Mano Sparnai: Diskusijos / Sparnų gamyba / RK-9; RK-6 Sparnai


Diskusijos

Mano Sparnai :: Diskusijos :: LĖKTUVO GAMYBOS, KONSTRAVIMO KLAUSIMAI :: Sparnų gamyba
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
RK-9; RK-6 Sparnai
Eiti į puslapį   <<        >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
Tomas
Sk Sau 13 2013, 11:02
Užsiregistravęs dalyvis #7
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 10:31
Pranešimų: 179
Sparno pastatymo kampas.
Lektuvai RK-6; RK-9 skraido 150-160km/h kreiseriniu greiciu, su 12kv.m. sparnu, skridimo svoriu 450kg;
Iš formulės:
V_kreis=4√(G/(SC_y ))=[m/s] (1)

Apskaičiuojame skridimo greitį, kai C_y=0.35
V_kreis=4√(450/(12*0.35))=41,4[m/s]
Kilometrais per valandą:
V_kreis=41.4*3,6=149,4km/h≈150km/h

Apskaičiuojame skridimo greitį, kai C_y=0.3
V_kreis=4√(450/(12*0.3))=44,7[m/s]
Kilometrais per valandą:
V_kreis=44.7*3,6=160km/h

Sparno profilis R-III-16%A yra padarytas iš R-III-15%A, todėl apytikriai galima vadovautis profilio R-IIIA-15% poliare

Iš poliarės matome, kad C_y=0.35 yra pasiekiamas, kai sparno pastatymo kampas yra 2°,
C_y=0.3 pasiekiamas, kai kampas yra apie 1,1°
Sakykime, sparną statome 1,5° atakos kampu, tada C_y=0.325, ir greitis:
V_kreis=4√(450/(12*0.325))=42,96[m/s]
Kilometrais per valandą:
V_kreis=42.96*3,6=155km/h

Šis greitis artimiausias RK-6 ir RK-9 lėktuvams, todėl sparną būtų galima statyti šiuo kampu.
Profilio storio skirtumai nuo poliarėje esančio kompensuojami sparno gale blogesniais C_y parametrais.


Sparno geometrinis susukimas.
Sparno atakos kampas yra gana maza, todėl geometrinis susukimas gali būti nedidelis. Jeigu geometrinis susukimas būtų: 1,5°, tada,
α_vid=(α_šaknies+α_galo)/2=1,5° (pasirinktas sparno pastatymo kampas)
Sakykime, sparno galas stovi 0,5° kampu, tada sparno šaknies kampas turi būti 2,5°,

Į viršų
justas
Sk Sau 13 2013, 02:04
Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 06:03
Vieta: LONDON
Pranešimų: 1619
poliares paprastai reik perskaiciuot konkreciam proilgiui. Naujesniu profiliu poliares yra duodamos liamdai begalybei. R III berods prie penkiu.. ? Bet geriausia neuzsiknisinet su nesamonem, nieko neperskaiciuodinet o tiesiog pasiklaus kokie sparno pastatymo kampai ir susukimai pas jau skraidancius sio profilio lektuvus. kad ir ta pati RK 9.
Į viršų
optimistas
Sk Sau 13 2013, 03:05
optimistas
Užsiregistravęs dalyvis #207
Prisijungta: Pn Rgp 29 2008, 10:40
Pranešimų: 192
Tomai, tu turbūt studentas ir tau reikia, kaip visiems studentams padaryti kursinį darbą. Ir aš nesuprantu vieno- tu nori Kalinausko lėktuvams geresnius sparnus sukurti ar tiesiog nori teoriniu būdu paskaičiuoti jau skrendančių lėktuvų sparnų parametrus. Ar ne paprasčiau būtų pačio Kalinausko paklausti pagrindinius sparnų parametrus, kuris manau mielai tau juos pasakys?
Į viršų
Rolandas
Sk Sau 13 2013, 03:10
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5558
Reikėtų raudonom didelėm raidėm užsirašyti -aerodinamika yra praktinis mokslas. Labiau praktinis nei atrodo.
Kai projektavau Rk-5 (Rūtą), parinkom laminarinį profilį, naudojamą sklandytuve L-13 .
http://airfoiltools.com/airfoil/details?airfoil=naca632615-il
Iš poliarės matosi, kad jau prie nulinio atakos kampo pasiekiamas 0,5 keliamosios jėgos koeficientas. Išeitų kad toks kampas su kaupu pakankamas. Gal šeštas jausmas pakuždėjo,kad kampą reikėtų didinti, padariau plius 1. Atrodo gerokai per daug, faktiškai darydamas kitą lėktuvą daryčiau plius 2. Net sunku paaiškinti kodėl taip yra.Matyt daug įtakos turi Reinoldso skaičius ir proilgis.
Geriausias metodas-rasti panašų lėktuvą su panašiu profiliu, paanalizuoti ir kampą pamatuoti natūroje.
Rk-9 pastatymo kampas berods 3 laipsniai, reikės patikslinti...

