Rolando Kalinausko RK-1 "Kregždutė"

Lėktuvas RK-1 „Kregždutė" žemasparnis vienvietis monoplanas, metalinės konstrukcijos.
Sparnai metaliniai, perdirbti iš sklandytuvo L-13 „Blanik". Nuimta šio sparno pašaknio storoji dalis, palikus ištisus eleronus ir 30 proc. užsparnių igio.
Jam leidžiantis naudojami užsparniai atsilenkia fiksuotai 20°, 35° ir 50° kampais. Perdirbant sparną buvo sustiprintos lonžerono sijos, naujai įkniedyti sparnų tvirtinimo mazgai. Gamybos metu metalinis sparno paviršius buvo atidengtas per visą užsparnio ilgį.
Uodegos plokštumos pagamintos panaudojant ir L-13 elementus. Abi stabilizatoriaus pusės sujungtos j vieną, jas sutrumpinus iš pašaknų. Tokiu pat būdu perdirbti ir aukštumos vairai ir kilis su posūkio vairu.
Liemens ferma suvirinta ir plonasienių chromansilio ir paprasto plieno vamzdelių. Jo formai išlaikyti panaudoti nejėginiai mediniai stringeriai. Kabinoje pilotas sėdi pusiau gulom. Krėsle numatyta nugarinio parašiuto vieta, arba galima skraidinti iki 10 metų vaiką. Yra pagrindiniai navigaciniai ir variklio kontrolės prietaisai. Pedalai pakabinami. Ant jų sumontuoti atskirų ratų stabdžiai. Kabinos gaubtas — nuo lenkiško sklandytuvo ..Pirat". Priekinė liemens dalis iki sparno dengta skarda, likusi aptraukta drobe.
Pagrindiniai važiuoklės ratai 320X100 su stabdžiais. Jie prie liemens tvirtinami lanksčia iš stikplasčio pagaminta linge. Užpakalinis uodegos ratukas 100X50 laisvai orientuotas, lėktuvui leidžiantis fiksuojamas išilginėje liemens ašyje. Užpakalinio ratuko amortizatorius — taip pat nuo sklandytuvo L-13.
Lėktuvas su plokščiu keturių cilindrų, keturtakčiu Volkswagen varikliu. Variklio darbinis tūris 1400 cm3, galingumas 35— 40 AJ, esant maksimaliems 2700 aps./min. Propelerio trauka — iki 100 kg. Šiuo metu lėktuve yra 10 litrų talpos kuro bakas.
Numatoma sparnuose įtaisyti 50 litrų pakus.
Propeleris — 1,4 m diametro, dvimentis, medinis, pastovaus žingsnio. Benzinas A-92.
TECHNINIAI LĖKTUVO DUOMENYS:
Sparnų ilgis 10,00 m
Lėktuvo ilgis 5,25 m
Sparnų plotas 10,70 m2
Tuščio lėktuvo svoris 240 kg
Skridime svoris 360 kg
Didžiausias greitis 140 km/val.
Kelionės greitis 130 km/val.
Tūpimo greitis:
be užsparnių 65 km/val.
su užsparniais 58 km/val.
Manau, kad lėktuvas galėtų skristi iki 200 km/val. greičiu. Tačiau norėdamas išvengti flaterio, nes nepadaryta vairų svorio kompensacija, aš jo greitį apribojau iki 140 km/val.
Rolandas KALINAUSKAS



![]() |
Komentarai
![]() 26 Rgp : 03:02 ![]() | As per tris metus panasu pasidariau! ![]() |
![]() 25 Lap : 10:46 ![]() | Liudai imesk i foruma to panašaus lėktuvo fotke.Bus idomu palyginti. |