Mano Sparnai: Diskusijos / ANBO / ANBO-I


Diskusijos

Mano Sparnai :: Diskusijos :: TECHNIKA :: ANBO
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
ANBO-I
Eiti į puslapį   <<        >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
jankelis
Pr Rgs 08 2014, 12:30
Užsiregistravęs dalyvis #359
Prisijungta: An Kov 10 2009, 07:29
Pranešimų: 316
Tai kad veikianti svorio jėga 1200 kG. jau paimta paskaičiavus 1,5 karto irimo rezervą, ar aš kažko nesupratau ir neįsigilinau?

[ Redaguota Pr Rgs 08 2014, 12:35 ]
Į viršų
Rolandas
Pr Rgs 08 2014, 10:17
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 4931
Atidžiau paanalizavau šią vietą. Priekinio spyrio skaičiuotina įrąža pagal Manto skaičiavimus ne 1200, bet 1710 kg. Dėl neteisingos apkausto konfigūracijos, jėga tenkanti varžtui pusantro karto didesnė, t.y. 1710x1,5= 2565. Atsakingus mazgus rekomenduojama daryti dvigubai stipresnius nei skaičiuotina apkrova, tai būtų apie 5000 kg.

Iš žinyno-8 mm varžtas , jungiantis 2 apkaustus 40 mm storio lonžerone dvigubam kirpimui laiko 800 kg, vamzdinė 10x1 kniedė 900 kg.

Padalinus 5000 iš 800 gaunam 6,25 . Net nestiprinant mazgo 2 kartus, varžtas vis vien per silpnas 3 kartus...
Tai reikštų kad lėktuvas galėtų pakilti, tačiau nuo pirmo mažo blokštelėjimo suirtų. Visiškai nepriimtina.

Ir tai dar ne viskas. Spyriai žiūrint iš viršaus yra V formos, todėl atsiras įrąžos, skečiančios lonžeronus. Butinas jėginis lonžeronų sujungimas apkaustų vietoj, nes sparnas tiesiog išsiskės.

Nereikėtų nusiminti. Defektai palygint nesunkiai pataisomi.
Seniai gaminu lėktuvus, tačiau dažnai tenka darbą perdaryti antrą ar net trečią kartą. Tai normalu, tokia realybė...
Į viršų
bence
Pr Rgs 08 2014, 08:13
Užsiregistravęs dalyvis #20
Prisijungta: Kt Vas 21 2008, 11:19
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1425
lonzeronai nesiskes, nes sparne yra atotampos, galit paskaiciuot kiek jos laiko.Prie to pacio galit paskaiciuot kiek laiko nerviuros tempimui , liksit nustebe palygine su jega skeciancia lonzeronus.
Į viršų
Tinklalapis
Mantas Butkus
Pr Rgs 08 2014, 09:36
dr.
Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 06:35
Pranešimų: 287
Visiškai sutinku su gerb. Rolando nuomone, kad tik kritikos ir diskusijų dėka paaiškėja konstravime padarytos klaidos, ir nėra nieko čia baisaus. Atsiranda proga ir man pasisakyti.

Paminėtas buvo mazgo storis; apkrovos dydis, tenkantis mazgui (nuo 1200 kg. iki net 5000 kg.) (?); mazge dirbančių varžtų skaičius (nuo 1 iki 3) (?), mazgo forma, lonžeronų skėtimas ir panašiai. Skirtingos nuomonės susiplaka į vieną krūvą. Nuoroda į minėtų elementų skaičiavimus yra pateikta, todėl man, kaip nežibančiam patirtimi, būtų žymiai lengviau, jei kas nors baksteltų pirštu į klaidą. Aš dar kartą pasitikrinau ir, vis dėlto, jos neradau.

ANBO-1 replika bus ultralengvasis vienvietis lėktuvėlis.

Yra galimybė pastatyti tikslią lėktuvo kopiją (išskyrus variklį), todėl tą galimybę, manau, reikia ir išnaudoti. Pvz., aklai nekopijuojant'', sparnai jau būtų seniai baigti. Lėktuve ANBO-1 yra tikrai nemažai "liapsusų" ir visi jie bus pakartoti, išskyrus atvejus, kai tai kenks saugumui. Kaip pavyzdys - skylės nerviūrose eleronų valdymo trosams, kurios buvo negrabiai išpjautos pjūkleliu surinkus sparną ir pamačius, kad nėra kur trosams praeiti ir kt.

