Mano Sparnai: Diskusijos / Įvairūs klausimai / Minkštos dangos


Diskusijos

Mano Sparnai :: Diskusijos :: BENDRI KLAUSIMAI :: Įvairūs klausimai
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Minkštos dangos
Eiti į puslapį       >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
NNN
Tr Grd 10 2014, 11:34
NNN
Užsiregistravęs dalyvis #14
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56
Pranešimų: 5732
Paruošta pagal nuosvą bei užsienio kolegų patirtį

Įžanga.

Motoskraidyklių ir lėktuvų minkštos dangos yra ilgaamžės (20 – 30 metų, ar 1500 – 2000 skraidymo valandų) paprastai išlaiko savo savybes tiek, kiek nurodo gamintojas, jei yra tinkamai eksploatuojamos. Didžiausias dangos ilgaamžiškumo priešas yra ultravioletiniai spinduliai.

Mikštų dangų priežiūra

Bendri dangų būklės blogėjimo mechanizmai yra šie:

Ultarvieoletiniai (UV) spinduliai

Cheminiai:

o šarmai (įskaitant muilą, balintojus)

o stiprios rūgštys

o tirpikliai (pvz., naftos)

Dilimas

Nuovargis

Karštis

Biologiniai veiksniai


UV poveikis.

Ultravioletiniai (UV) spinduliai galiausiai sumažina Dakron stiprumą, tačiau žalos dydis gali būti sumažintas iki priimtino lygio kruopščiai prižiūrint sparną ir saugant nuo UV poveikio jį naudojant. Sparnas gerai apsaugomas, jei laikomas sparno maiše. Tačiau sparno maišai yra gaminami iš laisvo pynimo audeklo ir todėl visiškai nuo UV neapsaugo. Sparną visiškai apsaugoti nuo UV spindulių poveikio galima laikant jį tamsioje vietoje. Tačiau UV sukeltos degradacijos visiškai išvengti nepavyks ir todėl sparno dangą reik tikrinti rekomenduojamai testais (pavyzdžiui Betts testu).

Cheminis poveikis.

Dakronas yra stabili medžiaga, kuri yra atspari daugumai cheminių medžiagų, įskaitant šarmus, rūgštis ir tirpiklius. Tačiau kai kurių cheminių medžiagų patariama vengti (naftos tirpikliai, stiprios rūgštys ir šarmai (pavyzdžiui, balinimo). Patariama tik išimtinais atvejais, kai būtina, panaudoti šarminius muilus, silpnąsias rūgštis ir tirpiklius, ir tokiais atvejais valymo priemones turi būti lengvos (silpnos) koncentracijos, ir tie valikliai būti gerai nuplaunami nuo dangų.

Mechaninis poveikis (dilimas).

Dangų dilimo priežastis yra kontaktas su kitais sparno konstrukcijos elementais, o laikant sparną angare – dar ir kontaktas su kitais orlaiviais perstumiant orlaivį angare. Purvas, patekęs tarp dangos siūlių audeklo sluoksnių, taip pat pagreitina dangos degradaciją dėl dilimo. Dangos audekle gali įsiveisti pelėsis, kuris negadina dangos, tačiau kaupia drėgmę. Prie drėgnų vietų prikimba smulkios dulkių bei purvo dalelės, kurios irgi veikia, kaip abrazyvai. Sparno lankstymas į paketą, žymios įtakos dangos ilgaamžiškumui neturi.

Nuovargis.

Dangos degradavimas dėl nuovargio yra retas reiškinys. Tačiau, dėl plazdėjimo (vibravimo), dažniausiai galinės sparno briaunos, įmirkytų audeklų dervos išbyra ir danga, ar siūlės gali pradėti irti. Todėl labai svarbu laiku tikrinti lačių ir galinės sparno briaunos įtempimą, stengtis pašalinti plazdėjimą.

Karštis.

