Mano Sparnai: Diskusijos / Sklandymo istorija Lietuvoje ir pasaulyje / Straipsniai apie sklandymą Lietuvoje dabartinėje spaudoje


Diskusijos

Mano Sparnai :: Diskusijos :: LIETUVOS SENOVINIŲ ORLAIVIŲ ASOCIACIJOS FORUMAS :: Sklandymo istorija Lietuvoje ir pasaulyje
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Straipsniai apie sklandymą Lietuvoje dabartinėje spaudoje
Eiti į puslapį   <<        >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
Velbasys A
Tr Spa 07 2020, 12:21
Užsiregistravęs dalyvis #446
Prisijungta: Kt Rgp 13 2009, 12:21
Vieta: kaunas - vilnius
Pranešimų: 213
Vytai,
kažkaip drįsčiau pasakyti, kad 3000/mėn tikrai negalima būtų mokėti esant tokioms sąlygoms.
Visi drąsiai šaukia, kad “kelkite atlyginimus”, taip, teisybės yra, bet paanalizuokime truputi savo kukliais skaičiavimais, gal į didelius ginčus neįsivelsime 😊
Darome prielaidą, kad gamykla gamina ir užsakovui pateikia vieną sklandytuvą per menėsį, taigi pajamos 100,000,- Eur. Čia pat turime 45 darbuotojus, kuriuos reikia išlaikyti. Pagal prieinamą informaciją vidutinis DU siekia 834,28 € (ant popieriaus), į rankas lieka ~576,11 €, taigi iki orumo čia tolokai. Tokias algas mokant, šie darbuotojai įmonei kainuoja ~37,500 eur. Iš 100K lieka kaip ir nemažai, apie 60K, ir iš čia – mokama už medžiagas, detalių/komponentų tiekimą, infrastruktūros išlaikymą, baudas – neatmeskime ir šio momento, kuris egzistuoja dėl gamybinio broko, užsakymo vėlavimo ir pan dalykų, ką reikia įvertinti. Plius, ne visi užsakovai buvo ir/ar yra mokūs šiai dienai, čia vėlgi, finansiniai srautai lieka „pakabinti“ (užsakymai vyksta, o įplaukų nėra), atsiranda reikalas yra „atidėti juodai dienai“. Pridėkime dar akcininkus, kurie kaip taisyklė tikėtina reikalauja savo „duoklės“. O dar ir esami įsipareigojimai, kreditai – nieko pan nėra? Plius, kiek „velkasi“ finansinių uodegų iš praeities dėl vienokių ar kitokių priežasčių?
Lengva mums čia prie PC kalbėti, bet vertinant šiuos momentus tas 60K neatrodo labai jau didelis kąsnis.
Dabar pažiūrėkime kitą scenarijų – pakelkime algas!!
Padarome vidutinį DU 1000,- (į rankas). Iš ko išeina, kad tie patys 45 darbuotojai įmonei jau kainuoja 72,450K ir iš gauto 100K lieka tik geriausiu atveju ~30K, ir čia pat reikia padengti aukščiau minėtas išlaidas. Atitinkamai DU padarius 1500,- turime jau ir 112,815K!! kas apskritai „perlipa“ mėnesines pajamas. Reziumuojant, tokiame ūkyje ir „vežant“ tokį svori algų kėlimas būtų išvis rizikingas sprendimas.

Asmeniškai man – tikrai labai džiugu ir tuo pačiu gaila, kad Lietuvoje turime tokią gamyklą ir gebame, dar vis gebame, tiekti pakankamai aukšto lygio produktą, bet čia pat visas šis procesas laikosi ant kelių entuziastų pečių. Bet šioje situacijoje ne mūsų rankose „teisti“ vadovą nežinant visų niuansų.
Galime tik garsiai padiskutuoti:
1. Kokie buvo priimti sprendimai šioje (viruso) situacijoje? Ne paslaptis, netgi ir didelės organizacijos peržiūrėjo visus turimus „kadrus“ ir kaip bebūtų gaila dalies jų atsisakė, taip perleisdama piliečių išlaikymą valstybei;
2. Ar buvo kreiptasi/ieškota investicijų privačiuose fonduose? Priimtina ir ES ribos;
3. Ar buvo tartasi su kreditoriais (jeigu tokių yra) dėl įmokų atidėjimo ir pan?
4. Ar buvo vertinti rizikos faktoriai, kokie buvo numatyti „saugikliai“?
5. Koks įmonės strateginis planas, 2-5 metų laikotarpiui? (informacija, kad užsakymų turime 2 metams – nėra sėkmingos veiklos garantas);

