Mano Sparnai: Diskusijos / Sklandytuvai. Motosklandytuvai / Mokykliniai sklandytuvai


Diskusijos

Mano Sparnai :: Diskusijos :: TECHNIKA :: Sklandytuvai. Motosklandytuvai
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Mokykliniai sklandytuvai
Eiti į puslapį   <<        >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
bence
Sk Lap 29 2009, 01:27
Užsiregistravęs dalyvis #20
Prisijungta: Kt Vas 21 2008, 11:19
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1535
Kestuti, paskaitykit atidziai straipsni.Bro-9 pilnai pateisino ta grandine, t.y. pateisino abi puses, tik va beda...ta grandine sugadino bro11 kuris pakeite devintuka ir tiko tik pradiniam mokymui.Taip nutiko del to, kad pradejo klubai gauti technika uz dyka ir rimtesniem skaridymam klubai gavo dviviecius sklandytuvus ir lektuvus.Dabar kai gryztame prie senu problemu, kai uz viska turime susimoketi, manau labai aktualu turet pigu ir universalu ulo sklandytuva
Į viršų
Tinklalapis
Vanagiukas
Sk Lap 29 2009, 01:31
Užsiregistravęs dalyvis #304
Prisijungta: Kt Sau 08 2009, 05:14
Pranešimų: 341
va va, gryzom situo klausimu atgal, ir labai stipriai, va ka reiskia placiais zingsniais i vakarus..
nors siaip rytuose irgi uz viska reikia moketi...
Į viršų
KL
Sk Lap 29 2009, 01:37
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
Žadėjau pratęsti pokalbį apie lėktuvą (su atsiprašymais, kad ne visai į temą).
Rolando pastabos (su didele padėka):

UL lektuvui didelio proilgio sparnai pagerintu aukscio emima, taciau visuose kituose skrydzio etapuose aiskiu privalumu nebutu, ypac siulomoje lektuvo schemoje. Trukumai-dideli gabaritai, sunkus lonzeronas, sunkus sparnas. Statistiskai UL lektuvai skraido su mazesnio proilgio sparnais.
Galu gale siulomoje schemoje liemens aptakumas blogas del staigaus skerspiuvio mazejimo, labai blogos ir propelerio darbo salygos.
Tokios geros aerodinamikos sparnus butu galima sekmingai naudoti tik klasikines schemos lektuve (pvz Pipistrel gaminiai).


Dėl pasirinktos schemos (amžinas stūmtraukio klausimas): "pušerio" trūkumų galima išvardinti ir daugiau - traukos ekscentriškumas, sraigto įtaka uodegai, "sūpynės" įlipant-išlipant ir t.t. Pasyvus saugumas žymiai blogesnis. Bet:

1. Tokia schema yra saugiausia dirbant su vaikais-paaugliais, kurių būrys yra sunkiai prognozuojamas net prie griežčiausios diktatūros. "Traktorius" su savo sraigtu nosyje ar viršuje galėtų pavirsti mėsmale bet kuria akimirka ir kainuotų instruktoriui daug nervų ir žilų plaukų.

2. Patogesnis įlipimas-išlipimas. Tai svarbu, kai reikia dažnai įsodinti-išsodinti mokinius. Privalumas - nebūtina išjunginėti variklio. Gaubtas atsidaro į priekį su visa prietaisų lenta, kaip sklandytuve. Prireikus - lengvai nusiima.

3. Geresnis matomumas ir kt.
Aplamai, tokia schema būtų mažesnis stresas persėdus iš mokyklinio sklandytuvo. Nereiktų lįsti į kabiną, kaip į šuns būdą ir žiūrėti į pasaulį pro mažus langelius ir sraigto diską.

Dėl ilgų sparnų ir kokybės:

1. Manau, kad vienodo ploto spyriniai sparnai bus panašaus svorio - ar didesnio, ar mažo proilgio. Kompozitų privalumas - keli papildomi sluoksniai reikiamose vietose didelės įtakos nepadarys, nei svoriui, nei kainai.

2. Statistiškai dauguma ULO skraido su vamzdiniais-skuduriniais sparnais. To rezultatas - didelis plotas (apie 14-15m2) ir mažas mostas. Ir prasta kokybė, Vilgos tipo - be variklio neskrenda. Mokykliniam aparatui tas nepriimtina, tuo labiau persėdus tiesiai iš sklandytuvo. Kompozitai leidžia padaryti geros kokybės sparnus - kodėl to neišnaudoti?

Bet dėl lėktuvo, sutinku, dar daug klausimų ir reiktų atskiros temos.



Į viršų
Dovydas_S
Sk Lap 29 2009, 03:26
Dovydas_S
Užsiregistravęs dalyvis #209
Prisijungta: Pr Rgs 01 2008, 05:58
Pranešimų: 487
Va ta vieta kuri man kadaise luzo.Tik daba galvoju ar ji duraline ar metaline,bet koks skirtumas metalas 90 laipsniu kampu sulenktas, o taip tokioje vietoje neturetu buti.

