Mano Sparnai: Diskusijos / Juridinė orlaivio statymo dalis. Įstatymai. CAA informacija / Bendrosios ir Eksperimentinės aviacijos problemos


Diskusijos

Mano Sparnai :: Diskusijos :: BENDRI KLAUSIMAI :: Juridinė orlaivio statymo dalis. Įstatymai. CAA informacija
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Bendrosios ir Eksperimentinės aviacijos problemos
Eiti į puslapį   <<        >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
bence
An Sau 08 2019, 10:10
Užsiregistravęs dalyvis #20
Prisijungta: Kt Vas 21 2008, 11:19
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1535

PovilasK rašė ...

Dabar po vienu part 66 licencijuotu specialistu - dirba keli meistrai, o licencijuotas specialistas - dėlioja parašus...


Ir tai yra legalu ir normali praktika visam pasaulyje. Yra mechanikai kurie atlieka juoda darba ir yra licencijuotas inzinierius kuris isleidzia ta orlaivi skrydziui.Darbo kortose parasus deda abu.
Į viršų
Tinklalapis
PovilasK
An Sau 08 2019, 10:40
Povilas
Užsiregistravęs dalyvis #549
Prisijungta: Kt Kov 11 2010, 10:53
Vieta: Vilnius
Pranešimų: 739
bence rašė ...

PovilasK rašė ...

Dabar po vienu part 66 licencijuotu specialistu - dirba keli meistrai, o licencijuotas specialistas - dėlioja parašus...


Ir tai yra legalu ir normali praktika visam pasaulyje. Yra mechanikai kurie atlieka juoda darba ir yra licencijuotas inzinierius kuris isleidzia ta orlaivi skrydziui.Darbo kortose parasus deda abu.



Tavo "normali praktika" - normali, kai viskas daroma vienoj organizacijoj.
Realybėje - parašai turi savo kainą, todėl nereikia tokios sistemos veist čia.

Bet grįžtam prie temos: KL įvardinta problema - "pilka zona sunkesnių orlaivių priežiūroj".
Siūlomas sprendimas - prilygint ir perleist sertifikuotų orlaivių priežiūrą atliekantiems specialistam (part 66)
Šiuo metu tokio reikalavimo nėra? Juk turim (ar tai turėjom?) tam tikras nacionalines licencijas....? Kodėl negalima jų palikti?
Į viršų
Tinklalapis
bence
An Sau 08 2019, 10:57
Užsiregistravęs dalyvis #20
Prisijungta: Kt Vas 21 2008, 11:19
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1535
tu pabandyk pirma gaut ta 66 licencija...Ja isviso reik pamirst ir isgyvendint is mazosios aviacijos.Si licencija yra ne kas kita kaip irankis monopoliui kurti ir reguliuoti kainas aviacijos rinkose. Su inzinieriaus kompetencija si licencija neturi nieko bendro
Į viršų
Tinklalapis
PovilasK
An Sau 08 2019, 11:50
Povilas
Užsiregistravęs dalyvis #549
Prisijungta: Kt Kov 11 2010, 10:53
Vieta: Vilnius
Pranešimų: 739
bence rašė ...

tu pabandyk pirma gaut ta 66 licencija...Ja isviso reik pamirst ir isgyvendint is mazosios aviacijos.Si licencija yra ne kas kita kaip irankis monopoliui kurti ir reguliuoti kainas aviacijos rinkose. Su inzinieriaus kompetencija si licencija neturi nieko bendro


KL: Reikės pagalvoti, nuo kokio svorio (ar kitų parametrų) reikės 66 licencijų istoriniams/kariniams/serijiniams orlaiviams: gal nuo 600 kg?
Į viršų
Tinklalapis
AR
Tr Sau 09 2019, 12:45
www.ROTORKLUBAS.lt
Užsiregistravęs dalyvis #6
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 08:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 3567
bence rašė ...

ta 66 licencija...Ja isviso reik pamirst ir isgyvendint is mazosios aviacijos.

+1
Į viršų
KL
Tr Sau 09 2019, 10:20
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
Keli klausimai kolegoms:
- ką reiškia mažoji aviacija? Ar parašiutininkų An-2, arba transportinis MI-8 yra mažoji aviacija? Kuriems prižiūrėti nereikia jokios licencijos? Kokia turi būti riba tarp "mažosios" ir "didžiosios" aviacijos?
- ar reikia neleisti 66 licencijų specialistams atlikti darbus su Eksperimentiniais orlaiviais? Kol kas jiems reikia gauti dar ir nacionalines licencijas. Tu gali atlikti reglamentus naujai Cessnai, bet negali senai, Eksperimentinei-istorinei C-175, nors ji skiriasi tik varikliu, kuris irgi serijinis. Manau, kad šitą apribojimą reikia šalinti.

Mano siūlymas yra toks - yra 3 galimybės atlikti TP darbus:
1. Savininkas, arba jo pasamdytas specialistas (su licencija, arba be jos, sprendžia savininkas). taikoma visiems MKO ir Eksperimentiniams iki 600 kg MTOW
2. 66 licencijos specialistas. Visiems eksperimentiniams nuo 600 kg.
3. Nacionalinės licencijos specialistas (jeigu atsiras norinčių gauti nacionalines, ne 66 licencijas) Visiems eksperimentiniams nuo 600 kg. Jeigu kuri federacija norės, gali įsivesti savo vidines licencijas ir mažesniems orlaiviams.
Aš vietoje licencijų "mažiukams" siūlyčiau sudaryti viešą specialistų katalogą su darbo sritimis ir pavyzdžiais, apie kurį jau rašiau.
600 kg riba yra diskutuotina, Bet reiktų argumentų, ne emocijų.
Į viršų
PovilasK
Tr Sau 09 2019, 11:19
Povilas
Užsiregistravęs dalyvis #549
Prisijungta: Kt Kov 11 2010, 10:53
Vieta: Vilnius
Pranešimų: 739
KL rašė ...

