Diskusijos
Mano Sparnai :: Diskusijos :: TECHNIKA :: Skraidyklės. Motoskraidyklės |
|
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >> |
Mokomieji MS video |
Eiti į puslapį << >> | |
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
|
Autorius | Pranešimas | ||
Rolandas |
| ||
rolandas Užsiregistravęs dalyvis #8 Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09Pranešimų: 5572 | Kęstutis rašė ... Horizontaliai skrist arti žemės padės ekrano efektas, kuris veikia orlaivį to orlaivio sparnų mosto dydžio sluoksnyje. Truputį netaip. Ekrano efektas pasireiškia aukštyje, mažesniame nei sparno styga, su sparno ilgiu jokio ryšio nėra. Realiai skraidyklei ekrano efektas pasireikšti negali. Pasireiškia kai kuriems žemasparniams lėktuvams, gerokai apsunkindamas tupdymą.Šiek tiek pagerina pakilimą. [ Redaguota Pn Grd 30 2011, 03:47 ] | ||
Į viršų | | ||
NNN |
| ||
NNN Užsiregistravęs dalyvis #14 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56Pranešimų: 5732 | Gal ir truputi ne taip pasitaisau - "žemės poveikis". "Ekrano efektas" išbraukit. Na, kuklinies Rolandai, pasirodo ir apie skraidykles išmanai ems_poveikis.pdf | ||
Į viršų | | ||
Rolandas |
| ||
rolandas Užsiregistravęs dalyvis #8 Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09Pranešimų: 5572 | Kęstutis rašė ... Gal ir truputi ne taip pasitaisau - "žemės poveikis". "Ekrano efektas" išbraukit. Na, kuklinies Rolandai, pasirodo ir apie skraidykles išmanai ems_poveikis.pdf Paskaityk bet kurį aerodinamikos vadovėlį-tavo nuoroda klaidinga. Jokio skirtumo ar skraidyklės ar lėktuvo sparnas, dėsniai tie patys. Tai teorija. Praktiškai bet kuris aukštasparnis lėktuvas (arba skraidyklė) tupiant ekrano efekto nejaučia, nes sparnas daugiau nei stygos plotis nuo žemės. Labai ryškiai ekranas pasireiškia sakysim Jak 50, mano pirmojoje konstrukcijoje"Kregždutė", tai gana esminis lėktuvo trūkumas. Tūpimo metu išlygintas lėktuvas ar skraidyklė mažėjant greičiui paliečia ratais žemę ir ramiai rieda. Žemasparnis tom pačiom sąlygom atsidūręs arti žemės dar linkęs ilgai sklęsti prilaikomas ekrano, nors greitis jau būna mažesnis už kritinį. Užtenka mažos piloto klaidelės, vėjo gūsio kad lėktuvas šokteltų pusmetrį aukštyn. Deja ten ne pyragai-greitis mažesnis už kritinį, o ekranas jau nebeveikia... Po to seka staigus žemėjimas, situaciją gelbsti tik piloto meistriškumas. Ramiu oru tokie lėktuvai tupdomi arba idealiai išlaikant virš žemės, bet dažniausiai su gerokai pakeltu užpakaliniu ratu, stengiantis žemę paliesti be vertikalaus greičio ir iškart stabdyti. Greičiai didesni už kritinius, lėktuvas patikimai, tačiau savitai tupdomas. Pakalbėk su žmonėmis, skraidžiusiais Jak 50 ir praktiškai pajutusiais ekrano efektą. Ir dar. Skraidyklėmis intensyviai skraidžiau keletą metų( maždaug 1974-1978m) [ Redaguota Pn Grd 30 2011, 04:58 ] | ||
Į viršų | | ||
jankelis |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #359 Prisijungta: An Kov 10 2009, 07:29Pranešimų: 316 | 1978 m. skraidžiau su JAK-50 Sajungos rinktinėje, tai pats Lecko keiksnojo jį dėl tupdymo. Pilotaže tais laikais, buvo nuostabus lėktuvas, o tupdant klastingas,, dėl ekrano efekto ir klasikinės važiuoklės. Truputį neteisingas tupdymas ir iškart didelis ;Ožys;. Kam taip atsitikdavo, būtinai gazai iškart ir antrą ratą, nes grėsė kapotavimas. Kol išmokdavo. Senelis JAK-12m nors irgi mėgdavo tupiant, pilną vairolazdės užtraukimą tačiau su klaidom tupdant, tokio didelio pavojaus nebuvo, jeigu ir papuldavo ;ožys;, nes sparnai aukštai. Pociūnuose, tais laikais, mokiniai kartais ; paganydavo ožką su ožiukais;. | ||
Į viršų | | ||
NNN |
| ||
