Mano Sparnai: Diskusijos / Sklandytuvai. Motosklandytuvai / Mokykliniai sklandytuvai


Diskusijos

Mano Sparnai :: Diskusijos :: TECHNIKA :: Sklandytuvai. Motosklandytuvai
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Mokykliniai sklandytuvai
Eiti į puslapį   <<        >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
justas
Pn Lap 27 2009, 12:59
Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 06:03
Vieta: LONDON
Pranešimų: 1619
Del sparno ar tikrai nevertetu pagalvoti apie nerviuras is paprasciausio melynojo putplascio kaip kolombano Luiciole lektuvely? Su tokiais greiciais ir ikrovimu tai daugiau negu reikia. Jei dar sugalvot technologija kaip apvyniot kevala, jei jis bus 5mm su virs storio, formos gali ir neprireikt. Butu isties ganetinai spartietiskas sklandytuviukas
Į viršų
justas
Pn Lap 27 2009, 01:03
Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 06:03
Vieta: LONDON
Pranešimų: 1619
Ir nesuprantu kodel toks auksta galine sasi? Juk nebus imanoma pasiekti max atakos kampu? kame cia kampas?
Į viršų
KL
Pn Lap 27 2009, 02:05
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
Ar kitos to meto konstrukcijos turejo galimybe konkuruoti su Lak-16?
Zodi "ekspertu" reiketu rasyti be kabuciu, nes iseitu kad bet kuris norintis pasakyti pastaba igauna zeminancia "eksperto" etikete.


Rolandai,
Dėl konkurencijos: jeigu sakydamas "to meto" turi omenyje 1984 metų konkursą, tai ir Oškinio, ir Kavoliūno sklandytuvai jau egzistavo, o mūsų "Kalakutas" buvo tik popieriuje. Jį darėm su Gintaru grynai individualiai, po darbo, bendrabutyje. Į gamyklos programą jis buvo įtrauktas tik po to, kai buvo pagamintas ir išbandytas mūsų suburto būrelio. Tiek užkniso "Starzdas"
O pirmą vietą užėmęs projektas buvo studentų diplominis darbas, kurio bendrą vaizdą pats jiems nupiešiau. Jo nieks ir nesiruošė realizuoti. Matyt buvo nuostata, jeigu ne plastikinis, tai netikęs.
Dėl "ekspertų": tikrai neturiu tikslo aiškintis jokių santykių, jeigu kas prisiėmė asmeniškai sau - labai atsiprašau.
Būtų tik įdomu padiskutuoti su tų konkursų Ekspertais, bet nei vienas neišsidavė, ir jokių argumentų viešai nebuvo išsakyta.
Su konkursais Lietuvoje yra didelė problema, nes specialistų kiekio neužtenka ir dalyviams, ir teisėjams.
Į viršų
KL
Pn Lap 27 2009, 02:26
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
Viena is didziausiu problemu mokomojo sklandytuvo sparnas. Plastikinio sparno su patenkinama kokybe gamykloje taip ir nepavyko padaryti, noretusi tiketis kad tai pavyks KL kompanijai. Matau vieninteli gera sprendima plastikui-klasikinis "buterbrodinis", koks buvo gaminamas gamykloje. Reikala sugadino nevykes profilis.