Dangos natūraliai traukiasi, o veikiamos aukštesnės temperatūros natūralioje aplinkoje traukiasi daugiau. Tai nėra pavojinga ir dangos degradacijai įtakos neturi. Tačiau ypatingai aukšta temperatūra ir dar mažame plote gali sugadinti dangą. Todėl nepatartina naudoti karšto oro generatorių (pavyzdžiui karšto oro šildytuvų džiovinimui, ar orlaivio ženklų klijavimui).

Biologinės.

Dangos pelijimo požymiai – juodos dėmės audekle. Jie yra nekenksmingi audeklo struktūrai. UV spinduliai naikina pelėsių sporas, todėl pakankamai dažnai skraidant danga vėdinasi ir nepelija. Jei sparnas sušlapo, jį, prieš sandėliuojant reikia išdžiovinti, o jei tai padaryt tuoj pat neįmanoma, tai bent jau kaip galima greičiau. Sparnas laikomas pakete yra labai gera vieta graužikams veistis, kurie gali nepataisomai sugadinti sparno audeklą. Net ir surinkti skrydžiui sparnai, laikomi nesandariame, nešvariame angare, gali būti graužikų sugadinti.

Pagrindinės sparno apsaugos nuo sugadinimo bei degradacijos priemonės.

Sparnus saugokite kuo tamsesnėje patalpoje, nelaikyti lauke, jei neketinate skraidyti.

Venkite naudoti tirpiklius, kurie turi vandenį atstumiančių junginių (pagaminti naftos pagrindu).

Venkite stiprių šarmų, tokių kaip balinimo ir stiprus muilas, skalbimo miteliai ir t.t.

Išdžiovinkite dangas prieš saugojimą.

Laikykite sparnus atokiai nuo aukštos temperatūros.

Jei panaudojote lengvus valiklius – gerai išskalaukite.

Jei naudojate šepečius, venkite valyti jais siūles.

TAČIAU, DIDŽIAUSIA NEIGIAMĄ POVEIKĮ TURI UV SPINDULIAI IR TIK DĖL TO POVEIKIO DANGA PRARANDA SAVO SAVYBES, LEMIANČIAS SAUGŲ SKRAIDYMĄ.

Dar kiek pastebėjimų:

Vienas vaikinas Texas‘e, JAV sugebėjo išlaikyti La Mouette sparną tinkamą skraidymui saulėje 5 metus, priskraidydamas 20000 valandų.

Jungtinėje karalystėje tebeskraido Air Creation Fun 18, pagamintas kažkada tarp 1980 metų pradžioje. Jų danga Trilamas (Kiss sparnai pasiūti ši Hydraneto laiko taip pat puikiai).

Kiss sparnų apatinė ir viršutinė dangos sujungtos neopreno juosta, kuri degraduoja žymiai greičiau, nei danga, tačiau ją pakeist nesudėtinga.

Laminuotų dangų lupimasisi nereiškia, kad danga jau netinkama naudojimui – reik matuot. Žinoma, estetika nukenčia, bet ne daugiau.

Lėktuvų danga yra įtempta gerokai mažiau, nei moto-skraidyklių, todėl jos atsparumas gali būti mažesnis net trečdaliu.

Nereguliuojamų klasių orlaivių (MTOW iki 300 kg) dangos stiprumas apskritai nėra matuojamas , nes įkrovos yra labai mažos. Yra buvę atvejų, kai dangą pramušdavo nukritęs įrankis, ar ji praduriama netyčia pirštais stipriau suspaudus, tačiau matavimai rodydavo, kad ji tinkama naudojimui.

Iš esmės lengvų (iki 300 MTOW) orlaivių (tiek lėktuvų, tiek moto-skraidyklių) dangos tinkamos naudojimui, tol, kol tinkamas naudojimui orlaivio karkasas.

Žinau tik vieną atvejį, kai ore suplyšo „tapkės“ danga, tačiau jos pilotas Australijoje jį laikė lauke apie tris metus.

