Mano Sparnai: Diskusijos / Teorija.Skaičiavimai.Projektai / Projektuoju lėktuvėlį


Diskusijos

Mano Sparnai :: Diskusijos :: LĖKTUVO GAMYBOS, KONSTRAVIMO KLAUSIMAI :: Teorija.Skaičiavimai.Projektai
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Projektuoju lėktuvėlį
Eiti į puslapį       >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
Emilis
Sk Bal 11 2010, 10:30
Užsiregistravęs dalyvis #563
Prisijungta: Kt Bal 01 2010, 10:24
Pranešimų: 6
Sveiki gyvi,

Projektuoju lektuveli ir iskilo klausimas.

Trumpai apie lektuveli: siuo metu projektavimo stadijoj (projektuojama pagal EASA CS-VLA reikalavimus). Lektuvas dvivietis, ganetinai aptakus ir greitas, su vidutinio proilgio sparnu, maksimali aerodinamine kokybe 16. Kabinoje esancios sedynes isdestytos tandemu, taip sumazinant liemens midelio plota bei pasipriesinima, uz sparno nera didelio liemens susiaurejimo. Sparnas ir liemuo suvoztas kompozitiniais kevalais su trisluoksne apsiuva. Kabinoje imontuotas jeginis remas, kuris atlaiko sparno, vaziuokles, variklio apkrovas. Esu giliai isitikines, kad daug kas pirmiausiai ziuri i lektuvo isvaizda nei i racionaluma. Esu prisiziurejes daug aerodinaminiu izglostymu, niekas nebejaudina, isskyrus protinga ir gera moteri.

Geometrija:
sparno ilgis 10.3m
sparno plotas 10m2
liemens ilgis 6.9m

Greiciai:

Vmin=72km/h, Vkreis=178km/h, Vmax=198km/h, Vne=260km/h, aukscio emimas juros lygije 6.1m/s (HKS-700 variklis).

Vmin=72km/h, Vkreis=185km/h, Vmax=207km/h, Vne=260km/h, aukscio emimas juros lygyje 6.5m/s (rotax-582 variklis).

Vmin=72km/h, Vkreis=220km/h, Vmax=245km/h, Vne=260km/h, aukscio emimas juros lygyje >7m/s, skaiciavimai rodo netoli 9m/s bet nesinori tiket (jabiru-2200 variklis).

Max kilimo mase – 475kg.




Suformuluosiu klausima, iskilo problema del kabinos remo projektavimo, jei kas turit metodikos kaip teisingai pasiskaiciuot paprasta ir racionalu rema, tiktu angliska, rusiska literatura-buciau dekingas. (remas eina pradedant nuo motoremo, baigiant ties sparno galine briauna, panasiai kaip sklandytuve Monerai, galine liemens sija-suvozti kevalai, be remo).
Dar galvoju kopijuoti KAI-12,,Pajurietis'' remo konstrukcija. Turint remo eskyzeli ant popieriaus, bandysiu nusibraizyti ji su CATIA, CATIA suteikia baigtiniu elementu jegine analize (FEA), todel galima pasitikrint rankini skaiciavima. Kai bus projektavimo progreso-vis ikelsiu rezultata i sia skilti.
Į viršų
Rolandas
Pr Bal 12 2010, 06:46
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5558
Kelios pastabos.
-Reiketų tilpti į UL klasę,
-Tandemo schema pasiteisina tik su stumiančiu propeleriu. Klasikiniam lėktuvui geriau pilotus sodinti vianas šalia kito. Privalumų daug be juntamų aerodinaminių praradimų.
-Reikėtų gerokai trumpinti eleronus ir pailginti užsparnius.
-Vaizdas iš viršaus ir priekio simpatiški, tačiau vaizdas iš šono... Būtina nupiešti gerokai gražesnį, pavyzdžių tikrai užtenka.
-Technologiškai siaurėjantis sparnas sudėtingas, jo aerodinaminius privalumus suris spyris. Spyrinėj schemoj racionaliau stačiakampi sparnas.
-Santvaros skaičiavimą galima rasti forumo bibliotekoje patalpintoje Z.Kižio, R.Kalinausko knygelėje.
Į viršų
Emilis
Pr Bal 12 2010, 07:59
Užsiregistravęs dalyvis #563
Prisijungta: Kt Bal 01 2010, 10:24
Pranešimų: 6

Rolandas rašė ...


