Mano Sparnai: Diskusijos / Elektra / Elektra


Diskusijos

Mano Sparnai :: Diskusijos :: TECHNIKA :: Elektra
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Elektra
Eiti į puslapį   <<      
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
Reno
Kt Lie 28 2022, 12:02
Užsiregistravęs dalyvis #664
Prisijungta: Kt Spa 21 2010, 05:44
Pranešimų: 1360
Na štai - elekttra palaipsniui pradeda "spraustis" ir į malūnų pasaulį. Bendrovė Composite FX bando elektrifikuoti sąvąjį ULO kategorijos XEL sraigtasparnį is savo pastangas jau šiemet pristato Oshkosh'o sąskrydyje... Elektgros variklis - tikrai įspūdingai mažas (žiūr. nuorodą žemiau). Tačiau baterijos... Žinoma, ir klasikinis klausimas - kokios trukmės skrydžiui pakaks baterijų energijos? Gamintojas žada 25 min.
https://bydanjohnson.com/oshkosh-2022-day-2-electric-helicopter-from-composite-fx-is-lean-green-machine/?fbclid=IwAR2JXItanyUWtqVTTSdLsgueIijgkeK3VF2B8a7nx2DVEXSOXvSmLvg2JFo


Į viršų
vytas
Kt Rgs 29 2022, 03:46
nespjauk į vandenį,jei nieks jo negers
Užsiregistravęs dalyvis #34
Prisijungta: Pr Vas 25 2008, 09:49
Pranešimų: 2860
Skiriu pesimistams...Ir gal galėtų Rasius B ką nors pakomentuoti.....

https://www.youtube.com/watch?v=qjPO4_oe5h8
Į viršų
Reno
Pn Rgs 30 2022, 05:10
Užsiregistravęs dalyvis #664
Prisijungta: Kt Spa 21 2010, 05:44
Pranešimų: 1360
Nepaisant nuolatinio pranešimų srauto apie "proveržius" baterijų srityje, realiai šių energijos kaupiklių talpos/masės santykis įkyriai laikosi užstrigęs ties, kažkur, 300Wh/kg riba. Tai vis dar per menkas rezultatas lyginant su iškastiniu kuru, nors ir pravardžiuojamu "dinozaurų sultimis", kurių viename kg "telpa" apie 12 kWh. Gal todėl nekantresni "žalios" energijos entuziastai griebiasi kurti įvairias hibridines jėgaines, kuklią ličio baterijų energetinę talpą tikėdamiesi kompensuoti "sukryžminta" elektros bei vidaus degimo variklių pavara. Žemiau - dar vienas tokių idėju "veislyno" kūrinys, matyt, konstruotas remiantis filosofija - "kodėl paprastai, jei galima sudėtingai". Tiesa, reikia pripažinti, kad tris variklius (du VDV ir vieną elektrini) sumontavo į gan kompaktišką agregatą. Skaitantys angliškai daugiau informacijos apie tai ras čia: https://www.xaeros.com/en/xaeros?fbclid=IwAR0wjY7zgSFD6n-XBoiC0TP39IqFKOBApPqKlqoXKJBJxJAhSE_jkVEEWHw

Jei teisingai supratau, abu VDV (po 62 kW) drauge su elektros varikliu kartu išspaudžia iki 200kW (270 a.g.), tačiau neilgam. Pastoviam režime teks apsiriboti 118kW (160 a.g.). Na, iš 120 kg sveriančios jėgainės - gal ir neblogai. Tegiama, jog atsisakius nekurių komponentų, agregato masę galima sumažinti iki 85kg (kad tiktų ULO ir LSA orlėkiams).
Beskaitant aprašymą neišvengiamai prisiminė frazė iš reklamos "Bet tai dar ne viskas...". Nes autorių vizija vien šiuo agregatu neapsiriboja. Žodžiu, kad tokią jėgainę naudojantis orlėkis taptų dar "žalesniu", papildomus elektros variklius siūloma įmontuoti dar ir į lėktuvo ratus (startuodamas greičiau įsibėgės!). Na, nežinau, - mano vaizduotė, matyt, vis tik labai ribota...


Į viršų
Rasius B.
Pn Spa 14 2022, 09:31
Užsiregistravęs dalyvis #3265
Prisijungta: Kt Sau 04 2018, 09:00
Pranešimų: 44
Vytai - Cтоит ли надеяться на появление прорыва в области аккумуляторов? От прямого ответа представители соответствующих коллективов (например, на выставке Rewnex) обычно уходят. И понятно, почему.
Если что, то аккумуляторами учёные занимаются с 1858 года. То есть дольше, чем тепловыми двигателями. Я хочу сказать, что времени на исследования было достаточно.
К сожалению, имеются фундаментальные физические причины, по которым электробатареи не могут сравниться с углеводородами по показателям плотности энергии. Дело в том, что заряды, дающие ток, высвобождаются в результате изменения расстояний между атомами анода при перестроении его кристаллической решётки. За «упаковку» атомов отвечают хорошо изученные когезионные, формационные и гиббсовские силы. Самые плотные решётки обеспечивает применение лития, потому что электронов у него мало, а значит и радиус атома невелик. То есть потенциал повышения ёмкости исчерпан. А работы в области создания перспективных батарей направлены на поиск устойчивых к циклическим химическим реакциям и к увеличению активной поверхности электродов - для сокращения времени перезарядки. Несколько снизить массу, теоретически, может замена внутреннего электролита кислородом воздуха, но при этом суммарный вес системы подачи горячего воздуха, сжатого до давления в сотни атмосфер, нивелирует выигрыш. В общем, тут у нас очередной dead end, хотя жулики исправно продолжают навешивать инвесторам лапшу.

Читатели, внимательно следящие за научно-популярными публикациями, имеют право задать вопрос: «А как же нано- и прочие супер-пупер-технологии?» Отвечаем: никак! Инженерный анализ показывает, что бесперспективны все анонсируемые альтернативные решения по замене углеводородных топлив в авиации. Не помогут ни аккумуляторы с двумерным графеновым плёночным анодом, ни «алмазные батареи», ни супермаховики, а также гибридные установки, системы на основе топливных ячеек, сжатого или сжиженного газа, как и все способы использования водородного топлива. Подобные носители энергии не вписываются в жёсткие ограничения или уступают по параметрам удельной массы, сложности и цене соответствующих систем двигателям внутреннего сгорания на основе углеводородного топлива. Топлива, в котором, на минуточку, используется потенциал самого прочного в природе химического сцепления атомов углерода между собой. Соединения настолько прочного, что только оно способно образовать видимую невооружённым глазом гигантскую молекулу алмаза.

Не поймите превратно. Электропривод совсем не плох. У него есть масса достоинств, так что ниша электричкам обеспечена. Более того, за счёт простоты и низкой стоимости он сокращает время на НИОКР, пробивая дорогу более эффективным решениям.
Kame jūs matot gerumą dėl baterijų naudojimo?
Į viršų
Eiti į puslapį   <<       

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.1103sek,0.0246iš to užklausomsDB užklausos:27. Naudojama atmintis:3,822kb