Mano Sparnai: Diskusijos / Sklandytuvai. Motosklandytuvai / Mokykliniai sklandytuvai


Diskusijos

Mano Sparnai :: Diskusijos :: TECHNIKA :: Sklandytuvai. Motosklandytuvai
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Mokykliniai sklandytuvai
Eiti į puslapį   <<        >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
KL
Pr Lap 30 2009, 03:45
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
Pirmas ir antras punktai visiskai atmestini, realiai mokant jie neegzistuoja.

Ačiū už nuomonę. Būtų geriau su argumentais, ne "nuosprendžio" tipo, bet nuomonė pakankamai aiški ir kategoriška. Nors abejonės išlieka:
1. Abejoju ar kas nors "realiai" mokė su ULO vaikų mokyklos sąlygomis. Manau, tvarka smarkiai skirsis nuo vargšo pavienio studento apmokymo.
2. Dėl įlipimo, kaip ne pilotas, visada turiu problemų. Į kai kuriuos klasikinius aukštasparnius be instruktažo ir treniruočių iš viso neįmanoma įlipti (įlysti, įsėsti, įžergti ir pan. ).

problema del kintancios centruotes.

Šis trūkumas pradinio mokymo sąlygomis, kai pastoviai skraido 2 pilotai, nebus labai aktualus. Plius-minus keli-keliolika kilogramų didelio poveikio nepadarys. Išleidžiant savarankiškai, aišku, reikės sodinti maišą vietoj instruktoriaus.

tokios schemos lektuvo zenkliai mazesni kreiseriniai greiciai del blogo aptakumo.Teko daug eksperimentuoti ... lektuve su dvigubai staigesniu siaurejimu aptakumas dar zenkliai blogesnis. Jei stumiantis propeleris dar gali buti pateisintas tandemineje kabinos schemoje, tai jokiu budu nepateisinama pilotus sodinant salia vienas kito.

Problema aiški ir pakankamai pažįstama. Mums su LAK-X, kuris taip pat yra "buožgalvio" formos, irgi teko nemažai paeksperimentuoti (ypač Broniui). Klijavom turbulizatorius (Vortex generatorius), filmavom vilnonius siūlus skrendant, bet pavyko sureguliuoti priimtiną srauto atitrūkimą, kuris žemasparniuose dar pavojingesnis.
Taip, problema yra, bet ne mirtina. Tą galėtų patvirtinti ir dauguma JAV ULO pilotų, skraidančių su RANS, KOLB ir kt. tokios schemos mokomaisiais lėktuvais. Kaip ir motosklandytuvų (!) Ogar, Taurus, Calif ir kt. pilotai.
O mažesnis kreiserinis greitis mokomąjam lėktuvui nėra labai aktualus. Triukšmas - didesnė bėda.

Ačiū dar kartą. Nežiūrint visų kategoriškų "atmestina, nepriimtina", labai naudingi pastebėjimai "iš praktikos".

Gal diskusiją perkelti į "Mokomuosius lėktuvus"?
Į viršų
Rolandas
Pr Lap 30 2009, 05:07
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5558
Pasitaisau, paaiskinu smulkiau pirma-antra punktus.
Bet kokiu atveju su skraidanciais reikalingas individualus instruktoriaus darbas, pokalbiai pries skrydi ir po jo. Nenutrukstamo konvejerio mokant beveik nebuna, neziurint ilgos kursantu eiles. Galu gale ir instruktorius po pusvalandzio skrydziu ratais gal nores kavos isgerti ar tiesiog 10 min pailseti, reikes ir kuro papildyti, lektuva apziureti.
Apie betvaeke dirbant su bet kokiais kursantais kalbeti nereiketu, tiesiog reikia sustabdyti darba jei negalima dirbti tvarkingai. Kiek teko matyti dirbant su begaliniu lynu ir kruva vaiku, vaikai kartais buna neisismiegoje ir aptinge, starte zaidzia kortomis, gal pabegioja, taciau niekada nelenda i jiems uzdraustas pavojingas zonas, pvz prie besisukanciu buksiravimo bugnu, prie lyno ir tt. Ta galetu patvirtinti bet kuris instruktorius, dirbantis su vaikais.