Į viršų
Dovydas_S
Sk Lap 29 2009, 03:27
Dovydas_S
Užsiregistravęs dalyvis #209
Prisijungta: Pr Rgs 01 2008, 05:58
Pranešimų: 487
jei butu suvirintas tai daug patikimiau butu
Į viršų
bence
Sk Lap 29 2009, 03:36
Užsiregistravęs dalyvis #20
Prisijungta: Kt Vas 21 2008, 11:19
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1535
taip, teko ir man girdeti apie sio mazgelio luzima (Kucinskas pasakojo, kai norejau det ant lektuvelio vairus nuo lak-16).jis pagamintas is duralio, sulenktas kampu ir dar padarytas igaubtas, kad gultu ant vamzdzio.
Į viršų
Tinklalapis
KL
Sk Lap 29 2009, 10:00
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
Ačiū, dabar viskas aišku.
Kiek atsimenu, tai plieninis mazgelis, lenktas iš St-20 skardos (1,5, ar 2 mm).
Pripažįstu, ne kokia konstrukcija, nors ir klasikinė ultralaituose. Dvigubas lenkimas, gaminant dažnai lenkdavo be įrangos ir neišlaikydavo radiusų, kas iškart kerta per resursą.
Be to, plyšys tarp plokštumų - pirštas lenda.
Dabar bus standartiniai mazgeliai ("zavesai"), plyšys - keli milimetrai, ir tą patį numatyta užsandarinti.
Jeigu turit informacijos apie kitas silpnas vietas - labai praverstų.
Į viršų
Rolandas
Sk Lap 29 2009, 10:45
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5558

KL rašė ...


Dabar bus standartiniai mazgeliai ("zavesai"), plyšys - keli milimetrai, ir tą patį numatyta užsandarinti.
Jeigu turit informacijos apie kitas silpnas vietas - labai praverstų.


Nepulk ant "zavesu". Prisiziurejes i amerikonus taip padariau "Magijoj" su aukstumos vairu, ir dabar turim amzina problema-lankstai pritvirtinti uztraukiamonis kniedemis pastoviai atsilaisvina.
Į viršų
Albertas
Sk Lap 29 2009, 10:49
Užsiregistravęs dalyvis #39
Prisijungta: An Vas 26 2008, 11:37
Pranešimų: 1004
Man teko tvarkyti čekišką Skyboy,jo schema lygiai tokia pat kaip šito lėktuvo,sparnas 13kv.m ,skrenda puikiai,nors kokybe tik 7,0.Ypatingai būtinas trimeris dėl centruotės pokyčių priklausomai nuo įkrovos
Į viršų
Rolandas
Pr Lap 30 2009, 09:49
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5558
KL rašė ...

Dėl pasirinktos schemos (amžinas stūmtraukio klausimas): "pušerio" trūkumų galima išvardinti ir daugiau - traukos ekscentriškumas, sraigto įtaka uodegai, "sūpynės" įlipant-išlipant ir t.t. Pasyvus saugumas žymiai blogesnis. Bet:

1. Tokia schema yra saugiausia dirbant su vaikais-paaugliais, kurių būrys yra sunkiai prognozuojamas net prie griežčiausios diktatūros. "Traktorius" su savo sraigtu nosyje ar viršuje galėtų pavirsti mėsmale bet kuria akimirka ir kainuotų instruktoriui daug nervų ir žilų plaukų.

2. Patogesnis įlipimas-išlipimas. Tai svarbu, kai reikia dažnai įsodinti-išsodinti mokinius. Privalumas - nebūtina išjunginėti variklio. Gaubtas atsidaro į priekį su visa prietaisų lenta, kaip sklandytuve. Prireikus - lengvai nusiima.

3. Geresnis matomumas ir kt.
Aplamai, tokia schema būtų mažesnis stresas persėdus iš mokyklinio sklandytuvo. Nereiktų lįsti į kabiną, kaip į šuns būdą ir žiūrėti į pasaulį pro mažus langelius ir sraigto diską.



Pirmas ir antras punktai visiskai atmestini, realiai mokant jie neegzistuoja.
Trecias punktas aktualus vienvieciams aparatams su kuriais skraido menkos patirties pilotai. Schema atleidzia net grubias tupimo klaidas. Zinoma, ir dvivieciu naujai apmokytas kursantas gali padaryti grubiu klaidu, taciau islenda kitos dar neaptartos problemos.

-Kaip minejo Albertas, problema del kintancios centruotes.
-Kaip turetu patvirtinti Albertas, tokios schemos lektuvo zenkliai mazesni kreiseriniai greiciai del blogo aptakumo.Teko daug eksperimentuoti su Magija, skraidyti be gaubto einancio nuo kabinos propelerio kryptimi. Isaiskejo kad gaubtas reikalingas tik del grozio, aerodinamikai jis itakos neturi. Visiskai nesikeicia ir sklendimo kokybe isjungtu varikliu. Akivaizdu kad lektuve su dvigubai staigesniu siaurejimu aptakumas dar zenkliai blogesnis.
Dar viena is to sekanti problema-triuksmas del sujauktam sraute dirbancio propelerio. Atkreipkit demesi kaip triuksmauja "Bekasas" su 912 Rotax. Tikra skraidanti sirena. Triuksmingi ir kiti panasus lektuvai. Triuksmo rekorda turbut pasiekia "Aviatika" su panasios schemos tik gan kampuota kabina.

Isvada:
jei stumiantis propeleris dar gali buti pateisintas tandemineje kabinos schemoje, tai jokiu budu nepateisinama pilotus sodinant salia vienas kito.

Ir dar. Kalbedamas kad didelio proilgio sparnai reikalingi geresnei sklendimo kokybei, tuo palengvinant mokyma, Kestutis turetu ivertinti kad kokybe suris neaptakus liemuo. Turesim lektuva su didelio proilgio sparnais ir Vilgos kokybe.

Į viršų
Eiti į puslapį   <<        >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.0796sek,0.0090iš to užklausomsDB užklausos:30. Naudojama atmintis:3,928kb