Mano Sparnai: Diskusijos / Juridinė orlaivio statymo dalis. Įstatymai. CAA informacija / 600kg MTOW


Diskusijos

Eiti į puslapį   <<        >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
PovilasK
Tr Lap 08 2017, 11:34
Povilas
Užsiregistravęs dalyvis #549
Prisijungta: Kt Kov 11 2010, 10:53
Vieta: Vilnius
Pranešimų: 606
IMHO turėtų būti paslinkta dešiniau, neperlipinėti per žinutės rėmelio kraštus.
Į viršų
Tinklalapis
KL
Pn Lap 10 2017, 03:14
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 936
Parašysiu, kaip aš suprantu dabartinę 600 kg ULO situaciją:
Bus dvi 600 kg klasės - 1. EASA (pagal CS-LSA), 2. Nacionaliniai ULO (pagal I ar II priedą).

1. EASA sertifikuoti 600kg LSA: tinkamumas bus standartinai CofA + ARC, išduoda CAA, tikrina CAA ar ELA1, TP atlieka Part 66 ir t,t. Didžiausia problema: projektas, gamintojas ir projektuotojas turi būti sertifikuoti EASA pagal Part 21 tvarką (JAV užtenka deklaracijos).
2. Nacionalinių ULO 600kg tinkamumas bus kaip ir iki šiol buvo visiems eksperimentiniams - STSP + priedas, išduoda CAA, tikrina CAA arba įgalioti inspektoriai (deleguoti ULOPF/LAF arba pasisiūlę patys).

Pagal naują Annex I (ar II) projektą, ULO ir liks 450 kg, bet kiekviena šalis galės paprašyti išimties ir pasikelti ULO MTOM iki 600 kg. Dauguma šalių planuoja tai padaryti, išskyrus Prancūziją, Italiją, Olandiją ir kitas kelias šalis (labiau susijusias su prancūzais).
Čekai, Vokiečiai nori apjungti visas 600 kg šalis ir įteisinti ir daugiau vienodų sąlygų, pvz. reikalavimus ULO lėktuvams, tarpusavio sertifikatų pripažinimą ir pan. Iš esmės - mini EASA ULO orlaiviams. Ypač stumia čekai (Jan Fridrich), nes čekų ULO dominuoja visoje Europoje. Kai kurios šalys vengia tokio (ir dar stipresnio) čekų komercinio/techninio/teisinio monopolio.
Suomiu atstovas siūlė koordinuotis stskirai šiaurės ir Baltijos šalims.
Manau, kad reikia bendradarbiauti ir kooperuotis, bet čia mano nuomonė, kuri nebūtinai sutampa su CAA nuomone
Į viršų
PovilasK
Pn Lap 10 2017, 05:53
Povilas
Užsiregistravęs dalyvis #549
Prisijungta: Kt Kov 11 2010, 10:53
Vieta: Vilnius
Pranešimų: 606
Ką tik pasitikslinau su Timo...
Derybose laikoma, jog senieji orlaivių apibrėžimai išlieka ir po naujo reglamento turėtume DVI atskiras kategorijas:
Microlight [0-450+5% kg]:
- Aircrafts
- Trikes
- Paramotors

450....600 kg(opt-out or not) being:
- Aircrafts
- Helicopters
- Sailplanes.

Būtent dėl tokio išsiskyrimo nepatenkinti Čekai: pas juos įstatymu įtvirtinta, jog virš 450 kontroliuoja CAA .

O Suomio pasiūlymą prisimenu. Būtinai parašysiu, idėja gera.


[ Redaguota Pn Lap 10 2017, 06:03 ]
Į viršų
Tinklalapis
Valdas-Fox
Pn Lap 10 2017, 11:36
ValdasFox
Užsiregistravęs dalyvis #636
Prisijungta: Pn Rgs 10 2010, 02:23
Pranešimų: 377

KL rašė ...