Amerokoniski Ravenai ir Kolbai atsirado del juridiniu dalyku specifikos. Kadangi ju 253 svaru klasej ribotas max greitis, didziuliai plotai ir galingumai, belieka daryti tokios schemos lektuva. Kai apribojimu nera, schema praranda prasme.

Problemos del Lak-x liemens aptakumo neturejo buti tokios dideles kaip siulomos schemos lektuve. Neimanoma sutvarkyti tandemo liemens aptekejimo, ka jau kalbeti apie dvigubai platesni liemeni.

Į viršų
vytas
Pr Lap 30 2009, 06:14
nespjauk į vandenį,jei nieks jo negers
Užsiregistravęs dalyvis #34
Prisijungta: Pr Vas 25 2008, 09:49
Pranešimų: 2966
šios schemos lėktuvų triukšmo problemos taip pat sprendžiamas dalykas.Ne visu 100 procentų,bet gana efektyviai.Visų pirma lietuvių konservatyvumas propelerių atžvilgiu.Visi žino keletą tipų propelerių,kaip čekiški Woodkomp,Ukrainietiški,nu ir dar vienas kitas.Sutinku,kad geri propeleriai daugiau kainuoja.Pvz .ant amfibijos biplano Vilius S. uždėjo Helix f-mos kardo formos Propelerį ir triukšmas iškart ryškiai sumažėjo iki tiek,kad skrendant laisvai galima be ausinių kalbėtis,ko nebuvo įmanoma anksčiau.Be to čekai ir vokiečiai ant Skyboy galinių sparno briaunų ties propelerio zona uždėjo turbulizatorius - duralio kampuotukus ,atlenktus abiejose sparno pusėse į priešingas puses.Triukšmas sumažėjo labai ženkliai.Bekasas ne etalonas,nors jis ir tandemas,bet triukšmauja labiau už Skyboy.
Į viršų
KL
An Grd 01 2009, 08:59
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
Lėktuvo aptarimas perkeltas į skyrių "Gamykliniai orlaiviai", temą "Mokomasis (mokyklinis) lėktuvas"

Tęsiant visos mokymo sistemos aptarimą, būtų įdomu išgirsti ir kitus variantus, kaip pratęsti pradinį vaikų mokymą. Dabar gi 13-15 metų "pilotai' paleidžiami į laisvę ir turi laukti, kol galės įstoti į aeroklubą ar kokią PPL mokyklą.
Ir taupyti pinigus (ne vaikams, visai šeimai).
Nėra tęstinumo, nėra integracijos į vieningą sistemą. Kol kas tai atskiras unikalus reiškinys, nesusijęs nei su profesionalia, nei su laisvalaikio aviacija (ULO, MKO ir t.t.).
Vieninga sistema padėtų mokykloms ne tik išsilaikyti, bet i plėstis. Ne tik kokybiškai (geresnė technika, finansavimas), bet ir kiekybiškai (eksportas).


[ Redaguota An Grd 01 2009, 09:10 ]
Į viršų
AR
An Grd 01 2009, 11:59
www.ROTORKLUBAS.lt
Užsiregistravęs dalyvis #6
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 08:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 3567

KL rašė ...

Lėktuvo aptarimas perkeltas į skyrių "Gamykliniai orlaiviai", temą "Mokomasis (mokyklinis) lėktuvas"

Tęsiant visos mokymo sistemos aptarimą, būtų įdomu išgirsti ir kitus variantus, kaip pratęsti pradinį vaikų mokymą. Dabar gi 13-15 metų "pilotai' paleidžiami į laisvę ir turi laukti, kol galės įstoti į aeroklubą ar kokią PPL mokyklą.
Ir taupyti pinigus (ne vaikams, visai šeimai).
Nėra tęstinumo, nėra integracijos į vieningą sistemą. Kol kas tai atskiras unikalus reiškinys, nesusijęs nei su profesionalia, nei su laisvalaikio aviacija (ULO, MKO ir t.t.).
Vieninga sistema padėtų mokykloms ne tik išsilaikyti, bet i plėstis. Ne tik kokybiškai (geresnė technika, finansavimas), bet ir kiekybiškai (eksportas).