[ Redaguota Sk Sau 13 2013, 03:14 ]
Į viršų
justas
Sk Sau 13 2013, 03:30
Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 06:03
Vieta: LONDON
Pranešimų: 1619
Sutinku su Rolandu. Pamenu kai skaiciavau savo lektuvo sparna profiliui Wortman_fx_63_137 (toki profili turi visos katanos dimonos ir t.t.) gavosi kad kreiseriniam greiciui pakanka ta profili pastatyt 0 kampu! Kas aisku kad yr nesamone. Pasiknisus atradau kad toi pacioi katanoi berods +3.5 laipsniu kampu jis pastatytas...
Į viršų
Tomas
Sk Sau 13 2013, 06:57
Užsiregistravęs dalyvis #7
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 10:31
Pranešimų: 179
Dekui uz pastabas.
Rolandai, gal pamenate siu sparnu geometrinio susukimo dydi?
Taip iseitu, kad sparnas turetu buti pastatomas 3 laipsniu kampu (Dar reiktu pamatuoti RK-9), o susukimas apie 2 laipsniai, tai sparnas prie liemens jungsis 4 laispniu kampu, o sparno galas bus pastatytas 2 laipsniu kampu.
Į viršų
JonasKr
Sk Sau 13 2013, 07:34
skrendam
Užsiregistravęs dalyvis #306
Prisijungta: Pn Sau 09 2009, 09:53
Vieta: Vilnius
Pranešimų: 1558
Va, pasiųstų koks dėstytuvas studentus pas konstruktorius jų kūrinius išmatuoti, nubraižyti ir, pvz., sukritikuoti... Naudos visiems būtų.
Į viršų
Rolandas
Sk Sau 20 2013, 11:23
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5558

Tomas rašė ...

Dekui uz pastabas.
Rolandai, gal pamenate siu sparnu geometrinio susukimo dydi?
Taip iseitu, kad sparnas turetu buti pastatomas 3 laipsniu kampu (Dar reiktu pamatuoti RK-9), o susukimas apie 2 laipsniai, tai sparnas prie liemens jungsis 4 laispniu kampu, o sparno galas bus pastatytas 2 laipsniu kampu.

Geometrinį susukimą paprastai darome -1,5 laipsnio.
Įdomus pavyzdys su karkasiniais plastiko sparnais LAK-16. Visų jų sparnai susisukę maždaug po plius 10 laipsnių. Atrodo visiškai nesaugu su tokiais skraidyti, ypač pažemiais, kaip skraido vaikai.
Nežiūrint to, nežinau atvejo, kad šie sklandytuvėliai būtų virtę ant sparno. Matyt profilis ir mažo proilgio sparnas neleidžia srautui atitrūkti nuo sparno galo.
Išvada:
Mažo proilgio sparnus galima gaminti ir be geometrinio susukimo.

Dar įdomus pavyzdys:
Vienam mano lėktuvui abu sparnus pagamino ant vienodai susukto stapelio, sparnų galų pastatymo kampai skyrėsi 3 laipsniais. Gamintojas sparnus taisyti atsisakė. Ant eleronų uždėjus fletnerius, problema dalinai buvo išspręsta. Nepatyrę pilotai gyrė lėktuvą, aš žinoma jaučiau kad lėktuvas kreivas. Su juo buvo sėkmingai skraidoma daug metų.

[ Redaguota Sk Sau 20 2013, 11:32 ]
Į viršų
EG.
Sk Sau 20 2013, 03:23
Užsiregistravęs dalyvis #865
Prisijungta: An Lap 22 2011, 08:12
Vieta: Vilnius
Pranešimų: 345
Tomas rašė ...