Priskraidymo valandos labai subjektyvus rodiklis, nes niekada nežinai, kiek orlaivis buvo laikomas lauke neskraidantis (kol paruošiamas skrydžiui, kol po skrydžio draugams išpasakojami nuotykiai, stovyklavimas ir t.t)

Kuo sparnas (tai taikoma daugiau moto-skraidyklei) labiau įtemptas (visi šiuolaikiniai dviviečiai, mažų plotų ir didelių greičių sparnai) labiau įtemptas, tuo trumpesnis jo amžius, t.y. danga degraduoja iki tokio lygio, kad bendri įtempimai (užduotas konstrukcijos/karkaso + įtempimai dėl apkrovos ore) viršija esamus ir dangos kartais plyšta, ar nebeatlaiko matavimo kriterijų. Pvz. QuikS, QuikR dangos jau tampa abejotino stiprumo tik po 500 valandų skrydžio eksploatavimo.

Tiek žinių.

Žinoma, jei pilotas jaučiasi nejaukiai dėl išblukusios, at apšiurusios dangos, ar tiesiog jam atrodo, kad "nesaugu", dangą galima keisti. Tačiau tai jau subjektyvus, o ne objektyvus, matavimais pagrįstas sprendimas.

Į viršų
vytas
Tr Grd 10 2014, 02:18
nespjauk į vandenį,jei nieks jo negers
Užsiregistravęs dalyvis #34
Prisijungta: Pr Vas 25 2008, 09:49
Pranešimų: 2966
Šiuo metu atsirado krųvos "žurnalistų, įvairiuose interneto portaluose kurių užduotis-prikepti kuo daugiau straipsnių apie beleką. Svarbiausia- reitingai. Nesvarbu ką ten parašė,svarbu daug. Jiems net nebėra laiko perskaityti,ką aplamai jie ten prirašė,ar kokia nesamonė gavosi,išvertus google pagalba. Siutina tokia rašliava,nors juos iš dalies galima pateisinti-jie verčiami redaktorių tai daryti.Mąstymas savo galva jiems per didelė prabanga.
Gryžkime prie šio "traktato".Nevertinsiu visko, bet štai keletas asmeninių NNN įžvalgų"
"Vienas vaikinas Texas‘e, JAV sugebėjo išlaikyti La Mouette sparną tinkamą skraidymui saulėje 5 metus, priskraidydamas 20000 valandų."
Nepilna arba netiksli informacija gali būti suprantama,kaip dezinformacija.Pasitelkim aritmetiką: 5metai x365dienų x 24 val lygu43800 valandų. Supermenas iš Texaso priskraidė per 5 metus 20000 val,vadinasi perdieną vos ne 11 val ir taip visas 365 dienas į metus ir taip 5 metus be poilsio...
skaitom toliau:
"Laminuotų dangų lupimasis nereiškia, kad danga jau netinkama naudojimui – reik matuot. Žinoma, estetika nukenčia, bet ne daugiau."
Vėlgi tik dalis informacijos iš serijos"vakarai visada teisūs"
Tai tinka pvz Milar tipo medžiagai. Kas nežino Milar-tai tas pats dacronas,kurio išorinis paviršius padengtas atsparia(dalinai) UV poliesterio plėvele. Jai nusilupus,sekančią UV doze priima pats dacronas,dėl to skraidyti be abejo galima. Bet laminuotoms dangoms priskiriami ir X-lamas ir Trilamas ir Gitter Profil. Nusilupus apsauginei plėvelei,medžiagos karkasas (poliamido siūlai) lieka be visškos UV apsaugos ir be to danga tampa ne ištisinė medžiaga o paprastas tinklas, Pradėjus luptis,jei UV pažeidė didelį plotą(paprastai tai būna beveik visas sparno ar vairų paviršius) plėvelė gali atsiskirti netgi ore. Apie kokį tolesnį skraidymą su tokia danga galima kalbėti?
Estetika -dalykas slidus. Man gyvas pilotas atrodo kur kas estetiškiau už užsiplojusį
Dirbam toliau:
