Mano Sparnai: Diskusijos / Technologijos / Patikimumas, darbo kultura


Diskusijos

Mano Sparnai :: Diskusijos :: LĖKTUVO GAMYBOS, KONSTRAVIMO KLAUSIMAI :: Technologijos
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Patikimumas, darbo kultura
Eiti į puslapį       >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
Rolandas
Pn Lie 03 2009, 01:41
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5558
Noriu padiskutuoti apie konstrukciju patikimuma.
Aisku kad eksperimentiniam orlaivyje kad ir labai besistengtum, lieka iki galo neaiskiu patikimumo poziuriu vietu. Siaip ar taip patirtis rodo kad rimtai dirbant tokie orlaiviai pakankamai saugus ir patikimi, turintys dideli resursa.
Taciau ka daryti jei gamintojo abi rankos kairios ir isauge is kitos vietos nei iprasta? Manau ir tai issprendziama. Jei zmogus stengiasi, jo aparatas gal ir kreivas, kuprotas, negraziai nudazytas, taciau pataisius defektus pakankamai patikimas ir gali saugiai skraidyti.
Yra dar viena gamintoju grupe kurie nemoka dirbti pakankamai kokybiskai ir nenori to ismokti. Bet kokias pastabas priima kaip asmenini izeidima, yra isitikine kad kazkas juos zlugdo, verziasi skristi su savo realiai pavojingu orlaiviu. Ka daryti?
Nusisukti ir visai nematyti, padeti gauti TSP pavojingam orlaiviui, ar vistik bandyti toki meistreli stabdyti. Ka manote?
Į viršų
Audrius
Pn Lie 03 2009, 02:03
Svečias
Manau tikrai nereikia nusisukt,o pabandyt pagristai kritikuot (gal nereiktu izeidziant to daryti),bet patariant ar net pateikiant kokius pavyzdzius,paskaiciavimus.Bet tikrai atsiras tokiu kurie nekreips demesio i daugiau patirties turincius,nes jiems atrodys ,kad jie teisesni.
Į viršų
Marius
Pn Lie 03 2009, 02:20
Kas nori- ieško galimybių, kas nenenori-priežasčių.
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: Št Vas 23 2008, 11:18
Vieta: Visaginas
Pranešimų: 2892
O kuris iš jūsų realiai pasiruošęs padėt, o ne tik kritikuot???
Kažkada pradėjau pora temų apie skaičiavimus....tačiau apart mano bandymų ir dar kelių diskusija taip ir neišsivystė
Negi kartas nuo karto išmanančiam sunku pora sakinių parašyti kaip kas skaičiuojama? Vadovėliuose kas parašyta nevisada suprasi neperskaitęs prieš tai esančių 768 psl.
Kaip mano buvęs viršininkas sake: "Problemos iškėlimas be konkrečių sprendimo variantų, tai viso labo dar viena niekam neįdomi problema“.
Į viršų
KL
Pn Lie 03 2009, 11:17
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
Čia yra viena iš forumo, kaip bendravimo formos, problemų: pradedantieji į labai bendrus klausimus nori gauti labai konkrečius atsakymus. Iš kitos pusės, užduoti konkretų ir "gramatną" klausimą reikia jau šiokio tokio išmanymo. O pasiekus pakankamą išmanymo lygį ir "durni" klausimai atpuola.
Todėl efektyviausios ir įdomiausios forumuose būna diskusijos, kai dalyvauja panašios kompetencijos specai (tipo Lapšinas ir Denisas REAA forume), turintys skirtingas nuomones ir patirtį.
O pradedantiesiems (čia ne Marių turiu galvoje, jis jau pats gali dalinti patarimus) geriausiai nurodyti kryptį, o ne gatavą sprendimą.
Kritika irgi gali būti naudinga, jeigu ji tipo "bandyk, bet bus tokios ir tokios problemos", o ne tipo "nieko tu nesupranti ir nieko tau neišeis".
Rolandui dėl patikimumo - labai sunku įvertinti objektyviai, ypač vienetiniuose projektuose. Pats sakei, kad suvirinimo siūlės išvaizda nerodo jos kokybės.
Be to, patys konstruktoriai yra labai subjektyvūs vertintojai - "aš taip nedaryčiau, reiškia taip yra blogai".
Nors, kaip taisyklė, gražiai ir tvarkingai padarytas daiktas yra patikimesnis.
kai nėra kitų kriterijų, tuo ir tenka vadovautis...