Pagal naują Annex I (ar II) projektą, ULO ir liks 450 kg, bet kiekviena šalis galės paprašyti išimties ir pasikelti ULO MTOM iki 600 kg. Dauguma šalių planuoja tai padaryti, išskyrus Prancūziją, Italiją, Olandiją ir kitas kelias šalis (labiau susijusias su prancūzais).
Čekai, Vokiečiai nori apjungti visas 600 kg šalis ir įteisinti ir daugiau vienodų sąlygų, pvz. reikalavimus ULO lėktuvams, tarpusavio sertifikatų pripažinimą ir pan. Iš esmės - mini EASA ULO orlaiviams. Ypač stumia čekai (Jan Fridrich), nes čekų ULO dominuoja visoje Europoje. Kai kurios šalys vengia tokio (ir dar stipresnio) čekų komercinio/techninio/teisinio monopolio.
Suomiu atstovas siūlė koordinuotis stskirai šiaurės ir Baltijos šalims.
Manau, kad reikia bendradarbiauti ir kooperuotis, bet čia mano nuomonė, kuri nebūtinai sutampa su CAA nuomone

O ar ateityje bus įmanomas ULO eismas iš "600kg šalių" į "450kg šalis"? Nes bent jau teoriškai 450 kg šalyje UL licenzijos nepakaks valdyti 600 kg orlaivio. Dėl to licenzijų ir kito "paperwork" pripažinimui gali iškilti papildomų kliūčių? Atvirkščia kryptimi, iš 450 į 600 kg šalį papildomų problemų neturėtų būti, nes teisių apimtis neperžiangiama. Ar nebus taip kad Europa taps dar labiau susikaldžiusi ULO klausimu nei iki šiol?
Į viršų
KL
Št Lap 11 2017, 12:40
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 936
Tai spręs kiekviena šalis savarankiškai. Panašu, kad Prancūzijoje bus legalūs tik 450 kg ULO (gal iki 500 kg jeigu jie irgi paprašys išimties), tame tarpe ir užsienietiški. Pagal jų tyrimus sunkesni ir greitesni orlaiviai yra per daug pavojingi.
ULO svorių ir skrydžių legalumo fragmentacija visoje ES ir buvo vienas iš pagrindinių priekaištų lobistams, kurie pasirašė po skirtingų svorių kompromisu.
Bet ta fragmentacija buvo ir iki šiol, galimybės skraidyti ULO skirtingose šalyse buvo skirtingos.
Kompromisas leisti skirtingus svorius yra geresnis, negu buvusi situacija, kai visi turėjo lygiuotis į mažiausią "prancūzišką" svorį, neturėdami prancūziškų laisvių (tinkamumo deklaracijų ir pan.).
Jau dabar 600 kg šalys vienijasi (vokiečiai, čekai, suomiai), tame tarpe ir dėl laisvų skrydžių, kad kitos šalys pasektų jų pavyzdžiu kuo greičiau.
Mes nelabai pajusim skrydžių apribojimų, nes visos 450 kg šalys gana toli.
Į viršų
Rolandas
Št Lap 11 2017, 07:46
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5004
PovilasK rašė ...


Lietuva galvoja

Sąlygos - manau - bus tokios (nebent kažkas dės pastangas dėl palengvinimo):

Registracija: CAA (niekas nesikeičia).
STSP: CAA / ELA1 / Part 66
MED: 2 klasė.
LIC: LAPL ar aukštesnė.


Turbūt būtų galima turėti panašų reguliavimą kaip ULO, tačiau reikia kurti atstovaujančią organizaciją bei ruošti taisykles - kas yra labai daug neįdomaus / neapmokamo darbo. Kiekvienas asmeniškai to gali imtis - šiai dienai visi - įskaitant CAA - yra tame pačiam "starto" taške.




Nesuprantu kokia viso šito prasmė?
Daug kas ateina į ULO dėl sveikatos problemų, taip pat dėl dėl galimybės paprasčiau įsigyti licenciją (Mažiau privalomų valandų, kitokie teorijos egzaminai).
Aukštesnio lygio licencijos reikalavimas panaikina ULO privalumus.
Turėdamas privataus piloto licenciją ir taip galiu skraidyti bet kokiu orlaiviu, tame tarpe ir visais visų svorių ULO. Nes apribojimas vienas -SEP, t.y. vienas stūmoklinis variklis.



