Mano Sparnai: Diskusijos / Juridinė orlaivio statymo dalis. Įstatymai. CAA informacija / Bendrosios ir Eksperimentinės aviacijos problemos


Diskusijos

Mano Sparnai :: Diskusijos :: BENDRI KLAUSIMAI :: Juridinė orlaivio statymo dalis. Įstatymai. CAA informacija
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Bendrosios ir Eksperimentinės aviacijos problemos
Eiti į puslapį   <<      
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
KL
Kt Sau 10 2019, 10:26
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
Nesu šitos srities specas, bet galbūt problema yra tame, kad neturim neregistruojamų privačių aikštelių?
Kur būtų legalu tūpti tik savininkui ir jo svečiams. Savo atsakomybe. Ir reikėtų tik kaimynų sutikimo. Vietoje reikalavimų tokioms aikštelėms reiktų paruošti rekomendacijas.
Pagalvokim ir apie kitą pusę - aktyvus pilotas su savo gimine ir draugais, nuolatos (ypač geru oru ir savaitgaliais) birgzdamas virš visos gyvenvietės, gali numušti sklypų ir namų kainą kelis kartus. Su kaimynais reikia sugyventi.
Kita problemos pusė - jeigu Lietuvoje orlaiviams galima tūpti tik į registruotas viešas aikšteles, kur skraidyti parasparniams ir skraidyklėms. Vargu, ar butų saugiau, jeigu valdžia visus "karlsonus" sugrūstų į aerodromus.
Reikės pasidomėti aikštelių taisyklėm ir jų naudojimo būtinumu.
Į viršų
PovilasK
Kt Sau 10 2019, 10:28
Povilas
Užsiregistravęs dalyvis #549
Prisijungta: Kt Kov 11 2010, 10:53
Vieta: Vilnius
Pranešimų: 745

Rolandas rašė ...

Teko daug diskutuoti su Aerodromų skyriaus žmonėmis. Jų argumentas-yra laikinų lauko aikštelių įrengimo taisyklės. Žmogelį siunčia registruoti aikštelę ir jis privalo tai daryti pagal taisykles.
Jie sako-kai bus parašyta kad jiems nereikia rūpintis laikinomis lauko aikštelėmis, jie visai nepyks.
Logiška.


Spėju šitas raštas ne ten nuėjo... Arba nebuvo parašytas.... Greičiau nebuvo parašytas

Nuo: Federacija XXX
Kam: CAA aerodromų skyriui ir CAA direktoriui

PRAŠYMAS

Siekiant supaprastinti aišktelių panaudojimą, prašome taikyti išimtį orlaiviams iki 1200 kg MTOW, ir papildyti aikštelių taisykles punktu 999.1:
1. Šių taisyklių reikalavimai netaikomi orlaiviams iki 1200 KG MTOW, vykdantiems operacijas pagal VFR taisykles, nevaldomoje oro erdvėje, iki 90 dienų per metus.
2. Orlaivio operacijų vietą parenka orlaivio vadas arba orlaivio savininkas pagal ZZZZZZZZ federacijos patvirtintas taisykles.
Į viršų
Tinklalapis
KL
Št Kov 23 2019, 11:02
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
Paskutiniai tragiški įvykiai dar kartą parodė, kad pas mus daug "pilkų" zonų. Aviacijoje tai "automatiškai" problemos. Žiūrim problemų sąrašą:
KL rašė ...

CAA pradėti/nebaigti darbai Bendrosios/Eksperimentinės aviacijos srityje, atitenkantys LTSA po CAA reorganizacijos:

1. „600 kg“ išimties įteisinimas Lietuvoje Annex I / Eksperimentiniams orlaiviams (ULO, sklandytuvams, sraigtasparniams).
2. Užsienio Eksperimentinių orlaivių skrydžių legalizavimas Lietuvos oro erdvėje.
3. Užsienyje registruotų orlaivių nuolatinio/laikino naudojimo įteisinimas Lietuvoje.
4. Užsienio Eksperimentinių orlaivių techninės priežiūros specialistų licencijų bei organizacijų patvirtinimų pripažinimas.
5. Eksperimentinių orlaivių klasifikacija pagal techninius ir rizikos parametrus.
6. Eksperimentinių orlaivių komercinės veiklos ir specialiųjų oro darbų reglamentavimas.
7. Naujai patvirtintų visuomeninių inspektorių įvadiniai mokymai, anksčiau patvirtintų inspektorių kvalifikacijos kėlimas (oro teisė, dokumentų pildymas, orlaivių tinkamumo skraidyti patikros kursai, praktiniai užsiėmimai ir t.t.).
8. Visuomeninių inspektorių įgaliojimų praplėtimas nuo orlaivių patikrų iki STSP pratęsimo (paprastiems ULO: skraidyklėms ir pan.)
9. Aviacinių teisės aktų, taisyklių užbaigimas ir įteisinimas (projektai jau paruošti):
9.1. STSP išdavimo taisyklės
9.2. MKO taisyklės
9.3. Civilinių orlaivių Registravimo taisyklės (visų orlaivių, ne tik BA, SM taisyklių projektas)
9.4. Gamybos organizacijų taisyklių nauja redakcija (Sportinė aviacija ir kt.)

