Diskusijos
Mano Sparnai :: Diskusijos :: TECHNIKA :: Lietuvoje statyti skraidymo aparatai. Konstruktoriai |
|
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >> |
Alberto Pikčiaus konstrukcijos |
Eiti į puslapį >> | |
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius, ecoweb
|
Autorius | Pranešimas | ||
Albertas |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #39 Prisijungta: An Vas 26 2008, 11:37Pranešimų: 1017 | Paklausysiu Nerijaus patarimo ir pabandysiu atidaryti savo konstrukcijų pristatymo puslapį,nes laikui bėgant galima ir pačiam pamiršti,ką ir kiek esi nuveikęs , o jeigu dar ir draugai šito siekia... Jeigu skaityti tik skraidžiusias,tai 88-89m buvau motorizavęs L13 Blanik[vienas iš pirmujų motorizuotų Lietuvoje},dalyvavau 89m Šeduvos sąskrydyje,jo metu pirmieji pakilimai,pirmieji nuotykiai su savadarbiu varikliu,pirmieji pasiskraidymai savo,nuo DOSAF nepriklausančiu orlaiviu.Deja, sekančiais metais 'kietas' sporto meistras sklandytojas sugebėjo jį nuversti iš 10m į suktuką, nulaužė sparną,apdaužė liemenį.Dar dabar nesuremontuotas.. Buvo dar viena konstrukcija su 'Zylės ' sparnais ir plokščia ferma, bet...96m ją išardžiau ir nusprendžiau Z.Kižio paskatintas,daryti tobulesnį vienvietį lėktuvėlį su tais pačiais 'Zylės' sparnais.Pradžioje atvira kabina,bet po prmujų bandymų 99m rudenį vėl ėmiausi perdarymų ir 2000m pavasarį Šeduvoje kartu su Algiu Rimkumi normaliai išbandėme mano pirmają konstrukciją AP1 'Volungėlę'.Yra išlikęs pirmujų ir tolimesnių bandymų videoįrašas,nemažai nuotraukų Viena iš jų 2000m Pociūnuose,sklandytojų čempionato metu parodoje [ Redaguota Št Lap 28 2009, 09:53 ] | ||
Į viršų | | ||
Albertas |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #39 Prisijungta: An Vas 26 2008, 11:37Pranešimų: 1017 | Kaip matyti iš foto,sparnai 'Zylės',uodegos plokštumos taip pat,liemuo trauktas nesintetine aviacine drobe,plieninė lingė ir atrodo,nieko sudėtigo...Bet tam teko paaukoti apie 3 metus,vakarais ,savaitgaliais ir darbo metu... Tuščio svoris 140kg,variklis arba Vichr-25, arba Trabant,kilimo greitis 2m/s,kreiserinis 90km/val,max iki 120km/val.Kuro sanaudos 7-10l valandai priklausomai nuo variklio.Labai pavaldus,lyginant su C-22,labai lengvas valdyti.Pakankamai sklandus,esant termikui lipo kaip sklandytuvas,žemėjimas be variklio 2,5m/s | ||
Į viršų | | ||
Nerijus Korbutas |
| ||
Puslapio įkūrėjas Užsiregistravęs dalyvis #1 Prisijungta: Št Vas 16 2008, 01:23Vieta: Raseiniai. Lietuva Pranešimų: 1797 | Na va, pagaliau prikalbinau. Dėkui tau kaimyne. Lauksime tęsinio. | ||
Į viršų | | ||
Albertas |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #39 Prisijungta: An Vas 26 2008, 11:37Pranešimų: 1017 | Lėktuvas gana sėkmingai buvo bandomas dar dvejus metus,skraidant aerodromo ir rajono ribose.Daugiausia rūpesčių sukeldavo variklio aptarnavimas ir priežiūra,ypač kuro ir uždegimo sistemos, žemas jų patikimumas.Dėl minėtų sistemų sutrikimo teko keletą kartų leistis į aikšteles.Paprastesnis ir patikimesnis iš minėtų variklių buvo 'Trabantas' jis buvo be reduktoriaus,propelerio diametras 1,15-1,25m,valandai skridimo naudojo 6-8l benzino.Vichr 25 buvo redukuotas, duodavo panašią statinę trauką kaip ir Trabantas,bet benzino sunaudodavo jau 10-12l valandai. 2003m birželio mėn nuskridau į Aleksotą pas sraidūnus ir gryžtant iš ten,esant gana stipriam priešpriešiniam vėjui,ties Kačergine 300m aukštyje,užsikirtus varikliui teko leistis į laukus tarp Ringaudų ir Nemuno.Paliktas Ringauduose lėktuvas išstovėjo apie dvi savaites,o vejas vis nesiliovė,visas birzelis buvo labai vėjuotas.Pakeitus variklį norėjau jį išbandyt,todėl nusprendžiau lėktuvą pervaryt į užvėjį ir ten tęsti bandymus,tačiau vos atrišus tvirtinimo diržus pūstelėjo toks gūsis,kad lėktuvas visų akivaizdoje kaip aitvaras šoktelėjo aukštyn,pakibo keletos metrų aukštyje ir tėškėsi į pievutę ant nugaros.Rezultatas aplaužyti sparnai,visiškai sulaužyta uodega,propeleris,kabinos stiklai.Man beliko tik akimis nulydėti savo kūrinį lemtingam skrydžiui. Bet nėra to blogo kas neišeitų į gerą- kai aš pamačiau kokios būklės buvo mano lėktuvo sparnai,pasakiau sau kaip gerai kad taip nutiko,kad jie sulūžo ant žemės,o ne ore.Vėliau tą patvirtino A. Kučinsko žūtis | ||
