Mano Sparnai: Diskusijos / Juridinė orlaivio statymo dalis. Įstatymai. CAA informacija / Bendrosios ir Eksperimentinės aviacijos problemos


Diskusijos

Mano Sparnai :: Diskusijos :: BENDRI KLAUSIMAI :: Juridinė orlaivio statymo dalis. Įstatymai. CAA informacija
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Bendrosios ir Eksperimentinės aviacijos problemos
Eiti į puslapį   <<        >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
KL
Tr Sau 09 2019, 10:55
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
Benai, pamiršk 66 licencijas - čia skaitantiems ir rašantiems jos nebus aktualios. ULO, MKO, maži istoriniai apsieis be jų. Jų gali priereikti tiktai dideliems gremėzdams, kurių savininkai čia beveik nesilanko (JAK, SU, AN ir kt.).
Savo nuomones perkėliau į Techninės priežiūros temą, galima ten perkelti ir diskusijas, nes tema svarbi.
Į viršų
KL
Tr Sau 09 2019, 10:58
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
Yra didelė problemų sritis, susijusi su aerodromais-aikštelėmis, bet čia ne mano sritis.
Ką galit pasiūlyti į problemų sąrašą?
Į viršų
Rolandas
Tr Sau 09 2019, 11:22
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5566
Siūlomas prolektas:


Pilotas ar jo paprašytas asmuo įvertina aikštelės tinkamumą skrydžiams. Galutinį sprendimą dėl tūpimo ir atsakomybę prisiima pilotas.
Parinkimo metodika:
-Aikštelės ilgis-dvigubai ar daugiau kartų didesnis už orlaivio prabėgimą tupiant be staigaus stabdymo, kai tūptinėje nėra kliūčių. Jei yra kliūtys-ilgis didinamas.
Jei aikštelės negalima išskirti iš aplinkinio fono, ribos ir kliūtys turėtų būti pažymimos aiškiai matomais ženklais-pvz trąšų maišais, kalkių juostomis ir pan.
-Aikštelės ribose ir 10 metrų perimetru apie ją neturi būti kliūčių, už kurių galėtų užsikabinti orlaivio sparnas (augmenija, strypai, kelio ženklai...). Jei pilotas abejoja savo galimybėmis nutūpti į konkrečią aikštelę, gali prisiimti padidintus reikalavimus.
Tos pačios taisyklės galioja ir parinktoms iš oro žinomoms aikštelėms.(Apleisti aerodromai ir pan.)

To užtektų kad būtų galima saugiai ir legaliai skraidyti. Bet kokiu atveju licencijuoto piloto kvalifikacija yra pakankamai didelė ir jis gali pilnai atsakyti už savo veiksmus.
Į viršų
PovilasK
Tr Sau 09 2019, 11:47
Povilas
Užsiregistravęs dalyvis #549
Prisijungta: Kt Kov 11 2010, 10:53
Vieta: Vilnius
Pranešimų: 745
Nereikia jokių projektų.

Reikia naikinti tik LT egzistuojančią nesąmonę - "lauko aikštelę", ir tiesiogiai vadovautis reglamento 965/2012 7 priedu NCO.OP.100, kuris sako:

NCO.OP.100 Use of aerodromes and operating sites.
The pilot-in-command shall only use aerodromes and operating sites that are adequate for the type of aircraft and operation concerned.

Lietuviškai:
PIC turi naudoti tik tas aikšteles ir aerodromus, kurios yra adekvačios orlaivio tipui ir susijusiom operacijom.
Reglamentas 965/2012 taikomas tiesiogiai (kaip ir kiti reglamentai), eksperimentiniams orlaiviams išimčių nėra.

Jei tinkamumai, registracijos, licencijavimas - kiekvienai šaliai unikalūs, tai oro operacijos - šventa: jos yra bendros visiem.
Britas, atskridęs į LT skraido pagal tas pačias taisykles, kaip ir graikas ar portugalas.

Prieš stojant į ES buvo nagrinėjama ES teisės viršenybės prieš nacionalinius teisės aktus klausimai:
http://www.infolex.lt/portal/start_visuom.asp?act=news&Tema=44&str=4494

Čia pateikta labai detali analizė įvairiais kampais, bet gal apibendrinčiau taip:

reglamentas turi betarpišką poveikį ir dėl to privatiems asmenims suteikia teises, kurias privalo ginti nacionaliniai teismai … Tiesioginis reglamento taikymas reiškia, kad jo įsigaliojimas ir taikymas yra nepriklausomas nuo bet kokios nacionalinės teisės priemonės. Dėl įsipareigojimų, kylančių iš Sutarties ir prisiimtų ją ratifikavus, valstybės narės turi pareigą netrukdyti tiesioginiam reglamentų taikymui.

(Aišku, ne viskas juoda-balta - šalis narė gali griežtinti reikalavimus pvz dėl saugumo, ar kitais sumetimais....)
Į viršų
Tinklalapis
AR
Kt Sau 10 2019, 11:20
www.ROTORKLUBAS.lt
Užsiregistravęs dalyvis #6
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 08:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 3568

KL rašė ...



