Diskusijos
Mano Sparnai :: Diskusijos :: LĖKTUVO GAMYBOS, KONSTRAVIMO KLAUSIMAI :: Sparnų gamyba |
|
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >> |
Sparnas iš stiklo pluošto. |
Eiti į puslapį >> | |
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
|
Autorius | Pranešimas | ||
Nerijus Korbutas |
| ||
Puslapio įkūrėjas![]() ![]() ![]() Užsiregistravęs dalyvis #1 Prisijungta: Št Vas 16 2008, 01:23Vieta: Raseiniai. Lietuva Pranešimų: 1797 | Temos pradžia: čia: http://manosparnai.eforum.lt/viewtopic.php?t=6 ir čia: http://manosparnai.eforum.lt/viewtopic.php?t=172 [ Redaguota Št Kov 15 2008, 12:51 ] | ||
Į viršų | | ||
Rolandas |
| ||
rolandas![]() ![]() Užsiregistravęs dalyvis #8 Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09Pranešimų: 5573 | Senam forume daug emocijų dėl plastikinio sparno gamybos. Diskusiją reikia atgaivinti, emocijas pristabdyti. Keletas mano lėktuvų skraido mediniais sparnais, profilis R-3. Sparnai neblogi, bet norisi geriau. Visų pirma laminarinio profilio, didesnių bakų, gerų paviršių, galimybės greit pagaminti, gero atsparumo, standumo, priimtinos kainos. Visa tai tenkina ištisi kevalinis plastikinis sparnas su spyriais. Reikėtų palikti valdymo kinematiką, pamažint plotą stygos sąskaita (vietoj 1,2m daryti 1,15m). Sparnas būtų stačiakampis su aptekėjimą gerinančiais galais. Gabaritinis ilgis apie 4,5m. Daug kas bijo kevalinės konstrukcijos dėl svorio, tačiau dauguma geriausių ULO skraido tik tokiais sparnais. Kažkada Prienų gamykloje buvo pagamintas puikus kevalinis sparnas LAK-16. Apie 10m2 sparnai svėrė 36 kg. Neprigijo dėl nevykusiai parinkto profilio, tačiau dar ir šiandien vaikų mokyklos juos naudoja. Net padidinus plotą iki 11,5m2 o svorį dvigubai, sparnai pilnai tenkintų, tačiau tikiu kad galima padaryti apie 50-60 kg sparnus su bakais, valdymu, dažymu. Keleto žmonių grupė rimtai pasiryžus sparnus gaminti, dabar vyksta projektavimas. Jei turite gerų idėjų, prisidėkite. Pagrindinė būsimų sparnų paskirtis-dvivietis ULO, galima naudot ir vienviečiam, mokomajam sklandytuvėliui. Svarbu bus forma, technologija, konstrukcija. ![]() | ||
Į viršų | | ||
KL |
| ||
![]() Užsiregistravęs dalyvis #13 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59Pranešimų: 969 | cia pridedu studentu daryta kevalinio-karkasinio sparno analize.![]() | ||
Į viršų | | ||
KL |
| ||
![]() Užsiregistravęs dalyvis #13 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59Pranešimų: 969 | Čia pridedu formų gamybos nuorodą. Atsiprašau Nerijaus, kad nuorodą, bet išsaugoti it perkelti visas foto užims daug laiko. Gal kas gali "pamačyti"? Formos buvo gamintos privačiai su AGAI studentų pagalba ir dabar yra instituto nuosavybė. [ Redaguota An Sau 15 2013, 11:03 ] | ||
Į viršų | | ||
Rolandas |
| ||
