Mano Sparnai: Diskusijos / Juridinė orlaivio statymo dalis. Įstatymai. CAA informacija / Keičiasi TKA įkainiai


Diskusijos

Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
PovilasK
Pn Geg 29 2020, 12:13
Povilas
Užsiregistravęs dalyvis #549
Prisijungta: Kt Kov 11 2010, 10:53
Vieta: Vilnius
Pranešimų: 739
Raštas iš TKA:

kviečiu susipažinti su planuojamais Transporto kompetencijų agentūros rinkliavų pokyčiais. Kaip ir buvome žadėję anksčiau, vertindami rinkliavų dydžius peržiūrėjome realiai įstaigos patiriamas sąnaudas bei suskaičiavome, kiek iš tikrųjų mūsų specialistai užtrunka suteikdami konkrečias paslaugas.

Kadangi visi vienoje vietoje susirinkti dar nelabai galime dėl karantino sąlygų, siūlau kiek neįprastą pristatymo formatą.

Tiesa, pirmoji jo dalis – ganėtinai įprasta. Prisegu susipažinti Susisiekimo ministro įsakymo projektą su atnaujintomis rinkliavų sumomis.



Kita dalis – prezentacija, kurią vaizdo įraše komentuoja mano kolega Mantas Kerdokas. Ją galite parsisiųsti čia: https://we.tl/t-JmGhyu6tl2 (nuoroda galioja 7 dienas, tad kviečiu peržiūros ilgai neuždelsti).
Čia detalizuojamas laikas, kurį mūsų specialistai skiria skirtingoms ūkio subjektų priežiūros užduotims – kaip žinote, tai viena pagrindinių mūsų rinkliavų dedamųjų dalių. Kitos vertintos dalys – specialistų darbo vietų sąnaudos, įstaigos veiklos bei bendrosios sąnaudos, taip pat papildomos sąnaudos.

Tikiu, kad turėsite klausimų ar pastebėjimų, tad labai laukčiau jų el. paštu iki birželio 1 dienos. Matydami, kas labiausiai jus neramina, ieškosime visiems patogiausio atsakymų ar papildomų paaiškinimų pateikimo būdų.

[ Redaguota Pn Geg 29 2020, 01:10 ]
Į viršų
Tinklalapis
PovilasK
Pn Geg 29 2020, 12:13
Povilas
Užsiregistravęs dalyvis #549
Prisijungta: Kt Kov 11 2010, 10:53
Vieta: Vilnius
Pranešimų: 739
Balionistų pastabos:

1) Planuojamų TKA rinkliavų palyginimas su rinkliavomis pagal 2014 12 15 LR Vyriausybės nutarimą „DĖL KONKREČIŲ VALSTYBĖS RINKLIAVOS DYDŽIŲ IR ŠIOS RINKLIAVOS MOKĖJIMO IR GRĄŽINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ pakeitimo, kur iki tol galiojusios rinkliavos buvo konvertuotos į eurus,
2) Planuojamų TKA rinkliavų palyginimas su kitų valstybės įmonių ir privačių įmonių analogiškų paslaugų tarifais,
3) Planuojamų TKA rinkliavų palyginimas su analogiškų paslaugų tarifais užsienyje (Prancūzijoje) .



Planuojamų TKA rinkliavų palyginimas su rinkliavomis pagal 2014 12 15 LR Vyriausybės nutarimą „DĖL KONKREČIŲ VALSTYBĖS RINKLIAVOS DYDŽIŲ IR ŠIOS RINKLIAVOS MOKĖJIMO IR GRĄŽINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ pakeitimo, kur iki tol galiojusios rinkliavos buvo konvertuotos į eurus.



