Diskusijos
Mano Sparnai :: Diskusijos :: LĖKTUVO GAMYBOS, KONSTRAVIMO KLAUSIMAI :: Teorija.Skaičiavimai.Projektai |
|
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >> |
Tomo Skripkausko lektuvo projektas |
Eiti į puslapį << >> | |
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
|
Autorius | Pranešimas | ||
NNN |
| ||
NNN Užsiregistravęs dalyvis #14 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56Pranešimų: 5732 | Arvydas ANBO2 rašė ... Braliukai, nuosirdžiai sakau, nesiūlykite Tomui škurlinių lėktuvėlių. Jų skridimas tik filmukuose gražiai atrodo. Aš turėjau Fox 22 Ikarus. Valdas jį buvo puikiai sutvarkęs. Skridau tik keletą kartu ir su tokia baime ir nesaugumo jausmu, kad niekam to nepavydėčiau. Valdas sakė tą patį. Kyla ir leidžiasi ties 80, skrenda 90-100, o leidžiantis dar reikia pridėti gazo, kad neprasmuktų staigiai. Ir Rolandas čia absoliučiai teisus. Ir reikėtų rinktis iš esmės- arba skraidyklė arba kieto sparno lėktuvėlis. Tarpiniai variantai čia netiks. Tomui, sėkmės renkantis. Ir būtinai išbandyk kuo daugiau lėktuvėlių skrydyje. Neskubėk priimti sprendimus. O konstruktyviai- Rolandas tikrai patars, kuria kryptimi eiti. Įsitikinau tuo ne kartą. Pradedant tuo, kad peikė tapkę ( fox 22 ikarus) o aš netikėjau, baigiant tuo, kad dabar skraidau jo nuostabiu lėktuvėliu Magija, ir patikėjau jam pagaminti ANBO II. O ką apie SKR gali pasakyt? | ||
Į viršų | | ||
Reno |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #664 Prisijungta: Kt Spa 21 2010, 05:44Pranešimų: 1403 | NerijusK2 rašė ... Tomui manau reikia va tokio aparoto ir tokių skrydžių: https://www.youtube.com/watch?v=d1H40jN490w Atsiprašau, kad "aš čia gal biškį ir ne į temą", tačiau nustebino kompaso padėtis tokio tipo "skudurlėkiuose": Jeigu nėra potraukio "aplaižytų" formų orlėkiams bei žavi skrydis tikrai nedideliu greičiu ir "daugiau, nei atviroje" kabinoje, logiškas alternatyva galėtų būti - motoparašiutas (PPC). Tiesa, viena smulkmena - šis aparatas vargiai tepanašus į lėktuvą . Bet saugesnis už "tapkę", remiantis Rolando komentarais. Ir vietos angare (jeigu jo iš viso reikia tokiam aparatui) užrima mažiau už bet kurį kitą "skudurlėkį". https://www.youtube.com/watch?v=DZg3UveCtZs#t=12 Bet Tomas jau yra skraidyklėmis lakiojęs, tad, manau, žino, ko dabar nori. | ||
Į viršų | | ||
Rolandas |
| ||
rolandas Užsiregistravęs dalyvis #8 Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09Pranešimų: 5573 | Buvau Raseiniuose, tikrai būčiau suorganizavęs apžiūrą ir skrydį. Reikėjo tik panorėt. Kita mūsų forumo problema-kuo mažiau žmogus išmano dalyką, tuo stipriau perša savo nuomonę. Konkrečiau-skraidyklių pilotai "labai gerai žino lėktuvus". Ištobulintos skraidyklės tikrai gerai skrenda, kažkada pats nemažai jomis skraidžiau, tačiau paraidžiui jų dėsnius taikyti lėktuvui yra principinė klaida. Todėl ponai nesakykit kad minkštas lėktuvo sparnas gerai. Taip pat kad aptakumas nesvarbu. C22 su 18m2 ploto sparnu minimalus greitis turėtų būti apie 50 km/val, realiai su minkštu sparnu yra apie 90 km/val. Kur čia gėris? Keista, kad tiek pasiekus mokslui, technologijoms, vis populiaresni tampa burtininkai, ekstrasensai, astrologai. Teisingai konstruojant, matyt reikėtų pasitelkti ir šiuos "išminčius". Kitas kelias-bent paviršutiniškai susipažinti su aerodinamika, medžiagų atsparumu. [ Redaguota Tr Lap 25 2015, 09:44 ] | ||