Forumo dalyviams ir profesionalams nuoširdžiai dėkoju už pastabas ir patarimus. Klaidas taisysiu





Į viršų
Rolandas
An Rgs 09 2014, 07:40
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 4931

bence rašė ...

lonzeronai nesiskes, nes sparne yra atotampos, galit paskaiciuot kiek jos laiko.Prie to pacio galit paskaiciuot kiek laiko nerviuros tempimui , liksit nustebe palygine su jega skeciancia lonzeronus.


Paskaičiavimui reikėtų tikslių matmenų, bet sprendžiant iš nuotraukų ir brėžinukų, skaičiuotina skečianti jėga yra apie 450 kg.
Istrižos atotampos šios jėgos nekompensuoja, jėgą priima viršutinė jėginės nerviūros lentyna. Jeigu klijuotės trikampis sustiprinimas priklijuotas kokybiškai, viskas gerai, tačiau dar mazgus sujungčiau skersine atotampa. Svoris minimalus ir šimtaprocentinis patikimumas.
Į viršų
Rolandas
An Rgs 09 2014, 08:47
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 4931
Mantas Butkus rašė ...


Paminėtas buvo mazgo storis; apkrovos dydis, tenkantis mazgui (nuo 1200 kg. iki net 5000 kg.) (?); mazge dirbančių varžtų skaičius (nuo 1 iki 3) (?), mazgo forma, lonžeronų skėtimas ir panašiai. Skirtingos nuomonės susiplaka į vieną krūvą. Nuoroda į minėtų elementų skaičiavimus yra pateikta, todėl man, kaip nežibančiam patirtimi, būtų žymiai lengviau, jei kas nors baksteltų pirštu į klaidą. Aš dar kartą pasitikrinau ir, vis dėlto, jos neradau.


Bandysiu paaiškinti:
Tavo skaičiavimuose skaičiuotina priekinio lonžerono įrąža yra 1710 kg. Jei ji eitų į apkausto 3 varžtų sudaryto trikampio svorio centrą, tuomet pasiskirstytų vienodai ant visų trijų varžtų. Vienam varžtui tektų 1710/3= 570kg, o tai žymiai mažiau nei nei leistina 800 kg apkrova dvigubam varžto kirpimui mediniame 400 mm storio lonžerone. Sprendimas priimtinas, tačiau:

-Rekomenduojama visus ypač atsakingus mazgus ir sujungimus sustiprinti dar dvigubai, nei reikalauja skaičiavimai. Svorio tai iš esmės nepadidina, tačiau padeda išvengti konstravimo ir gamybos klaidų, užtikrina gerą mazgų resursą.

Tokiu būdu skaičiuotina jėga būtų jau ne 1710, o 3420 kg. Mazgą reikėtų tvirtinti ne 3 o 5 varžtais, tai dažniausiai ir daroma tokiose vietose.

Visa bėda, kad dėl neteisingos apkausto konfigūracijos, spyrio reakcija praeina ne per varžtų svorio centrą, o gerokai šone, visą jėgą priima tik vienas, arčiausiai spyrio esantis varžtas. Kiti du varžtai tik kompensuoja atsiradusius parazitinius momentus.

Kadangi atstumas nuo 3 varžtų sudaromo trikampio svorio centro iki spyrio pajungimo vietos yra apytikriai 1,5 karto didesnis, nei nuo svorio centro iki labiausiai apkrauto varžto, tai ir jėga, veikianti šį varžtą didesnė 1,5 karto. T.y. 3420x1,5=5130 kg.

Net be dvigubo atsargos koeficiento, varžtą veiktų 5130/2= 2565 kg jėga, o tai visiškai nepriimtina.

Išeitis-uždėti teisingai suprojektuotus mazgus.


Į viršų
KL
An Rgs 09 2014, 09:00
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 925
Rolandas rašė ...

Atidžiau paanalizavau šią vietą. Priekinio spyrio skaičiuotina įrąža pagal Manto skaičiavimus ne 1200, bet 1710 kg. Dėl neteisingos apkausto konfigūracijos, jėga tenkanti varžtui pusantro karto didesnė, t.y. 1710x1,5= 2565. Atsakingus mazgus rekomenduojama daryti dvigubai stipresnius nei skaičiuotina apkrova, tai būtų apie 5000 kg.

O kaip su spyriais?
Jeigu spyrius irgi apskaičiuoti 5 tonoms (kad ir 2,5 t) spaudimui-pastovumui, tai apie bet kokį panašumą į tikrą ANBO-1 galima pamiršti.
Jeigu iš viso pakiltų į orą...
Į viršų
Rolandas
An Rgs 09 2014, 09:26
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 4931
KL rašė ...