2.1.3. Oro baliono piloto licencijos (BPL) išdavimas pagal 2014 metų LR Vyriausybės nutarimą buvo 28 eurai, pagal projektą – 58 eurai, pokytis 207 procentai arba 2 kartus brangiau. Oro baliono piloto licencijos (BPL) išdavimas skubos tvarka per 1 darbo dieną pagal projektą – 116 eurų, pokytis 414 procentų arba 4 kartus brangiau. Palyginimui vairuotojo pažymėjimo išdavimas VĮ REGITRA kainuoja 14,19 eurų, o vairuotojo pažymėjimo išdavimas per 1 darbo dieną – 37,36 eurai (pastaba : nuo 2016 metų pabaigos valstybės įmonės ,,Regitra“ išduodamam vairuotojo pažymėjimai nuo ankstesniųjų skiriasi tuo, kad panaudotos naujausios technologinės apsaugos priemonės, kaip difrakcinė optiškai kintančio vaizdo priemonė, sudėtinis kintantis lazerinis vaizdas bei skaidrus langelis, kuriame lazeriu išgraviruojama dokumento savininko nuotrauka. Šių technologinės apsaugos priemonių panaudojimas užkerta kelią galimam dokumento klastojimui). Palyginimui motorinio pramoginio laivo laivavedžio kvalifikacijos liudijimo, tarptautinio kvalifikacijos liudijimo, šių liudijimų dublikatų išdavimas kainuoja 11 eurų, o burinės jachtos laivavedžio diplomo, liudijimo arba pažymėjimo išdavimo kaina yra 30 eurų, o išdavimo skubos tvarka kaina 60 eurų.



2.1.9. Oro baliono piloto licencijos (BPL) papildymas bet kokia kita kvalifikacija ar leidimu pagal 2014 metų LR Vyriausybės nutarimą buvo 17 eurų, pagal projektą – 60 eurai, pokytis 353 procentai arba 3,5 kartų brangiau. Oro baliono piloto licencijos (BPL) išdavimas skubos tvarka per 1 darbo dieną pagal projektą – 120 eurų, pokytis 706 procentų arba 7 kartus brangiau.



4.39 Už orlaivio registravimą, laikiną registravimą, perregistravimą kai maksimali sertifikuota kilimo masė iki 750 kg įskaitytinai pagal 2014 metų LR Vyriausybės nutarimą buvo 26 eurai, pagal projektą – 64 eurai, pokytis 246 procentai arba 2,5 karto brangiau. Oro baliono piloto licencijos (BPL) išdavimas skubos tvarka per 1 darbo dieną pagal projektą – 128 eurų, pokytis 492 procentų arba 5 kartus brangiau.



4.4. Už orlaivio tinkamumo skraidyti pažymėjimo ir tinkamumo skraidyti periodinės patikros pažymėjimo išdavimą, kai maksimali sertifikuota pakilimo masė ne didesnė nei 750 kg, pagal 2014 metų LR Vyriausybės nutarimą buvo 28 eurai, pagal projektą – 96 eurai, pokytis 343 procentai arba 3,5 kartų brangiau. Oro baliono piloto licencijos (BPL) išdavimas skubos tvarka per 1 darbo dieną pagal projektą – 192 eurų, pokytis 686 procentų arba 7 kartus brangiau. Palyginimui UAB Tuvlita įkainiai už kelių transporto priemonių techninę apžiūrą (https://www.tuvlita.lt/paslauga/privalomoji-technine-apziura/technines-apziuros-kainos/ ) - nuo 5,20 eur iki 23,40 eur – ir nereikia papildomai mokėti po 10 ar 20 eur už registro duomenų atnaujinimą... Vidaus vandenų laivo, žvejybos laivo kasmetinė techninė apžiūra, priklausomai nuo laivo talpos, kainuoja 8,6 – 52 eurai.



4.11. Už orlaivio techninės priežiūros programos tvirtinimą pagal 2014 metų LR Vyriausybės nutarimą buvo 28 eurai, pagal projektą – 111 eurai, pokytis 396 procentai arba 4 kartus brangiau. Oro baliono piloto licencijos (BPL) išdavimas skubos tvarka per 1 darbo dieną pagal projektą – 222 eurų, pokytis 793 procentų arba 8 kartus brangiau.



4.14. už specialiojo leidimo skrydžiui ir leidimo skristi išdavimą, kai maksimali sertifikuota kilimo masė iki 750 kg pagal 2014 metų LR Vyriausybės nutarimą buvo 14 eurų, pagal projektą – 101 eurai, pokytis 721 procentai arba 7 kartus brangiau. Oro baliono piloto licencijos (BPL) išdavimas skubos tvarka per 1 darbo dieną pagal projektą – 202 eurų, pokytis 1442 procentų arba 14 kartų brangiau.