Taip, sparnas yra pagrindinė problema. Neatmetam nei vienos medžiagos - medžio, metalo, vamzdžių. Plastiką pasirinkom, nes jį geriausiai pažįstam.
Apie "batoną" jau kažkada diskutavom forume - šiuo atveju "buterbrodas" griežtais susijęs su pasirinktu profiliu. Normalaus profilio sparnas būtų gerokai didesnio ploto ir svorio. Ne tik dėl Cl, bet ir dėl profilio aukščio.
Kai Saša su Jonu "prastūminėjo" šitą profilį konkurenciniam LAK-16 projektui (atsimeni, vienas LAK-16 projektas buvo pas Klemą SKTB, visai kitas pas Jonušą gamykloje), aš buvau labai prieš. Piešiau sienlaikraštyje "grabus" vietoje sparnų.
Bet mokymo sistema pasirodė pakankamai saugi, instruktoriai "kieti", jie "suvirškino" "batoną" ir puikiai prisitaikė prie jo kaprizų.
Į viršų
AR
Pn Lap 27 2009, 02:48
www.ROTORKLUBAS.lt
Užsiregistravęs dalyvis #6
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 08:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 3567
tokio tipo sklandytuvai neturi buti per dideles aerodinamines kokybes. Kokie 6 pats tas. Todel nera jokio reikalo profiliuoti spyriu, labai gilintis i profili ir pan dalykus.
Į viršų
KL
Pn Lap 27 2009, 03:47
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
-Pas Lak 16 sudetingos gaminti ir aiskiai persilpnos uodegos plokstumos.
-Lak 16 neaisku kam valdymo lynai sukisti i sarvus ten kur to visai nereikia, sistema gana sudetinga ir nepakankamai patikima. Reiketu paprastinti, bet jokiu budu ne dvipusio veikimo lynu pagrindu. Nemaciau normaliai veikiancios sistemos su tokiais lynais.
-Uodegine santvara racionalu but daryti kaip Bro 9, ji gali buti medine ar plastikine.
-Butina profiliuoti spyrius.
-Vaziuokle ant linges, priekis su savotiska saugos kapsule yra puikus sprendimas, tobolinti ar keisti reiketu nezymiai.Projektujama naujoji vaziuokle su ilgaeigiais amortizatoriais gana sudetinga.


Dėl uodegos stiprumo - yra Youtube filmukas, kai vaikai karstosi ir sėdi ant LAK-16 stabilizatoriaus, per kažkokį renginį. Jeigu yra informacijos dėl lūžimų, tai aš negirdėjau. Kilio vamzdis jau senokai sustiprintas, bet ten apkrovos nuo atatampų.

Dėl valdymo sistemų - apie Teleflex kabelius (tiktai ten ne lynai viduje, o vielos), kurie dabar labai populiarūs ULO, irgi negirdėjau blogos informacijos. Jeigu yra kokia patirtis - labai būtų įdomu.

Dėl uodegos - sunkiai įsivaizduoju ką nors paprasčiau ir pigiau už fermą, Vienas vamzdis - paprasčiau, bet ne pigiau. Ypač remonto atveju.

Važiuoklė su lingėmis:
- nepatikima vienetinė, arba brangi serijinė technologija
- nestabilios charakteristikos vienetinėje gamyboje
- neprognozuojamas resursas
- blogai komponuojasi su plokščia ferma. būtinai reikia skersinių jėginių elementų (tipo A formos stovo).
Gumą mes išbandėme priekinėje LAK-X važiuoklėje, didelių problemų neiškilo. Lingės lūžinėjo.
Į viršų
Rolandas
Pn Lap 27 2009, 05:34
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5558

KL rašė ...

Dėl uodegos stiprumo ...
Dėl valdymo sistemų - apie Teleflex kabelius (tiktai ten ne lynai viduje, o vielos), kurie dabar labai populiarūs ULO, irgi negirdėjau blogos informacijos. Jeigu yra kokia patirtis - labai būtų įdomu.

Dėl uodegos - sunkiai įsivaizduoju ką nors paprasčiau ir pigiau už fermą, Vienas vamzdis - paprasčiau, bet ne pigiau. Ypač remonto atveju.

Važiuoklė su lingėmis:
- nepatikima vienetinė, arba brangi serijinė technologija
- nestabilios charakteristikos vienetinėje gamyboje
- neprognozuojamas resursas
- blogai komponuojasi su plokščia ferma. būtinai reikia skersinių jėginių elementų (tipo A formos stovo).




-Lak 16 uodegos plokstumos neturi vidiniu istrizainiu, kai kur gal ploni vamzdeliai, todel nuo dangos paprastai neleistinai susikraipo. Net dirbant su ploniausiu dakronu sunku kokybiskai aptempti.

-Kiek teko apziurineti lektuvus su dvipusio veikimo lynais, trukumai bendri. Tai padidinta trintis ir dideli laisvumai (sakysim apie 2 m ilgio lynui uzfiksavus viena gala kitas juda apie 2-3cm) Teko skraidyti su amerikoniska amfibija "Aventura" su tokiu valdymu.Ispudziai nemalonus.

-Mano siuloma uodega-is esmes labai islengvinta lenta. Kniedyta santvara brangesne, sudetingesne gaminti, taciau tai visai neesminis dalykas, tiesiog ideja.

