Diskusijos
Mano Sparnai :: Diskusijos :: TECHNIKA :: Paramotorai. Paratraikai |
|
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >> |
Sparno parinkimas paramotorui/paratraikui |
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
|
Autorius | Pranešimas | ||
Nerijus Korbutas |
| ||
Puslapio įkūrėjas Užsiregistravęs dalyvis #1 Prisijungta: Št Vas 16 2008, 01:23Vieta: Raseiniai. Lietuva Pranešimų: 1797 | Noreciau pratesti pradeta darba ir prabegom parasyti keleta patarimu apie sparna traikui. pirmiausia , tai sparnai skrenda visi, net ir netinkami naudoti.bet mums svarbu ,kad sparnas pirmiausiai skristu saugiai, o po to tik galima siekti greicio manevringumo, keliamosios galios ir t.t. taigi kalbant apie sauguma , besalygiskai siulau rinktis tik DHV 1 1-2 saugumo kategorijos parasparnius. galima padaryti isimti, jeigu atsivertus norimo sparno DHv test reporta jame rasite ,kad visuose parametruose jusu sparnas atitinka dhv 1-2 ir tik tarkim isenant is "negatyvo" ar pilno srauto nutraukimo jis vertinamas kaip DHV 2.noriu pabrezti labai svarbu dalyka:visi sparnai atatinkamomis salygomis luzta! tik vieni is luzimo iseina lengviau ir patys , o kiti sunkiai ir tik su piloto pagalba.jokiu budu negalima galvoti, kad jei as pirksiu DHV 1 tai niekada neturesiu luzimu... Jeigu esate savamokslis skraidytojas ar ruosiates tokiu tapti, butinai praeikite bent teorinius kursus apie parasparnio pavojingus rezimus, meteo ir parsparnio dinamika.tai tiesiogiai susije su jusu sveikata! Toliau kalbant apie sertifikacija, buna sparnu , kurie sertifikuoti netik laisvam skrydziui, bet ir motoriniam (toliau ppg).bet cia tik turtingo gamintojo galimybe tai sau leisti, nes kaip ir minejau su motoru skrenda visi sparnai.Skirtumas tarp specialiai ppg konstruotu sparnu yra dazniausiai mazesnis sparno "arkiskumas" , plotas, profilis, atakos , kampas.dazniausiai ppg sparnai laisvame skrydije turi dideli zemejima, bet skrendant su motoru didesni greiti.kaip jau supratote, laisvo skrydzio (toliau pg) sparnai su motoru duodant gazo labiau lošiasi atgal imdami auksti, bet nedidina greicio.bet tuo atveju jeigu jusu motoras yra silpnas, pg sparno kokybe kompensuos galios nepritekliu.gal ir neturesite zverisko kilimo, bet uztat uztikrintai skrisite sparno trimeriniu greiciu. devetas parasparnis ir saugumas.pagrindas i ka reikia ziureti tai medziagos pralaidumas, amzius, stropu bukle.pagrinde dominuoja dvi medziagu rusys ;tai gelvenoras ir skaitex'as.gelvenoras tarnauja ilgiau, bet is jo pasiuti sparnai sunkiau keliasi starto metu, nes yra sunkesni.medziagos pralaidumui matuoti yra specialus prietaisai. patikrinima gali atlikti bet kuris LSPSF licenzijuotas instruktorius.parsparnai ,kuriu medziaga jau pasenus, gali plysti, greitai ieina ir sunkiai iseina is rezimu, sunkiai keliasi starto metu,skrenda zymiai blogiau.tai net gali tapti priezastim, kad jusu sukonstruotas traikas nepakyla i ora!stropu bukle taip pat labai svarbu, nuo ju priklauso kaip tiksliai islaikomas profilis ir atakos kampas.taip jau gaunasi kad skraidant vakarais ir anksti rytais stropos gauna nemazai dregmes, todel ju šarvas dziudamas traukiasi, kartu keisdamas stropos ilgi.kadangi diadziausia apkrova skrendant yra priekinaime sparno treciadalyje-priekines eiles prasitampo, o galines taip ir lieka susitraukusios (teko matyt net iki 8 cm kai leistina gamyklos plus minus 5mm).to pasekmeje sparnas tampa letesnis, lengviau griuna i "stall'a", sunkiai keliasi.po