Ateičiai:
1. Kokybiškas produktas už konkurencingą kainą. (Produktą turi (miniLak), lieka peržiūrėti kaip sumažinti kainą);
2. Konkurencingą kainą galima kurti didinant gamybos apimtis; (Du užsakymai per mėnesį, čia yra tai, kas tenkina, kas išeina? Kodėl nevykdyti 4 užsakymų per mėn?);
3. Turimų resursų peržiūra, skaudu, bet reikalinga; (kažkodėl jaučiu, kad 30% sumažėjus – gamykla vistiek sugebėtų išleisti 2 užsakymus/mėn.); iš prieinamos informacijos matosi, kad griežtų sprendimų nebuvo priimta;
4. Pareigybių ir darbo funkcijų peržiūra, plečiant darbuotojų funkcionalumą; (kokia darbuotojų darbotvarkė? Darbo dienos tikslai? Kiek yra realių darbo valandų mėnesio eigoje kuriančių pridėtinė vertę?);
5. Gamybinių procesų optimizavimas; (kur didžiausi stop‘ai? Kodėl? ar tikrai visi procesai vyksta nuoseklia tvarka? produktyvumas patenkinamas?)
6. Infrastruktūros peržiūra; ( juokinga, bet ar tikrai visur el. lemputės pakeistos į „taupias“?);
7. Dalyvavimas ES finansavimo projektuose; (naujų technologinių, gamybinių linijų įdiegimui, darbuotojų ergonomikos gerinimui; senos įrangos atnaujinimui ir pan. dalykai);
8. Plėsti produkcijos sferas; (čia žinant gamyklos tradicijas sudėtingiau, juk jų arkliukas ir yra sklandytuvai);
9. Investicija į darbuotojus, jų tobulėjimą, patrauklios darbo vietos kūrimas;