-------------------------------------



Atskirai norėtume aptarti šiuos planuojamus naujus mokesčius :



4.10 Už tinkamumo skraidyti periodinės patikros pažymėjimo galiojimo laiko atnaujinimą Lietuvos Respublikos civilinių orlaivių registre planuojamas naujas 10 eurų mokestis už kiekvieną orlaivį kiekvienais metais. Anksčiau, nebent mes klystame, tokio mokesčio nebuvo visai (tai įėjo į TSPPP išdavimo kainą, kuri buvo 28 eurai), tačiau 2020 metų gegužės mėnesį kažkokiu būdu šis tarifas yra net 20 eurų už kiekvieną orlaivį (prieš gerą savaitę skaudančia širdimi sumokėjome už 140 eurų už 7 orlaivius, tik už tai, kad orlaivių registre būtų pakeistos 7 oro balionų tinkamumo galiojimo datos). Vienos datos, t.y. 8 skaičių suvedimas į sistemą, kainuoja 20 eurų, t.y. 2,5 euro už kiekvieno klavišo paspaudimą ?



Šis mokesti galioja visiems visų tipų orlaivių savininkams / naudotojams (lėktuvams, oro balionams, sklandytuvams, ultralengviesiems...).

Mūsų skaičiavimu, šiuo metu Lietuvoje yra registruota apie 700 bendrosios aviacijos orlaivių (https://tka.lt/assets/uploads/sites/3/2020/01/Registras-2020-01-13.pdf). Tai reiškia, kad visa Lietuvos bendrosios aviacijos bendruomenė kiekvienais metais TKA už šią funkciją – už datų pakeitimą sumokės apie 14.000 eurų (arba 7000 eurų pagal naują projektą)...



Pagal LR Vytriausybės nutarimo DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS CIVILINIŲ ORLAIVIŲ REGISTRO REORGANIZAVIMO IR CIVILINIŲ ORLAIVIŲ REGISTRO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO 70 punktą registras finansuojamas Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis (įskaitant Europos Sąjungos lėšas), taip pat lėšomis, gautomis už registro teikiamas paslaugas teisės aktų nustatyta tvarka. Pasirengimas kurti registrą, registro kūrimas, tvarkymas ir priežiūra finansuojami Valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo nustatyta tvarka.



Niekaip negalime sutikti, kad tinkamumo skraidyti datos pakeitimas registre būtų traktuojamas kaip registro suteikta paslauga orlaivių savininkams. Tai reiškia, kad registro duomenų keitimas turėtų būti finansuojamas tik iš valstybės arba registro tvarkytojo lėšų.



Jei ir liktų toks mokestis, jis turėtų būti adekvatus. Atkreipkite dėmesį į VĮ REGISTRŲ CENTRAS įkainius : https://www.registrucentras.lt/p/85 - kainos prasideda nuo 2,90 eur (kas dar galbūt galėtų būti protinga suma mūsų atveju).



--------------



6.18.1. Už orlaivių naudotojų, kurie privalo pateikti deklaracijas pagal Komisijos reglamento (ES) Nr. 2018/395 reikalavimus deklaracijos pateikimą nustatytas naujas 43 eurų tarifas. Anksčiau neteikėme tokių deklaracijų, bet teikėme daug visokių pasiūlymų ir, ačiū Dievui, už juos mokėti nereikėjo.



6.18.2. Už orlaivių naudotojų, kurie privalo pateikti deklaracijas pagal Komisijos reglamento (ES) Nr. 2018/395 reikalavimus metinę priežiūrą, kai naudojamasi 1-3 balionais, nustatytas naujas 215 eurų mokestis, kai naudojamasi 4-6 balionais, nustatytas naujas 287 eurų mokestis, kai naudojamasi 7-10 balionais nustatytas naujas 431 eurų mokestis. Ir taip kiekvienais metais?



6.23. už skrydžių vykdymo vadovo dalies ar atskiro skyriaus, kai jis yra parengtas atskiru dokumentu, pakeitimo (leidimo, revizijos (įskaitant laikiną) patvirtinimą, kai pakeitimas atliekamas siekiant įgyvendinti naujus teisės aktų reikalavimus (arba kitaip reikalauja atitikties naujiems teisės aktų reikalavimams įvertinimo), išleidus saugumo sumetimais būtiną nedelsiamą pakeitimą ar peržiūrą, keičiamas vežėjo veiklos pobūdis, suteikiamas naujas specialusis leidimas, pradedamas naujo orlaivio tipo naudojimas, pateikiamas naujas dokumento leidimas, kuriuo iš esmės pakeičiama dokumento struktūra. Taip pat už pirminio vežėjo sertifikavimo metu atliekamą skrydžių vykdymo vadovo dalies ar atskiro skyriaus, kai jis yra parengtas atskiru dokumentu, vertinimą, jei skrydžių vykdymo vadovas yra 51-100 psl. apimties, nustatyta naujas 728 eurų mokestis, o jei skrydžių vykdymo vadovas yra 101-200 psl. apimties, nustatyta naujas 1396 eurų mokestis – už pradinį vertinimą ir kiekvieną pakeitimą ? Mūsų įmonė 2019 metais keitė savo SVV 3 kartus, kaip beskaičiuotume, gaunasi, kad kiekvienais metais mums tai gali kainuoti 1500 – 3000 eurų...



