Diskusijos
Mano Sparnai :: Diskusijos :: BENDRI KLAUSIMAI :: Juridinė orlaivio statymo dalis. Įstatymai. CAA informacija |
|
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >> |
Lengvosios aviacijos valdymo modelis |
Eiti į puslapį >> | |
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
|
Autorius | Pranešimas | ||
KL |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #13 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59Pranešimų: 969 | Kaip žadėjau kitoje temoje, noriu pristatyti LR lengvosios aviacijos valdymo (ar reguliavimo) modelį. Arba jos reguliavimo mechanizmą. Pradžioje trumpai ir tik esmė: - Įkuriama bendra valstybinė-visuomeninė darbo grupė lengvosios aviacijos problemoms kelti ir spręsti. - Ji sudaroma iš CAA specialistų (ne vadovų, o techninių specialistų!), dirbančių konkrečiose lengvosios aviacijos srityse (t.y. orlaiviai, oro erdvė, licencijos, skrydžiai...) ir visuomeninių lengvosios aviacijos atstovų. Dar būtų gerai juristą įtraukti. - Atrankos principas - kompetencija ir įgaliojimai. Ne tik geras savo srities specas, bet ir deleguotas konkrečios organizacijos (aeroklubo, federacijos, asociacijos...) su konkrečiais įgaliojimais. - Grupė suranda ir sprendžia LA problemas, kiek operatyvias (t.y. gęsina gaisrus, tipo transponderių skandalą), tiek ir strategines (ruošia teisinę bazę). - Problemų sprendimo būdas - paruošti, pasiūlyti ir "prastumti" savo sprendimus CAA, ministerijoje, vyriausybėje ar net seime. Po to kontroliuoti jų įgyvendinimą, prireikus pakoreguoti ir vėl "prastumti". Kad būtų aiškiau - konkretus pavyzdys: Vienas iš darbo rezultatų gali būti virtualus LR žemėlapis, kuriame būtų operatyvi informacija apie visą aviacinę veiklą: pastovios ir laikinos para/deltasparnistų starto aikštelės, aviasporto renginiai ar sąskrydžiai, skrydžio bandymai, gal net saliutai ar aitvarų varžybos. Su laikais, kontaktiniais tel. ir t.t. Informacija periodiškai "on-line" keičiama ir "apdeitinama" įgaliotųjų atstovų. Prispaustumėm ir kariškius pateikti savo informaciją. Gerai būtų ir jų atstovą turėti grupėje. Tokių problemų ir jų sprendimų galima išvardinti daug. Čia irgi būtų didelė pagalba. Tiek pirmam pristatymui. Jūsų nuomonė? | ||
Į viršų | | ||
NNN |
| ||
NNN Užsiregistravęs dalyvis #14 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56Pranešimų: 5732 | Na, pirmiausia - pavadinimas. Siūlau keisti į "Lietuvos aviacijos visuomeninę bendradarbiavimo tarybą". "valdymas" netinkamas žodis, neatitinkantis šio darinio esmės. Man neaišku, kaip ši taryba bus įteisinta? Gal sutartimi, pasirašyta tarybos narius deleguojančių organizacijų? (CAA, LAK, KAM?). Asociacijos kūrimas būtų pernelyg griozdiškas dalykas. Sutartimi visos institucijos būtų įsipareigojusios teikti informaciją, įtakojančią mažosios aviacijos veiklą Lietuvoje (ES teisės aktų projektai, KAM teisės aktų projektai, SM, CAA teisės aktų projektai), supažindinti su problemomis, kylančiomis aviacinėje veikloje. Sutatyje turėtų būti numatytos šalių teisės ir pareigos. O gal sutaries nereik? Gal užtenka galiojančių LR teisės aktų, kurie įpareigoja valstybės institucijas teikti visuomeninkams informaciją apie savo veiklą? Gal užtenka LAK rašto, įgaliojančio tarybos delegatus atstovauti LAK interesus aviacijos veiklą reguliuojančiuose procesuose? O gal ir to nereik? Gal tiesiog imam ir pasišnekam? P.S. Kaip bus finansuojama tarybos veikla? [ Redaguota Kt Rgp 04 2011, 10:28 ] | ||
Į viršų | | ||
Valdas-Fox |
| ||