Į viršų
Albertas
Št Lie 04 2009, 12:18
Užsiregistravęs dalyvis #39
Prisijungta: An Vas 26 2008, 11:37
Pranešimų: 1003
Negaliu pritarti Rolandui kad mūsų tarpe yra tokių konstruktorių kurie piktybiškai kažką labai neteisingai ir nekokybiškai konstruotų,greičiau tai žinių ir patirties stoka,gal skubėjimas padaryti greičiau ir 'kiečiau' nei daugiau patyrimo turintis kolega.Kritika ir patarimai iš 'šalies' visada naudingi ir niekas to, manau, neginčys,tačiau dažnai mes iš tikro bandom kritikuoti nepagrystai,įžeidžiančiai pašiepdami.Kam iš mūsų patiktų tokia 'kritika' ir 'draugiški patarimai'?Be to, kokia bėda jei žmogus perdėtai apsunkina konstrukciją,negražiai ir netvarkingai išdėsto įrengimus,kreivai ir ne visai vietoje išdėsto prietaisus,negražiai nudažo[dėl skonio nesiginčijama]?Tai jo bėda,jo lėktuvas bus negražus,nepatrauklus,reikės galingesnio variklio,kad galėtų skraidyti,o gal iš viso neskris,jis netilps savo svoriu į ultralaitų klasę ir taip toliau ,ir t.t.Bet yra ir vienas pliusas;-jis negalės konkuruoti net ir 'mūsų' rinkoje!!! Tai kai kam iš mūsų net į naudą,juk kolega susimovė[toks jau tas mūsų nacionalinis patiekalas-ėsti vieni kitus]
O jeigu rimtai ,nereikia niekam iš mūsų kelti savęs virš kitų,galvoti koks aš pats protingiausias,sumaniausias,šauniausis pilotas,geriausias konstruktorius ir daug kitu ....ausių dalykų turintis žmogus į kitus 'neišmanėlius' žiūrintis 'iš aukšto',dažnai net pykstantis; ko čia šitas man po kojomis maišosi[grynas nulis].Nesirkime ,kolegos ,didybes manija,atlaidžiau žiūrėkime į kitų netinkamus poelgius [aviaciniuose reikaluose, į asmeninius iš viso nesikiškime],padėkime vieni kitiems geranoriškai,ne savanaudiškai.Visi mes esame žmonės,visiems kartais nesiseka,kartais ir labai sekasi,kartais ir kvailai pasielgiame-pripažinkime tai patys sau,tada ir kritika nebus tokia įžeidžianti ir pyktis nereikės
Į viršų
AR
Št Lie 04 2009, 12:36
www.ROTORKLUBAS.lt
Užsiregistravęs dalyvis #6
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 08:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 3567
kritika reikalinga kai jos prasoma. Nepageidaujama kritika -nulis. Ir paradoksas tame kad kuo labiau zmogus skelbiasi esantis atviras kritikai ir pasiulymams tuo maziau jis ta kritika ir pasiulymus linkes priimti.
Į viršų
Marius
Št Lie 04 2009, 07:31
Kas nori- ieško galimybių, kas nenenori-priežasčių.
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: Št Vas 23 2008, 11:18
Vieta: Visaginas
Pranešimų: 2892
Su Lapšinu aš esu ne vieną kartą bendravęs ir jis nors ir labai užsiėmęs, tačiau nei vieno karto taip nepasakė, o kiekvieną klausimą atsakydavo pilnai ir su teorija.
Kęstučiui dalinai pritariu dėl kritikos, bet pats įsivaizduok žmogelis įstatė per ploną varžtą, tu jam pasakai ,kad jis dėl to turės problemų. Tada jis įkiša 2mm storesnį, tačiau ir dabar jo ten yra per maža.
Ir taip kol įdės reikiamą. O jei jam pasakyti, kaip sakai turės problemų, nes per silpnas čia, o varžtas turi dirbti kirpimui ir jo atsparumas skaičiuojamas taip, pasiskaičiuok ir pasakyk ką gausi.....
Taip net ir mažai mokantis per kurį laiką išmoks daug.
Į viršų
Rolandas
Št Lie 04 2009, 08:24
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5558
Kestuciui
-suvirinimo siules isvaizda visada rodo kokybe, taciau yra galimybe padaryti grazia silpna siule. Tad i grazia siule reikia ziureti itariai, o negrazios su aiskiais nepravirinimais buti visai negali.