-----------------------



Mūsų nuomone, deklaracijos pateikimas (6.18.1 punktas), orlaivių naudotojų metinė priežiūra (6.18.2 punktas), skrydžių vykdymo vadovo pakeitimai (6.23 punktas) ir kiti panašūs punktai apskritai yra neetiški, neteisingi, napagrįsti ir neteisėti. Orlaivių naudotojų valstybinė priežiūra yra viena iš valstybės valdymo funkcijų, LR Vyriausybės ir Susisiekimo Ministerijos suteikta TKA, kuri turėtų būti apmokama tik iš valstybės biudžeto, bet ne iš privačių asmenų ar verslo subjektų. Jei privatūs asmenys ir verslo subjektai turėtų mokėti už jų valstybinę priežiūrą, tai turėtų mokėti visoms jas prižiūrinčioms institucijoms (VMI, SODRAI, darbo inspekcijai, FNTT, valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai ir t.t.).



Nežinome nė vienos ES valstybės, kurioje vartotojai, fiziniai asmenys ir įmonės, būtų priverstos susimokėti už jų veiklos valstybinę kontrolę priežiūrą. Mūsų oro balionų įmonė Prancūzijoje nuo 2011 metų turėjo 3 CAA auditus ir nė vienais metais nebuvo apmokestinta nė vienu euru už įmonės veiklos valstybinę priežiūrą (nei už veiklos kontrolę, nei už auditus, nei už deklaracijos pateikimą, nei už skrydžių vykdymo vadovo pakeitimus).


[ Redaguota Pn Geg 29 2020, 01:11 ]
Į viršų
Tinklalapis
Arturas Stundzia
Št Geg 30 2020, 08:48
Užsiregistravęs dalyvis #40
Prisijungta: Tr Vas 27 2008, 09:34
Pranešimų: 600
Kad ir ką jiems rašytumei jie nieko nekeis , o tik " ieškosime visiems patogiausio atsakymų ar papildomų paaiškinimų pateikimo būdų. "
Į viršų
KL
Št Geg 30 2020, 10:52
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969

PovilasK rašė ...

Tiesa, pirmoji jo dalis – ganėtinai įprasta. Prisegu susipažinti Susisiekimo ministro įsakymo projektą su atnaujintomis rinkliavų sumomis.

Nematau prisegto projekto...
Antroji dalis su orlaivių tinkamumu tiesiogiai nesusijusi.
Į viršų
PovilasK
Št Geg 30 2020, 11:08
Povilas
Užsiregistravęs dalyvis #549
Prisijungta: Kt Kov 11 2010, 10:53
Vieta: Vilnius
Pranešimų: 739
Serveris neleidžia prisegti docx formato.
tka_nauju_rinkliavu_isakymas_projektas.pdf
Į viršų
Tinklalapis
AR
Pr Bir 01 2020, 11:18
www.ROTORKLUBAS.lt
Užsiregistravęs dalyvis #6
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 08:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 3567
kaip sakant - ka ir reikejo irodyti

Musu "profesionalu" vyriausybe tiklingai to ir sieke. Dabar jau dzinas is butelio paleistas (TKA tapo komercine organizacija su valstybes garantuotu monopoliu)- dabar jau kainos bus tokios kokiu nores TKA. Nes "pagristi sanaudomis" galima bet kokia kaina.

Į viršų
KL
Pr Bir 01 2020, 09:01
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
Tik faktai:


Į viršų
vytautas 42
Tr Bir 03 2020, 07:18
VyTis
Užsiregistravęs dalyvis #79
Prisijungta: Pr Bal 07 2008, 05:23
Vieta: Panevėžys
Pranešimų: 2361
Truputį iš kitos operos , bet vistiek aktualu
https://www.15min.lt/m/id/gazas/gatve/kada-mokesime-brangiau-keiciasi-automobiliu-technines-apziuros-kainos-nustatymo-metodika-221-1325330
Į viršų
 

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.0752sek,0.0078iš to užklausomsDB užklausos:29. Naudojama atmintis:3,885kb