ValdasFox Užsiregistravęs dalyvis #636 Prisijungta: Pn Rgs 10 2010, 02:23Pranešimų: 387 | KL rašė ... Kaip žadėjau kitoje temoje, noriu pristatyti LR lengvosios aviacijos valdymo (ar reguliavimo) modelį. Arba jos reguliavimo mechanizmą. Pradžioje trumpai ir tik esmė: - Įkuriama bendra valstybinė-visuomeninė darbo grupė lengvosios aviacijos problemoms kelti ir spręsti. - Ji sudaroma iš CAA specialistų (ne vadovų, o techninių specialistų!), dirbančių konkrečiose lengvosios aviacijos srityse (t.y. orlaiviai, oro erdvė, licencijos, skrydžiai...) ir visuomeninių lengvosios aviacijos atstovų. Dar būtų gerai juristą įtraukti. - Atrankos principas - kompetencija ir įgaliojimai. Ne tik geras savo srities specas, bet ir deleguotas konkrečios organizacijos (aeroklubo, federacijos, asociacijos...) su konkrečiais įgaliojimais. - Grupė suranda ir sprendžia LA problemas, kiek operatyvias (t.y. gęsina gaisrus, tipo transponderių skandalą), tiek ir strategines (ruošia teisinę bazę). - Problemų sprendimo būdas - paruošti, pasiūlyti ir "prastumti" savo sprendimus CAA, ministerijoje, vyriausybėje ar net seime. Po to kontroliuoti jų įgyvendinimą, prireikus pakoreguoti ir vėl "prastumti". Kad būtų aiškiau - konkretus pavyzdys: Vienas iš darbo rezultatų gali būti virtualus LR žemėlapis, kuriame būtų operatyvi informacija apie visą aviacinę veiklą: pastovios ir laikinos para/deltasparnistų starto aikštelės, aviasporto renginiai ar sąskrydžiai, skrydžio bandymai, gal net saliutai ar aitvarų varžybos. Su laikais, kontaktiniais tel. ir t.t. Informacija periodiškai "on-line" keičiama ir "apdeitinama" įgaliotųjų atstovų. Prispaustumėm ir kariškius pateikti savo informaciją. Gerai būtų ir jų atstovą turėti grupėje. Tokių problemų ir jų sprendimų galima išvardinti daug. Čia irgi būtų didelė pagalba. Tiek pirmam pristatymui. Jūsų nuomonė? Jo, pavadinimas kiek klaidinantis, nes visų pirma tampa neaišku, ar bendrosios aviacijos orlaviai (lėktuvai, sklandytuvai, balionai) įeina į ją ar tai liečia tik ultralengvąją aviaciją. Be to darbo grupė (sudaryta vien tik specialistų) nei valdyti nei spręsti nieko negali, gali tik siūlyti/rekomenduoti. Tokia struktūra, įvilkta į "biurokratinius" rėmus (sutartys tarp visų šalių, grupę reglamentuojantys įstatymai, t.t.) geriausiu atveju užsiims pati savimi o poveikis sprendimų priėmimo procesuis bus nulinis. Pateiktas pavyzdis su žemėlapiu sakyčiau irgi yra prastas, nes: toks žemėlapis turi iš esmės įstatymo galią už jo sudarymą yra atsakinga valstybinė institucija jis (pavyzdys) liečia vienos specifinės šakos PG/HG problemas, kurias turi spręsti pačios šakos atstovai su atitinkamomis valstybės institucijomis. Šią problemą galima būtų svarstyti kaip aktualią visai bendrajai aviacijai ją labiau suabstraktinus: "skraidymai ne aerodromuose, ir informacijos apie juos pateikimas visiems oro eismo dalyviams". Aš turiu kontrapasiūlymą kaip organizuoti bendrosios ir mėgėjiškos aviacijos valdymą: 1. reikia reformuoti LAKą iš nežinia kuo užsiimančios "sportinės" organizacijos į organizaciją kurios pagrindis ir beveik vienintelis tikslas yra dalyvauti įstatymleidystės procese ir tokiu būdu užtikrinti deramą interesų atstovavimą. 2. Finansavimas. LAKas gauna tam tikrą finansivimą iš valstybės, kuris dabar yra išdalinamas į smulkias dalis ir panaudojimas privačių asmenų malonumams ("dalyvavimui varžybose"). Jau nekalbant apie socialinį tokios sistemos neteisingumą - finansavimą gauna maža dalis bendruomenės narių; be to jis dažniausiai skirstomas neviešai ir neskaidriai, tokia sistema yra visiškai nelogiška, nes MKN lėšas reikia konsoliduoti ir skirti visos bendruomnės reikmių užtikrinimui. Būtent todėl jos turi būti skirtos specialisto, visą darbo laiką atsovaujančio aviabendruomenės interesus apmokėjimui. 3. Po to kai LAKas taps pvz tokia pat rimta organizacija kaip pvz DULV, DAeC kitų šalių organizacijos, reikia siekti kad LAKas turėtų balso teisę priimant sprendimus, liečiančius bendrąją aviaciją. Tam kad tai įgyvendinti nereikia jokių biurokratinių procedūrų susijusių su valstybės institucijom - visų pirma bendruomenei reikia pradėti nuo savęs, reformuotis ir imti rimtai spręsti klausimus. Visa kita bus pagal lietuvišką patarlę - vežimo statymas prieš arklį... | ||