Sparno pastatymo kampas.
Lektuvai RK-6; RK-9 skraido 150-160km/h kreiseriniu greiciu, su 12kv.m. sparnu, skridimo svoriu 450kg;
Iš formulės:
V_kreis=4√(G/(SC_y ))=[m/s] (1)

Apskaičiuojame skridimo greitį, kai C_y=0.35
V_kreis=4√(450/(12*0.35))=41,4[m/s]
Kilometrais per valandą:
V_kreis=41.4*3,6=149,4km/h≈150km/h

Apskaičiuojame skridimo greitį, kai C_y=0.3
V_kreis=4√(450/(12*0.3))=44,7[m/s]
Kilometrais per valandą:
V_kreis=44.7*3,6=160km/h

Sparno profilis R-III-16%A yra padarytas iš R-III-15%A, todėl apytikriai galima vadovautis profilio R-IIIA-15% poliare

Iš poliarės matome, kad C_y=0.35 yra pasiekiamas, kai sparno pastatymo kampas yra 2°,
C_y=0.3 pasiekiamas, kai kampas yra apie 1,1°
Sakykime, sparną statome 1,5° atakos kampu, tada C_y=0.325, ir greitis:
V_kreis=4√(450/(12*0.325))=42,96[m/s]
Kilometrais per valandą:
V_kreis=42.96*3,6=155km/h

Šis greitis artimiausias RK-6 ir RK-9 lėktuvams, todėl sparną būtų galima statyti šiuo kampu.
Profilio storio skirtumai nuo poliarėje esančio kompensuojami sparno gale blogesniais C_y parametrais.


Sparno geometrinis susukimas.
Sparno atakos kampas yra gana maza, todėl geometrinis susukimas gali būti nedidelis. Jeigu geometrinis susukimas būtų: 1,5°, tada,
α_vid=(α_šaknies+α_galo)/2=1,5° (pasirinktas sparno pastatymo kampas)
Sakykime, sparno galas stovi 0,5° kampu, tada sparno šaknies kampas turi būti 2,5°,





C_y=0.35 yra pasiekiamas, kai sparno atakos kampas yra 2°. Pastatymos kampas turi buti 2-3 laipsniais mazesnis uz atakos. Vien is poliares sparno pastatymo kampo nenustatysi, reikia paskaiciuoti. Paprastai sparnas pastatomas 1-2 laipsniai teigiamai stabilizatoriaus stygos atzvilgiu. Jeigu stabilis prie liemens itvirtinamas 0 laipsniu, tai sparna pastacius 1,5 laipsnio liemens atzvilgiu nebus prasauta. 3 laipsniai jau kiek daugoka. Staciakampiui sparnui su uzssparniais geometrini susukima daryti yra nonsensas.


[ Redaguota Sk Sau 20 2013, 03:26 ]
Į viršų
justas
Sk Sau 20 2013, 03:36
Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 06:03
Vieta: LONDON
Pranešimų: 1619
"Staciakampiui sparnui su uzssparniais geometrini susukima daryti yra nonsensas."

Siaip jau gal ir logiskas teiginys... Kadangi su uzsparniais atakos kampas niekada nebus maximalus ir del to sparno galas (jei ten nera uzsparniu o tik eleronai) ir taip bus gerokai mazesniuose atakos kampuose nei "uzsparnine" sparno dalis... Taigi gausim kad mes dar labiau sumazinsim ta atakos kampa (o tuo paciu ir tos dalies keliamaja jega) padarydami ta neigiama sparno susukima.. Bet:

a. kaip su kritiniais atakos kampais be uzsparniu ? Ar tai lektuvui svarbu? t.y. jo parasiutavimo savybes be uzsparniu?

b. susukimas daromas ne tik kad paminkstint sparno parasiutavima bet ir kad SUMAZINT induktyvuji pasipriesinima. (padidint aparatuso greiti)

del to manau kad tai (kaip ir visame lektuvo konstravime) balansas tarp pralosiamu dalyku ir islosiamu. (siuo atveju pralosiam tupimo greiciui bet ishlosiam (?) mazesni pasipriesinima ir minkstesnes lektuvo parasiutavimo savybes)

[ Redaguota Sk Sau 20 2013, 03:41 ]
Į viršų
Eiti į puslapį   <<        >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.0786sek,0.0081iš to užklausomsDB užklausos:30. Naudojama atmintis:3,926kb