Diskusijos
Mano Sparnai :: Diskusijos :: LĖKTUVO GAMYBOS, KONSTRAVIMO KLAUSIMAI :: Sparnų gamyba |
|
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >> |
Saugus sparnas |
Eiti į puslapį << >> | |
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
|
Autorius | Pranešimas | ||
Rolandas |
| ||
rolandas Užsiregistravęs dalyvis #8 Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09Pranešimų: 5573 | AR rašė ... Rolandas rašė ... Ponai teoretikai, per toli į lankas. Pacituosiu pats save: Dar įdomiau-mokomieji LAK-16 sklandytuvai. Dėl gamybos broko visų sparnai susisukę po plius 10 laipsnių! Dalykas visiškai neleistinas, tačiau bent keletas sklandytuvų metai iš metų sėkmingai skraido kritiniais kilimo-tūpimo režimais. Ir nieko! Kaip paaiškint tokį dalyką? tie sklandytuvai retai pasiekia kritini atakos kampa (net ir tupdant). Kitaip sakant greitis visuomet su atsarga buna. Retai-tai labai daug. Užtenka vieno karto kad nuvirsti ant sparno, bet nevirsta. Lėktuvas tuo labiau, ypač jei jo sparno susukimas 0 laipsnių o ne plius 10. Diskusijos esmė-ar verta daryti technologiškai sudėtingą minusinį sparno susukimą? Iš aerodinaminių pavyzdžių aišku kad nereikia. | ||
Į viršų | | ||
Juozas |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #22 Prisijungta: Št Vas 23 2008, 06:32Pranešimų: 998 | Tikrai verta. Juo labiau, kad jis nėra jau toks sudėtingas. | ||
Į viršų | | ||
Rolandas |
| ||
rolandas Užsiregistravęs dalyvis #8 Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09Pranešimų: 5573 | Juozas rašė ... Tikrai verta. Juo labiau, kad jis nėra jau toks sudėtingas. KODĖL ???????????????????? Ar tie visi išdėstyti argumentai beverčiai? | ||
Į viršų | | ||
Algirdas L |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #541 Prisijungta: Št Vas 27 2010, 09:34Vieta: Vilnius Pranešimų: 542 | Pritariu AR, plius LAK-16 aukštasparnis ir, jei tai gamyklos brokas, tai plius 10 laipsnių abiejuose sparnuose vienodas, srautas trūksta vienu metu ir sklandytuvėlis nevirsta | ||
Į viršų | | ||
Rolandas |
| ||
rolandas Užsiregistravęs dalyvis #8 Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09Pranešimų: 5573 | Algirdas L rašė ... Pritariu AR, plius LAK-16 aukštasparnis ir, jei tai gamyklos brokas, tai plius 10 laipsnių abiejuose sparnuose vienodas, srautas trūksta vienu metu ir sklandytuvėlis nevirsta Pagaminta buvo tiksliai, tačiau iš prastos košės. Bestovėdamas sparnas susisuka nuo savo svorio, ir tikrai nebūtinai vienodai. | ||
Į viršų | | ||
Juozas |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #22 Prisijungta: Št Vas 23 2008, 06:32Pranešimų: 998 | Sparnui surinkti naudojamas paprastesnis ar sudėtingesnis stapelis, pagaliau stalas. Surenkant geometriškai susuktą sparną, susukamas stapelis. Stapelio reikia bet kuriuo atveju. ir susuktam sparnui jis nebus daug sudėtingesnis, kai kuriais atvejais, priklausomai nuo sparno konstrukcijos, bus toks pat, kaip nesusuktam. Iš esmės gamyba nebus daug sudėtingesnė, o nauda akivaizdi. Aerodinaminis susukimas - kas kita. Skirtingi profiliai, perėjimai nuo vieno profilio prie kito. Apie LAK-16, tai kalba nukrypo apie tai, kaip neturi būti. [ Redaguota Sk Sau 04 2015, 01:15 ] | ||
Į viršų | | ||