Į viršų | | ||
KL |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #13 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59Pranešimų: 969 | Taip, aš gal nepilnai ir neaiškiai išdėsčiau pagrindinę įdėją. Jos esmė yra įkurti CAA viduje specialistų grupę (sakysim, po 1 iš atitinkamo skyriaus), kuri tiesiogiai dirbtų su lengvosios aviacijos problemom. Pirma, dabar tokių beveik nėra, yra universalūs specai dirbantys daugiausiai komercinės aviacijos srityje. Lengvoji yra kaip ta podukra, kuriai nelieka nei laiko, nei dėmesio. Atsitiktiniai klausimai, atsitiktiniams specams. Jeigu bendrosios aviacijos dalis yra apie 90% viso LR aviaparko, tai jai skiriama ne daugiau 10% dėmesio. Čia gana optimistiškai vertinant... Antra, tokie specai dirba skirtinguose skyriuose ir bendradarbiauja tarpusavyje tik per savo viršininkus ir dar jų viršininkus. "Sugedusio telefono" principu. O "lengvųjų" problemas reikia spęsti labai kompleksiškai. Kaip pavyzdys - 115 klasės problema: "nereguliuojami" orlaiviai nebus reikalingi, kol nebus "nereguliuojamų" licencijų. Trečia, efektyviausias reguliavimo būdas yra kuo daugiau pritraukiant pačius naudotojus per jų savivaldą. Kokiu būdų? Pagalvokim... Principas turrėtų būti toks - kuo mažesnis potencialus pavojus, tuo daugau savivaldos. Konkrečioms riboms, struktūroms, komunikavimo-bendradarbiavimo formoms nustatyti ir reikalingas dialogas. Taigi, tai būtų "horizontali" struktūra CAA viduje, galinti spręsti Lengvosios/Bendrosios aviacijos problemas savarankiškai (aišku, formaliai įteisinant sprendimus per vadovybę). Ir dirbanti tiesiogiai su naudotojais kaip su kolegomis. Pavadinimo klausimas kol kas atviras ir neaktualus. Jokios prievartos ar spaudimo - gali dalyvauti visi norintys, bet balso teisę turėtų tik savo sritįes įgaliotieji. Kitaip bus begalinis turgus be rezultatų. | ||
Į viršų | | ||
Algis |
| ||
algis Užsiregistravęs dalyvis #12 Prisijungta: An Vas 19 2008, 10:25Vieta: Elektrėnai Pranešimų: 1981 | Manau tokios darbo grupes finansavimas is CAA lesu nebus CAA priimtinas. Zinant kaip vyriausybe finansuoja tokias organizacijas. Va jeigu Susisiekimo ministerijoje pramusus ideja ir ji tam papildomas/tikslines lesas skirtu CAA kaip projekto koordinatoriui. Be to komunikavimas tarp ministeriju (SM-KAM) lengvesnis ir svaresnis. Todel SM pritarus projektui jai butu lengviau isprasyti is KAM kad si deleguotu KOP specialistus. Galima tokia projekto struktura: | ||
Į viršų | | ||
KL |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #13 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59Pranešimų: 969 | Taip, Algi, kažkas panašaus. Tik aš įsivaizduočiau tai ne kaip papildomą, išorinę organizaciją, o kaip vidinę CAA struktūrą, su kviestiniais ekspertais ir atvirą visuomenei. Bent jau kol kas. Finansavimas irgi iš pradžių mažai tikėtinas, projektai galėtų atsirasti grupės darbo metu. Pačios grupės darbui didelių išlaidų nebūtų, jeigu dirbti virtualiai. Laiko, daugiau negu praleidžiam forume, tikrai nepraleistumėm. | ||
Į viršų | | ||
AR |
| ||