- ką reiškia mažoji aviacija? Ar parašiutininkų An-2, arba transportinis MI-8 yra mažoji aviacija? Kuriems prižiūrėti nereikia jokios licencijos? Kokia turi būti riba tarp "mažosios" ir "didžiosios" aviacijos?

Gal reikia sieti viską su panaudojimo tikslu? Komercinis-nekomercinis...
Tai turėtų būti atskira diskusija. Dabartinė "Bendrosios aviacijos problemos" - yra skirtos jų sąrašui kaupti.

KL rašė ...

Mano siūlymas yra toks - yra 3 galimybės atlikti TP darbus:
1. Savininkas, arba jo pasamdytas specialistas (su licencija, arba be jos, sprendžia savininkas). taikoma visiems MKO ir Eksperimentiniams iki 600 kg MTOW
2. 66 licencijos specialistas. Visiems eksperimentiniams nuo 600 kg.
3. Nacionalinės licencijos specialistas (jeigu atsiras norinčių gauti nacionalines, ne 66 licencijas) Visiems eksperimentiniams nuo 600 kg. Jeigu kuri federacija norės, gali įsivesti savo vidines licencijas ir mažesniems orlaiviams.
Aš vietoje licencijų "mažiukams" siūlyčiau sudaryti viešą specialistų katalogą su darbo sritimis ir pavyzdžiais, apie kurį jau rašiau.
600 kg riba yra diskutuotina, Bet reiktų argumentų, ne emocijų.


Kad būtų aiškiau - konkretūs modeliai:
1) ANBO - dvivietis eksperimentinis (istorinė replika?) + MKO, MTOW>600 kg. Savininko sprendimas?
2) RK-3, RK-5 - keturviečiai eksperimentiniai + MKO, MTOW>600 kg? Savininko sprendimas? Ar part 66?
3) Aero L-60 Brigadýr - eksperimentinis serijinis, su MTOW>600 kg? Tik part66?
4) Gavron, Wilga, Yak, AN-2, C-155 - eksperimentiniai serijiniai, su MTOW>600 kg. Tik part66?

[ Redaguota Tr Sau 09 2019, 11:20 ]
Į viršų
Tinklalapis
KL
Tr Sau 09 2019, 11:38
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
Taip, konkretūs pavyzdžiai labai padeda susikalbėti:

1. ANBO - replika/MKO. Darbus atlieka pats gamintojas, arba jo pasirinktas specialistas, nepriklausomai nuo svorio.
2. RK-3/5 - MKO. Darbus atlieka gamintojas, arba savininkas, apmokytas gamintojo. Gali ir licencijuotas specialistas, turintis tokios klasės 66 arba nacionalinę licenciją (metalinis, su minkšta danga ir vidaus degimo varikliu)
3. L-60 - istorinis. TP atlieka licencijuotas specialistas, turintis 66, arba nacionalinę licenciją
4. JAK/AN ir kt. - istoriniai-kariniai (Wilga yra sertifikuota). TP atlieka licencijuoti specialistai, turintys 66 arba nacionalinę licenciją.

Komercinis-nekomercinis - tai atskira problema, ji yra įtraukta į sąrašą.
Į viršų
KL
Tr Sau 09 2019, 11:45
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
Patikslinu: visais atvejais paprastus darbus gali atlikti pilotas-savininkas.
Darbai yra išvardinti Part M priede. Sklandytuvo atveju į paprastus darbus papuola dauguma reglamentinių 100 val. darbų. Yra sertifikuotų sklandytuvų, kur beveik visus darbus atlieka (ir už juos pasirašo) pats pilotas-savininkas, be 66 specialisto.
Bet čia mes įsigilinom į vieną problemą.
Būtų gerai nepamiršti ir kitų, dar nepaminėtų.
Į viršų
bence
Tr Sau 09 2019, 09:01
Užsiregistravęs dalyvis #20
Prisijungta: Kt Vas 21 2008, 11:19
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1535
Atleiskit,muset blogai ir perdaug emocionaliai issireiskiau: mano manymu, 66 licencija neturetu but siekiamybe, bet puiku jeigu tokia yra. Trumpai tariant, reiktu sugalvot paprasta licencijavimo tvarka eksperimentiniams ir paprastiems orlaiviams. Nes sinau simtus atveju, kai zmogus turi sukaupes desimtis metu praktikos ir yra nenugalimas savo srityje, gal net turejes kokia rusiska licencija, bet negali pasirasyti nes neturi 66-tos.

Arba pvz is UK BGA organizacijos. Klubo inspektoriu deleguoja to pacio klubo nariai ir skiria realiai prie sklandytuvu dirbanti zmogu kuris nusimano, nors tame paciame klube yra ir su licencijom b1 ar pan.
Taip jau susikloste, kad siandieninis europinis licencijavimas taip nuklydo i lankas, kad to popieriuko turejimas jau nieko nebeirodo.
Taigi, as uz tikrus specialistus, ne popieriuku turetojus
Į viršų
Tinklalapis
Eiti į puslapį   <<        >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.1009sek,0.0144iš to užklausomsDB užklausos:28. Naudojama atmintis:3,906kb