Diskusijos
Mano Sparnai :: Diskusijos :: BENDRI KLAUSIMAI :: Juridinė orlaivio statymo dalis. Įstatymai. CAA informacija |
|
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >> |
Bendrosios ir Eksperimentinės aviacijos problemos |
Eiti į puslapį >> | |
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
|
Autorius | Pranešimas | ||
KL |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #13 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59Pranešimų: 969 | Kaip žadėjau, atidarau naują temą rinkti Bendrosios ir Eksperimentinės aviacijos problemoms ir užduotims. Tai turėtų būti visų aktualiausių bėdų sąrašas, atrinktas, susistemintas ir paruoštas būsimiems planams kurti. Konkretumas ir realumas yra labai pageidautini. "Valdžia bloga, viskas brangsta" čia nelabai padės Dar geriau - su pavyzdžiais, kaip tokios problemos yra sprendžiamos kitur, arba savo pasiūlymais. Aš jau esu sudaręs pradinį sąrašą, įdėsiu artimiausiu laiku. Ačiū visiems iš anksto... | ||
Į viršų | | ||
vytautas 42 |
| ||
VyTis Užsiregistravęs dalyvis #79 Prisijungta: Pr Bal 07 2008, 05:23Vieta: Panevėžys Pranešimų: 2368 | Duok Dieve Jums sveikatos , Kęstuti ... | ||
Į viršų | | ||
AR |
| ||
www.ROTORKLUBAS.lt Užsiregistravęs dalyvis #6 Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 08:16Vieta: Kaunas Pranešimų: 3568 | Problema NR. 1, sakyciau net "vizija" - Mazinti biurokratine (reguliavimo) nasta visur kur tik imanoma. Nr.2 Diegti praktika, kad keiciant teises aktus butu tariamasi su tais, kuriuos liecia tiesiogiai. Nr. 3 Rinkliavu dydziai ir paslaugu atlikimo greitis. [ Redaguota Št Grd 29 2018, 11:23 ] | ||
Į viršų | | ||
Marius |
| ||
Kas nori- ieško galimybių, kas nenenori-priežasčių. Užsiregistravęs dalyvis #24 Prisijungta: Št Vas 23 2008, 11:18Vieta: Visaginas Pranešimų: 2892 | Andiau, dėl 1 palaikau. Ką galima- perleisti pvz federacijoms. Dėl antro pas mus visose srityse kol kas praktika tokia, kad vakare gauni pranešimą kad iki ryto 8 val turi pateikti pasiūlymus- tai arba tai nepasikeis arba labai negreit pasikeis. Trečia šita reforma orentuota į didesnes pajanas/ pelną. T.y ką be darysi kaina kils viskam ką darysi ne pats (pvz. federacija). Bent taip man atrodo. | ||
Į viršų | | ||
KL |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #13 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59Pranešimų: 969 | Pradėsiu savo pasiūlymus nuo pagrindinės mūsų problemos: niekada neturėjome "mažosios" (Bendrosios, Eksperimentinės) aviacijos strategijos/koncepcijos. Dabartinės valdiškos "strategijos/koncepcijos" ir "vizijos/misijos" primena TSKP suvažiavimų lozungus: didinti, plėsti, gerinti ir pan. Apie Bendrąją aviaciją - nieko, arba beveik nieko. Mažinti įvykių skaičių, nenurodant konkrečių priemonių. Todėl bendrą darbą siūlyčiau pradėti nuo pagrindinių gairių, tikslų, būdų nustatymo (Roadmap-o). Jie labai bendri ir, atrodo, formalūs, bet be jų nebus tvarkingo darbo, tik gilinsim dabartinę "pelkę" ir reikalavimų chaosą. Taigi - Bendrosios aviacijos plėtros strategija, veiklos kryptys, bendrieji principai: 1. Reguliavimas turi būti proporcingas keliamam pavojui/rizikai ir technikos/veiklos sudėtingumui. 2. Atsakomybės nuleidimas į įmanomai žemiausią lygį, iki savininko deklaracijos. Sprendimus priima/tvirtina specialistai, ne administratoriai/vadovai. 