Manau, kad šio orlaivio ir įvykio "statusai" yra neaiškūs, nes neturim jokio susitarimo (nesakau taisyklių, kai kam alergija) šiose srityse:
2, 3, 6 (žr. sąrašą), dalinai 4 (jeigu darbus darė užsieniečiai) ir 1 (gamintojo deklaruotas svoris viršija 450 kg, kiek radau internete). Netiesiogiai ir 6, nes tai turbina, sudėtingas orlaivis - kas gali atlikti techninę priežiūrą?
Dar viena čia neįvardinta, bet kitur minėta problema - nepakankamas Eksperimentinių orlaivių įvykių tyrimas, jų priežasčių nustatymas. Be diagnozės neįmanomas joks gydymas.
Blogiausiai, kad kol kas neaišku, kas "ant Lietuvos" tuo reguliavimu užsiima: LTSA? Federacijos? Ministerija?
TKA gali tik "gaudyt ir šaudyt" pagal iš aukščiau nuleistas taisykles.
O jeigu jų nėra?



[ Redaguota Št Kov 23 2019, 11:03 ]
Į viršų
KL
Št Kov 23 2019, 11:11
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
Pamiršau vieną svarbią aplinkybę: taisyklės nereiškia draudimo.
Tai tik užrašytas tarpusavio susitarimas, kad visi vienodai suprastų ir žaistų pagal tas pačias taisykles. Trumpas, skaidrias ir aiškias.
Draudimai, ribojimai, sankcijos - tai valdžios nekompetencijos, silpnumo, nepasitikėjimo savo piliečiais požymis.
Kaip ir anarchija, iš kitos pusės.
Į viršų
KL
Tr Kov 27 2019, 09:57
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
Perkėliau iš "nelaimių" temos:
Rolandas rašė ...

... Kęstučiui labai konkretus klausimas:
Daug metų dirbai CAA . Turėjai sąlygas paruošti ir "prastumti" teisės aktus. Kiek ir kokių jų atsirado?


Apie sąlygas CAA: niekada tokių sąlygų neturėjau, nes niekada nebuvau oficialiai paskirtas atsakingu už Bendrąją ar Eksperimentinę aviaciją. Tai buvo asmeninė iniciatyva, kadangi pats atėjau iš "mažosios" aviacijos. Atvirkščiai, visada kovojau su valdžia dėl Bendrosios aviacijos grupės įkūrimo iš CAA ir federacijų atstovų. Tuo pačiu legalizuojant save kaip Bendrosios ir Eksperimentinės aviacijos atstovą CAA viduje ir kitur. Joris sakydavo - ir vėl tos "mistinės Kęstučio darbo grupės"

Dėl teisės aktų: esu paruošęs beveik visų tinkamumo taisyklių revizijų projektus: MKO, STSP, gamybos organizacijų (taisykles ir vidaus procedūras), registravimo, 120 kg įteisinimo, Leidimo skristi, ELA1 inspektorių, visuomeninių inspektorių ir kt.
Nekalbant apie MKO vadovus, paraiškas, patikras, kurias visi pildote. Iš visų projektų pro juristus pavyko prastumti tik kokį trečdalį, ir tai tik su spaudimu iš viršaus. Prieš kokius 5 metus supratau, kad atskiros taisyklės - tai skylių kamšymas. Reikia vientisos struktūros, teisės aktų piramidės iš bendrųjų principų ir paprastų įgyvendinimo instrukcijų. Tokią pasiūliau "techninės priežiūros" temoje.

Ne taisyklių skaičius yra rezultatas. Kiek galėjau prisidėjau, kad Eksperimentinių orlaivių pas mus padaugėtų dešimtimis kartų, partizanai išeitų iš miškų, o kaimynai veržtųsi registruoti pas mus savo ULO ir MKO. Mes kartu tai padarėme, būtų gerai kad tai atsimintumėm ir "kietų" diskusijų metu.

Tikiuosi atsakiau į klausimą?
Į viršų
Rolandas
Tr Kov 27 2019, 01:36
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5566
...
Į viršų
KL
Tr Kov 27 2019, 06:23
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
Perkėliau diskusiją iš "nelaimių" temos:
PovilasK rašė ...

Kęstuti, bet jūsų požiūris toks truputį "my way or the highway". Jūs daug daug metų dirbot sistemoj, kurioj - panašu - nematot absoliučiai jokių minusų, išskyrus, kad dalis po ja "nepakišti" (žr. problemų sąrašą).