'Lėktuvų danga yra įtempta gerokai mažiau, nei moto-skraidyklių, todėl jos atsparumas gali būti mažesnis net trečdaliu."
Įdomu,kiek lėktuvų dangų NNN teko čiupinėti iš arti?Šiuolaikinių ULO skudurinių sparnų įtempimas ,ypač iš laminuotų dangų yra didžiulis,net nėra ko lyginti su MS. Netgi dacroninio Jetfox 91D sparno užtempimas ant karkaso neįmanomas be spec įrangos pagalbos. Nuo pradinio stovio tik pasiūtos dangos ištempiama per ilgį net 3 cm. Jau nekalbu apie Rans S6, Jetfox 97, Itališko Flasch dangas iš Giterio. ten danga pritvirtinama kniedėmis prie medinės 20mm storio nerviūros,kuri dviejų varžtų pagalba didžiule jėga užtempiama ant karkaso. PVz Flasch dangos profiliai(latės) įštempiamos didele jėga ir dar varžtais pritvirtinamos prie sparno briaunos.Tokios dangos beveik nesiskiria nuo kietų
dangų...Parodo tegul NNN ant kurios MS danga yra taip įtempiama???
Dirbam toliau:
"Nereguliuojamų klasių orlaivių (MTOW iki 300 kg) dangos stiprumas apskritai nėra matuojamas , nes įkrovos yra labai mažos. Yra buvę atvejų, kai dangą pramušdavo nukritęs įrankis, ar ji praduriama netyčia pirštais stipriau suspaudus, tačiau matavimai rodydavo, kad ji tinkama naudojimui."
Propoganda-tai toks dalykas kai kalbi lyg ir tiesą,bet kai ką nutylėdamas ar kai faktą pateiki išimdamas iš konteksto skleidi gryną melą. Pateiksiu pavyzdį ne politinį. o grynai techninį:.sakykim paskaičiavom sparno vamzdinį lonžerona ir gavom,kad reikalingas vamzdis Ф50x1.5mm .Didinant vamzdžio diametrą ir mažinant sienelės stor,į lygiai tokią pat apkrovą gali atlaikyti sakykim ir 150 diametro vamzdis ,kurio sienelės storis 0,1mm. Teoriškai viskas taip,bet realiai jūs pabandykit eksploatacijoj tokį vamzdį.
Taip ir su danga. . Šiuo metu siuvam dangą Graikijos piliečiu. Net neįmanoma nuimti šablono nuo senos dangos. Ji suėsta UV iki tiek,kad pabandžius ardyti siūles,skuduras plyšta į skutelius.
Nu ir dar vienas teiginukas:
" Sparno lankstymas į paketą, žymios įtakos dangos ilgaamžiškumui neturi."
Vėlgi danga dangai nelygu. Kenkia absoliučiai visoms,tik dacroninėms gal mažiau,o laminatams tai tiesiog peilis. Laminatai-tai poliamido siūlų tinklelis,iš abiejų pusių dengtas lavsanine (poliesterine) plėvele. kas neturi Giterio,ar Trilamo,gali paimti pačią paprasčiausią ,kad ir PET butelį ir jį palankstyti. Pamatysit,kas iš to gausis.
gaminant sparnus lėktuvėliam,deja pirmiau susiuvi išilginę siūle iš vidaus,o po to turi dangą išversti į priešingą pusę. Deja kitaip neišmąstysi. verčiant dangą į priešingą pusę,labiausia nukenčia sparno pats galas,kur radiusas. darant tai iš Giterio,raukšlės neišvengiamos. Po to užtempus sparną, danga kaitinama ir raukšlės išsilygina,nelieka nei žymės. Tokia technologija. Danga suraukšlėjama praktiškai tik vienintelį kartą. bet to pilnai pakanka,kad būtent tose vietose po UV poveikio po keletos metų atsiranda trūkimai. Vistik vidiniai įtempimai plėvelėje padaro savo.
Tai tiek žinių iš Vašingtono. Aš už tai,kad kažką parašius,negalima aklai pasikliauti kad ir labai teisingais vakarais, Būtina permastyti savo galva. Juk ne apie naujausius pikulės triusikėlius traktatas,visgi apie skraidančius daiktus.