Į viršų | | ||
Tomas |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #7 Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 10:31Pranešimų: 179 | Ka ten benoresi, kai pagina salin... Kai Jus veliau atvykote paskui jus uz nugaros sekiojau ir padariau dar kelias nuotraukeles. [ Redaguota Tr Lap 25 2015, 09:55 ] | ||
Į viršų | | ||
NNN |
| ||
NNN Užsiregistravęs dalyvis #14 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56Pranešimų: 5732 | O ar galiu paklausti, kodėl ima Tomas sklandytuvą ir nori "prišriūbuot" jam motorą?, ir padaryt jį lėktuvu? Tai, kaip pastebėjau, labai madinga mūsuose. Mano, nieko nenutuokiančio apie lėktuvus, nuomone tai yra principinė klaida - juk sklandytuvo ir lėktuvo skrydis labai skiriasi. J.Dovydaičio knygoj kažkurioj sakoma, kad "sklandytuvas ir lėktuvas skiriasi, kaip valtis nuo vežimo". Nors Rolandas ir pagraudeno, kad nekištume savo sumauto trigrašio, bet juk ir "laisvų" skraidyklių sparnų irgi nieks nenaudoja motoriniams variantams (išskyrus atvejus, kai motoras yra skirtas tik iškilt iki termikų). Kažkur šiame forume buvo apie metalinių sparnų LT gamybą. O kodėl jų nepanaudot šiam projektui? Dėl aptakumo: supuvusių vakarų spaudoje rašo, kad mėgėjiškoms konstrukcijoms labai sveika būti pasišiaušusiomis trosais, spyriais, bokšteliais ir t.t. Kodėl? Todė, kad, kai krisit, pvz., miškan, ar krūmuosna, tai tikrai įstrigsit šakose gerokai virš žemės, užgesinsit kinetinę energiją (pats išbandžiau ne kartą). Taip pat visai neaptakus orlaivis žymiai paprasčiau tupdomas, nes greit gęsta greitis - vėl, saugumas. Žinoma, visuomet reik siekt aukso ... vidurio nepersūdyt taip s'kant. Čia taip, tik eilinis mano durnas pamąstymas Ačiū, kad nesuspardysit | ||
Į viršų | | ||
vytas |
| ||
nespjauk į vandenį,jei nieks jo negers Užsiregistravęs dalyvis #34 Prisijungta: Pr Vas 25 2008, 09:49Pranešimų: 2987 | šie ginčai vyksta lygiai tiek laiko,kiek skaitau forumą.Yra dvi pusės:-viena,kuri skraido su" škudurliais".kita,kuri juos vanoja iš peties. Pabandysiu,kaip jau nekartą,objektyviai Pasaulyje skraido dešimtys tūkstančių "skudurinukų"-nuo C22 iki SkyRanger,C42 ar dar gerokai tobuleasnių,pvz italų Flash ir pan. . Ir skraido tuo metu,kai greta jų lekia Stingai,Dynamikai,CT-škės ir t.t.Tai negi skudurinukų pilotai lekia ir negalvoja,ką jie čia daro su tom paklodėm .Taip,jeigu įsilėksi su kokiu BMW iki 250km/val ir po to staigiai sumažinsi greitį iki 70,tau atrodys,kad stovi vietoje.Taip ir greitų lėktuvėlių pilotam "tapkės" atrodo negreitos,nepavaldžios,nestabilios,nesklendžia ir t.t.Bet ponai,pro jus praskrendančiam F-16 pilotui ,jūsų Ct-škės iš viršaus irgi atrodo ,kad ropoja ,o neskrenda. Pas mus dar nuo anų laikų sukurta kreivų veidrodžių karalystė.Jeigu pamenate,anksčiau sėdintis už"vosmioro"(8-to