Mano siūlymas yra toks - yra 3 galimybės atlikti TP darbus:
1. Savininkas, arba jo pasamdytas specialistas (su licencija, arba be jos, sprendžia savininkas). taikoma visiems MKO ir Eksperimentiniams iki 600 kg MTOW



Mano manymu sita variantas yra nediskutuotinas minimumas. Sita reikia laikyti savaime suprantamu ir pagal aplinkybes/galimybes siekti plesti sarasa.

[ Redaguota Kt Sau 10 2019, 11:21 ]
Į viršų
AR
Kt Sau 10 2019, 11:32
www.ROTORKLUBAS.lt
Užsiregistravęs dalyvis #6
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 08:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 3568
Rolandas rašė ...

Siūlomas prolektas:


Pilotas ar jo paprašytas asmuo įvertina aikštelės tinkamumą skrydžiams. Galutinį sprendimą dėl tūpimo ir atsakomybę prisiima pilotas.
Parinkimo metodika:
-Aikštelės ilgis-dvigubai ar daugiau kartų didesnis už orlaivio prabėgimą tupiant be staigaus stabdymo, kai tūptinėje nėra kliūčių. Jei yra kliūtys-ilgis didinamas.
Jei aikštelės negalima išskirti iš aplinkinio fono, ribos ir kliūtys turėtų būti pažymimos aiškiai matomais ženklais-pvz trąšų maišais, kalkių juostomis ir pan.
-Aikštelės ribose ir 10 metrų perimetru apie ją neturi būti kliūčių, už kurių galėtų užsikabinti orlaivio sparnas (augmenija, strypai, kelio ženklai...). Jei pilotas abejoja savo galimybėmis nutūpti į konkrečią aikštelę, gali prisiimti padidintus reikalavimus.
Tos pačios taisyklės galioja ir parinktoms iš oro žinomoms aikštelėms.(Apleisti aerodromai ir pan.)

To užtektų kad būtų galima saugiai ir legaliai skraidyti. Bet kokiu atveju licencijuoto piloto kvalifikacija yra pakankamai didelė ir jis gali pilnai atsakyti už savo veiksmus.




PovilasK rašė ...

Nereikia jokių projektų.

Reikia naikinti tik LT egzistuojančią nesąmonę - "lauko aikštelę", ir tiesiogiai vadovautis reglamento 965/2012 7 priedu NCO.OP.100, kuris sako:

NCO.OP.100 Use of aerodromes and operating sites.
The pilot-in-command shall only use aerodromes and operating sites that are adequate for the type of aircraft and operation concerned.




pritariu. Rolandas aiskiai surase principus o Povilas - lengviausia igyvendinimo kelia.


[ Redaguota Kt Sau 10 2019, 11:33 ]
Į viršų
KL
Kt Sau 10 2019, 02:55
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
Rolandai, Povilai - projektus, pasiūlymus matau, problemos kol kas nematau.
Gal būtų galima labai trumpai ir konkrečiai suformuluoti pačią problemą? Su nuoroda į teisės aktus, sukeliančius tą problemą (-as)?
Į viršų
Marius
Kt Sau 10 2019, 03:48
Kas nori- ieško galimybių, kas nenenori-priežasčių.
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: Št Vas 23 2008, 11:18
Vieta: Visaginas
Pranešimų: 2892
KL rašė ...

Rolandai, Povilai - projektus, pasiūlymus matau, problemos kol kas nematau.
Gal būtų galima labai trumpai ir konkrečiai suformuluoti pačią problemą? Su nuoroda į teisės aktus, sukeliančius tą problemą (-as)?


Gal ji čia?
1. Pilotas ar jo paprašytas asmuo įvertina aikštelės tinkamumą skrydžiams.
O ne "dėdė iš sostinės"

2. Jei man ji tinkama aš įvertinau ir naudoju dabar, o ne kada "dėdė iš sostinės" duos leidimą, pagal prieš tai pateiktą "krūvą" popierių.



[ Redaguota Kt Sau 10 2019, 03:50 ]
Į viršų
vytautas 42
Kt Sau 10 2019, 04:03
VyTis
Užsiregistravęs dalyvis #79
Prisijungta: Pr Bal 07 2008, 05:23
Vieta: Panevėžys
Pranešimų: 2367
Problema turbūt tam kas tokią aikštelę įteisint nori , pats tokią eilę metų naudoju be jokio dėdės iš sostinės palaiminimo , ir kas nuo to nukentėjo ? Ogi niekas . Ir kolegos aplanko , ir nieko , nutūpia patikėję mano žodžiu kad aikštelė tinkama . Turbūt tikrai nesąmonė tas lauko aikštelių registravimas
Į viršų
Rolandas
Kt Sau 10 2019, 09:13
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5566
Teko daug diskutuoti su Aerodromų skyriaus žmonėmis. Jų argumentas-yra laikinų lauko aikštelių įrengimo taisyklės. Žmogelį siunčia registruoti aikštelę ir jis privalo tai daryti pagal taisykles.
Jie sako-kai bus parašyta kad jiems nereikia rūpintis laikinomis lauko aikštelėmis, jie visai nepyks.
Logiška.
Į viršų
Eiti į puslapį   <<        >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.0684sek,0.0064iš to užklausomsDB užklausos:30. Naudojama atmintis:3,920kb