Gryžtant prie šio

[ Redaguota Tr Grd 10 2014, 02:29 ]
Į viršų
NNN
Tr Grd 10 2014, 03:32
NNN
Užsiregistravęs dalyvis #14
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56
Pranešimų: 5732
Bet kokiu atveju negalima dangų būklės vertinti be matavimų. Tiek mano surašyta patirtis (ne vien mano, bet ir, kaip sakiau, kolegų), tiek Vyto patirtis yra tik subjektyvi patirtis. Be to kiekvienoje šalyje ji yra skirtinga. Britai dangų būklę verina matavimais jau daugiau, kaip 30 metų, turi savo gamintojus, kurie atlieka stebėjimus, renka statistiką (nes pagrindiniai orlaivių bandytojai yra ne gamintojai, bet jų gaminių pirkėjai), keičia, tobulina dangų vertinimo motodikas, nes keičiasi technologijos, konstrukcijos ir t.t. Vokiečiai vėl turi savo patiritį, kuri, be abejo yra kiek kitokia, prancūzai vėl kitokią, kitos šalys, kiek man žinoma (žinot, aš visko aišku, negaliu) visai neturi jokios, ar susistemintos patirties dangų vertinime (na, amerikiečiai turi metodiką "tapkių" dangų vertinimui).

Ką turim mes? Nieko, išskyrus kelių, daugiau, mažiau besidominčių šiuo klausimu mėgėjų (aš taip pat esu tik mėgėjas).

Net jei dabar pradėtume organizuotus darbus dangų vertinimo metodams bei priemonių sukūrimui, tai rezultaus gautume gal tik po kokių 20 metų.

Kodėl? Todėl, kaip, kad Vytas teisingai sako - yra gausybė įvairiausių orlaivių tipų bei modelių, kurių dangos labai įvairiai montuojamos, įvairūs išankstiniai įtempimai, kurie neaišku kiek didėja, kuriomis kryptimis skridimo metu. O kur dar dangų įvairovė, jų gamybos technologijų įvairovė?

Britai yra nustatę dangų matavimo kriterijus visiems jų gamintojų gaminamiems orlaiviams, bet tai tęsiasi nuo ULO veiklos pradžios, t.y. daugiau, nei 30 metų. Nežiūrint to, nuolat keičia juos.

Dangų įtempimų tikrinimo dydžiai įvairiems MS modeliams skiriasi net iki 8 kartų!!!

Kas gali Lietuvoje nustatyt, remdamasis matavimais, kuri danga tinkama, kuri ne? Niekas. O jei niekas (danga, juk svarbiausias kriterijus lemiantis orlaivio tinkamumą skristi), tai kaip galima spekuliuoti tuo nustatant orlaivio tinkamumą, ar remonto būtinybę?

Užsienio patirtimi tikrinant dangas remtis negalima, nes oficialiai tos metodikos nieks neperduos, nes ji skirta tik vietiniam naudojimui (jau domėjausi).

Savo patirties, kaip sakiau, laukt reiks ilgai, nes neturim sąlygų imt ir sueksploatuot naujų orliavių iki subyrėjimo. O iš naudotų orlaivių jokios naudos, nes neaišku, kaip jie buvo eksploatuoti iki atvykimo Lietuvon.

Be abejo, turim kažkiek tos savo patirties ir sukaupę - orlaiviai greičiau yra išmetami dėl moralinio, nei fizinio susidėvėjimo (tai, beje, dažniausiai vyksta ir kitose šalyse).

Tai gal neverta laužyt labai tų iečių?

Belieka viską palikt piloto/naudotojo nuožiūrai, rekomenduojant (pabrėžiu - rekomenduojant, o ne priverčiant) vadovautis kilmės šalies patirtimi, ar kolegų patirtimi.

Nieks neturėtų spausti nadotojo priimt vieną, ar kitą sprendimą. Greičiau - pateikt visą turimą informaciją ir rekomendacijas.