3. Maksimaliai taikoma/ugdoma/skatinama visuomenės savikontrolė ir savivalda. 4. Minimalūs/paprasti reikalavimai. Maksimalus/visuotinis jų taikymas. Atsakomybės neišvengiamumas. 5. Valstybinės monopolinės priežiūros ribojimas. Valstybinė priežiūra – tik kaip alternatyva savivaldai, „planas B“. 6. Atgalinis ryšys. Įvykių/statistikos rinkimas, analizė, išvados, priemonės. 7. Visuomenės dalyvavimas ruošiant taisykles, reikalavimus. Darbo grupės, įtraukiant visus suinteresuotus. Visuomeninių organizacijų vidaus taisyklių pripažinimas. 8. Demokratiška reikalavimų, taisyklių kūrimo tvarka: poreikis-planas-darbo grupė-projektas-skelbimas-komentarai-redagavimas-tvirtinimas/priėmimas-paskelbimas-išaiškinimas (geltonieji puslapiai). 9. Šiuolaikiniai, modernūs darbo metodai: elektroniniai dokumentai, parašai, nuotolinis tikrinimas ir tvirtinimas, apklausos, video-konferencijos ir pan. 10. ... (laukiu pasiūlymų). Tai nėra kažkas nauja, paprasti/standartiniai demokratijos principai, bet reikia kad visi žaidimo dalyviai juos pripažintų. | ||
Į viršų | | ||
KL |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #13 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59Pranešimų: 969 | Šventės praūžė, tęsiam problemų paieškas toliau. Dabar pabandysiu išvardinti pradėtas, bet nebaigtas spręsti problemas ir uždavinius. Taigi, CAA pradėti/nebaigti darbai Bendrosios/Eksperimentinės aviacijos srityje, atitenkantys LTSA po CAA reorganizacijos: 1. „600 kg“ išimties įteisinimas Lietuvoje Annex I / Eksperimentiniams orlaiviams (ULO, sklandytuvams, sraigtasparniams). 2. Užsienio Eksperimentinių orlaivių skrydžių legalizavimas Lietuvos oro erdvėje. 3. Užsienyje registruotų orlaivių nuolatinio/laikino naudojimo įteisinimas Lietuvoje. 4. Užsienio Eksperimentinių orlaivių techninės priežiūros specialistų licencijų bei organizacijų patvirtinimų pripažinimas. 5. Eksperimentinių orlaivių klasifikacija pagal techninius ir rizikos parametrus. 6. Eksperimentinių orlaivių komercinės veiklos ir specialiųjų oro darbų reglamentavimas. 7. Naujai patvirtintų visuomeninių inspektorių įvadiniai mokymai, anksčiau patvirtintų inspektorių kvalifikacijos kėlimas (oro teisė, dokumentų pildymas, orlaivių tinkamumo skraidyti patikros kursai, praktiniai užsiėmimai ir t.t.). 8. Visuomeninių inspektorių įgaliojimų praplėtimas nuo orlaivių patikrų iki STSP pratęsimo (paprastiems ULO: skraidyklėms ir pan.) 9. Aviacinių teisės aktų, taisyklių užbaigimas ir įteisinimas (projektai jau paruošti): 9.1. STSP išdavimo taisyklės 9.2. MKO taisyklės 9.3. Civilinių orlaivių Registravimo taisyklės (visų orlaivių, ne tik BA, SM taisyklių projektas) 9.4. Gamybos organizacijų taisyklių nauja redakcija (Sportinė aviacija ir kt.) Jeigu ką pamiršau, priminkit. Arba savo pridėkit. | ||
Į viršų | | ||
KL |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #13 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59Pranešimų: 969 | Čia išvardinsiu kelias naujas problemas, kurios iškilo (arba gali iškilti) po reorganizacijos; 1. Valstybės paramos/kompensacijos paskirstymas po valstybės rinkliavų padidinimo Bendrajai aviacijai (darbo grupė, pasiūlymai, analizė, atranka, rekomendacija, priėmimas, kontrolė). 