Mano Sparnai: Diskusijos / ANBO / ANBO-I


Diskusijos

Mano Sparnai :: Diskusijos :: TECHNIKA :: ANBO
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
ANBO-I
Eiti į puslapį   <<        >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
Rolandas
Kt Rgs 11 2014, 09:20
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5558
Dar pora pagraudenimų:
Schema su gniuždomais spyriais turi ir kitų nemalonių dalykų.

Pradžiai imkim aukštasparnį lengvą lėktuvą su tempiamais spyriais. Nesileižiant į gilias teorijas, galima teigti, kad skaičiuotina spyrio tempimo jėga 2000-3000 kg. Spyriui naudosim kuklų duraliuminį 40x1 mm vamzdį. Vamzdžio skerspjūvio plotas apytikriai 40x3=120mm2.
Tiksliai- 39x3,14=122.6 mm2.
Vienas mm2 laiko 40 kg, tuomet visas vamzdis laikys 120x40=4800 kg. Iš esmės tai dvigubai daugiau nei skaičiuotina apkrova, nors vamzdis labai kuklus.
Bėdos prasideda, jei skaičiuojam neigiamą perkrovą -vamzdis gniuždomas. Be kontraspyrio toks spyris nelaikytų net -1 perkrovos, su kontraspyriu galima gauti patenkinamą rezultatą. Vis dėl to tokie lėktuvai negali skraidyti su didesnėm neigiamom perkrovom, arba spyrius reikia daryti labai galingus.

Visiškai akivaizdu kad Anbo 2 suiro ore būtent dėl klupusio spyrio, nors oficialios tyrimo išvados kitokios. Toks lėktuvas negalėtų net tiesiai skristi apsivertęs ant nugaros, o mūsų senoliai iš nežinojimo skraidė labai drąsiai, nes buvo pratę prie neigiamų perkrovų nebijančių biplanų.

Anbo 1 schemos lėktuve spyriai gniuždomi-klupdomi, todėl net imant skaičiuotiną apkrovą be papildomų atsargos koeficientų,spyriai vis vien turės būti didelio skersmens.

Kita problema-lonžerono apkaustai, apie kuriuos nemažai diskutavome. Kaip jau rašiau, kam trūksta vaizduotės, apkaustus padarykit iš kartono ir stebėkit kaip jie elgiasi prie įvairių apkrovų. Jei apkaustas tempiamas ir tvirtinimo varžtai išdėstyti teisingai-viskas paprasta. Gniuždomam apkaustui reikia ne tik teisingai išdėstyti varžtus, bet ir pasirūpinti, kad jis neprarastų pastovumo ir nesusiraukšlėtų kaip popieriaus lapas. Čia padėtų standumo briaunos, lovinis ar vamzdinis apkausto profilis.

Tarsi būtų maža, Anbo 1 spyriai yra V formos žiūrint iš viršaus, todėl apkaustų pastovumo problema pasidaro dar sudėtingesnė.

Patarimas:
Labai atidžiai išsstudijuoti kaip buvo padaryta originale, labai rimtai suprojektuoti spyrius ir lonžeronų apkaustus.

[ Redaguota Kt Rgs 11 2014, 09:27 ]
Į viršų
Andrius
Kt Rgs 11 2014, 08:02
Užsiregistravęs dalyvis #26
Prisijungta: Sk Vas 24 2008, 08:59
Pranešimų: 470
Del spyriu, pastudijuokit volksplane 1.schema analogiska anbo 1,su juo net pilotaza raito.
Į viršų
Rolandas
Kt Rgs 11 2014, 09:43
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5558

Andrius rašė ...

Del spyriu, pastudijuokit volksplane 1.schema analogiska anbo 1,su juo net pilotaza raito.

Visai normalu, tiesiog ši schema reikalauja atidaus projektavimo. Atkreipkit dėmesį-šis lėktuvas turi kontraspyrį, Anbo 1 ne. Tai reikštų kad Anbuko spyris turi būti galingesnis prie tų pačių sąlygų.
Į viršų
Mantas Butkus
Kt Rgs 11 2014, 09:54
Viskas bus gerai
Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 06:35
Pranešimų: 298
Spyrio skaičiavimai yra pateikti mano galerijoje.

https://picasaweb.google.com/107704547218558878296/ANBO1Drawings#


Į viršų
Rolandas
Kt Rgs 11 2014, 11:31
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5558
-Ar originale spyrio vamzdis 30 mm storio?
-Kokia skaičiuotina ir eksploatacinė perkrova?
Į viršų
Mantas Butkus
Pn Rgs 12 2014, 07:22
Viskas bus gerai
Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 06:35
Pranešimų: 298
Originale vamzdžio skersmuo 30 mm.

Skaičiuotina eksploatacinė perkrova +4 x 1.5 atsargos koeficientas (kaip ir visas lėktuvas).
Į viršų
Rolandas
Pn Rgs 12 2014, 08:09
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5558
Mantas Butkus rašė ...

Originale vamzdžio skersmuo 30 mm.

Skaičiuotina eksploatacinė perkrova +4 x 1.5 atsargos koeficientas (kaip ir visas lėktuvas).

Jei gerai supratau, skaičiuotina perkrova +6, eksploatacinė +4 ?
Į viršų
Mantas Butkus
Pn Rgs 12 2014, 01:41
Viskas bus gerai
Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 06:35
Pranešimų: 298
taip, Rolandai, skaičiuotina 6, eksploatacinė 4.

P.S. ar Jūsų pateikti duraliuminiai 40x1 ANBO-2 spyriai bus su kontraspyriais ar ne?

Kadangi ANBO-1 spyrių vamzdžiai bus mediniame monolitiniame kevale, atsparumas klupimui padidės, tačiau skaičiuodamas to nevertinau (neįkalkuliavau).

[ Redaguota Pn Rgs 12 2014, 03:23 ]
Į viršų
Rolandas
Pn Rgs 12 2014, 10:57
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5558
Mantas Butkus rašė ...

taip, Rolandai, skaičiuotina 6, eksploatacinė 4.

P.S. ar Jūsų pateikti duraliuminiai 40x1 ANBO-2 spyriai bus su kontraspyriais ar ne?

Kadangi ANBO-1 spyrių vamzdžiai bus mediniame monolitiniame kevale, atsparumas klupimui padidės, tačiau skaičiuodamas to nevertinau (neįkalkuliavau).

Anbo 2 spyriai bus iš storesnio, gal būt plieninio vamzdžio, dar neskaičiavau. Kontraspyrių nebuvo originale, nebus ir pas mus.
Duraliuminio 40x1 vamzdį dažnai naudojam vienviečiuose UL lėktuvuose. Čia paėmiau tik kaip pavyzdį.
Į viršų
Mantas Butkus
Tr Kov 11 2015, 07:16
Viskas bus gerai
Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 06:35
Pranešimų: 298
Sveikinu visus su Nepriklausomybės atgavimo diena ir ta proga dalinuosi keliomis šviežiomis nuotraukomis iš, taip sakant, gamybos baro:
ANBO-1 sparnų gamyba eina į pabaigą. Iš didesnių darbų - dar reikia eleronus apdengti aviafanera ir prijungti vyrius.















Į viršų
Eiti į puslapį   <<        >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.0804sek,0.0114iš to užklausomsDB užklausos:27. Naudojama atmintis:3,894kb