www.ROTORKLUBAS.lt Užsiregistravęs dalyvis #6 Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 08:16Vieta: Kaunas Pranešimų: 3567 | KL rašė ... Taip, aš gal nepilnai ir neaiškiai išdėsčiau pagrindinę įdėją. Jos esmė yra įkurti CAA viduje specialistų grupę (sakysim, po 1 iš atitinkamo skyriaus), kuri tiesiogiai dirbtų su lengvosios aviacijos problemom. Pirma, dabar tokių beveik nėra, yra universalūs specai dirbantys daugiausiai komercinės aviacijos srityje. Lengvoji yra kaip ta podukra, kuriai nelieka nei laiko, nei dėmesio. Atsitiktiniai klausimai, atsitiktiniams specams. Jeigu bendrosios aviacijos dalis yra apie 90% viso LR aviaparko, tai jai skiriama ne daugiau 10% dėmesio. Čia gana optimistiškai vertinant... Antra, tokie specai dirba skirtinguose skyriuose ir bendradarbiauja tarpusavyje tik per savo viršininkus ir dar jų viršininkus. "Sugedusio telefono" principu. O "lengvųjų" problemas reikia spęsti labai kompleksiškai. Kaip pavyzdys - 115 klasės problema: "nereguliuojami" orlaiviai nebus reikalingi, kol nebus "nereguliuojamų" licencijų. Trečia, efektyviausias reguliavimo būdas yra kuo daugiau pritraukiant pačius naudotojus per jų savivaldą. Kokiu būdų? Pagalvokim... Principas turrėtų būti toks - kuo mažesnis potencialus pavojus, tuo daugau savivaldos. Konkrečioms riboms, struktūroms, komunikavimo-bendradarbiavimo formoms nustatyti ir reikalingas dialogas. Taigi, tai būtų "horizontali" struktūra CAA viduje, galinti spręsti Lengvosios/Bendrosios aviacijos problemas savarankiškai (aišku, formaliai įteisinant sprendimus per vadovybę). Ir dirbanti tiesiogiai su naudotojais kaip su kolegomis. Pavadinimo klausimas kol kas atviras ir neaktualus. Jokios prievartos ar spaudimo - gali dalyvauti visi norintys, bet balso teisę turėtų tik savo sritįes įgaliotieji. Kitaip bus begalinis turgus be rezultatų. ideja puiki. Tik ar pavyks suburti i viena kruva ir tuos kam tai tiesiogiai aktualu (t.y. aviacine bendruomene) ir tuos kurie turi galia kazka keisti (CAA specialistai ir vadai) - ar nebus priespriesos nuo pat pirmo posedzio? O pati mintis, kad CAA nekompetetinga ir neisigilinusi i "mazaja aviacija" (nors ta "mazoji" yra dauguma) - labai teisinga mintis. | ||
Į viršų | | ||
NNN |
| ||
NNN Užsiregistravęs dalyvis #14 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56Pranešimų: 5732 | Pamąstymui apie "mechanizmus" http://www.delfi.lt/news/ringas/lit/vlaucius-naujoji-ltsr-lietuvos-technokratiniu-sraigteliu-respublika.d?id=48427997 | ||
Į viršų | | ||
NNN |
| ||
NNN Užsiregistravęs dalyvis #14 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56Pranešimų: 5732 | Svari parama KL projektui http://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/siuloma-nustatyti-pareiga-salia-teises-aktu-ivertinti-ir-tautos-nuomone.d?id=48629319 | ||
Į viršų | | ||
AR |
| ||
www.ROTORKLUBAS.lt Užsiregistravęs dalyvis #6 Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 08:16Vieta: Kaunas Pranešimų: 3567 | gal ir ne i tema- bet idomu. http://verslas.delfi.lt/automoto/siulo-atsisakyti-mazuju-vidaus-vandenu-transporto-priemoniu-registravimo.d?id=57090899 Idomiausia citata: Pasak ministro, priėmus pataisas bus sudaryta galimybė neregistruoti Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivų registre vandens dviračių, irklinių ir guminių valčių, kurių ilgis iki 4 metrų, burinių jachtų, kurių korpusas trumpesnis kaip 6 metrai arba ilgesnis kaip 24 metrai, turistinių plaustų, kurių keliamoji galia mažiau kaip 250 kilogramų. Citatos pabaiga. Gal ir i musu kiema kadanors svente ateis? P.S. jei koks avigalvis nuskesta iskrites is valties tai niekas nedejuoja, kad uz tai turi buti "atsakinga" ministerija (ar jos institucija - vidaus vandenu inspekcija). o vat kai ivyksta nelaime BA tuomet kazkodel "CAA turi buti "atsakinga" ir "imtis priemoniu". [ Redaguota Kt Kov 22 2012, 10:59 ] | ||
Į viršų | | ||
Eiti į puslapį >> | |
Powered by e107 Forum System