2. Pagalba organizuojant tarptautinius renginius Lietuvoje (2019-08-10/17 Ignalinos aerodrome įvyks tarptautinis FAI ULO čempionatas). Galimi skubūs, neplanuoti darbai: 1. Skrydžių saugos nacionalinių direktyvų išleidimas Eksperimentiniams orlaiviams (pagal poreikį) 2. Dalyvavimas tiriant aviacinius įvykius, ekspertizė (prireikus, kartu su įvykių tyrėjais iš TM) Čia išvardinti tiktai pagrindiniai skubūs, neatidėliotini darbai ir neįtraukti nauji svarbūs strateginiai uždaviniai, ilgalaikės programos, kurios nebuvo įgyvendinamos CAA ir kurias LTSA turi planuoti ir įgyvendinti savarankiškai. Prie to dar sugrįšim. [ Redaguota Pr Sau 07 2019, 06:04 ] | ||
Į viršų | | ||
KL |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #13 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59Pranešimų: 969 | Dar pridedu savo 2017-2018 metų prezentaciją apie Bendrosios ir Eksperimentinės aviacijos problemas Lietuvoje. Ji truputį paseno skaičiais ir faktais, bet ne aktualumu. priedas_n3_bendrosios_aviacijos_problemos.pdf | ||
Į viršų | | ||
sl |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #31 Prisijungta: Pr Vas 25 2008, 08:40Pranešimų: 66 | KL rašė ... Šventės praūžė, tęsiam problemų paieškas toliau. Dabar pabandysiu išvardinti pradėtas, bet nebaigtas spręsti problemas ir uždavinius. Taigi, CAA pradėti/nebaigti darbai Bendrosios/Eksperimentinės aviacijos srityje, atitenkantys LTSA po CAA reorganizacijos: ... 9.4. Gamybos organizacijų taisyklių nauja redakcija (Sportinė aviacija ir kt.) Čia gal įeitų specialistų licenzijavimas,pvz. - sparnų aptraukimas,medžio darbai ir pan. | ||
Į viršų | | ||
KL |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #13 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59Pranešimų: 969 | sl rašė ... Čia gal įeitų specialistų licenzijavimas,pvz. - sparnų aptraukimas,medžio darbai ir pan. Skirmantai, kaip sako gerb. Sūrskis - geras klausimas, laukiau šito klausimo Aš nesu šalininkas dalinti Eksperimentinių orlaivių specialistams valdiškas lizenzijas/sertifikatus. Ypač MKO/kopijų srityje. Ar yra prasmė kankinti biurokratinę mašiną dėl kelių specialistų (atskirai - medžio, metalo, kompozitų, aptraukimo, suvirinimo ir t.t.). Kai kurių Lietuvoje turim tik po vieną. Reiktų sugalvoti konkrečius reikalavimus, taisykles, egzaminus-praktikas, licencijas-sertifiktaus, nuolatos tą visą bazę saugoti ir kontroliuoti. Aišku, norinčių pakontroliuotii už valdišką "išmaldą" gal atsiras, bet kokia iš to nauda? Koks "navaras', kaip sako Kaune? Vis tiek tie popieriukai galiotų tik Lietuvoje ir su jais jokio užsakovo neapgautum. Man atrodo, geriausiai gali nuspręsti užsakovas, savininkas. Reiktų sudaryti atvirą duomenų bazę, internetinį visų specų katalogą. Su kvalifikacijos, kontaktine informacija ir darbų pavyzdžiais (portfolio), gal ir užsakovų atsiliepimais. Kas turi puslapius - su nuorodom į puslapius. Padaryti dviem kalbom, kad užsieniečiai irgi galėtų pasirinkti. Panašiai daro čekai ir kt. šalys, kuria asociacijas ir platina katalogus - gal matėt parodose. Važinėjant po užsienius ne kartą klausinėjo - ar turit, kas gamina-remontuoja vienetinius unikalius gaminius. Būtų ką parodyti. Čia tik nuomonė, spręsti reikia kolegialiai. Gal būtų galima europietiškus pinigus tam (puslapiui, leidiniui ir .t.t.) pritraukti, kas nors užsidirbų. | ||
Į viršų | | ||
Eiti į puslapį >> | |
Powered by e107 Forum System