Į viršų
Tinklalapis
vytas
Tr Spa 07 2020, 11:45
nespjauk į vandenį,jei nieks jo negers
Užsiregistravęs dalyvis #34
Prisijungta: Pr Vas 25 2008, 09:49
Pranešimų: 2966
Albertai,surašei viską puikiai,kaip iš vadovėlio.Bet pabandykime išversti į paprastų žmonių kalbą.Pradžiai -aš nemanau,kad Mačiulis ir Co kvailesni už mus,dirbdami daug metų šį darbą ir žinodami visus povandeninius akmenis.
Kas dėl algų 3tūkst darbuotojams,turėjau omenyje,kad net mokėdami tokias algas,nepriversime pvz formuotojus dirbti su 2 teptukais rankoje vietoj vieno,arba konstruktorius konstruoti dvigubai greičiau ar dvigubai geresnius sklandytuvus,nei vokiečių.
Bet jei pradėti nuo pradžių,tai aviacijos pramonei negalime taikyti taisyklių,kurios tinka maisto,lengvosios ar elektronikos ir pan. pramonėms.Jau vien todėl,kad aviacijos gaminiai turi itin ribotą ir sąlyginai stabilų pirkėjų skaičių.Jei neklystu,išsivysčiusiose šalyse(neskaitant Kinijos ,Indijos ir kt.)aviacija užsiima apie 0,01 proc gyventojų.Užsiima,bet ne kiekvienas turi savo orlėkį.Iš to skaičiaus sklandytojai sudaro gal tik 0,1 dalį.Nuosavus sklandytuvus perka dar mažesnė dalis.Taigi sklandytuvų turėtojų,o ypač šiuolaikinių ir labai brangių pirkėjų skaičius yra nykstamai mažas,sakykim palyginus su prabangių automobilių pirkėjų sk. Vadinasi konkurencija tarp gamintojų ypatingai didelė.Ir ypač, jei tų sklandytuvų techninės ch-kos bei gaminio kokybė beveik pas visus vienoda. Kad pirktų daugiau tavo gaminių,vadinasi turi iš kito pirkti mažiau.Kaip to pasiekti? Tiktai mažesne kaina.Ir ne truputį mažesne,bet stipriai mažesne.Nes jei kainų skirtumas ir bus nedidelis,vistiek pirks vokišką,arba prancūzišką sklandytuvą,nes jie"patikimesni"
Tai va,visa esmė padaryti kuo pigesnį gaminį.Tai įmanoma tik mažinant gamybos kaštus.Nesupratau Albertai,kaip galima sumažinti gaminio kainą,didinant gamybos apimtis?Ar tu turi galvoje,kad tas pats darbuotojų skaičius per tą pati laiko tarpą galėtų pagaminti dvigubai daugiau?Tai jie ten švilpauja ,ar stalo tenisą žaižia darbo metu šiais laikais?Nemanau.Automatizuoti-robotizuoti proceso neišeis,tai kaip tą našumą padidinti?Taip peržiūrėti resursus ir iš darbuotojų išspausti maximumą galima.Galima visur pristatyti kamerų ir stebėti kiekvieną žingsnį...bet už 600 eurų į rankas??Mano žmonos darbe taip ir padarė.darbuotojai išdirba apie mėnesį-du ir neša muilą.Ar reikalinga įmonei specialistų kaita,kai išėjusių vieton ateina nemokšos?O beto vėl viskas susiveda į tą pačią rinką:-nu pagaminsi vietoj 2 -keturis,ir kur juos dėti?Į sandėlį ir laukt pirkėjo.Tam reikia turėt atliekamų apyvartinių lėšų ir tai būtų tikslinga nebent netyčia užsipirktum labai pigiai medžiagų,ar privažiuotų chocholų ar baltarusių specų,kurie už 200 eur.atlygį prigamintų ir išvyktų.
Galbūt sutikčiau dėl procesų optimizavimo:-pvz ieškoti,kas pigiau pagamins komplektuojančius mazgus ir detales,galbūt patiems gamintis pigiau,ką dabar užsakinėja kitur.Gal sugretinti kažkokius procesus,gal.Infrastruktūros peržiūra -jau senokai buvau gamyklėlėje,bet jau tada mačiau,kad iš gremėzdiškų patalpų gamyba persikėlė į angarus ir žiemos laikotarpiu net polietileno plėvele buvo apdengtos darbo vietos,kurioms reiklainga šiluma,kad nereikėtų šildyti bereikalingų tūrių.Nemanau,kad netaupo..
Plėsti produkcijos sferas -taip,tą ir aš minėjau,lenkai tą daro,pamindami savo "honorą"
Ir pabaigai dar apie tai,ko nerašo vadovėliuose ar nemoko verslo vadybininkų mokyklose. Du mano gerus pažystamus ir draugus Vokietijoje sužlugdė patys jų produkcijos pirkėjai.Vienas buvo smulkus lėktuvėlių rinkėjas iš rinkinių,kitas vidutinio didumo UL gamyklos savininkas.Abiem atvejais lemiamas buvo pasikeitęs žmogiškasis mentalitetas.Nusiperka klijentas lėktuvėlį,skraido keletą metų,neprižiūri jo,ko pasekoje įvyksta avarija ir lėktuvėlis sudaužomas nepataisomai.Nelaimei(juodas humoras) pilotas lieką gyvas ir pareiškia finansines pretenzijas gamintojui.Laimi bylą!!??Tai tampa mada.Kelios bylos iškarto sužlugdo gamintoją ir finansiškai ir morališkai.Štai tuo aviacijos pramonė skiriasi pvz nuo kečupų gamybos.
Ir jau visai pabaigai. Aš esu mikrobas šiam reikale,Bet vistiek iš savo patirties su europiečiais žinau,kad gali verstis kaip nori per galvą,siūlyti akcijas,atrakcijas, užsakymų nuo to nepadaugės.Čia kaip kupranugaris per dykumą:-gali plakti rimbu kiek nori,greičio neišgausi.Gal tik šie metai buvo kitokie:-parašiau reklamoje ,kad jei neturit ką veikt per karantiną,tai bent dangas pasikeiskit lėktuvėliam. Nežinau ,ar humoras,ar karantinas,bet suveikė-užsakymų padaugėjo.Bet manau greitai vėl viskas gryž į stabilias vėžes
Į viršų
Marius
Kt Spa 08 2020, 08:03
Kas nori- ieško galimybių, kas nenenori-priežasčių.
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: Št Vas 23 2008, 11:18
Vieta: Visaginas
Pranešimų: 2892
Lenkai "gamindami vazonus" gal ir teisingu keliu eina, nes pažiūrėkit kaip daro kinai: yra daug nebrangaus š, kurį kažkodėl "visi" perka ir iš to gauna nemažas pajamas.
Biznis suksis tada, kai tavo produkcija bus reikalinga kas diena.
O jei to reikia labai siaurai grupei žmonių ir retai- bus sunku.
Tokiai gamyklai kaip mūsų, turint tokią patirtį ir specialistus, reiktu gal irgi pamąstyti apie gretimą produkciją, kurios pagalba galima būtu palaikyti pagrindinę veiklą.
Kodėl pvz. negaminti, sraigtus, linges, kažkokias sėdynes, prietaisų lentas, ratuku aptakus.... daug aviacijoje ir ne tik yra produkcijos, kuri gali turėti paklausą.
Į viršų
Reno
Kt Spa 08 2020, 09:43
Užsiregistravęs dalyvis #664
Prisijungta: Kt Spa 21 2010, 05:44
Pranešimų: 1401
Kiek žinau (nors mano žinios gan padrikos), "Sportinė aviacija ir Ko" gaminti "vazonų" tikrai nevengia. O su mini-LAK'u sėkmingai pataikė į ne taip seniai atsiradusią laisvą nišą. Senieji vokiečių "vilkai" - AS ir SH šiam segmentui savo gaminių dar nesiūlo, lyderio pozicijas stengdamiesi išlaikyti tradicinėse sklandytuvų klasėse, kur netikėtai atsirado labai rimtas konkurentas iš Pietų Afrikos.
Į viršų
liotcik
Kt Spa 08 2020, 10:20
Užsiregistravęs dalyvis #56
Prisijungta: Pn Kov 14 2008, 04:03
Pranešimų: 23
LAK'o atstovas JAV yra Blanik amerika. Visos kainos čia: http://home.nwi.net/~blanikam/ba/lak_prices.htm#LAK-13.5_mini_price