Albertui
- skraidymuose buna 1-2% beprotikai rizikuojanciu ir ir beveik nesustabdomu pilotu kurie palygint greitai pasiekia galutini rezultata. Laikrasciai raso-nedrausmingo pilota valdomas suduzo savos gamybos lektuvas, valdzia piktai urzgia...
Tas pats gamyboje,galioja 1-2% taisykle. Pasakyciau bent 2-3 atvejus kai buvo skraidoma su aiskiai zinomais grubiais defektais ir tie skraidymai baigesi labai liudnai.
Jei negrestu kolektyvines bausmes, visvien butu gaila zmogaus. Kadangi daromos problemos ir visai aviatoriu visuomenei, federacijos reikalas stabdyti visus, nenorincius pasitempti iki minimalaus reikalingo lygio. Kalbu apie kelis procentus piktybisku atgrubnagiu. Juk net visai nauji zmones daznai dirba taip kad reikia tik pavydeti ir ziniu ir kokybes.
Del lektuvo persunkimimo irgi negaliu sutikti. Niekas neskuba deti galingesnio variklio o bando skraidyti is paskutiniuju kritiniais rezimais.
Prisiminkim paeita desimtmeti kai per menesi nukrito du eksperimentiniai lektuvai, palaidojom 4 draugus. Vienas is ju -"Lesi" kuriuo Aleksote skrido Sumauskas ir Kalpavicius. Lektuvas sunkus, neaptakus, variklis nevykes, silpnas, nuolat perkaites- tiesiog sustojo. Nors valde patyres pilotas, bet apsisukti neuzteko aukscio...



[ Redaguota Št Lie 04 2009, 09:13 ]
Į viršų
Juozas
Pr Lie 06 2009, 09:17
Užsiregistravęs dalyvis #22
Prisijungta: Št Vas 23 2008, 06:32
Pranešimų: 996
Sunku sulaikyti žmogų, ryžtingai nusiteikusį prasiskelti galvą į sieną. Mane iki šiol į neviltį varo frazė: "viskas čia gerai".
Vienas pavyzdys: motoskraidyklių sraigtų kontravimas. Pravėrė kontruotę per visas šešias kiaurymes varžtuose, ir galus susuko. Kartą vienam motoskraidyklininkui pasiūliau: "leisk, parodysiui kaip reikia, pagaliau užkontruosiu, paskui galėsi ir kitiems parodyti". Atsakymas: "Neliesk, čia viskas gerai". Tai jeigu toks požiūris čia, gal toks pat ir visur kitur?
Jau nekalbu apie vieną licenciją turintį mechaniką, kuris pareiškė, kad gal sraigto kontruoti visai nereikia (variklis 300 AG, sraigtas trimentis keičiamo žingsnio, lėktuvas keturvietis, greitis 300 km/h).
Ką su tokiais daryti? Skris ne pats, taigi natūralios atrankos faktorius atkrenta.


[ Redaguota Pr Lie 06 2009, 09:21 ]
Į viršų
gintas
Pr Lie 06 2009, 10:50
Užsiregistravęs dalyvis #10
Prisijungta: An Vas 19 2008, 07:23
Pranešimų: 487
Priimkim patyrusių draugų kritiką nes iš šalies žiūrint susidaro toks įspūdis kad visi viską žino ir niekam patarimų nereikia.Dar susidaro toks įspudis kad visi orlaiviai statomi mūsų konstruktorių yra dailūs ,gerai skrenda,techniniaisprendimai visų yra idealūs.Toli gražu taip nėra.Yra pastatytų tokių traktorių kad net žemę arti jie būtų per sunkūs,oką jau kalbėti apie skraidymus.Tokius darbus turėtų tikrinti ne vienas inspektorius o pvz. trise ir pateikti griežtas rekomendacijas.Albertai pasipūtusių pas mus nėra.Yra labai įžeidūs, kritikos bijantys[asai]kuriems dar daug ko reikėtų mokytis net iš pradedančiūjų.Dar noriu pridurti kad diskutuodami atmeskim visus asmeniškumus.
Į viršų
Eiti į puslapį       >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.0733sek,0.0073iš to užklausomsDB užklausos:31. Naudojama atmintis:3,916kb