kazkiek laiko eksplotacijos, suslapinus sparna ar po ziemos skraidymu stropas reikia pratampyti 15-20kg jega ir sulyginti abieju pusiu ilgius. dazniausiai tampoma tik C ir D eiles .tokio tampymo metu silpniausios stropos plyzta (nors turetu atlaikyt bent 50kg).pries pirkdami sparna, nesvarbu nauja ar sena, butinai pasikonsultuokite minimum su 4-5 kompetetingais skirtingais zmonemis. apie greiti, trimerius, sparno akseleratoriu,sparno plota ... kalbant apie parasparniu greiti reikia zinot kad jis buna minimalus, t.y. kai klevantos uztrauktos sparnas yra artisrauto nutraukimo ribos, naudojamas leidziantis, toliau trimerinis sparno greitis (jokiu budu ne kokybes), kai klevantos atleistos pilnai ir maksimalus greitis ,kuris pasiekiamas akseleratoriaus pagalba (spydu) keiciant t.y. mazinant atakos kampa.ppg sparnuose piloto patogumui ta funkcija atlieka trimeriai, kurie analogiskai veikia kaip spydas tik is kitos laisvu galu puses (pakelia-istiesina galine profilio dali). is asmenines patirties ;pastebejau kad ppg ir pg sparnu trimeriai nera vienas ir tas pats.kaip ir zinote is aerodinamikos isgaubtas profilis turi didesne keliama galia, bet mazesni greiti.ant ppg sparnu su trimeriais labiau jauciamas atakos kampo paketimas, o pg sparnu profilio "istiesinimas".pg sparnuose trimeriai buna dazniausiai tik sportiniuose sparnuose, bet kai kuriose firmose juos galima kai kuriem sparnam usisakyti atskirai.taigi, ka tuo norejau pasakyti; kad pirkdami pg sparna turite galimybe padidinti savo greiti ne tik trimeriu ,bet kartu ir akseleratoriaus pagalba.nepamirskite, kad skraidant su tokia "kombinacija" yra didele tikimybe gauti frontalini priekines sparno briaunos luzima.taip skraidyti galima tik saugiame aukstyje ir tik patyrusiam pilotui.pats asmeniskai, tokias priemones naudoju tik esant ipatingoms salygomis kaip pvz skrendant marsruta pasikeicia vejo kryptis ir tenka skrist pries veja irt.t. dar sugrysiu pir trimeriu.kaip jau zinote, parasparni nuo propelerio veikia giroskopinis momentas.si reiskini siek tiek galima kompensuoti trimeriu pagalba.siek tiek skirtingai pritraukti trimeriai nera nieko pavojingo. pries tai nepaminejau, bet tandeminiai sparnai (dvivieciai) visi turi trimerius.sparno plotas.kiekvienas sparnas turi savo svorio saknele.eigu paimtume parasparni, kuris sertifikuotas ir pg ir ppg , pamatytume, kad pg skrydziui leistinas svoris yra mazesnis negu ppg.taip yra todel, kad svorio saknele rasoma ant sparno nusako svori, prie kurio yra geriausios parasparnio sklendimo-zemejimo charakteristikos.parasparniai paskaiciuoti atlaikyti didele perkrova (kiek teko skaityt tai net iki 10G).savaime suprantama ,kad kuo didesnis ikrovimas, tuo didesnis greitis.pats kazkada esu isbandes ir skraides su 30 procentu perkrautu sparnu.deje tai resurso sparnui neprideda.beto perkrautas sparnas sunkiau ieina i pavojingus rezimus, bet dar sunkiau ir iseina is ju.perkrauto perkrauto sparno vairu eiga taps zymiai mazesne, sumazes manevringumas, padides tikimybe posukio metu nutraukti srauta.idealu kai sparnas yra ikrautas "ant" virsutines ribos. reziume,noreciau sudelioti savo sparno modeli. tai turetu buti naujas ar apynaujis laisvo skrydzio sparnas, tinkamas skristi su motoru,turintis trimerius, dhv 1-2 arba "standart" saugumo klase ir pakrautas ant virsutines ribos .tai ne taisykle, tik pasiulymas! Sekmes! B.Ivanauskas [ Redaguota Pr Kov 10 2008, 01:31 ] | ||
Į viršų | | ||
Powered by e107 Forum System