LAK-13.5 mini FES SELF-LAUNCHER
13.5 meter wing span self-launching glider with
Front Electric System (FES) with batteries, complete installation included € 79,000

LAK-17B
- basic for 18 meter version € 68,200.-
- wing extensions for 15 meter version add € 8,680.-
- wing extensions for 21 meter version add € 17,000.-

LAK-17BT
- basic for 18 meter version € 68,200.-
- wing extensions for 15 meter version add € 8,680.--
- wing extensions for 21 meter version add € 17,000.-
- Prepared for SSE (self-sustainer engine, SOLO 2350 installation, add € 5,680.-
- SSE Engine (SOLO 2350 , complete installation, add € 18,600.
- SSE Engine (SOLO 2350 with starter, complete installation, add € 19,900.


LAK-17B FES
- basic for 18 meter version € 68,200.-
- wing extensions for 15 meter version add € 8,680.--
- wing extensions for 21 meter version add € 17,000.-
- SSE with Front Electric System (FES) with batteries, complete installation, add € 19,900.-

LAK-17C-FES SELF-LAUNCHER
18 - meter wing span self-launching glider with
Front Electric System (FES) with batteries, complete installation included € 99,500

LAK-T5 enclosed trailer

With standard equipment € 9,850.-


Yra toks anekdotas, Kodėl negalyma mylėtis laisvės alejoje?
Užknis patarimais.

