Diskusijos
Mano Sparnai :: Diskusijos :: LĖKTUVO GAMYBOS, KONSTRAVIMO KLAUSIMAI :: Technologijos |
|
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >> |
Patikimumas, darbo kultura |
Eiti į puslapį << >> | |
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
|
Autorius | Pranešimas | ||
sl |
| ||
![]() Užsiregistravęs dalyvis #31 Prisijungta: Pr Vas 25 2008, 08:40Pranešimų: 66 | Kai kas apie klijus....![]() | ||
Į viršų | | ||
eva |
| ||
Svečias | Jau nujaučiu apie kokius sparnus kalba.Aišku geriausia paprastuoju būdu: imi "skirta aviacijai " ir nesuki sau galvos,na bet šiuo atveju žmogus turbūt žinojo ka daro,tiesiog teks kruopščiau sekt eksploatacija ir tiek. | ||
Į viršų | | ||
rimantas |
| ||
![]() Užsiregistravęs dalyvis #623 Prisijungta: Sk Rgp 22 2010, 07:24Pranešimų: 44 | Lietuvoje beveik pusėje savadarbių lėktuvų yra panaudota ir kleiberto klijų ir skraido eilę metų. | ||
Į viršų | | ||
KĘSTUTIS A. |
| ||
![]() Užsiregistravęs dalyvis #118 Prisijungta: Št Geg 17 2008, 12:50Vieta: KĖDAINIAI Pranešimų: 437 | Žinau vienus sparnus kurie suklijuoti ''kleiberitu''.Kai konstruktoriui pasakiau kad tai yra negerai,nes tie klijai aviacijoj nebuvo naudojami,neaišku kaip jie laikys.Tai jis man atsakė kad jam tuos klijus patarė naudoti vienas iš mūsų LAF inspektoriu,atseit jam laiko,tai kaip elgtis tokiu atveju jei jau pats ponas inspektorius pataria. | ||
Į viršų | | ||
jankelis |
| ||
![]() Užsiregistravęs dalyvis #359 Prisijungta: An Kov 10 2009, 07:29Pranešimų: 316 | Dėl Kučinsko nelaimės. Manau, kad susidėjo vienu metu keletas faktorių; Prastai buvo paruošti klijai ir neatsakingai klijuota, sparnai galėjo būti sandėliuojami drėgnoje vietoje, sparnai buvo pritaikyti vaikų sklandytuvams, kurių apkrovimas 10 kg/m2. ir iki nelaimės nebuvo dėta antras lonžeronas, na , kaip sakoma, čigonas apsideginęs karšta kopūstų sriuba, paskui, eidamas pučia ant viso kopūstų lauko. , | ||
Į viršų | | ||
Albertas |
| ||
![]() Užsiregistravęs dalyvis #39 Prisijungta: An Vas 26 2008, 11:37Pranešimų: 1029 | Man teko stiprinti keletą Zylės,Strazdo sparnų komplektų,dėti antrus lonžeronus ir medinius ir duralio vamzdžio.Galiu atsakingai pakomentuoti A. Kučinsko atveju išsisluoksniavusį ir susisukusį sparną 1.Sparno lonžeronas,fanerinė noselė,nerviūros ir visi kampučiai buvo klijuoti "aviaciniais"kazeino klijais,kurie po keleto metų tiesiog sutrūnija ir pabandžius atplėšti priklijuotą detalę, tai pavyksta labai lengvai.Sparnui buvo daugiau 20 metų... 2.Sparnas, matyt, iš tikro buvo gavęs drėgmės dėl netinkamo laikymo,ir jį uždedant ant lėktuvo nebuvo atidarytas ir patikrintas,juolab kad jį reikėjo stiprinti- lėktuvo tuščio svoris bevei 200kg,sklandytuve nesiekia 100kg... 3.Visa sparno konstrukcija laikėsi ant rūdijančių vinukų,kurie po 20 metų irgi sunyko dėl korozijos... Dėl klijų galiu pasakyti,kad baikim laikytis tos nuostatos,kad su etikete 'aviaciniai' tai jau stebuklas, o visi kiti niekam tikę?Kazeino klijai savo laiku irgi buvo aviaciniai, geresnių gal tuo laiku išvis nebuvo?Netgi drėgmei atsparus lipalas daug kartų patikimesnis,ka jau kalbėt apie vokišką kleiberitą,kurio yra keletas rūšių ir įvairių savybių,jis puikiai tinka įvairiems suklijavimams,ypatingai kai tą reikia padaryti greitai.Jei reikia klijuoti lonžeroną tada gal nerizikuojant naudokime formaldehidinius,laiko patikrintus klijus,galima ir epoksidinius AD bet bųtina naudoti plastifikatorių | ||