-Tandemo schema pasiteisina tik su stumiančiu propeleriu. Klasikiniam lėktuvui geriau pilotus sodinti vianas šalia kito. Privalumų daug be juntamų aerodinaminių praradimų.



Man kaip susisodina zmones vienas salia kito labai didelis gargaras is liemens gaunasi, prasciau apipucia propeleris. Cia buvo labiau taikyta i motosklandytuvo schema, kuris su negalingu varikliu turetu geras skrydzio savybes ir ekonomiskuma.

Rolandas rašė ...
-Vaizdas iš viršaus ir priekio simpatiški, tačiau vaizdas iš šono... Būtina nupiešti gerokai gražesnį, pavyzdžių tikrai užtenka.


Kas butent negrazu? speju, kad gali kliuti vertikali linija uz sparno, na padarysime nuozulnesne. Po to kylis nera streliskas, nes nemegstu streliskumo, jis nauda duoda transgarsiniams ir virsgarsiniams greiciams. Apart vienintelio privalumo kad nezenkliai padidina plokstumu pecius, maziem greiciams privalumu daugiau nera.
Su visu kitu sutinku.
Į viršų
justas
Pr Bal 12 2010, 09:42
Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 06:03
Vieta: LONDON
Pranešimų: 1620
Nesuprantu kaip cia su cntruote? Ant svorio centro nesedi nei pirmas nei antras pilotas. realiai ant jo turetu sedet pirmasis zmogas. o antrasis uz svorio centro. taip kazkiek isbalansuotum varikli. ji be to galetum kazkiek pastumti i prieki nes reiks, manau, del centruotes. Toliau su vienu pilotu jis turetu skraidyt tik galinei sedynei, kas priekini matomuma padaro labai prasta, nosis baisiai ilga gausis.Sutinku suRolandu del eleronu ir uzsparniu reiktu duot daugiau ilgio pastariesiems. Del tandemo schemos irgi sutinku su Rolandu kad ji pasiteisintu tik zemasparnio atveju jei projektuoji lektuva del greichio (yra intike kazkokie du lektuveliai zemasparniai kuriu vmax apie 300 - 350. aukstasparniu manau tikrai geriau sodint viena salia kito. Del remo tai planuoji ji metalini? t.y. vamzdziu? Paziurek FK 9. ten gerai isspresta dizaino poziuriu. ir gerai atrodo ir labai patogu.
Į viršų
bence
Pr Bal 12 2010, 10:01
Užsiregistravęs dalyvis #20
Prisijungta: Kt Vas 21 2008, 11:19
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1535
pajuriecio nekopijuok-gausis tankas! Geriau paieskok vakarietisku konstrukciju pvz
Į viršų
Tinklalapis
Emilis
Št Bal 17 2010, 03:16
Užsiregistravęs dalyvis #563
Prisijungta: Kt Bal 01 2010, 10:24
Pranešimų: 6
justas rašė ...

Toliau su vienu pilotu jis turetu skraidyt tik galinei sedynei, kas priekini matomuma padaro labai prasta,


Justai, truputeli netaip yra, ne taip ir su kitais jusu teiginiais.. Su centruote viskas gerai. Pagal CS-VLA ultralengvuoju gali skaraidyti 55-86kg asmenys. Paprasciausiai reikia pasiskaiciuoti kritine centruotes riba kai gerai imites 86kg ir daugiau asmuo sedi galiniame kresle, o priekyje 55kg.