KL: Povilai, įsivaizduoju, kaip juokiasi mano buvę vadai ir kolegos. Jie laikė mane pagrindiniu opozicionierium. Viena pagrindinių “erezijų” – kad norėjau pritraukti visuomenę. Inspektoriai atsirado tik per didelius konfliktus.

Ar nesutinkat, kad daugumą klausimų, galima išspręsti daugiau, nei vienu būdu?

KL: Sutinku tik su sąlyga, kad tai yra susitarimas tarp valdžios ir visuomenės. Neradau palaikymo nei vienoje, nei kitoje pusėje. Visi savarankiški genijai. Darbo grupė jiems – keiksmažodis.

Kad pasiekti tikslą galima ne kuriant naujas ir naujas "taisykles", o modifikuojant esamas, ar įteisinant de-fakto egzistuojančią sistemą?

KL: Jeigu perskaitytum mano pasiūlymą (žr. techninės priežiūros temą), rastum: “pateiktos nuorodos į galiojančias taisykles ir pagrindiniai siūlomi jų pakeitimai”. Kur siūlymas kurti naujas taisykles?

Kad prioritetu reikia laikyti ne popierių, o realų lėktuvo būklės tikrinimą?
Paimkim paprastą dalyką: orlaivio borto žurnalai. Auksinis dokumentas, šventas daugumoje šalių, einantis su kiekvienu orlaiviu. Įprastai - tikrinimo objektas perkant, parduodant ar inspektoriui.

KL: Likau nuoširdžiai nesupratęs – ką reikia tikrinti? Lėktuvą ar popierių (orlaivio žurnalą)?

Į ką jie virto Lietuvoje? Į visišką nieką. Niekam neįdomus daiktas.
Pratęsiant tinkamumą, kas metus reikia pateikt 10-15 puslapių: kvito kopija, trijų lapų prašymo forma, tikrinimo aktas, riboto galiojimo komponentų sąrašai, biuletenių sąrašas, orlaivio žurnalo kopijos, etc. Tačiau į patį žurnalą retai kas žiūri.

KL: Atvirkščiai, CAA specai daugiau nusimano ir atidžiau tikrina dokumentus (ypač žurnalus), negu konstrukcijas. Galiu parodyti visų tikrintų orlaivių žurnalų fotokopijas. Vienas iš pagrindinių įkalbinėjimų prie lėktuvo būdavo - rašyti į žurnalus. Pasidomėk prie progos, pavartyk aplinkinių savininkų žurnalus, tuo labiau provincijoj. Pamatytum kaip jie pildomi. Tada pakalbėsim.
Antra, be kitų dokumentų (AMM/AMP, SB/AD, LLC, W/B ir pan.) – ką rašyti žurnaluose? Tai būtų gimnazisčių dienoraščiai, o ne orlaivių žurnalai.


Kodėl STSP nebuvo galima pakeisti dviem dokumentais: paprastu prašymu (vardas, pavardė, LY-registracija) bei borto žurnalo kopijom? O ten laikyti visus inspektorių parašus, įrašus ar net orlaiviui taikomus ribojimus... Teisinė bazė neleidžia? Tai reikia ją keisti, o ne gaminti prašymus ir paprašymus su papildomom taisyklėm....

Na, o pabėgt - neatlaikius organizacijai skirtos kritikos - lengviausias būdas. Tik pats puikiai atsimenat kas buvo, kai 2012 m ULOPF "bėgo" valdžia... Dabar vyksta kažkas panašaus.

KL: Pabėgt? Neatlaikius kritikos? Nuo ko?
Aš jau pavargau visiems siūlytis. LTSA ignoruoja, LAK, AOPA daugiau domina pareigos ir titulai, negu supratimas. Prie kritikos įpratau jau metų taip prieš 10-15. Ne bėgu, o ramiai susirandu kitą užsiėmimą, kai manęs nebereikia. Naudingesnį ir įdomesnį.


Siūlau geriau suvienodint požiūrį(niekas nenori anarchijos), sudėliot prioritetus, bei - panaudojus Jūsų turimą patirtį bei kolegų turimas kompetencijas padirbėt prie:
Pirma: įteisinimo "kaip yra" (pvz: padėt sudėliot LTSA direktoriui įsakymą: užsienio orlaiviams į LT įskristi galima).
Antras žingnis: atsisakyt makulatūros ir gražint borto žurnalus ant scenos.
Trečio gal net nereikės.
Jei bus blogai - tobulinsim. Tačiau nemanau, kad kas kardinaliai keisis.

KL: Povilai, viską ką čia surašei, išdėstyk atskiru raštu, aiškiai, papunkčiui – sakyčiau taisyklių formoje. Dabar kas skaitys, visi supras skirtingai. Bent aš nelabai ką supratau.
Tada galima bus galima svarstyti, lyginti koncepcijas.




[ Redaguota Tr Kov 27 2019, 06:25 ]
Į viršų
Eiti į puslapį   <<       

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.0894sek,0.0067iš to užklausomsDB užklausos:27. Naudojama atmintis:3,864kb