Ir visai nesvarbu, kokį išsilavinimą turi naudotojas. Kitas medkas, ar menininkas turi daugiau žinių bei patirties, nei aviacijos specialistas

"Nojaus arką statė mėgėjai, o Titaniką - profesionalai" R.K



Jei
Į viršų
NNN
Tr Grd 10 2014, 03:36
NNN
Užsiregistravęs dalyvis #14
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56
Pranešimų: 5732
P.S. Pasirodo "0" nėra tuščia vieta

2000 per 5 metus ... atsiprašau


[ Redaguota Tr Grd 10 2014, 03:36 ]
Į viršų
vytas
Tr Grd 10 2014, 06:22
nespjauk į vandenį,jei nieks jo negers
Užsiregistravęs dalyvis #34
Prisijungta: Pr Vas 25 2008, 09:49
Pranešimų: 2966
Manau, geriausias prietaisas,kurį turi žmogus- yra smegeninė.Jei jos vietoje tik raudonas siūlas,skirtas ausims prilaikyti,tas tegul vadovaujasi svetimų įžvalgomis. Tokiam ir susitrenkti nebus ką
Į viršų
NNN
Kt Grd 11 2014, 09:12
NNN
Užsiregistravęs dalyvis #14
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56
Pranešimų: 5732
Dakron dangų valymo rekomendacijos.

VALYMAS - naudokite minkštą šepetį ir švelnų ploviklį arba dramblio kaulo spalvos muilą.. Visada šveiskite išilgai siūlių. Po šveitimo, nuplaukite bures šiltu vandeniu, kad pašalintumėte visus muilo liekanas.

Miltligė - pelėsis atsiranda saugant užterštas šlapias dangas. Nors jis neturi įtakos Dacron atsparumui, kenčia išvaizda ir turėtų būti pašalintas pakankamai anksti, norint užkirsti kelią jo išplitmui. Pelėsis yra grybas ir plinta greitai.

Norėdami pašalinti miltligę, reikia standžiu šepečiu nuimti kiek galint daugiau pelėsio. Po to, užkrėsta vieta apdorojama 1% baliklio ir šalto vandens tirpalu ir paliekama maždaug vienai-dviem valandoms, kas kart patrinant minkštu šepečiu. Kruopščiai nuplaukite švariu, drungnu vandeniu. Galima procedūrą pakartot, jei būtina.
Dar galima nuplauti pelėsio užuomazgas muilu su balikliu, išdžiovinti ir apdoroti citrinų sulčių ir druskos tirpalu, leisti išdžiūti saulėje ir gerai nuplauti vandeniu.

Pastaba: yra ir dezinfekavimo priemonių, kurių galima gauti buriavimo reikmenų parduotuvės (Jachtklube Kaune pvz.)

Naftos ir riebalų dėmes galima pašalinti su benzinu.

Riebalai, derva, naftos dėmės šalinamos ir acetonu. Būtinai nuplauti vadeniu.

VISUOMET PO BET KOKIO VALYMO DANGĄ BŪTINA NUPLAUTI GAUSIU VANDENS KIEKIU (valikių, tirpiklių likučiai gali pažeisti dervas, jei jomis danga yra įmirkyta) IR GERAI IŠDŽIOVINTI PRIEŠ PASTATANT ORLAIVĮ Į ANGARĄ.

JOKIU BŪDU NESKALBTI SKALBIMO MAŠINOMIS (deja, tokiu atvejų yra buvę ...)

Aš asmeniškai dangas plaunu TIK drungnu vandeniu, patrindamas minkšta kempine (tokios parduodamos automobilių plovimui).

Dar, MS sparną rekomenduoju pastatyti "nosimi" į viršų (ant kylinio vamzdžio, o jei jis trumpas, tai paremti stabiliu "ožiuku"). Taip geriau nutekės vanduo, nesikaups muilo likučiai dviguboje priekinės briaunos kišenėje bei sparno karkase.

Jei abejojate naudojamų plovimo priemonėmis, žinoma, jei turite gabaliuką dakrono, geriau pirma išbandyti procedūras su juo.