Į viršų
PovilasK
Št Lap 11 2017, 09:51
Povilas
Užsiregistravęs dalyvis #549
Prisijungta: Kt Kov 11 2010, 10:53
Vieta: Vilnius
Pranešimų: 606
3 straipsnis. Įstatymo taikymas
1. Aviacijos veikla suverenioje Lietuvos Respublikos teritorijoje, kurią sudaro žemės gelmės, vidaus vandenys, teritoriniai vandenys ir oro erdvė virš jų, galima tik vadovaujantis šiame įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatytomis sąlygomis.
2. Šis įstatymas bei jo pagrindu priimti kiti teisės aktai taikomi taip pat ir už Lietuvos Respublikos teritorijos ribų esantiems Lietuvos Respublikoje registruotiems orlaiviams, jeigu jie neprieštarauja teisės aktams tos valstybės, kurios teritorijoje yra minėti orlaiviai.
3. Užsienio valstybių teisės aktai taikomi šių valstybių orlaiviams, esantiems Lietuvos Respublikos teritorijoje, jeigu jie neprieštarauja šiam įstatymui ir kitiems teisės aktams.
4. Jeigu Lietuvos Respublikos tarptautinėse sutartyse nustatyti kitokie reikalavimai nei tie, kuriuos numato aviacijos santykius reglamentuojantys Lietuvos Respublikos teisės aktai, taikomi tarptautinių sutarčių reikalavimai.
5. Šis įstatymas netaikomas bemotoriams orlaiviams, kurių minimalus greitis ne mažesnis kaip 45 kilometrai per valandą, maksimali pakilimo masė neviršija 170 kilogramų, kai šie orlaiviai naudojami vaikų aviaciniam švietimui ir mokymui.
6. Šio įstatymo III skyriaus pirmojo[registravimas], antrojo[STSP/tinkamumas] ir ketvirtojo[licencijavimas/medicina] skirsnių nuostatos netaikomos eksperimentinės kategorijos orlaiviams ir orlaiviams, lengvesniems už orą (laisviesiems aerostatams, pririšamiesiems aerostatams, dirižabliams). Reikalavimus jiems nustato Civilinės aviacijos administracija, atsižvelgdama į skrydžių saugos užtikrinimą.
Į viršų
Tinklalapis
KL
Št Lap 11 2017, 11:14
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 936
Povilai, ar tikrai nesumaišei EASA LSA ir Eksperimentinių ULO?
Nes pateikei EASA reikalavimus, kurie netaikomi eksperimentiniams (žr. savo nuorodą į Aviacijos Įstatymą).
CAA delegavo teisę išduoti ULO pilotų licencijas ULOPF-ui, tai jis ir spręs visus apribojimus, kaip ir iki šiol. Nebent pasikeitus ULO svoriui pasikeis ir ULOPF reikalavimai.
Tarptautines LAPL licencijas sertifikuotiems LSA išdavinės CAA, nebent irgi kam nors deleguos.
Taip ir galvojau, kad bus maišalynė tarp LSA ir ULO, nes abu bus po 600 kg
Į viršų
Valdas-Fox
Sk Lap 12 2017, 11:10
ValdasFox
Užsiregistravęs dalyvis #636
Prisijungta: Pn Rgs 10 2010, 02:23
Pranešimų: 377
KL rašė ...