Pokalbiai apie LAK gamyklą kažkas panašaus.
Į viršų
vytas
Kt Spa 08 2020, 11:32
nespjauk į vandenį,jei nieks jo negers
Užsiregistravęs dalyvis #34
Prisijungta: Pr Vas 25 2008, 09:49
Pranešimų: 2966
Gerb liocikai,tai forumai tam ir yra,kad š pamalt. Ir anegdotas tavo senas-šiais laikais uždyką net patarimų nedalina.Tektų pamokėti

[ Redaguota Kt Spa 08 2020, 11:35 ]
Į viršų
Velbasys A
Kt Spa 08 2020, 05:02
Užsiregistravęs dalyvis #446
Prisijungta: Kt Rgp 13 2009, 12:21
Vieta: kaunas - vilnius
Pranešimų: 213
Ponai,
Galime „kvaksėti“ ilgai ir nuobodžiai, draskytis, ar bandyti pritaikyti vadovėlines schemas, bet nemanau, kad sugalvosime kažką stebūklingai naujo, ko "Sportinė aviacija ir Ko" nežinotų, ar nebūtų jau „praėjusi“, per visus tuos metus pramintų kelių, ar ieškotų takelių.

pokalbių apie LAK gamyklą nėra tiek ir daug, o pasakytos kelios mintys nesudaro pagrindo atlikti patarimų suvestinę
Į viršų
Tinklalapis
Reno
Pn Spa 09 2020, 12:00
Užsiregistravęs dalyvis #664
Prisijungta: Kt Spa 21 2010, 05:44
Pranešimų: 1401
Iš pašalies stebintys patarėjai, kaip taisyklė, visada būna "gudresni"...
SA buvo ties išnykimo riba, kai ją perėmė V.Mačiulis.
Į viršų
sky76v
An Sau 19 2021, 09:46
Užsiregistravęs dalyvis #3230
Prisijungta: Sk Bir 12 2016, 10:42
Pranešimų: 764
LRT „Daiktų istorijos“ apie Lietuvos sklandymą.
Į viršų
KL
Št Grd 17 2022, 12:03
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
Neradau šiam forume atskiros temos apie Sportinę Aviaciją, tik šią trumpą diskusiją. Todėl bandysiu ją tęsti.

Iš "Sklandukų" ateina neramios žinios (kol kas neoficialios) - pasikeitė pagrindiniai akcininkai, keičiasi valdžia, atleidinėjami darbuotojai, gal būt keisis ir pagrindinė produkcija.
Jeigu tai būtų tiesa, tai būtų svarbaus Lietuvos aviacijos etapo pabaiga.

Jeigu nuo pradžių - mūsų dabartinės aviacinės šaknys yra dvi: SSSR Aeroflotas Vilniuje (didžiosios komercinės aviacijos pramonė, aviakompanijos, mokymo, TP įmonės) ir Prienų Sportinė Aviacija (lengvoji, sporto, mėgėjų ir pan. aviacija). Iš Sportinės kilo visas mėgėjų, ULO, privatininkų, ir kt. judėjimas. Ji buvo pristatoma kaip ikikarinės aviacijos tradicijų perėmėjas ir tęsėjas. Vien pavadinimas LAK daug sako. Taigi, tai ne tik komercinė privati įmonė, bet ir mūsų kultūros, tradicijų, istorinis palikimas. Kaip sakiau - šaknys.

Todėl seka klausimai:
- Kas dabar vyksta Sportinėje? Ar tik savininkų pasikeitimas ir reorganizacija (kurios senai reikėjo)?
- Ar pilnas veiklos ir produkcijos keitimas? O gal bankrotas? Sustabdžius EASA sertifikatus bus labai sunku (ir brangu) juos gauti iš naujo.
- Jeigu tai tiesa, ar mes (kaip visuomenė) ką nors darom? Gal tai praeitis ir mums jau nebesvarbu?
- Jeigu darom, tai kuo galim padėti? Kaip galima ją išsaugoti ir kokioje formoje? Gal net - kokioje vietoje (Pociūnų karas ne pati geriausia aplinka)?
Kaip galvojat?

Į viršų
Eiti į puslapį   <<        >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.0988sek,0.0145iš to užklausomsDB užklausos:31. Naudojama atmintis:3,966kb