channel&hl=ru&v=DsxHQClXuek


[ Redaguota An Grd 27 2011, 12:35 ]
Į viršų
Eiti į puslapį   <<        >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.0988sek,0.0089iš to užklausomsDB užklausos:31. Naudojama atmintis:3,922kb