Mano Sparnai: Vladas Kensgaila. VK-4 "Žuvėdra"

Vladas Kensgaila. VK-4 "Žuvėdra"




Motosklandytuvas VK-4 "Žuvėdra" sukurtas Vlado Kensgailos su talkininkais Šilutės ASK, panaudojant slandytuvo A-2 dalis. Bendra schema – aukštasparnis spyrinis monoplanas su atatampomis. Sustandinta uodegos sija – liko nepakeista. Pakeista priekinė liemens dalis, įklijuojant sustiprintus špantus, prie kurių tvirtinami važiuoklės stovai ir variklio rėmas, suvirintas iš plieno vamzdelių. Uodegos sija taip pat sustiprinta, paaukštinus ir suteikus jai trikampio formą.

Variklis – motociklo M-72, 22AG galingumo, per reduktorių suko 1,7m skersmens propelerį. Propelerio sūkiai 2500 aps/min, esant variklio sūkiams 4800 aps/min. Degalų bakas – 20 litrų talpos, įrengtas pirmame sparno pločio trečdalyje. Degalai į karbiuratorių teka laisvai.

Dešiniajame kabinos šone padarytos durelės, iš priekio kabina pridengta organinio stiklo skydeliu. Prietaisų lentoje sumontuoti kompasas, variometras, auštimatis, greičio rodyklė, slydimo rodyklė, tachometras ir magneto jungiklis.

Pagrindinės važiuoklės ratai – motorolerio "Viatka", uodegos ratukas – pilnaviduris, guminis, savadarbis.

Motosklandytuvas buvo pagamintas per žiemą ir pavasarį, ir 1961 metų vasarą atlikti pirmieji skrydžiai.



Paspaudus paveikslėlį jis atsidarys pilnu dydžiu


Techniniai duomenys:


13,052 mSparnų ilgis
6,23 mLiemens ilgis
16,13 m2Sparnų plotas
R-IIISparno profilis
280 kgTuščio svoris
380 kgSkridimo svoris
22 AGVariklio galingumas
110 km/val.Maksimalus greitis
65 km/val.Kilimo greitis
60 km/val.Tūpimo greitis
250 mĮsibėgėjimas kylant
200 mPrariedėjimas nutūpus

Juozas Pleita, 2009


Ieškoti Mano Sparnai

Atvaizdavimo laikas0.0362sek,0.0036iš to užklausomsDB užklausos:23. Naudojama atmintis:3,014kb