vysniukas |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #360 Prisijungta: Tr Kov 11 2009, 11:41Pranešimų: 756 | Sparno susukimas būtinas ir paprasčiausias kaip anksčiau minėjo yra geometrinis susukimas. Pas mano kietasparnį susukimas geometrinis, nors jį ir gamino Flight design, kur dabar CT gamina ir tikrai galėjo pagaminti aerodinaminį, bet pasirinko paprastenį būdą. Sparno proilgis 12,7 su užsparnių plotu, 13,6 jeigu užsparniai įtraukti į sparną. Nuvirsta be perspėjimo. Prieš pat nuvirtimą sparnas lengvai pasvyruoja į šonus, bet jau valdymas būna dingęs, tada slysta atbulas, norėdamas verstis aukštelnikas, srautas atidaro vieną iš vairų spoilerių, sustabdo vieną sparną ir pradeda virsti ant priešingo sparno, toliau suktukas, teoriškai nieko nedarant sparnas turėtų išeiti iš suktuko praradęs 100 m, praktikoj išvedžiau praradęs apie 60 m, tačiau išprievartauti tokiam veiksmui jau reikia pasistengti. Tam kad išvengti kritinio kampo viršijimo, trapecija nenatūraliai pastumta į priekį, taip sakant rankos per trumpos . Pirmose Atos kietasparnėse dėjo ir stabilizatorių, nes jis eidavo į plokščią suktuką ir pilotai bandytojai iš jo nesugebėdavo išvesti, leidosi su atsarginiu parašiutu, nes po jo seka kulverstukas, o stabilizatorius jo padeda išvengti. Rezultate atsirado perstatytos trapecijos ir pakoreguotas susukimas, ar profilis buvo keistas nežinau, bent jau vokietukas, kuris matė tuos bandymus ir pakeitimus, tik apie jau minėtus kalbėjo.Tiesa stabilizatoriai jau tampa norma, pas laisvas deltas apskritai. [ Redaguota Sk Sau 04 2015, 01:54 ] | ||
Į viršų | | ||
Juozas |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #22 Prisijungta: Št Vas 23 2008, 06:32Pranešimų: 998 | Beuodegiui sparno susukimas turi dar ir kitą paskirtį - strėliško susukto sparno galai veikia kaip stabilizatorius. Truputį ne į temą: gal žinai koks kietasparnio sparno profilis? | ||
Į viršų | | ||
vysniukas |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #360 Prisijungta: Tr Kov 11 2009, 11:41Pranešimų: 756 | Juozas rašė ... Beuodegiui sparno susukimas turi dar ir kitą paskirtį - strėliško susukto sparno galai veikia kaip stabilizatorius. Visiškai teisingai, bet jau jo nepakanka, tenka dėti stabilizatorių, aišku skrenda ir be jo, bet sportiniuose sparnuose juos naudoja. Skraidyklių strėliškumui didėjant, jis tampa nebe stabilus ir linkęs virsti į kulverstuką . http://www.delta-club-82.com/bible/search-hang-glider-A-o-42.htm Skraidyklėse naudoja S tipo profilius su nulinio sukimo momentu ar artimu jam, mažam sukimo momentui kompensuoti užtenka piloto masių jam išsverti. Maniškis panašu nėra S tipo profilis, bent jau vizualiai žiūrint, koks profilis panaudotas niekur nėra nurodyta. Kadangi sparnas išardytas, tai galėsiu padaryti išklotinę su koordinatėm, gal kas turi programą, kad galima būtų poliarę nubraižyti. Dar vienas neaiškus momentas dėl užsparnių: išleidus užsparnius ir atlenkus 5 laipsnius gaunama maksimali AK 19. Įtraukus užsparnius max. AK greitis padidėja apie 10 km/h, bet koks jis niekur nenurodyta. http://www.delta-club-82.com/bible/137-hang-glider-axxess.htm Juodos plokštumos ties galine briauna užsparniai. | ||
Į viršų | | ||
Algirdas L |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #541 Prisijungta: Št Vas 27 2010, 09:34Vieta: Vilnius Pranešimų: 542 | įdomiai sukonstruotas ,,Cessnos,, sparnas - geometrinio susukimo nėra, sparnas siaurėjantis, eleronas be plyšio, bet pats eleronas gale turi neigiamą kelių laipsnių susukimą. Ir ,,Cesna,, garsėja kaip labai taikaus būdo lėktuvas. | ||
Į viršų | | ||
Eiti į puslapį << >> | |
Powered by e107 Forum System