O kaip su spyriais?
Jeigu spyrius irgi apskaičiuoti 5 tonoms (kad ir 2,5 t) spaudimui-pastovumui, tai apie bet kokį panašumą į tikrą ANBO-1 galima pamiršti.
Jeigu iš viso pakiltų į orą...


Dvigubas stiprumas tik spyrių apkaustam. Tai ne mano išradimas, taip konstruojama visa aviacinė technika.
O spyrio pastovumą reikia ir būtina skaičiuoti 1700 kg jėgai.

Gamyboje dažnai neteisingai išplečiama kiaurymė, neteisingai įkniedijama kniedė, neteisingai suvirinama. Skaičiuotinas sujungimo mazgų plotas dažnai patenkina atsparumo sąlygą, tačiau po 50 skrydžio valandų mazgą gali tekti rimtai remontuoti.
Todėl ir leidžiam priaugti pusę procento konstrukcijos svorio sustiprinant svarbiausias vietas.

Be to mano siūlomi pakeitimai visai nepadidintų Anbo 1 svorio. Tiesiog reikia pagaminti teisingą apkaustą ir vietoj 3 varžtų įdėti 5 vamzdines kniedes.


[ Redaguota An Rgs 09 2014, 09:29 ]
Į viršų
bence
An Rgs 09 2014, 09:57
Užsiregistravęs dalyvis #20
Prisijungta: Kt Vas 21 2008, 11:19
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1425
Rolandai, neatidziai perziurejot sparnu nuotraukas.Be atotampu, beje kurios tiesiogiai itvirtintos lentynu vietose pe iklijuotas kaladeles, dar yra skersines sustiprintos nerviuros.Nezinau ju tikslaus skerspjuvio ploto, bet is akies matosi kad kiekviena is ju laikys po 500kg jega.Paprastos nerviuros ne tik priklijuotos prie lonzerono, bet turi dar sonuose trikampius uzpildus, kurie zenkliai padidina suklijavimo plota.Kad ir koks nekokybiskas butu suklijavima (kad ir 50 procentu) tai vistiek nebus maziau nei laiko nerviuros medzio skerspjuvis tempimui.
Dar.jusu pskaiciuota jega 450kg bus galima tik spyrio vietoje.Prie liemens , sparno tvirtinimo vietoje turim atsparumo rezerva toki, koki laiko liemens fermos vamzdelis.Taigi labiausiai jega veiks tik prie spyrio ir tolygiai mazes sparno galo link.Jeigu isdalintumet ta jega kiekviena nerviurai, pamatytumet, kad ir be jokiu istrizainiu jega pilnai kompensuojama.jeigu mantas imestu konkreciu skerspjuviu, viska butu galima pagrysti skaiciais
Į viršų
Tinklalapis
Rolandas
An Rgs 09 2014, 10:08
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 4931
bence rašė ...

Rolandai, neatidziai perziurejot sparnu nuotraukas.Be atotampu, beje kurios tiesiogiai itvirtintos lentynu vietose pe iklijuotas kaladeles, dar yra skersines sustiprintos nerviuros.Nezinau ju tikslaus skerspjuvio ploto, bet is akies matosi kad kiekviena is ju laikys po 500kg jega.Paprastos nerviuros ne tik priklijuotos prie lonzerono, bet turi dar sonuose trikampius uzpildus, kurie zenkliai padidina suklijavimo plota.Kad ir koks nekokybiskas butu suklijavima (kad ir 50 procentu) tai vistiek nebus maziau nei laiko nerviuros medzio skerspjuvis tempimui.
Dar.jusu pskaiciuota jega 450kg bus galima tik spyrio vietoje.Prie liemens , sparno tvirtinimo vietoje turim atsparumo rezerva toki, koki laiko liemens fermos vamzdelis.Taigi labiausiai jega veiks tik prie spyrio ir tolygiai mazes sparno galo link.Jeigu isdalintumet ta jega kiekviena nerviurai, pamatytumet, kad ir be jokiu istrizainiu jega pilnai kompensuojama.jeigu mantas imestu konkreciu skerspjuviu, viska butu galima pagrysti skaiciais

Jau rašiau kad čia viskas gerai... Jei tiksliai-prieš 2,5 val An Rgs 09 2014, 07:40
Į viršų
Eiti į puslapį   <<        >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.1109sek,0.0103iš to užklausomsDB užklausos:29. Naudojama atmintis:3,941kb