NNN Užsiregistravęs dalyvis #14 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56Pranešimų: 5732 | Rolandas rašė ... Paskaityk bet kurį aerodinamikos vadovėlį Prideu nuorodą į aerodinamikos pagrindų vadovėlį pilotams http://www.faa.gov/library/manuals/aviation/pilot_handbook/ Chapter 04, 9 puslapyje yra aprašytas žemės poveikis lėktuvui. Žemės poveikis (Ground efect) tai NE ekrano efektas http://lt.wikipedia.org/wiki/Ekrano_efektas (tikrai suklydau dėl reiškinių terminijos, sorry). Keliamosios jėgos padidėjimas VISŲ tipų orlaiviams su aerodinaminėm plokštumom atsiranda dėl sparno induktyvino pasipriešinimo sumažėjimo ir gali siekti 50-60% atstume nuo pirmo sparno mosto 10-dalio nuo žemės paviršiaus. Taip, MS šis efektas bus mažesnis (20-30%), žemasparniui - didesnis. Tačiau jis YRA. Todėl, kylant iš nelygios aikštelės, esant didesniam, nei įprasta sparno atakos kampui, dėl pasikeitusių sparno aerodinaminių charakteristikų (sumažėjęs induktyvinis pasipriešinimes dėl žemės paviršiaus poveikio), MS atsiplėš kiek anksčiau, nei bus įgytas reikiamas kilimui greitis. Todėl reik kiek paskrist pažeme, įgyt greičio ir tada jau kilt įprastu režimu. Tupdant MS į mažą aikštelę, reik vengt priartėjimo dideliu greičiu, nes ilgiau sklęsit pažemėm. MS pilotai sportininkai išnaudoja žemės poveikį dideliu greičiu, išjungtu varikliu, pažemėm artėdami į "deką" tikslaus tupdymo rungtyje. Praskridus pirmą liniją, pakanka tik truktelt trapeciją į save ir 250 tšk. garantuota Jei pastebėjai, tai vis, tame tarpe ir aš, tai darėm KSK taurės metu. Tik, mano Raven "kojos" ilgos, tai susitabalavęs paliečiau ratu žemę prieš liniją Tiek ir norėjau pasakyt. Dar kartą atsiprašau, kad panaudojau ne tą terminą reiškiniui apibūdinti. [ Redaguota Št Grd 31 2011, 10:16 ] | ||
Į viršų | | ||
Reno |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #664 Prisijungta: Kt Spa 21 2010, 05:44Pranešimų: 1403 | Kęstutis rašė ... ... ir gali siekti 50-60% atstume nuo pirmo sparno mosto 10-dalio nuo žemės paviršiaus. Na, bet ir "paprastai" Kęstuti Tu čia paaiškinai | ||
Į viršų | | ||
NNN |
| ||
NNN Užsiregistravęs dalyvis #14 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56Pranešimų: 5732 | Reno rašė ... Kęstutis rašė ... ... ir gali siekti 50-60% atstume nuo pirmo sparno mosto 10-dalio nuo žemės paviršiaus. Na, bet ir "paprastai" Kęstuti Tu čia paaiškinai Čia, kad solidžiau atrodytų ir nieks ginčytis nedrįstu - sena teisininkų bei biurokratų gudrybė Taip, "suktavotai" išėjo. Gerai - dalinam sparno mostą į dešimt dalių. Tai bus pvz. 10 m / 10 = 1 m. Taigi, jei sparnas lekia 1 m atstumu nuo žemės paviršiaus, tai to sparno suminis induktyvinis pasipriešinimas bus apie 56 %. MS sparnas yra apie 2.5 m nuo žemės paviršiau, mostas apie 11 m, taigi gausim apie 23% mosto ir beveik tiek pat induktyvinio pasipriešinimo sumažėjimą. Anksčiau pridėtame vadovėlyje yra ir grafikai ... Su Naujaisiais [ Redaguota Sk Sau 01 2012, 03:11 ] | ||
Į viršų | | ||
NNN |
| ||
NNN Užsiregistravęs dalyvis #14 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56Pranešimų: 5732 | P.S. Va. pasirodo, kad ir terminijoj nelabai susipainiojau Žiūr. 55 puslapį ... 1284367475_313_ft14984_skrydzio_principai.pdf | ||
Į viršų | | ||
Rolandas |
| ||
rolandas Užsiregistravęs dalyvis #8 Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09Pranešimų: 5572 | Svarbiausia esminiai dalykai. Tavo nuoroda sako kad žemės efektas mažina tik induktyvinį pasipriešinimą-aktualu mažo proilgio sparnams. Skraidyklės sparno galas siauras, proilgis gan didelis. Akivaizdu kad didžiąją skraidyklės pasipriešinimo dalį sudaro vežimėlio, neprofiliuotų atatampų, važiuoklės pasipriešinimas.Išeitų kad klasikinei skraidyklei sklendžiant pažeme tikėtis juntamo pasipriešinimo sumažėjimo nevertėtų. Kaip rašiau, ekrano efektas (kai sparnas arčiau nei styga nuo žemės) duoda labai didelį keliamosios jėgos prieauglį, gerokai apsunkindamas tupdymą. | ||
Į viršų | | ||
NNN |
| ||
NNN Užsiregistravęs dalyvis #14 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56Pranešimų: 5732 | Visai neblogas filmukas http://youtu.be/k8fVS1g099U | ||
Į viršų | | ||
Eiti į puslapį << >> | |
Powered by e107 Forum System