Diskusijos
Mano Sparnai :: Diskusijos :: BENDRI KLAUSIMAI :: Juridinė orlaivio statymo dalis. Įstatymai. CAA informacija |
|
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >> |
CAA informacija |
Eiti į puslapį << >> | |
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
|
Autorius | Pranešimas | ||
PovilasK |
| ||
Povilas Užsiregistravęs dalyvis #549 Prisijungta: Kt Kov 11 2010, 10:53Vieta: Vilnius Pranešimų: 739 | KL rašė ... Ačiū visiems atsakiusiems, bet vis tik lauksiu klausimų. Povilui ir Mariui atsakysiu individualiai, jeigu leis, paskelbsiu atsakymus ir čia, tik kitoje temoje. Dabar apie DUK klausimus. Keli pavyzdžiai iš sudaromo sąrašo: - Kokios yra pagrindinės orlaivių klasės, pagal kokius kriterijus jie klasifikuojami? - Kas yra Bendroji aviacija? - Kas yra Eksperimentiniai orlaiviai (arba AnnexII orlaiviai pagal EASA)? - Kuo jie skiriasi nuo sertifikuotų pagal ICAO/EASA orlaivių? - Kas yra tinkamumo skraidyti direktyvos ir techninės priežiūros biuleteniai? Kuo jie skiriasi? - Kas yra ribotojo galiojimo komponentai? Ar būtina laikytis jų galiojimo terminų? - Kas yra periodiniai techninės priežiūros darbai? Ar jie būtini visiems orlaiviams? - Kas yra valandiniai ir kalendoriniai TP darbai? Kuo jie skiriasi? - Kaip skiriasi mokomojo ir privataus orlaivio techninė priežiūra? O jeigu tas pats orlaivis naudojamas abiems tikslams? - Kas yra orlaivio žurnalas? Kam jis reikalingas? - Nusipirkau motoskraidyklę. Ko reikia, kad galėčiau ją legaliai eksploatuoti? - Kokie dokumentai reikalingi norint pratęsti ULO tinkamumo skraidyti pažymėjimą? Ir t.t. Būčiau labai dėkingas už pastabas, pataisymus ir papildymus. Povilui siūliausi paruošti ir mokymo medžiagą-prezentaciją šia tema, kad būtų galima naudoti ULOPF pilotų mokyme. Ar reikia? DUK paruošiu bet kokiu atveju, net jeigu tai bus įvertinta kaip konfrontacija. Gal kam nors pravers, jeigu ne ULOPF, tai bent tolesnėje aviacinėje karjeroje. Du klausimai: 1) Italijos "deklaracijų" modelis. Trys esminiai trūkumai CAA akimis. Nežinantiems - pakartosiu Lauryno straipsnį: www.ultrapilot.lt/lt/node/60 2) Kokia naudą aviacijos saugai duoda, pavadinkime, "dokumentavimas" ? Suprantu, kai turim didžiąją aviaciją, kur yra didžiulis pasidalinimas rolėmis, ir procesai/checklist'ai būtini. Tačiau kam to reikia ULO ? p.s. Audituoju įmones IT saugos klausimais, darau infrastruktūros aprašymus, kuriu vidinius procesus ir t.t. Išvadose būna svarbūs ne įrašai, o tai, ką pamatėm... Toks "show-me/tell-me" - "parodyk/pasakyk" principas. Tą patį galėtume turėti ir čia: - Išsuk žvakes, papasakok ką matai. - Pamatuok slėgį cilinduose, tepalo slėgį. - Užkurk šaltą, užkurk šiltą. - Kaip reguliuoji karbiuratorius ? - Papasakok apie savo variklio režimus ? - Vairų eigos, laisvumai ? - etc. STSP pratęsimo metu pats pilotas turi eiti per lėktuvą, ir pasakoti, ką ir kaip jis tikrina... Augtų kvalifikacija, būtų nauda. O popierinę "sistemą" nesunku "nulaužti": pradės rašyt į borto žurnalą po 5 h per metus - bus daug "naujų lėktuvų" su apipelijusiais ROTAX 912 su "iki 50 h" darbo laiko. Ar to reikia ? [ Redaguota Sk Rgs 27 2015, 01:17 ] | ||