rolandas![]() ![]() Užsiregistravęs dalyvis #8 Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09Pranešimų: 5573 | KL rašė ... cia pridedu studentu daryta kevalinio-karkasinio sparno analize. ![]() Skaičiai nelabai išgąsdino. Mediniai ir metaliniai sparnai panašiai kainuoja. Neįvertinta karkasinio sparno minkštos dangos kaina. Naudojant armuotas termoplastines plėveles kaina gal būt nežymi (neišbandyta?), tačiau naudojant klasikinę dakrono dangą medžiagos ir darbas dar kainuotų apie 3.000-4.000 lt. Tai gan ženkliai suartintų kevalinio ir karkasinio sparnų kainas. Suskaičiavau kad kokybiškos medžiagos kevaliniam sparnui kainuotų kainuotų apie 3500 lt. -Derva 40lt/kg, reikia 30 kg, -Audinys 10 lt/m2, viso reikia 6 sluoksnių -Putoplastas 60 lt/m2, reikia 2 sluoksnių Reikėtų pridėti dar bent 1,000 nenumatytiem dalykam [ Redaguota Sk Sau 20 2013, 08:50 ] | ||
Į viršų | | ||
Rolandas |
| ||
rolandas![]() ![]() Užsiregistravęs dalyvis #8 Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09Pranešimų: 5573 | KL rašė ... Čia pridedu formų gamybos nuorodą. Atsiprašau Nerijaus, kad nuorodą, bet išsaugoti it perkelti visas foto užims daug laiko. Gal kas gali "pamačyti"? Formos buvo gamintos privačiai su AGAI studentų pagalba ir dabar yra instituto nuosavybė. Daug gerų idėjų. Ačiū. -Kokią baltą lakštinę medžiagą užklojat ant maketo prieš pradėdami gamint formą? Kam ji? -Koks maketo putplastis, ar jis pjaunamas karšta viela? | ||
Į viršų | | ||
KL |
| ||
![]() Užsiregistravęs dalyvis #13 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59Pranešimų: 969 | Rolandas rašė ... -Kokią baltą lakštinę medžiagą užklojat ant maketo prieš pradėdami gamint formą? Kam ji? -Koks maketo putplastis, ar jis pjaunamas karšta viela? -Balta lakštinė medžiaga - tai pigiausia reklaminė plėvelė (lyg ir JAC). Parsiduoda rulonais. Klijuota ant gruntuoto gipso prieš nuimant formas. Ji reikalinga paviršiaus lygumui (gliancui) ir modeliui išsaugoti. Buvo minčių nuimti dvi formas, bet nebebuvo finansų medžiagoms. -Maketo putplastis - pigiausias "rutulinis" putplastis iš "Senukų" sulipdytas lipalu. Niekuo nepjaunamas, truputį apdrožtas, užklotas tinkavimo tinkleliu (vietom prisegtas medvaržčiais) ir užpiltas gipsu. Paskui su šablonais "tuda-siuda" per skystą gipsą... | ||
Į viršų | | ||
Rolandas |
| ||
rolandas![]() ![]() Užsiregistravęs dalyvis #8 Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09Pranešimų: 5573 | Sparno profilį renkuosi kaip sklandytuvo L-13. http://airfoiltools.com/airfoil/details?airfoil=naca632615-il Kažkada ilgai rinkome profilį RK-5, E. Lasauskas rekomendavo šį. Pasirinkimas puikus, manau kad lėktuvo charakteristikos dėl profilio labai pagerėjo. Tai nustatyta praktiškai lyginant du lėktuvus su skirtingais profiliais. Bandom priderinti užsparnius Paveiksliukas vėlesniam pranešime [ Redaguota Tr Sau 16 2013, 07:41 ] | ||
Į viršų | | ||
Marius |
| ||
Kas nori- ieško galimybių, kas nenenori-priežasčių.![]() ![]() Užsiregistravęs dalyvis #24 Prisijungta: Št Vas 23 2008, 11:18Vieta: Visaginas Pranešimų: 2894 | Rolandai, antra nuoroda neveikia. | ||
Į viršų | | ||
justas |
| ||
![]() ![]() Užsiregistravęs dalyvis #2 Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 06:03Vieta: Vilnius Pranešimų: 1648 | Kazkur turiu sito profilio visus duomenis su uzsparniais berods. Paziuresiu namie pas save. O sparnas turbut ne stiklo pluosto o stiklo audinio? Taip pat rades laiko sudesiu del tu kevalu visa medziaga. 6 i sluoksniai baisiai perdaug. tiek tikrai nereikia manau. | ||
Į viršų | | ||
Eiti į puslapį >> | |
Powered by e107 Forum System