Juozas Kučiauskas KJ-2 "Vandenis"
KJ-2 "Vandenis" su kabina
1983 m. vasarą panaudojęs KJ-1 sparnus ir liemenį su uodegos vairais, J. Kučiauskas aparatą perkonstravo ir pavadino KJ-2 „Vandeniu".
Keblumų būta pasirenkant kilimo-tūpimo įrangos schemą. Konstruktorius nusprendė vietoje plūdžių statyti valtelę. Ji buvo paqaminta su trimis išilginiais redanais per visą ilgį. Įrengus valtelę, buvo pakeista aptakaus kabinos gaubto forma, aukščiau pritvirtintas kitas variklis, su didesnio skersmens propeleriu ir rezonansinis vamzdis, šis skraidymo aparatas išbandymo metu glisavo Kauno marių paviršiumi ir, pasiekęs 50 km/val. greitį, sklandžiai kilo.
„Vandeniu" skraidę pilotai teigiamai įvertino geras hidroplano skridimo ir valdymo ypatybes. Su KJ-2 skraidyta keliasdešimt valandų. J. Kučiauskas su savo kūriniu dalyvavo 1985 m. I Lietuvos ultralengvųjų skridimo aparatų apžiūroje-konkurse Netonyse.
Sparnai — mediniai, aptraukti aviacine klijuote, pagaminti pagal sklandytuvo BRO-11 M „Zylė" brėžinius, bet pakeista jų forma, padidintas atsparumas. Sparnų spyriai — diuraliumininiai. Sparnų ilqis — 7,8 m, plotas — 11,8 m2. Vairai — tradicinės konstrukcijos. Posūkio vairas valdomas trosais, aukštumos vairas — traukėmis. Rėmas — ferminio tipo, suvirintas iš metalinių vamzdelių.
Valtelė — skuterio tipo, pagaminta iš aviacines klijuotės su šešiais oro bakais iš 10 mm storio klijuotės, aptraukta stiklo audiniu su derva. Svoris — 29 kq. Variklis — 22/24 A.J. galingumo (perdirbtas iš valties variklio ,,Privet-22" ir motociklo variklio „Voschod"). Diržinis reduktorius propelerio sūkius sumažina du kartus. Propeleris — medinis, dviejų menčių, stumiantis, 1,5 m skersmens. Benzino bakas — 5 litrų talpos, degalų atsarga — 30 min. skridimo.
Skraidymo aparato ilgis — 5,4 m, aukštis — 2,5 m, svoris (be piloto) — 150 kg.
Didžiausias greitis — 100 km/val, kilimo greitis — 1 m/sek.
Turi greičio, aukščio, variklio temperatūros ir posūkio-pokrypio matavimo prietaisus, variometrą, tachometrą.
KJ-2 "Vandenis" Kauno mariose
KJ-2 "Vandenis" ore
KJ-2 "Vandenis" Kauno mariose
KJ-2 "Vandenis" ore
KJ-2 "Vandenis" ore
KJ-2 "Vandenis" be kabinos
KJ-2 "Vandenis" be kabinos
KJ-2 "Vandenis" ore
KJ-2 "Vandeniui" užgęso variklis
Prisiminimai iš “Vandenio”gamybos ir eksploatavimo
V.Dovydaitis - Skraidanti valtis
Vandenis guli išvandalintas Kauno skraidyklių klubo angare. Savininkas Dalius Liekis.<...>Siūlėm ,kad parduotų, bet tas net į kalbas nesileidžia, tik kažką mykia...
Aha, mums irgi iki skausmo gaila. Liūdnas to lėktuvo likimas. Todėl ir laikom, nors savininkas Liekių Dalius. Jis taip jį "saugo", kad net neranda vietos savo naujajame angare. Kūrėjas retkarčiais ateina, padūsauja.... susimastęs. Na, mes per balandines švaros dienas pakilnojam, dulkes nupučiam...
Truputį mačiau gamybą, skraidžiau sausumos ir hidro variantu. Puikus buvo lėktuvas, ypač tiem laikam. Jei butu turėta bent Rotax447, daugumos negerų nuotykių išvis nebūtų buvę.
Aprašymo tekstas: "Sparnai" 1988 m. Nr.1 P.26
Fotografijos: Juozo Kučiausko, Alberto Velbasio
Puslapį parengė: N.Korbutas 2010 liepa