žigulio) vairo su kokiu gailesčiu ir panieka nulydėdavo minantį dviratį."vargšelis'-pagalvodavo,tik ant dviračio teuždirbo.Dabar jau ir ant prabangių džipų matome užkrautus dviračius,vykstant atostogauti....laisvėjam,po truputį. Niekas net nesiginčija,kad "tapkės" nėra tobuli lėktuvai.Yra šimtai,tūkstančiai tobulesnių.Ir net aklam kačiukui(ir Tomui)manau aišku,kad schema vienas šalia kito ir stumiantis variklis nėra optimali.Net ir nežinančiam aerodinamikos aišku,kad 2 žmonės vienas šalia kito duoda didesnį pasipriešinimą,nei vienas už kito. Net ir tas pats Kolb 3,kurio ir sparnai kieti(ne škudurlis ) ir kuris turi uždarą kabiną,sunkiai skrenda net su Rotax582.Prašosi bent 80 a,j Bet ponai ,yra toks posakis:-ir akla žuvis turi teisę gyventi. Užsieniuose skudurinukais skraido ir tie,kurie tikrai išgali nusipirkti ,kad ir Cirrus,bet jiems tiesiog patinka lakioti "skudurlėkiais" Palikim teisę pasirinkti patiems [ Redaguota Tr Lap 25 2015, 11:22 ] | ||
Į viršų | | ||
Rolandas |
| ||
rolandas Užsiregistravęs dalyvis #8 Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09Pranešimų: 5573 | NNN rašė ... Dėl aptakumo: supuvusių vakarų spaudoje rašo, kad mėgėjiškoms konstrukcijoms labai sveika būti pasišiaušusiomis trosais, spyriais, bokšteliais ir t.t. Kodėl? Todė, kad, kai krisit, pvz., miškan, ar krūmuosna, tai tikrai įstrigsit šakose gerokai virš žemės, užgesinsit kinetinę energiją (pats išbandžiau ne kartą). Taip pat visai neaptakus orlaivis žymiai paprasčiau tupdomas, nes greit gęsta greitis - vėl, saugumas. Žinoma, visuomet reik siekt aukso ... vidurio nepersūdyt taip s'kant. Čia taip, tik eilinis mano durnas pamąstymas Ačiū, kad nesuspardysit Tikrai netiesa. Amerikoniška nereguliuojama 253 svarų klasė turi ne tik svorio, bet ir greičio ribojimą. Lėktuvas turi būt negreitesnis nei berods 110 km/val. Todėl ir lipdo velniai žino ką. Į šia klasę kaip išimtis-labai paplitus išimtis, įeina ir dviviečiai, daug sunkesni lėktuvai. Puikus pavyzdys kaip neteisingas valdininkų žingsnis šunkeliais nukreipia konstruktorių mintį. | ||
Į viršų | | ||
Rolandas |
| ||
rolandas Užsiregistravęs dalyvis #8 Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09Pranešimų: 5573 | vytas rašė ... šie ginčai vyksta lygiai tiek laiko,kiek skaitau forumą.Yra dvi pusės:-viena,kuri skraido su" škudurliais".kita,kuri juos vanoja iš peties. Pabandysiu,kaip jau nekartą,subjektyviai. Pasaulyje skraido dešimtys tūkstančių "skudurinukų"-nuo C22 iki SkyRanger,C42 ar dar gerokai tobuleasnių,pvz italų Flash ir pan. . Ir skraido tuo metu,kai greta jų lekia Stingai,Dynamikai,CT-škės ir t.t.Tai negi skudurinukų pilotai lekia ir negalvoja,ką jie čia daro su tom paklodėm .Taip,jeigu įsilėksi su kokiu BMW iki 250km/val ir po to staigiai sumažinsi greitį iki 70,tau atrodys,kad stovi vietoje.Taip ir greitų lėktuvėlių pilotam "tapkės" atrodo negreitos,nepavaldžios,nestabilios,nesklendžia ir t.t.Bet ponai,pro jus praskrendančiam F-16 pilotui ,jūsų Ct-škės iš viršaus irgi atrodo ,kad ropoja ,o neskrenda. Pas mus dar nuo anų laikų sukurta kreivų