Mano Sparnai: Diskusijos / Juridinė orlaivio statymo dalis. Įstatymai. CAA informacija / Eksperimentinių orlaivių priežiūra


Diskusijos

Mano Sparnai :: Diskusijos :: BENDRI KLAUSIMAI :: Juridinė orlaivio statymo dalis. Įstatymai. CAA informacija
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Eksperimentinių orlaivių priežiūra
Eiti į puslapį   <<        >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
Rolandas
Št Geg 26 2018, 07:46
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5558
Įdomiai..
Taisyklės turi aiškų pavadinimą:

EKSPERIMENTINIŲ ORLAIVIŲ TECHNINĖS PRIEŽIŪROS TECHNIKŲ / INŽINIERIŲ LICENCIJAVIMO TVARKOS APRAŠAS

o Kęstutis aiškina: Pagrindinis šių taisyklių tikslas - sertifikuoti sklandytuvai ir balionai

Tai kaip ten yra?

Į viršų
Rolandas
Št Geg 26 2018, 07:57
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5558
Sako kad taisyklės neprivalomos.

Yra kelių eismo taisyklės ir privalomas vairuotojo pažymėjimas vairuojant. Kai kas galvoja kad vairuoti galima ir neturint šio pažymėjimo. Kažkodėl policija mano kitaip.
Yra pilotų ruošimo taisyklės ir privaloma piloto licencija skraidant.
O kaip žinoti kas privaloma aviacijoje? Pagal šią logiką ir piloto licencija neprivaloma...

Sakoma, kad nemokam skaityti, kad kažkur kažkas parašyta.
Tikrai nemokam skaityti minčių. Jei kas parašyta konkrečiai, būtų malonu gauti aiškias nuorodas.
Į viršų
KL
Št Geg 26 2018, 10:25
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969

Rolandas rašė ...

o Kęstutis aiškina: Pagrindinis šių taisyklių tikslas - sertifikuoti sklandytuvai ir balionai
Tai kaip ten yra?

Rolandai, kartoju trečią ir, tikiuosi, paskutinį kartą: sertifikuotiems sklandytuvams ir balionams dar nėra sukurtos EASA Part 66 licencijavimo taisyklės. Todėl jiems laikinai taikomos nacionalinės licencijavimo taisyklės. Lietuvoje nacionalinės licencijavimo taisyklės vadinasi Eksperimentinių orlaivių TP specialistų licencijavimo taisyklės.

Antra, paskaityk MKO taisykles skyrių apie MKO TP. Ten nėra jokio reikalavimo turėti licenciją TP atlikimui. Nebent orlaivio savininkas/autorius pareikalautų.

Jeigu vaikus galima auklėti tik su pedagoginiu išsilavinimu, tai nereiškia, kad visi tėvai turi būti baigę pedagoginį.
Jeigu autobusas skirtas keleiviams vežioti, tai nereiškia, kad keleiviai gali važinėti tik su autobusais.
Jeigu licencija leidžia atlikti Eksperimentinių orl. TP, tai nereiškia kad visiems orlaiviams visiems TP darbams reikalinga licencija.
Nežinau, kaip dar paaiškinti.
Netgi sertifikuotiems orlaiviams ne visiems TP darbams reikalinga licencija, užtenka pilot/owner maintenence ir parašo žurnale.

Read my lips: NE LICENCIJAVIMO TAISYKLĖS NUSTATO REIKALAVIMUS ORLAIVIŲ TECHNINEI PRIEŽIŪRAI!

[ Redaguota Št Geg 26 2018, 10:31 ]
Į viršų
Rolandas
Pn Bir 01 2018, 07:30
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5558
Prasibudo.
Reikėjo pirma išdiskutuoti, po skelbti.

Eksperimentinių orlaivių techninės priežiūros technikų / inžinierių licencijavimo tvarkos aprašo pristatymas

Andrius Palionis 05-30 (prieš 2 dienas)

Laba diena,

Informuojame, kad 2018-06-07 CAA 5 aukšte 10 val. vyks Eksperimentinių orlaivių techninės priežiūros technikų / inžinierių licencijavimo tvarkos aprašo pristatymas.



Bus aptariami: reikalavimų pasikeitimai norint gauti naują TI licenciją, įtaka jau turintiems TI licenciją ir kiti aktualūs klausimai.



Tvarkos aprašas buvo patvirtintas 2018-05-10 CAA direktoriaus įsakymu Nr. 4R-68. Informacija:

https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/5653ab505e6211e89f00961ca6c2310f





Pristatymas vyks Rodūnios kelias 2, 5 aukšte 2018-06-07 10,00 val.





Papildomai prašome informuoti kolegas dėl šio susitikimo. Taip pat prašau apie dalyvavimą informuoti el.paštu.





Pagarbiai



Andrius Palionis



Civilinės aviacijos administracijos

Orlaivių skyriaus vedėjas

Tel. (8 5) 273 9257; mob. 8 682 16559

Faks. (8 5) 273 9248

El. p. andrius.palionis©caa.lt

www.caa.lt
Į viršų
KL
Tr Sau 09 2019, 10:13
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
Apie techninę priežiūrą - perkelita iš "problemų" temos:

Mano siūlymas yra toks - yra 3 galimybės atlikti TP darbus:

1. Savininkas, arba jo pasamdytas specialistas (su licencija, arba be jos, sprendžia savininkas). taikoma visiems MKO ir Eksperimentiniams iki 600 kg MTOW
2. 66 licencijos specialistas. Visiems eksperimentiniams nuo 600 kg.
3. Nacionalinės licencijos specialistas (jeigu atsiras norinčių gauti nacionalines, ne 66 licencijas) Visiems eksperimentiniams nuo 600 kg.
Jeigu kuri federacija norės, gali įsivesti savo vidines licencijas ir mažesniems orlaiviams.
Aš vietoje licencijų "mažiukams" siūlyčiau sudaryti viešą specialistų katalogą su darbo sritimis ir pavyzdžiais, apie kurį jau rašiau.
600 kg riba yra diskutuotina, Bet reiktų argumentų, ne emocijų.