Į viršų | | ||
NNN |
| ||
NNN Užsiregistravęs dalyvis #14 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56Pranešimų: 5731 | P.S. Visų Rotax "manualuose" aiškiai, pajuodintai ir apibrėžtai parašyta: 1. Šio variklio KONSTRUKCIJA negarantuoja, kad variklis nesustos bet kuriuo metu. 2. Nėra garantijos, kad variklis nesustos, net, jei atlikti gamintojo REKOMENDUOJAMI variklio priežiūros darbai. 3. Šiuos REKOMENDUOJAMUS darbus reik atlikt tam, kad variklis apskritai suktusi bent 100 val., o ne būtų "užmuštas" per pirmas penkias valandas. Vertimas kiek supaprastintas, bet esmė nepakeista. Tai kam ta dėmesio koncentracija į visokias "valandines", "mėnesines" ir "metines"? Tai gal geriau pažiūrėt, ar orlaivis gali saugiai būt nutupdomas sustojus varikliui? Gal svarbiau, koks jo min. greitis? Gal sparno įkrova? MTOW? Orlaivio skrydžio parametrai, pavaldumas ir t.t.? Varikliui sustojus, tarkim 1 km aukštyje, tikras ULO turi 113 kv. km. plotą nusileidimui, iš kurio jam tereikia 0,01 kv. km. Tai ar labai jau didelis pavojus yra, kad pilotas neras tinkamos aikštelės? Žinoma, jei, skrendant formaliu ULO, 800 pėdų MSL aukštyje (toks yra oficialus Aleksoto eismo rato aukštis, o turint minty, kad KTT yra 246 pėdų MSL ... kiek lieka AGL? ) virš Garliavos sustotų variklis, tai ... . O juk tokia yra kasdienė praktika. Tuo tarpu tikri, o ne formalūs ULO tuo eismo ratu neskraido, o renkasi šiaurinę aerodromo dalį ir turi gerus 150 hektarų neužstatytos teritorijos po sparnais - tai kame pavojai? [ Redaguota Sk Rgs 27 2015, 09:44 ] | ||
Į viršų | | ||
bence |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #20 Prisijungta: Kt Vas 21 2008, 11:19Vieta: Kaunas Pranešimų: 1535 | Kalbant apie riboto galiojimo komponentus, mane irgi stebina kai kurie dalykai.Pvz sertifikuotame orlaivyje dirzai privalo tureti kalendorini resursa, o jau savadarbiam orlaiviui ne.Realiai tas reikalvimas tik del orlaivio gamintojo garantijos, kurios ar taip ar kitaip js nesuteikia ir del tokio dirzo trukimo atsakomybes nenesa.kam tada apsikraut popieriais del tokiu elementariu dalyku? Gal reiktu i tai paziuret blaiviai ir ismest is sarasu tokius punktus ir palikt pagal stovi.As labiau nerimauciau del senu dangu, korozijos, atsiklijavimu ir nepritaikytu aviacijai medziagu atsakingose vietose (turiu galvoj visokius kliju pakaitalus bei kartona vietoj aviacines faneros).Vietoj draudimu ribojimu ir t.t. as geriau siulyciau daryt kasmetines konstruktoriu lavinimo pamokeles.kaip kad UK ar USA.praejai kurselius keliu dienu, gali konstruot priziuret ar remontuot.Zmones bus girdeje ir zinos argumentuotus principus kodel taip ar kitaip reikia daryt.Gal tada nekils kvailu klausimu kaip kad buvo pamineta apie skraidykles,na ir partizanai bus suregistruoti.is praktikos zinau, kad net didziausi uzsispyreliai po tokiu mokslu ateina i doros kelia ir veliau skambinasi, konsultuojasi.tai yra gerai, nes zmogus intuityviai renkasi sauga , o kursai uzveda ji ant kelio.beveik kiekvienais metais destau busimiem technikam wood and fabric orlaiviu remonta ir prieziura, tad laisvai galit prisijungt | ||