Tai spręs kiekviena šalis savarankiškai. Panašu, kad Prancūzijoje bus legalūs tik 450 kg ULO (gal iki 500 kg jeigu jie irgi paprašys išimties), tame tarpe ir užsienietiški. Pagal jų tyrimus sunkesni ir greitesni orlaiviai yra per daug pavojingi.
ULO svorių ir skrydžių legalumo fragmentacija visoje ES ir buvo vienas iš pagrindinių priekaištų lobistams, kurie pasirašė po skirtingų svorių kompromisu.
Bet ta fragmentacija buvo ir iki šiol, galimybės skraidyti ULO skirtingose šalyse buvo skirtingos.
Kompromisas leisti skirtingus svorius yra geresnis, negu buvusi situacija, kai visi turėjo lygiuotis į mažiausią "prancūzišką" svorį, neturėdami prancūziškų laisvių (tinkamumo deklaracijų ir pan.).
Jau dabar 600 kg šalys vienijasi (vokiečiai, čekai, suomiai), tame tarpe ir dėl laisvų skrydžių, kad kitos šalys pasektų jų pavyzdžiu kuo greičiau.
Mes nelabai pajusim skrydžių apribojimų, nes visos 450 kg šalys gana toli.


Gal klausimas kiek ne tuo adresu, bet negi tokie prancūzai visiškai nemato galimybių ULO sistemos rėmuose įvesti dviejų pakopų sistemą? Na, panašiai kaip jau dabar italai naudoja basico/avanzato atvejais: jei ULO turi radijo stotį ir transponderį, o pilotas atitinkamą išsilavinimą, tai avanzato turi teisę atskristi į AD su radijo ryšio būtinybe. Tai yra aukštesni reikalavimai susiejami su didesnėm galimybėm. 450/600 kg atveju panaši sistema tiesiog akivaizdžiai prašosi būti pritaikyta, bet kažkodėl apmastymų ta linkme nėra? Suprantu, kad tai prancūzų vidinis reikalas, bet gal yra žinoma kokie apmąstymai ta tema egzistuoja, jei išvis?
Į viršų
KL
Pr Lap 13 2017, 01:57
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 936
Prancūzai nebūtų prancūzai, jeigu pas juos nebūtų viskas kitaip
1. Kiek žinau, jie ULO iš viso nelaiko skraidančiais aparatais, tik eilinėm transporto priemonėm. Todėl jų neprižiūri DGAC (vietinis CAA), už saugą atsako federacija, remdamasi savininko garbės žodžiu.
ULO registruoja savivaldybės (komunos) kaip ir kitas transporto priemones: motorolerius, valtis ir pan. "F" ženklus gauna tik tada, kai registruoja radijas, t.y. F ženklas yra tik radijo šaukinys, tikrasis registro numeris yra kitoks, visai nesusijęs nei su ICAO kodais, nei išvis su aviacija. Todėl ULO/MKO perregistravimas kitoje šalyje yra tikra tragedija: vietiniai klerkai nesupranta nei aviacijos specifikos, nei anglų kalbos.
2. DGAC leido šitą "komunizmą" tik iki 450 kg, nes įrodė, kad 450 kg ir 65 km/val. yra dar nepavojinga kinetinė energija. Viršijus tą ribą orlaiviai turi pereiti DGAC atsakomybei, kaip labiau pavojingi. Kad visi "450" realiai yra "500/600", o avarijos nebūna minimaliais greičiais, jiems ne argumentas.
3. ULO Prancūzijoje, kaip ir kitose šalyse (Italijoje, Vokietijoje...) atskirti nuo didžiosios aviacijos. Dauguma didžiųjų aerodromų neįsileidžia ULO, nebent po specialaus piloto ir orlaivio paruošimo (t.y. - daug laiko ir pinigų). Ir atvirkščiai, yra daug privačių aikštelių, kur gali tūpti tik ULO, arba tik pats savininkas. Svečius jis gali pasitikti su šautuvu, netgi avariniu atveju.
Esant tokiems nukrypimams, padaugintiems iš vietinio "patriotizmo", labai sunku visus suvesti į vieną tarptautinę sistemą. Užtai reikia daugiau bendravimo ir kalbėjimo. Povilas teisingai daro su tarptautine veikla, kviečiu ir kitus prisidėti. Geriau mokytis iš kitų klaidų .
Į viršų
Eiti į puslapį   <<        >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.1239sek,0.0080iš to užklausomsDB užklausos:28. Naudojama atmintis:3,939kb