Taip, konkretūs pavyzdžiai labai padeda susikalbėti:

1. ANBO - replika/MKO. Darbus atlieka pats gamintojas, arba jo pasirinktas specialistas, nepriklausomai nuo svorio.
2. RK-3/5 - MKO. Darbus atlieka gamintojas, arba savininkas, apmokytas gamintojo. Gali ir licencijuotas specialistas, turintis tokios klasės 66 arba nacionalinę licenciją (metalinis, su minkšta danga ir vidaus degimo varikliu)
3. L-60 - istorinis. TP atlieka licencijuotas specialistas, turintis 66, arba nacionalinę licenciją
4. JAK/AN ir kt. - istoriniai-kariniai (Wilga yra sertifikuota). TP atlieka licencijuoti specialistai, turintys 66 arba nacionalinę licenciją.

Komercinis-nekomercinis - tai atskira problema.
Į viršų
AR
Kt Sau 10 2019, 11:36
www.ROTORKLUBAS.lt
Užsiregistravęs dalyvis #6
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 08:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 3567
jau atsakiau temoje apie problemas, bet pakartoju cia.

KL rašė ...



Mano siūlymas yra toks - yra 3 galimybės atlikti TP darbus:
1. Savininkas, arba jo pasamdytas specialistas (su licencija, arba be jos, sprendžia savininkas). taikoma visiems MKO ir Eksperimentiniams iki 600 kg MTOW



Mano manymu sita variantas yra nediskutuotinas minimumas. Sita reikia laikyti savaime suprantamu ir pagal aplinkybes/galimybes siekti plesti sarasa.
Į viršų
KL
An Vas 12 2019, 10:13
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
Noriu perspėti, kad techninė priežiūra gali tapti didele problema artimiausioje ateityje. Ne tiek pati priežiūra, kiek jos teisinė pusė. Kol neįteisinta Eksperimentinių orlaivių klasifikacija ir susijusi techninė priežiūra (žr. mano pasiūlymą aukščiau), kiekviena prižiūrinti organizacija (LTSA, TKA, prokuratūra ir t.t.) ir kiekvienas specialistas (TKA) gali traktuoti visas taisykles savaip.
Tame tarpe ir TP specialistų licencijavimo taisykles.
Patikros metu gali pareikalauti licencijuoto specialisto parašo po darbais orlaivio žurnale.
Dar daugiau - gali kilti problemų visuomeniniams inspektoriams, kurie pasirašys ant rekomendacijų TS pratęsimui be tokių įrašų žurnaluose.
Sakau, kaip kas traktuos. Reikia ieškoti kontr-argumentų tokiam traktavimui, gal net savo vidaus taisyklėse (kurias trgi reikia atnaujinti).
Aš kol kas negaliu padėti, bent jau iš vidaus, todėl perspėju, kad nebūtų staigmena.
Tokių staigmenų gali kilti ir daugiau, ir kitose srityse (žr. problemų temą).
Juristai ir specialistai dabar atsidūrė skirtingose organizacijoje, todėl susitvarkyti bus sudėtingiau.
Į viršų
Rolandas
An Vas 12 2019, 12:58
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5558
Vien žu atplaukėm...
Net pagal projektą aš savo gaminto orlėkio negalėsiu prisižiūrėti-jis sunkesnis nei 600. Projektuoti, gaminti, išbandyti galėsiu. o štai žvakes pakeisti jau ne.. Tiksliau negalėsiu rašyti to į žurnalą.
O realiai niekas negalės prižiūrėti jokių orlėkių. UL ir ne UL.
Visa sistema laikėsi ant Kęstučio asmenybės. Taisyklių patvirtinta nebuvo.

Matau vieną išeitį- federacijos prezidentas prigamina gražių popierėlių. Ant jų parašyta:
LAF licencija.
Patikrinus teorines ir praktines žinias, leidžiama pil. pvz. Antanui Sniečkui daryti visus reikalingus darbus eksperimentiniams orlėkiams iki ...800 kg.
Arba tik vienam konkrečiam tipui.
Arba tokio popierėlio neišduoda visiškam atgrubnagiui.
Tai daug rimčiau nei buvo iki šiol. Na o valdžia lai prisitaiko.
Į viršų
AR
Tr Vas 13 2019, 09:29
www.ROTORKLUBAS.lt
Užsiregistravęs dalyvis #6
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 08:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 3567
Rolandas rašė ...

Na o valdžia lai prisitaiko.


Poziuris teisingas
Bet igyvendinti gali buti sunkoka. Nelinkusi valdzia prisitaikyti...
Į viršų
Algirdas L
Tr Vas 13 2019, 09:48
Užsiregistravęs dalyvis #541
Prisijungta: Št Vas 27 2010, 09:34
Vieta: Vilnius
Pranešimų: 532
Kęstuti, o kas iš LAF turi 66? Tu turi?
Į viršų
Eiti į puslapį   <<        >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.0816sek,0.0087iš to užklausomsDB užklausos:28. Naudojama atmintis:3,919kb