-Vaziuokle su lingemis:
Automobiliniu plastikiniu lingiu kaina 200-300 lt, labai auksta kokybe. Gaminant vien medziagos tiek kainuos.
A formos skersine santvara salyginai sudetingesnis, bet atidirbtas daiktas. O gumine vaziukle pakankamai sudetinga, be to is brezinio nematyti kas priims isilgines jegas, ko gero lynu atatmpos?


Dar del aerodinamines kokybes ir profiliuotu spyriu.
Lak- 14 buvo ypac "nutobulintas" mazinant kokybe. Skridimas vykdavo taip-po atsikabinimo-vairolazde nuo saves, pikiravimas, energingas lyginimas. Bent kiek uzdelsus-greicio praradimas ir malkos. Mokomajam sklandytuvui tai visai nepriimtina.
Kazkuo panasus lektuvas Vilga. Jei dauguma lektuvu tupdoma visai be variklio traukos, Vilgai dalis traukos paliekama taip dirbtinai padidinant aerodinamine kokybe ir supaprastinant tupdyma.
Į viršų
Dovydas_S
Pn Lap 27 2009, 05:45
Dovydas_S
Užsiregistravęs dalyvis #209
Prisijungta: Pr Rgs 01 2008, 05:58
Pranešimų: 487
Lak 16 stabilizatorius labai labai senai man yra nuluzes.
Po skrydzio nubegau i gala apsukt skandytuvo ir ziuriu kad priekine stabilizatoriaius dalis nusvirus beveik iki zemes.Nuluzo duralne priekine stabilizatoriaus ausele nuo normalaus tupimo,tiesiog nuvargo metalas be jokio smugio eme ir nuluzo.
Gerai kad nepasileido skrydzio metu o tai galejo ir liudniau baigtis nes tada jau skraidziau aukstai net 5m aukstyle.
Į viršų
KL
Pn Lap 27 2009, 06:13
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
Justui:
Del vieno mano manymu, gal ir vertetu pamastyt tai daryti ta balki staciakampio formos mazesniaja krastine darant tokio pat storio kaip ir vamzdziu diametras . Konstruktiskai tai duotu siokia tokia nauda kedes tvirtinimui. ta prasme kad kazkiek paprasciau isspresti tvirtinimus stachiakampiam vamzdiui nei apvalam. Taip pat gan sudetinga atrodo shasi. Aisku tokia konstrukcija uztikrins gan dedele jos eiga bet ji ishties sudetingoka.. Juk linge zymiai paprascciau..

Taip, stačiakampiai "vamzdžiai" yra įdomi alternatyva, bet mūsų atveju jie sėdynei tik trukdytų. Sėdynės konstrukcija yra lanksti, amortizuojama. Viršuje ji tvirtinasi prie slankiojančios per vamzdį apkabos. Su stačiakampiu būtų problemos. Kartu sėdynė yra reguliuojama, yra 3-4 padėtys.
Bet to, tai padidintų medžiagų nomenklatūrą. Vertikalus vamzdis yra toks pats kaip ir lankų vamzdžiai.
Dėl važiuoklės: Kompleksiškai įvertinus liemens-važiuoklės sujungimą, guminiai amortizatoriai nelabai sudėtingesni už lingę - nebereikia A tipo virintos santvaros. Amortizatorių konstrukcija elementari - du teleskopiniai vamzdžiai ir gumos diskai viduje. Dar vienas privalumas, prie amortizatorių tvirtinasi apsaugos nuo troso patekimo ant važiuoklės (matosi modelyje, jei gerai įsižiūrėsit).
Be to, naudotos automobilių lingės serijinėje konstrukcijoje - nesiderina. Bet kaip alternatyva savarankiškai gamybai, pilnai gali būti. Būtų labai įdomu palyginti eksploatacijoje.
Į viršų
KL
Pn Lap 27 2009, 06:21
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
Justui:
Del sparno ar tikrai nevertetu pagalvoti apie nerviuras is paprasciausio melynojo putplascio kaip kolombano Luiciole lektuvely

Būtent toks ir bus mūsų sparnas. Tik formuojamas formose (noselė, nerviūrų lentynos, eleronai), taip žymiai greičiau ir tiksliau, negu surinkinėti ant stalo. Čia galima rasti daug informacijos:

https://www.wuala.com/Kestas/Documents/Sparnas?key=qQw9PjrYZAGN
Į viršų
Eiti į puslapį   <<        >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.0758sek,0.0091iš to užklausomsDB užklausos:29. Naudojama atmintis:3,933kb