Į viršų | | ||
AR |
| ||
ROTORKLUBAS![]() ![]() Užsiregistravęs dalyvis #6 Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 08:16Vieta: Kaunas Pranešimų: 3575 | Oba.. cia raso kad PVA (tai tas pats "lipalas") yra geriausi klijai ![]() | ||
Į viršų | | ||
gintas |
| ||
![]() ![]() Užsiregistravęs dalyvis #10 Prisijungta: An Vas 19 2008, 07:23Pranešimų: 489 | Būtinai atliksiu tuos pačius bandymus. [ Redaguota Pn Bal 13 2012, 07:20 ] | ||
Į viršų | | ||
Rolandas |
| ||
rolandas![]() ![]() Užsiregistravęs dalyvis #8 Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09Pranešimų: 5573 | jankelis rašė ... Dėl Kučinsko nelaimės. -Visiškai sutinku. Be to dar ir šakota mediena, nors tiesiogiai avarijai įtakos tai neturėjo.Manau, kad susidėjo vienu metu keletas faktorių; Prastai buvo paruošti klijai ir neatsakingai klijuota, sparnai galėjo būti sandėliuojami drėgnoje vietoje ,-Jei drobe dengtas lėktuvas būna lauke, po 3, max 4 metų drobė supūna, skraidyti neįmanoma. Ten drobė buvo puikiai išsilaikiusi, mediena nepakenkta puvinio. Kodėl reikėtų galvoti kad sparnui pakenkė drėgmė, tuo labiau kad skraidoma neremontuotais mediniais sparnais po 50 metų? sparnai buvo pritaikyti vaikų sklandytuvams, kurių apkrovimas 10 kg/m2. ir iki nelaimės nebuvo dėta antras lonžeronas, na , kaip sakoma, čigonas apsideginęs karšta kopūstų sriuba, paskui, eidamas pučia ant viso kopūstų lauko. Skraidė du dviviečiai lėktuvai tokiais sparnais ir atsparumo užteko. Tokiam sparne antras lonžeronas reikalingas tik kaip papildoma saugumo priemonė prieš sienelės atsiklijavimą. Atsparumo tai neprideda. Teisingai pagamintam tokios konstrukcijos sparnui antras lonžeronas visai nereikalingas.Pavyzdžių daug, pradėkim nuo "Rūtos", turbūt nekyla noras ten dėti antro lonžerono ir spyrio.![]() Nepamirškite, sparnas nesuiro dėl lenkimo momento-jis tiesiog neleistinai susisuko dėl atsiklijavusios sienelės ir apsivertė ore. Tai yra nufilmuota. , | ||
Į viršų | | ||
Rolandas |
| ||
rolandas![]() ![]() Užsiregistravęs dalyvis #8 Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09Pranešimų: 5573 | Pavyzdžiai įdomūs, bet visiškai netinkami aviacijai-bandymai daryti iškart po suklijavimo. Kaip reikėtų daryti bandymus labai gerai aprašė KL: Jeigu klijuočiau sparnus kleiberitu, pasidaryčiau daug klijavimo pavyzdžių-liūdininkų. Dalį jų padėčiau ant garažo stogo "ant lietaus ir saulės", dalį garaže, o dalį laikyčiau namie po lova. Periodiškai (pradžioj dažniau, paskui rečiau) po kelis apžiūrėčiau ir sulaužyčiau. Rezultatai ir jų tendencija parodytų mano sparno patikimumą. Dar geriau, jeigu tai išbandyti ir palyginti su keliais klijais (epoksidke, rezorcininiais ir t.t.). | ||
Į viršų | | ||
Eiti į puslapį << >> | |
Powered by e107 Forum System