ne visai tiesa

Baiges vaiku aviacijos mokykla (15 m) vaikas jau gali mokytis aeroklube pagal sklandytoju rengimo programa (savarankiski skrydziai nuo 16 m taciau ivertinant kad vaiku aviacijos mokykla baigia 15 +-0,5 m amziau tai pats tas gaunasi). Be to tiems kurie turi Oskinio vaiku aviacijos mokyklos baigimo pazymejima sklandyto programa iki savarankisko gali buti sutrumpinta 50 proc - legaliai! Tai jau ir laiko ir pinigu ekonomija. Eina kalbos kad AGAI turi labai dideliu problemu su nepakankama studentu motyvacija - jie jau neoficialiai uzsimena, kad baigusiems vaiku aviacijos mokykla reiketu prideti balu stojant! Taigi sistema yra pakankamai integruota.
P.S.visai butu verta 50 proc sumazinti mokymo programa ir mokantis skraidyti ULO (cia mano nuomone)

O dabar apie vaiku mokyma lektuvais - tam reikia 16 m (pagal dabartinius teises aktus). Ir tai jau visai kita specifika- todel gal net netikslinga butu to imtis vaiku aviacijos mokyklai. Tuo labiau kad daryti tai valstybes pinigais is viso neisivaizduojamas dalykas siai dienai. Gaila bet taip yra. O kai to imasi privatininkai - jau reikia moketi pinigus. Juk ir dabar yra daug ULO mokyklu - beda kad brangu 16-meciui ten.

dekui kad isklausete
Į viršų
KL
An Grd 01 2009, 08:47
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
Andriau, ačiū už informaciją.
Labai gerai, kad yra nors tokia perspektyva (sutrumpintas sklandytuvo piloto mokymas), bet mokyklos "produkcija" galėtų būti labiau branginama ir efektyviau panaudojama:

1. Pabandysiu pasidomėti AGAI dėl papildomų balų stojant. Su kuo institute geriausiai apie tai kalbeti? Iškart su direktorium? Bet čia gal ne instituto, o visos LR procedūros problema?

2. Reikia pastūmėti ULO mokyklas "pašefuoti" vaikų mokyklėles. Atvirų durų dienos, vaikų paskraidinimai, papildomos pamokos pirmūnams su kokia dviviete "tapke" (ar atsilikusiems, kad "prasilaužtų"). Jūs geriau išvardintumėt. Čia gi bus pagrindinė jų verslo rinka. Gal galėtumėm CAA suteikti kokias lengvatas tokioms ULO mokykloms, sudariusioms sutartis su vaikų mokyklomis.

3. Buvo kalba dėl CAA (gal ir Oro navigacijos) pagalbos-tarpininkavimo bendraujant su valdžia. Lauktumėm iniciatyvos.

4. Pabandysiu paklausinėti dėl tarptautinių projektų. Bet tam reikia pasiruošti ir pasiūlyti labai konkrečius dalykus.

Gal nelabai patogus dabartinis mokyklų statusas - Švietimo ministerijai tai lyg ir svetimkūnis, jie nelabai kompetetingi pateikti tokius projektus, o aviacinėms struktūroms mokyklos lyg ir nebepriklauso.

Į viršų
AR
An Grd 01 2009, 08:59
www.ROTORKLUBAS.lt
Užsiregistravęs dalyvis #6
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 08:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 3567
KL rašė ...

1. Pabandysiu pasidomėti AGAI dėl papildomų balų stojant. Su kuo institute geriausiai apie tai kalbeti? Iškart su direktorium? Bet čia gal ne instituto, o visos LR procedūros problema?


Manau kad tai tik AGAI vidinis sprendimas. Dekui uz bet kokia pagalba sioj srity.

KL rašė ...

