Lėktuvą galima pastatyti tik pasiryžus darbą atlikti iki galo
„Aviacijos pasaulio" redakcijos svečias VLADAS KENSGAILA yra Panevėžio miesto savivaldybės tarybos narys, žymus aviakonstruktorius, aviacijos klubų kūrimo Lietuvoje pradininkas, lakūnas instruktorius, gabus pedagogas. Labai daug lietuvių aviatorių pripažįsta V.Kensgailos įtaką savo asmeniniuose aviaciniuose pasiekimuose. Švęsdamas 75 metų jubiliejų, aviakonstruktorius yra kupinas idėjų ir gyvenimo džiaugsmo.
- Gerbiamas Vladai, savo rankomis statėte ne vieną lėktuvą. Kuris kūrinys jums yra brangiausias?
- Mažas ar didelis rožančius, poteriai -tie patys. Kiekvienas skraidymo aparatas vis kitoks, reikia daug skaičiuoti, gerai viską apgalvoti, tobulėti pačiam, o ir rankoms darbų netrūksta. Didžiausias lėktuvas yra ką tik užbaigta statyti mano konstrukcija VK-9. Tai dvimotoris 8 vietų lėktuvas. Tiesą sakant, per 18 metų, kol jį stačiau, jis man net atsibosti spėjo... (juokiasi). Bet visada esu pasiryžęs užbaigti darbą iki galo.
- Papasakokite apie naują lėktuvą daugiau.
- Lėktuvo statybos istorija labai ilga - viskas prasidėjo nuo valstybinio užsakymo, kuris keičiantis valdžioms, buvo nutrauktas dėl to, kad pas mus nėra darbų tęstinumo. Nenorėjau stabdyti šio projekto, todėl teko ieškoti rėmėjų pagalbos, samdžiau daug žmonių, kurie įvairius darbus dirbo.
Visos kūrybinės techninės mintys išguldytos daugybėje brėžinių, dokumentuose. Šiemet lėktuvas baigtas rinkti, nudažytas, stovi Pajuostės aerodrome. Pats stebiuosi - didžiulis aparatas su dviem varikliais, lyg pasakoje - pasistačiau pabaisą, kur ją reikės dėti... Dar keletas štrichų ir artimiausiu metu išvarysime lėktuvą ant tako, kelsiu į orą. Pagal mano skaičiavimus, lėktuvas su dviem 6 cilindrų varikliais Lycoming galės išvystyti 400-450 km/val. greitį, o tūpimui tiks ir žolinis takas. Greičio diapazonas - nuo minimalaus 100 iki maksimalaus 500 km/val. Lėktuvas bus registruojamas įprasta tvarka, pateikiant CAA parengtus dokumentus, o jų bus geras pluoštas. Stengiausi viską daryti kruopščiai, kad nereikėtų taisyti, padarai kartą ir esi užtikrintas dėl kokybės. Anksčiau daugiau rizikuodavau, pasikliaudavau intuicija, dabar pasitikiu tik skaičiavimais, žiniomis. Lėktuvą tikiuosi pademonstruoti užsienyje aviacijos parodose, galbūt surasiu jam pirkėją. Tik pats dar nežinau jo kainos...
- Kaip vertinate šių dienų šalies aeroklubų veiklą?
- Per greitai yra pamirštama istorija, žymūs žmonės. Jaunesnė karta kartais netolerantiška, o skraidymų geroji dvasia prislopo, kai komercija įsiveržė į gyvenimą. Tai kelia nerimą, aviacija prarado autoritetą. Trūksta išraiškingų, stiprių asmenybių, sportinių ambicijų, kultūros. Galima ir beždžionę išmokyti skraidyti, bet jos likimas bus aiškus. Mūsų karta mokė kitus ne tik skraidyti, bet ir tvarkingumo, net kultūringai šaukštą laikyti, išvaizdos subtilybių. Pasigendu šito. Ne kokie atėjūnai mus griauna, o mes patys.
- Esate arti politikos, miesto savivaldybės tarybos narys. Ko tikitės iš artėjančių rinkimų į Seimą?
- Man atrodo, kad viena politikų karta paseno, o kita - jauna nesubrendo. Partijos lyg ir siekia bendradarbiavimo, bet čia p išduoda, išsižada. Vis tik jaunimas yra pasyvokas.
Įžvelgiu Rusijos nenumaldomą apetitą, bijau, kad nepasikartotų 1940 metai, kad neatsiras panašūs politiniai susitarimai. Mes turėtume būti budresni, pasibarę tarpusavyje, privalome nepamiršti Lietuvos valstybės siekių, ugdyti patriotizmą.
Kalbėjosi Vilma Jankienė
Aviacijos Pasaulis 2008 Nr.18
Komentarai
ANDRIUS RUD.
04 Rgp : 09:07 Atsakyti į šitą | Vladas kensgaila -didis zmogus.Jo vidines kulturos,erudicijos ir harakterio bruozu gatu pavydet kiekvienas!Jis drasiai galetu stoveti salia tokiu aviacijos veteranu kaip Bronius Ozkinis,Balys Karvelis ir kitu. Kartais aviakonstruktoriu pasaulyje kiekybe nera taip svarbu ,kaip pati ideja ir gyvenimas su ta ideja ,konstravimo dvasia... Man teko su juo bendrauti panevezyje.Tai buvo tas metas kai Ausra reikejo atremontuoti po avarijos.Tai man teko keleta savaiciu padirbeti kartu. |
ANDRIUS RUD.
04 Rgp : 09:37 Atsakyti į šitą | Per skubejima pridariau klaidu -sorry |