Į viršų | | ||
NNN |
| ||
NNN Užsiregistravęs dalyvis #14 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56Pranešimų: 5731 | bence rašė ... Kalbant apie riboto galiojimo komponentus, mane irgi stebina kai kurie dalykai.Pvz sertifikuotame orlaivyje dirzai privalo tureti kalendorini resursa, o jau savadarbiam orlaiviui ne.Realiai tas reikalvimas tik del orlaivio gamintojo garantijos, kurios ar taip ar kitaip js nesuteikia ir del tokio dirzo trukimo atsakomybes nenesa.kam tada apsikraut popieriais del tokiu elementariu dalyku? Gal reiktu i tai paziuret blaiviai ir ismest is sarasu tokius punktus ir palikt pagal stovi.As labiau nerimauciau del senu dangu, korozijos, atsiklijavimu ir nepritaikytu aviacijai medziagu atsakingose vietose (turiu galvoj visokius kliju pakaitalus bei kartona vietoj aviacines faneros).Vietoj draudimu ribojimu ir t.t. as geriau siulyciau daryt kasmetines konstruktoriu lavinimo pamokeles.kaip kad UK ar USA.praejai kurselius keliu dienu, gali konstruot priziuret ar remontuot.Zmones bus girdeje ir zinos argumentuotus principus kodel taip ar kitaip reikia daryt.Gal tada nekils kvailu klausimu kaip kad buvo pamineta apie skraidykles,na ir partizanai bus suregistruoti.is praktikos zinau, kad net didziausi uzsispyreliai po tokiu mokslu ateina i doros kelia ir veliau skambinasi, konsultuojasi.tai yra gerai, nes zmogus intuityviai renkasi sauga , o kursai uzveda ji ant kelio.beveik kiekvienais metais destau busimiem technikam wood and fabric orlaiviu remonta ir prieziura, tad laisvai galit prisijungt Patinka Beje, dėl skraidyklių - nors CAA ir paniekino mūsų ilgametę techninės patikros sistemą bei praktiką ir tradicijas, tai toliau sėkmingai vyksta, deja jau "partizaniškai". Nuolatos yra palaikomi ryšiai su moto-skraidyklininkasi, vyksta patikros ... tikros patikros su konsultavimu bei pasidalinimu patirtimi ir to rezultatas - nei vieno įvykio dėl techninių gedimų nuo 2000 metų. O dėl KL citatų, tai pagal populiarų dabar eismo saugumo vaikams klipuką: reik ne tik klausyt, bet ir girdėt [ Redaguota Pr Rgs 28 2015, 11:35 ] | ||
Į viršų | | ||
Algis |
| ||
algis Užsiregistravęs dalyvis #12 Prisijungta: An Vas 19 2008, 10:25Vieta: Elektrėnai Pranešimų: 1981 | KL rašė ... Ačiū visiems atsakiusiems, bet vis tik lauksiu klausimų. Kuom skiriasi "sudėtingas" ULO (RAL) nuo "nesudėtingo", biurokratiniu požiūriu (pagal apibrėžimą)? | ||
Į viršų | | ||
Marius |
| ||
Kas nori- ieško galimybių, kas nenenori-priežasčių. Užsiregistravęs dalyvis #24 Prisijungta: Št Vas 23 2008, 11:18Vieta: Visaginas Pranešimų: 2892 | Dar vienas klausimas: STSP priedo 13 ir 14 punktuose sakoma: "13. Šio orlaivio pilotas privalo informuoti keleivius prieš skrydį apie tai, kad orlaivis yra eksperimentinis ir neatitinka standartiniams orlaiviams Lietuvos Respublikoje taikomų skrydžių saugos reikalavimų. The person operating this aircraft shall advise each person carried that the aircraft is experimental and does not comply with safety regulations of the Republic of Lithuania for standart aircraft. 