2. Reikia pastūmėti ULO mokyklas "pašefuoti" vaikų mokyklėles. Atvirų durų dienos, vaikų paskraidinimai, papildomos pamokos pirmūnams su kokia dviviete "tapke" (ar atsilikusiems, kad "prasilaužtų"). Jūs geriau išvardintumėt. Čia gi bus pagrindinė jų verslo rinka. Gal galėtumėm CAA suteikti kokias lengvatas tokioms ULO mokykloms, sudariusioms sutartis su vaikų mokyklomis.


Taip ideja grazi - bet labai abejoju jos igyvendinimu - mat pagrindine verslo rinka ULO mokykloms yra prakute verslininkai o ne 16 paaugliai (nors ir turintis aviacine pradzia) priezastis banali - pinigai


KL rašė ...

4. Pabandysiu paklausinėti dėl tarptautinių projektų. Bet tam reikia pasiruošti ir pasiūlyti labai konkrečius dalykus.


Tarptautinius projeltus Oskinio mokykla turi: domisi rusai, latviai,estai net japonai. Italai jau daro pirmuosius zingsnius : jiems jau pagamintas vilktuvas, jie jau du darbinius vizitus pas mus turejo.

KL rašė ...

Gal nelabai patogus dabartinis mokyklų statusas - Švietimo ministerijai tai lyg ir svetimkūnis, jie nelabai kompetetingi pateikti tokius projektus, o aviacinėms struktūroms mokyklos lyg ir nebepriklauso.


manau , kad labai geras statusas - nes vaiku aviacija tai labiau svietimas nei aviacija.

Į viršų
KL
An Grd 01 2009, 09:16
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
nes vaiku aviacija tai labiau svietimas nei aviacija.


Taip, tai taip, bet konkretus pavyzdys: kai italai (konkrečiai CIRA) kvietė visus aviatorius siūlydami pagalbą (mažų aviacinių projektų finansavimą), mokyklos atstovų ten nebuvo.
Į viršų
AR
An Grd 01 2009, 10:55
www.ROTORKLUBAS.lt
Užsiregistravęs dalyvis #6
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 08:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 3567
KL rašė ...

nes vaiku aviacija tai labiau svietimas nei aviacija.


Taip, tai taip, bet konkretus pavyzdys: kai italai (konkrečiai CIRA) kvietė visus aviatorius siūlydami pagalbą (mažų aviacinių projektų finansavimą), mokyklos atstovų ten nebuvo.


matote jei kalbame apie Oskinio mokykla tai ji yra biudzetine istaiga ir jokiu komerciniu projektu nesiima ir nesiims. Vos spejam suktis savuose darbuose. Kalbedamas apie bendradarbiavima su italais turejau galvoje draugiska pagalba, konsultacijas o ne komercija. Viskas ka jiems padedame ar padesim ateityje yra nemokama arba uz savikaina - jokios komercijos.

[ Redaguota An Grd 01 2009, 10:56 ]
Į viršų
KL
Tr Grd 02 2009, 11:17
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
Andriau, pilnai suprantu šią trapią situaciją ir labai gerbiu visų, ypač iniciatorių, pastangas ir jų darbo rezultatus.
Bet manes nepalieka įspūdis, kad yra tam tikras uždarumas ir atsiskyrimas.
Jis naudingas ginantis nuo priešų pinklių ir draugų "pagalbos", bet trukdo augti ir plėstis, kai susidaro tinkamos aplinkybės.

Buvo toks rusiškas filmukas, kodėl išnyko dinozaurai. Kiaušinio lukštas, saugodamas dinozauriuką nuo sušalimo pasidarė toks storas, kad atėjus laikui išsiristi dinozauriukas nesugebėjo jo pramušti. Taip ir išnyko dinozaurai - dėl per didelės apsaugos ir rūpesčio atsiriboti nuo žalingos įtakos.

Bet mes vėl nukrypom nuo temos - mokyklinis sklandytuvas...
Į viršų
Eiti į puslapį   <<        >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.0855sek,0.0101iš to užklausomsDB užklausos:28. Naudojama atmintis:3,939kb