Į viršų | | ||
vaids |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #30 Prisijungta: Pr Vas 25 2008, 01:30Pranešimų: 150 | Gerb. Albertai o poto kai pamatete tuos sparnu defektus ar papasakojote federacijos nariams? Gal buvo galima isvengti Kucinsko zuties. | ||
Į viršų | | ||
Albertas |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #39 Prisijungta: An Vas 26 2008, 11:37Pranešimų: 1017 | Dėl nestiprintų 'Zylės' ar 'Strazdo" sparnų naudojimo nors ir lengvam 140kg sveriančiam lėktuvui,jau gerokai prieš tai būdavo įvairiausių diskusijų.Rolandas gana skeptiškai atsiliepdavo į tai, o Algis Kučinskas buvo nusiteikęs priešingai ir yra padaręs ne vieną lengvą lėktuvėlį kaip 'Kėkštas','Vėtrungė",atrodo dar 'Kredo'.Visi jie sėkmingai skraidė,dėl sparnų nebuvo jokios problemos.Algis ir paskutinį savo lėktuvėlį sukonstravo dvivietį panaudodamas tuos pačius 'Strazdo' sparnus.Kitas dvivietis lėktuvėlis su nestiprintais 'Zylės' sparnais panašiai tuo pačiu metu buvo sukonstruotas Zenono Kižio,dabar yra Jonavoje.Vėlgi Rolandas pastoviai kibdavo dėl sparnų naudojimo dviviečiam variante, ragino savininką sustiprinti sparnus. Aš manau,kad bėda buvo ta,jog lonžeronas atlaikydavo bandymų apkrovą,o dėl atsparumo susukimui niekas nesuko galvos.Aš pats paimdavau už sparno galo ir gana lengvai pasukiodavau aukštyn žemyn,skraidydavau ramia sažine, negalvodamas ,kad vienąkart jis susisuks.Ir tik tada, kai dėl sparno susisukimo žuvo Algis,supratau kas galėjo atsitikti ir ko aš išvengiau atsitiktinumo dėka. [ Redaguota Tr Grd 02 2009, 08:14 ] | ||
Į viršų | | ||
Nerijus Korbutas |
| ||
Puslapio įkūrėjas Užsiregistravęs dalyvis #1 Prisijungta: Št Vas 16 2008, 01:23Vieta: Raseiniai. Lietuva Pranešimų: 1797 | Smagu matyti Albertai, kad po trijų metų mano zyzimo pagaliau rimtai, be pagražinimų aprašysi savo aviacinę veiklą, savo visas konstrukcijas. Lauksime tęsinio. Nuotykių įpinimas stipriai pageidaujamas. Kai baigsi - apšlifuosiu ir turėsim puikų straipsnį Tavo puslapiui Galerijoje. Tačiau čia kažką suvėlei: Aš pats paimdavau už sparno galo ir gana lengvai pasukiodavau aukštyn žemyn,skraidydavau ramia sažine,kad vienąkart jis susisuks. Tai reiktų suprasti turbūt taip: Mačiau, kad sparnas lengvai sukiojasi, tačiau skraidžiau ramia sąžine, nors ir žinojau, kad vienąkart jis susisuks. | ||
Į viršų | | ||
Albertas |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #39 Prisijungta: An Vas 26 2008, 11:37Pranešimų: 1017 | Pasistengsiu pratęsti pasakojimą apie 'Volungėlę'. Jei neklystu 2000m vasaros pradžioje,Kėdainiuose LAK įniciatyva buvo suorganizuotas aviacinės technikos paroda-sąskrydis.Tuo metu Kėdainių buvusio karinio aerodromo valdytojas buvo Maciulevičius,jam irgi labai reikėjo šito renginio, jam reikėjo LAKO ir mūsų federacijos LAF palaikymo įsitvirtinant Kėdainiuose,todėl visi buvo maloniai pakviesti sudalyvauti ir pristatyti savo kūrinius.Dėja,kiek atsimenu,mūsų prezidentas R.Kalinauskas dėl man nežinomų priežasčių ignoravo šį sumanymą ir pats asmeniškai nedalyvavo,savo pagamintų kūrinių irgi neparodė. Nepaisant to,renginys buvo suorganizuotas, aš nusivežiau 'Volungėlę',tiesa be sparnų,bet jau su varikliu ir važiuokle,įrengta valdymo sistema,nugruntuota ferma.Komisijos pirmininkas V.Kensgaila labai susidomėjęs apžiūrėjo volungėlės konstrukciją,paklausė keletą klausimų dėl konkrečių mazgų gamybos,padrąsino nesustoti ir ateityje. Komisijos išvada buvo tokia '1-a vieta 2000m.07.22 aviakonstruktorių kūrybos konkurse',gavau diplomą ir išgraviruotą taurę iš kurios su draugais paragavome šampano.Vėliau LAKas paskyrė ir premiją,jos užteko lėktuvo dažams įsigyti. | ||
Į viršų | | ||
Albertas |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #39 Prisijungta: An Vas 26 2008, 11:37Pranešimų: 1017 | Dar foto jau nudažyta,apskraidyta | ||
Į viršų | | ||
Nerijus Korbutas |
| ||
Puslapio įkūrėjas Užsiregistravęs dalyvis #1 Prisijungta: Št Vas 16 2008, 01:23Vieta: Raseiniai. Lietuva Pranešimų: 1797 | Dėkui Albertai, tikrai gražios foto, ir kas pikčiausia - nematytos, kur jas laikei užslėpęs? | ||
Į viršų | | ||
Eiti į puslapį >> | |
Powered by e107 Forum System