Diskusijos
Mano Sparnai :: Diskusijos :: TECHNIKA :: ANBO |
|
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >> |
ANBO-I |
Eiti į puslapį << >> | |
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
|
Autorius | Pranešimas | ||
Rolandas |
| ||
rolandas Užsiregistravęs dalyvis #8 Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09Pranešimų: 5557 | Dar pora pagraudenimų: Schema su gniuždomais spyriais turi ir kitų nemalonių dalykų. Pradžiai imkim aukštasparnį lengvą lėktuvą su tempiamais spyriais. Nesileižiant į gilias teorijas, galima teigti, kad skaičiuotina spyrio tempimo jėga 2000-3000 kg. Spyriui naudosim kuklų duraliuminį 40x1 mm vamzdį. Vamzdžio skerspjūvio plotas apytikriai 40x3=120mm2. Tiksliai- 39x3,14=122.6 mm2. Vienas mm2 laiko 40 kg, tuomet visas vamzdis laikys 120x40=4800 kg. Iš esmės tai dvigubai daugiau nei skaičiuotina apkrova, nors vamzdis labai kuklus. Bėdos prasideda, jei skaičiuojam neigiamą perkrovą -vamzdis gniuždomas. Be kontraspyrio toks spyris nelaikytų net -1 perkrovos, su kontraspyriu galima gauti patenkinamą rezultatą. Vis dėl to tokie lėktuvai negali skraidyti su didesnėm neigiamom perkrovom, arba spyrius reikia daryti labai galingus. Visiškai akivaizdu kad Anbo 2 suiro ore būtent dėl klupusio spyrio, nors oficialios tyrimo išvados kitokios. Toks lėktuvas negalėtų net tiesiai skristi apsivertęs ant nugaros, o mūsų senoliai iš nežinojimo skraidė labai drąsiai, nes buvo pratę prie neigiamų perkrovų nebijančių biplanų. Anbo 1 schemos lėktuve spyriai gniuždomi-klupdomi, todėl net imant skaičiuotiną apkrovą be papildomų atsargos koeficientų,spyriai vis vien turės būti didelio skersmens. Kita problema-lonžerono apkaustai, apie kuriuos nemažai diskutavome. Kaip jau rašiau, kam trūksta vaizduotės, apkaustus padarykit iš kartono ir stebėkit kaip jie elgiasi prie įvairių apkrovų. Jei apkaustas tempiamas ir tvirtinimo varžtai išdėstyti teisingai-viskas paprasta. Gniuždomam apkaustui reikia ne tik teisingai išdėstyti varžtus, bet ir pasirūpinti, kad jis neprarastų pastovumo ir nesusiraukšlėtų kaip popieriaus lapas. Čia padėtų standumo briaunos, lovinis ar vamzdinis apkausto profilis. Tarsi būtų maža, Anbo 1 spyriai yra V formos žiūrint iš viršaus, todėl apkaustų pastovumo problema pasidaro dar sudėtingesnė. Patarimas: Labai atidžiai išsstudijuoti kaip buvo padaryta originale, labai rimtai suprojektuoti spyrius ir lonžeronų apkaustus. [ Redaguota Kt Rgs 11 2014, 09:27 ] | ||
Į viršų | | ||
Andrius |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #26 Prisijungta: Sk Vas 24 2008, 08:59Pranešimų: 464 | Del spyriu, pastudijuokit volksplane 1.schema analogiska anbo 1,su juo net pilotaza raito. | ||
Į viršų | | ||
Rolandas |
| ||
rolandas Užsiregistravęs dalyvis #8 Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09Pranešimų: 5557 | Andrius rašė ... Del spyriu, pastudijuokit volksplane 1.schema analogiska anbo 1,su juo net pilotaza raito. Visai normalu, tiesiog ši schema reikalauja atidaus projektavimo. Atkreipkit dėmesį-šis lėktuvas turi kontraspyrį, Anbo 1 ne. Tai reikštų kad Anbuko spyris turi būti galingesnis prie tų pačių sąlygų. | ||
Į viršų | | ||
Mantas Butkus |
| ||
Viskas bus gerai Užsiregistravęs dalyvis #4 Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 06:35Pranešimų: 298 | Spyrio skaičiavimai yra pateikti mano galerijoje. https://picasaweb.google.com/107704547218558878296/ANBO1Drawings# | ||
Į viršų | | ||
Rolandas |
| ||
rolandas Užsiregistravęs dalyvis #8 Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09Pranešimų: 5557 | -Ar originale spyrio vamzdis 30 mm storio? -Kokia skaičiuotina ir eksploatacinė perkrova? | ||
Į viršų | | ||
Mantas Butkus |
| ||
Viskas bus gerai Užsiregistravęs dalyvis #4 Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 06:35Pranešimų: 298 | Originale vamzdžio skersmuo 30 mm. Skaičiuotina eksploatacinė perkrova +4 x 1.5 atsargos koeficientas (kaip ir visas lėktuvas). | ||
Į viršų | | ||
Rolandas |
| ||
rolandas Užsiregistravęs dalyvis #8 Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09Pranešimų: 5557 | Mantas Butkus rašė ... Originale vamzdžio skersmuo 30 mm. Skaičiuotina eksploatacinė perkrova +4 x 1.5 atsargos koeficientas (kaip ir visas lėktuvas). Jei gerai supratau, skaičiuotina perkrova +6, eksploatacinė +4 ? | ||
Į viršų | | ||
Mantas Butkus |
| ||
Viskas bus gerai Užsiregistravęs dalyvis #4 Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 06:35Pranešimų: 298 | taip, Rolandai, skaičiuotina 6, eksploatacinė 4. P.S. ar Jūsų pateikti duraliuminiai 40x1 ANBO-2 spyriai bus su kontraspyriais ar ne? Kadangi ANBO-1 spyrių vamzdžiai bus mediniame monolitiniame kevale, atsparumas klupimui padidės, tačiau skaičiuodamas to nevertinau (neįkalkuliavau). [ Redaguota Pn Rgs 12 2014, 03:23 ] | ||
Į viršų | | ||
Rolandas |
| ||
rolandas Užsiregistravęs dalyvis #8 Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09Pranešimų: 5557 | Mantas Butkus rašė ... taip, Rolandai, skaičiuotina 6, eksploatacinė 4. P.S. ar Jūsų pateikti duraliuminiai 40x1 ANBO-2 spyriai bus su kontraspyriais ar ne? Kadangi ANBO-1 spyrių vamzdžiai bus mediniame monolitiniame kevale, atsparumas klupimui padidės, tačiau skaičiuodamas to nevertinau (neįkalkuliavau). Anbo 2 spyriai bus iš storesnio, gal būt plieninio vamzdžio, dar neskaičiavau. Kontraspyrių nebuvo originale, nebus ir pas mus. Duraliuminio 40x1 vamzdį dažnai naudojam vienviečiuose UL lėktuvuose. Čia paėmiau tik kaip pavyzdį. | ||
Į viršų | | ||
Mantas Butkus |
| ||
Viskas bus gerai Užsiregistravęs dalyvis #4 Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 06:35Pranešimų: 298 | Sveikinu visus su Nepriklausomybės atgavimo diena ir ta proga dalinuosi keliomis šviežiomis nuotraukomis iš, taip sakant, gamybos baro: ANBO-1 sparnų gamyba eina į pabaigą. Iš didesnių darbų - dar reikia eleronus apdengti aviafanera ir prijungti vyrius. | ||
Į viršų | | ||
Eiti į puslapį << >> | |
Powered by e107 Forum System