14. Keleivių kabinoje privalo būti gerai matomas visiems keleiviams užrašas: The following placard shall be displayed in the cockpit in full view of all occupants: „KELEIVIO ĮSPĖJIMAS: šis orlaivis yra eksperimentinis ir neatitinka standartiniams orlaiviams Lietuvos Respublikoje taikomų skrydžių saugos reikalavimų. PASSENGER WARNING: this aircraft is experimental and does not comply with safety regulations of the Republic of Lithuania for standart aircraft.“ Gal galima būtu sužinoti kokių reikalavimų neatitinka eksperimentiniai orlaiviai(ar gal kažkas netaikoma ar nereikalaujama jiems)? Ir kas tie standartiniai ir nestandartiniai orlaiviai? | ||
Į viršų | | ||
KL |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #13 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59Pranešimų: 967 | Algi, Mariau, Aciu, geri klausimai, butinai itrauksiu. Dabar esu toli nuo Lietuvos, kai grysiu atsakysiu. | ||
Į viršų | | ||
Marius |
| ||
Kas nori- ieško galimybių, kas nenenori-priežasčių. Užsiregistravęs dalyvis #24 Prisijungta: Št Vas 23 2008, 11:18Vieta: Visaginas Pranešimų: 2892 | KL rašė ... Labas visiems, Tikrindamas ULO, ypač motoskraidykles, susidūriau su nemaža problema - labai menkos ULOPF pilotų oro teisės žinios, ypač techninės priežiūros srityje. Kai kurie naujieji pilotai nežino kas yra techninė priežiūra, gamintojų direktyvos-biuleteniai, periodiniai TP darbai, orlaivių žurnalai ir t.t, ir pan. Ir ką su tuo visu daryti ULOPF pilotams? Dėl to būna daug bereikalingų diskusijų tikrinant orlaivius. Ką daryti? Priminė vieną seną anekdotą (atsiprašau kad ne visai tą tema): Подходит иностранец к двум ментам на Красной площади и спрашивает по—английски: "Как пройти к ЦУМу", — молчание. Спрашивает по—французски: "Как пройти к ЦУМу", — молчание, тоже самое спрашивает по—испански, по—итальянски, хинди и т.д. — молчание. Разворачивается, уходит. Один мент другому: — Ты смотри какой умный человек , столько языков знает, а что это ему дало ? | ||
Į viršų | | ||
stasys2 |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #109 Prisijungta: An Geg 06 2008, 07:57Pranešimų: 446 | Nezinau ar as cia papulsiu, seniai rasiau.. nesuprantu...zurnalai, dienynai, kam jie reikalingi,... gerais tarybiniais laikais kai vienu lektuvu lakiojo visas zvodas ar dar daugiau, tada reikejo registruoti visus lakiojancius, ir priskraidziusius valandas...O dabar, as lakioju vienas, pries uzkurdamas variki visada isijungiu elektronini prietaisa,kuris man suskaiciuoja moto valandas... O pagal tai as zinau kada ka daryti....kada filtra keisti, kada tepala keisti, kada stabdziu kaladeles tepti..... | ||
Į viršų | | ||
Marius |
| ||
Kas nori- ieško galimybių, kas nenenori-priežasčių. Užsiregistravęs dalyvis #24 Prisijungta: Št Vas 23 2008, 11:18Vieta: Visaginas Pranešimų: 2892 | Vat ir aš taip dariau- pasirodo, dariau neteisingai. | ||
Į viršų | | ||
Eiti į puslapį << >> | |
Powered by e107 Forum System