Mano Sparnai: Diskusijos / Juridinė orlaivio statymo dalis. Įstatymai. CAA informacija / Britų medicina


Diskusijos

Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
Rolandas
Sk Grd 30 2018, 09:26
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5572
Pasaulyje vyksta nuostabūs dalykai pilotams.
Pažiūrėkim ką daro britai ir kas trukdo Lietuvoje taip elgtis?

Nuo 2016 metų pabaigos, Annex II orlaivių pilotai, deklaravę, kad jų sveikatos būklė atitinka vairuotojo-mėgėjo sveikatos būklę, galės gauti tokius vairuotojo pažymėjimus (su žyma "Flyer" (Skraidūnas). Iki 70 metų amžiaus tai reiks daryt vieną kartą. Vyresniems, nei 70 metų - kas tris metus.

Šaltinis
http://www.flyer.co.uk/driving-licence-medicals-for-some-pilots/


2013 metais UK kilo idėja, pavadinimu "Raudonos juostos iššūkis/RedTapeChallenge". Mintis paprasta: biznis išsako problemas, politikai nustato datas ir jas spręndžia. Buvo apklausta tūkstančiai verslų, įvardintos problemos sugrupuotos į tokius sektorius, kaip:
Vaikų priežiūra/ Savivaldybės/ Statyba/ Energetikos sektorius /Šiukšlių perdirbimas/Aviacija ir t.t.

Aviacijos sektorius susilaukė ~500 pasiūlymų, iš kurių susisiekimo ministerija atrinko 11 [angliškas šaltinis], ataskaita čia

Vienas jų - "neregistruojami vienviečiai". Patiko, įgyvendino, paliko. Sutarta, jog po 5 metų bus analizuojama, ar pasikeitė ir kiek pasikeitė skrydžių sauga. Nesant ženklaus pokyčio - pakeitimą paliks visam laikui.

Toliau. Pernai metais procesas buvo atnaujintas. UK CAA vykdė "public consultation" (versčiau "viešą konsultaciją", tačiau tai neatspindi prasmės), kurios metu analizavo galimybę supaprastinti medicinos reikalavimus ANNEX 2 orlaiviams (ne EASIniams).
Tai yra: savadarbiams, istoriniams, nutrauktos serijonės gamybos (pvz AN2, YAK52) ir pan.

Analizė apėmė:
a) Bendrosios aviacijos avarijas dėl medicininių priežasčių.
10 metų periodu iš 151 avarijų, dėl spėjamų med. priežasčių buvo 20.
Kadangi ten pateko "girtumas", ir pan, todėl tos 20 avarijų išmestos iš imties.
b) Rizikas, keliamas trečiosioms šalims dėl med priežasčių. - nenustatyta arba labai maža
c) Gebėjimo valdyti lėktuvą praradimas dėl med priežasčių. - nenustatyta arba labai maža

Atsižvelgus į analizę, buvo galvojama apie tris teisėkūros variantus:
a) Nedaryti nieko
b) Sušvelninti tik paprastiems pilotams, nekeičiant "instruktoriams" ir pan. kvalifikacijas turintiems
c) Mažinti reikalavimus visiems.

Apklausus 20 bendrąją aviaciją atstovaujančių organizacijų ir 1823 pilotus, toliau analizuotas variantas C - mažinti reikalavimus visiems, paliekant reikalavimą:
- iki 70 metų deklaruoti sveikatos atitikimą vairuotojo pažymėjimui vieną kartą.
- virš 70 metų - deklaruoti sveikatos atitikimą vairuotojo pažymėjimui kas 3 metus.

Ši deklaracija leidžia pilotuoti lėktuvus iki MTOW 5700 kg.
Pastaba: norintiems skristi pagal instrumentinį reitingą, reikalinga antros klasės medicinos audiograma, norintiems skristi naktį - spalvų testas.
Tikimasi, jog tai pilotams leis sutaupyti iki 1 milijono svarų per metus.
Sprendimas bus įgyvendinamas 2016 rudenį.

p.s.
Apklausos metu, pilotams ir organizacijoms buvo užduotas klausimas:
1. Ar pritariate, jog PPL pilotai - esant netinkamai skristi savijautai - neskraido ? TAIP atsakė 1531, NE 21. Atsakiusieji NE minėjo skraidymą išgėrus.
2. Ar pritariate, jog "laisvalaikio" pilotai - esant netinkamai skristi savijautai - neskraido ? TAIP atsakė 1533, NE 20. Atsakiusieji NE minėjo vyresnius pilotus, kurie gali neadekvačiai vertinti savo sveikatą, taip pat trūkumą statistinių duomenų.
3. Ar pritariate, jog laisvalaikio ir PPL pilotams būtų leista skraidyti vien su vairuotojo medicinos deklaracija ? TAIP atsakė 1484, NE 64. Atsakiusieji ne minėjo, kad vairuotojo medicina nėra pakankamai rimta, etc.
4a. Ar reikalinga sveikatos atitikties "deklaracijos" sistema ? TAIP 1157, NE: 381. Atsakiusieji ne minėjo, kad tai nelabai turi prasmės.
4b. Ar reikia atlikti sveikatos atitikties deklaraciją reguliariu intervalu ? TAIP 1157, NE: 381.
UK CAA komentaras: iki 70 metų - vieną kartą, virš 70 - kas 3m.
5. Ar reikalinga viršutinė amžiaus riba: TAIP: 416, NE - 1109
6. Psichinę negalią turėjusiems bus yra reikalinga medicininė apžiūra, negalima naudotis deklaracijos sistema ? TAIP: 1304, NE 223.
7. Ar riboti keleivių skaičių ? TAIP 672, NE: 852
8. Ar su tokia medicina skraidantiems reikalingas antras pilotas ? TAIP: 59, NE 1449
9. Ar instruktoriaus reitingą turintiems galima taikyti naująją sistemą: TAIP: 512, NE:986
10. AR MTOW 5700 OK ? TAIP: 1103, NE 382
11. Ar EASA PPL pilotai galėtų naudotis ne-EASA PPL privilegijom: TAIP 1069, NE 410
12. Ar reikėtų panašių pokyčių CPL pilotams TAIP: 227, NE 1018.
.... ir dar keli mažiau esminiai.

Kas skaito angliška - britų CAA dokumentas:
http://publicapps.caa.co.uk/docs/33/CAP%201397%20APR16.pdf


Į viršų
AR
Sk Grd 30 2018, 11:19
www.ROTORKLUBAS.lt
Užsiregistravęs dalyvis #6
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 08:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 3568
Gal ir musu biurokratai KADA NORS susiprotes?

https://youtu.be/0PVJx71u67M

[ Redaguota Sk Grd 30 2018, 11:24 ]
Į viršų
 

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.0530sek,0.0069iš to užklausomsDB užklausos:26. Naudojama atmintis:3,704kb