veidrodžių karalystė.Jeigu pamenate,anksčiau sėdintis už"vosmioro"(8-to žigulio) vairo su kokiu gailesčiu ir panieka nulydėdavo minantį dviratį."vargšelis'-pagalvodavo,tik ant dviračio teuždirbo.Dabar jau ir ant prabangių džipų matome užkrautus dviračius,vykstant atostogauti....laisvėjam,po truputį. Niekas net nesiginčija,kad "tapkės" nėra tobuli lėktuvai.Yra šimtai,tūkstančiai tobulesnių.Ir net aklam kačiukui(ir Tomui)manau aišku,kad schema vienas šalia kito ir stumiantis variklis nėra optimali.Net ir nežinančiam aerodinamikos aišku,kad 2 žmonės vienas šalia kito duoda didesnį pasipriešinimą,nei vienas už kito. Net ir tas pats Kolb 3,kurio ir sparnai kieti(ne škudurlis ) ir kuris turi uždarą kabiną,sunkiai skrenda net su Rotax582.Prašosi bent 80 a,j Bet ponai ,yra toks posakis:-ir akla žuvis turi teisę gyventi. Užsieniuose skudurinukais skraido ir tie,kurie tikrai išgali nusipirkti ,kad ir Cirrus,bet jiems tiesiog patinka lakioti "skudurlėkiais" Palikim teisę pasirinkti patiems Jei ant visos Lietuvos neatsiranda instruktoriaus, sutinkančio už padorius pinigus mokinti su C22, patys spręskit kas tai per lėktuvas. Na o Vytas kaip prekybininkas teisus- vežė ir veš naujus skudurinius, svarbu pinigus moka. Visa laimė kad po poros metų skuduriniai lėktuvai iškeliauja Rusijon. Ir visai ne greitis svarbu-tegul jis ir vietoj kabo. Pvz parasparnis labai puikus daiktas. Svarbu saugumas ir minimalus komfortas. | ||
Į viršų | | ||
vytas |
| ||
nespjauk į vandenį,jei nieks jo negers Užsiregistravęs dalyvis #34 Prisijungta: Pr Vas 25 2008, 09:49Pranešimų: 2987 | paskutinis Vyto įvežtas skudurlis į Lietuvą prieš kokius7 metus...Tik protu nesuvokiu,kaip su "nesaugiu "aparatu galima padaryti 100 suktuko vijų iš eilės . Gal vistik tiesa slypi kažkur anapus? Dar kartą pasikartosiu-C22-žiauriai netobulas lėktuvas.Net ir negražios mergos išteka.palikim tai rinktis "jaunikiams" | ||
Į viršų | | ||
NNN |
| ||
NNN Užsiregistravęs dalyvis #14 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56Pranešimų: 5732 | Rolandas rašė ... NNN rašė ... Dėl aptakumo: supuvusių vakarų spaudoje rašo, kad mėgėjiškoms konstrukcijoms labai sveika būti pasišiaušusiomis trosais, spyriais, bokšteliais ir t.t. Kodėl? Todė, kad, kai krisit, pvz., miškan, ar krūmuosna, tai tikrai įstrigsit šakose gerokai virš žemės, užgesinsit kinetinę energiją (pats išbandžiau ne kartą). Taip pat visai neaptakus orlaivis žymiai paprasčiau tupdomas, nes greit gęsta greitis - vėl, saugumas. Žinoma, visuomet reik siekt aukso ... vidurio nepersūdyt taip s'kant. Čia taip, tik eilinis mano durnas pamąstymas Ačiū, kad nesuspardysit Tikrai netiesa. Amerikoniška nereguliuojama 253 svarų klasė turi ne tik svorio, bet ir greičio ribojimą. Lėktuvas turi būt negreitesnis nei berods 110 km/val. Todėl ir lipdo velniai žino ką. Į šia klasę kaip išimtis-labai paplitus išimtis, įeina ir dviviečiai, daug sunkesni lėktuvai. Puikus pavyzdys kaip neteisingas valdininkų žingsnis šunkeliais nukreipia konstruktorių mintį. ??? | ||
Į viršų | | ||
Eiti į puslapį << >> | |
Powered by e107 Forum System