Mano Sparnai: Z.Kižio "Gandras"

Z.Kižio "Gandras"





Naują savos gamybos lėktuvą, pavadintą „Gandru", suprojektavau ir jo gamybą pradėjau 1989 metų rudenį. Jį baigiau 1991 metų ankstyvą pavasarį.

Kovo 5 dieną juo atlikau pirmą skridimą. Lėktuve panaudojau konstruktoriaus A. Šimėno pagamintą 50 AJ galingumo variklį. Deja, variklis iš karto pasirodė nepatvarus ir išėjo iš rikiuotės. Prisiėjo ieškoti kito variklio. Ir tik tų pačių metų rugsėjo mėnesį su įmontuotu čekoslovakišku Valter varikliu pradėjau normalius skraidymus.

Lėktuvas metalinės konstrukcijos, aukštasparnis monoplanas, spyriais sutvirtintais sparnais.

Sparnų ir uodegos plokštumų karkasai pagaminti iš duraliuminio. Iki lonžerono sparnai dengti duraliuminio skarda, o likusi dalis — eleronai ir aukštumos bei posūkio vairai — drobe.

Vairai išbalansuoti. Skridimo metu aukštumos vairas išbalansuojamas trimeriu.
Liemuo suvirintas iš plieninių vamzdžių. Variklis dengtas duraliuminio skarda, o likusioji liemens dalis drobe.

Dvivietėje pilotų kabinoje krėslai įrengti vienas šalia kito. Lėktuvas turi dvigubą valdymo sistemą. Važiuoklė — su hidrauliniais amortizatoriais ir
mechaniniais stabdžiais. Pagrindiniai važiuoklės ratai 470x150 mm.

Variklis keturių cilindrų M-332 „Valter". Maksimalus galingumas 140 AJ, esant 2700 sūkių per min. Propeleris metalinis, dviejų menčių. Jo žingsnis keičiamas žemėje.
Nominalus galingumas 115 AJ, esant 2400 sūkių per min. Kai režimas kreiserinis (2000 s/min.), 1 val. skridimo sunaudojama 13—15 litrų kuro.

Lėktuve įtaisyti šie navigaciniai ir variklio kontrolės prietaisai: aukščio rodyklė, greičio rodyklė, variometras, posūkio—pakrypimo rodyklė, kompasas, tachometras, monometras, tepalo ir variklio galvučių temperatūros rodyklės bei laikrodis.

Šis mano lėktuvas tinkamas apmokymui, aerofotografavimui ir filmavimui, žvalgybai, keleivio ir nedidelių krovinių pervežimui. Ketinu įtaisyti ir buksyro kablį, kad lėktuvą būtų galima panaudoti sklandytuvams išvilkti.

„Gandru" jau esu skraidęs 72 valandas. Jis visiškai pateisino mano viltis.

Zenonas KIŽYS

TECHNINIAI LĖKTUVO DUOMENYS:


Sparnų ilgis 11,00 m
Lėktuvo ilgis 6,60 m
Lėktuvo aukštis 1,85 m
Sparnų plotas 16,00 m2
Eleronų plotas 2,00 m2
Horizontalių plokštumų plotas 3,00 m2
Vertikalių plokštumų plotas 1,50 m2
Tuščio lėktuvo svoris 370 kg
Naudingas krūvis 230 kg
Skridimo svoris 600 kg
Įkrovimas 37 kg/m2
Maksimalus skridimo greitis 190 km val.
Kelionės greitis 140 km val.
Tūpimo greitis 60 km val.
Skridimo nuotolis 400 km.


 6.2 - 4 votes 

Kad galėtumėte skelbti komentarus Jūs privalote būti prisijungęs prie tinklalapio - prašome prisijungti arba jei Jūs esate neprisiregistravęs spauskite čia užsiregistruoti

Ieškoti Mano Sparnai

Atvaizdavimo laikas0.0381sek,0.0043iš to užklausomsDB užklausos:26. Naudojama atmintis:3,525kb