[ Redaguota Kt Grd 11 2014, 09:18 ]
Į viršų
NNN
Kt Grd 11 2014, 09:35
NNN
Užsiregistravęs dalyvis #14
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56
Pranešimų: 5732
P.S. Dėl laminatų - turėjau minty MS priekinės briaunos viršutinę dangą, kuri prisiuvama išilgai brianos, kišenės priekinės briaunos indėklo suformavimui. Ši viršutinė danga dažnai būna iš laminato ir sutrūkinėja dėl sparno priekinės briaunos deformacijų skrydžio metu bei degradavimo. Ji teturi menką įtaką sparno atsparumui. Tačiau tie sutrūkinėjimai gadina estetinę sparno išvaizdą. Jei kyla įtarimų dėl likusios sparno dangos - reik matuot.

Žinoma, jei VISA sparno danga yra iš laminato ir atsiradę įtrūkimų bei lupimosi požymių, tai be abejo reiktų pagalvot apie jos keitimą, ar remontą (paprastai laminatas yra naudojamas tik viršutinei MS dangos daliai ir ji gali būti įsiuvama nauja).

Dangos lopymas. Nereikšmingi dangos pažeidimai (įplėšimai iki, maždaug, 2,5 cm) gali būti užklijuojami lipniu dakronu (yra pirkti įvaraus storio jachtklubuose).

NEAGLIMA taip remontuoti galinės sparno briaunos bei kitų koncentruotų apkrovimų dangos vietų.

Tačiau, kad ir priekinės briaunos, viršutinės, papildomos juostos remontas - galimas tokiu būdu. TIK - reikia vengti ištisinių lipnių juostų klijavimo, nes atsiklijavusios dalinai, nutrauks oro srautą skridimo metu ir gali įvykti avarija.
Į viršų
NNN
Kt Grd 11 2014, 10:19
NNN
Užsiregistravęs dalyvis #14
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56
Pranešimų: 5732
Dakron dangų tikrinimo prietaisą galima įsigyti čia http://www.ekmpowershop2.com/ekmps/shops/conairsports/index.asp?function=search

Britų taikomą dangų tikrinimo metodiką turiu, jei kam įdomu - kreipkitės

TAČIAU - tiek šis prietaisas, tiek mano turima metodika NĖRA pagrindas pripažinti dangas tinkamomis, ar ne, tai greičiau papildomos informacijos apie dangos būklę gavimo priemonė.

Galutinį sprendimą visuomet priima pilotas
Į viršų
vytas
Kt Grd 11 2014, 10:53
nespjauk į vandenį,jei nieks jo negers
Užsiregistravęs dalyvis #34
Prisijungta: Pr Vas 25 2008, 09:49
Pranešimų: 2966
Pakankamai naudingi patarimai.Tik nerekomenduočiau riebalinių dėmių valyti acetonu ar tirpikliais acetono pagrindu. Jie yra pakankamai agresyvūs. Geriau naudoti vaitspiritą ar nefrasą. Jie yra neutralūs. Po to perplauti visų gerai žinomu Feiry,na ir žinoma po to gausiai vandeniu. ..ir tegyvuoja taika visam pasauly
Į viršų
NNN
Pr Grd 15 2014, 11:21
NNN
Užsiregistravęs dalyvis #14
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56
Pranešimų: 5732
Štai, tik ką buvo išmatuota sparno danga.

Sparnas lietuviškas, V.Černiausko konstrukcija ir gamyba (2000 metai).

Priskraidymas apie 1000 val.

Matuota Bettsometer prietaisu (tuo, kur vienitelis tarp Titikakos pakrančių ir Uralo kalnų ... )

Kiek laikė? Nežinom ..., nes baigėsi prietaiso skalė, o nei danga, nei siūlai netrūko (skalė yra 2000 gr.)

Statistinė norma dakronui svyruoja nuo 1000 iki 1360 gr.

Pagal šiuos duomenis galima spėti, kad tinkamai eksploatuojama danga bus tinkama dar 1000 val.

Žinoma, reiktų matuot periodiškai ...


[ Redaguota Pr Grd 15 2014, 11:22 ]
Į viršų
Eiti į puslapį       >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.0998sek,0.0086iš to užklausomsDB užklausos:26. Naudojama atmintis:3,944kb