Pasibraiziau rema toki kaip galvoju. Manau, kad daug kur nera gerai, bet kas nebando, tas neklysta. Paziurejau pipistrel manuala kaip padaryta priekines veziuokles kojos ir motoremo sujungimas-turiu pasakyti labai sudetingai.
Mano variante ten kur zmones sedi zinoma neturi eiti strypu, galvoju kad toks remas bus silpnokas sukimui ties nosim. Dar mano galva abejotinas sparno tvirtinimas, ten vamzdis isikisa i vamzdi, na toks variantas skiriasi nuo iprasto auseliu tvirtinimo, nes vamzdis kazkiek laikytu lenkima, tai gerai prie neigiamu perkrovu, kai ilgas sparno spyris yra klupdomas. Dar tvirtinimas supaprastetu padarant sparna vienalyti, bet 10.3m mojis ganetinai didokas.



ten is kitos puses kai kur nepapaisyti strypai aiskumo delei, nepapaisyti ir is apacios.

[ Redaguota Št Bal 17 2010, 03:20 ]
Į viršų
AR
Št Bal 17 2010, 05:53
www.ROTORKLUBAS.lt
Užsiregistravęs dalyvis #6
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 08:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 3567
Emilis rašė ...

justas rašė ...

Toliau su vienu pilotu jis turetu skraidyt tik galinei sedynei, kas priekini matomuma padaro labai prasta,


Justai, truputeli netaip yra, ne taip ir su kitais jusu teiginiais.. Su centruote viskas gerai. Pagal CS-VLA ultralengvuoju gali skaraidyti 55-86kg asmenys. Paprasciausiai reikia pasiskaiciuoti kritine centruotes riba kai gerai imites 86kg ir daugiau asmuo sedi galiniame kresle, o priekyje 55kg.

Pasibraiziau rema toki kaip galvoju. Manau, kad daug kur nera gerai, bet kas nebando, tas neklysta. Paziurejau pipistrel manuala kaip padaryta priekines veziuokles kojos ir motoremo sujungimas-turiu pasakyti labai sudetingai.
Mano variante ten kur zmones sedi zinoma neturi eiti strypu, galvoju kad toks remas bus silpnokas sukimui ties nosim. Dar mano galva abejotinas sparno tvirtinimas, ten vamzdis isikisa i vamzdi, na toks variantas skiriasi nuo iprasto auseliu tvirtinimo, nes vamzdis kazkiek laikytu lenkima, tai gerai prie neigiamu perkrovu, kai ilgas sparno spyris yra klupdomas. Dar tvirtinimas supaprastetu padarant sparna vienalyti, bet 10.3m mojis ganetinai didokas.



ten is kitos puses kai kur nepapaisyti strypai aiskumo delei, nepapaisyti ir is apacios.


su centruote nebus gerai. Panagrinekite kas gausis kai skris TIK vienas pilotas. Jis tures sedeti galineje sedyneje (tai imanoma taciau tokios komponuotes lektuvui labai nepatogu).

Apie sparno tvirtinima - ideja apie pusiau spyrine pusiau laisvai nesancia konstrukcija gal ir idomi taciau neracionali. Reiketu rintis arba viena arba kita. Tokiam lektuveliui spyrine konstrukcija vienareiksmiskai optimalesne.
Į viršų
justas
Št Bal 17 2010, 06:51
Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 06:03
Vieta: LONDON
Pranešimų: 1620
Ir del centruotes ir del fermines konstrukcijos, tai identiska senajam piper cubui. paprasciau ir lengviau turbut nebeimanoma sugalvot.. O del centruotes,.. visiem aparatams ji gali slankiot, taciau tokiems lengviems ir maziems, su sparno styga apie 1m. tas slankiojimas minimalus. su vienu pilotu tokioi scemoi galima skrist tik gale. (arba det maisa kad yra visiskas absurdas) jei priekinis pilotas sedi priekyje svorio centro, o Jusu Emili scemoje butent taip ir yra, kas atsvers su tuscia galine sedyne varikli ir priekyje sedinti pilota? uodega kuri tokiems lektuvams sveria ne daugiau 15 - 20 kg? pritariu Rolandui kad tokia scema tinka isimtinai su gale esanciu stumianchiu propeleriu. Del remo tokia scema labai prastai laikys sukima. sprendimas butu kaip piper cube sparno pakabinima suvesti i viena taska einanti per simetrijos asi.

[ Redaguota Št Bal 17 2010, 06:53 ]
Į viršų
Emilis
Št Bal 17 2010, 08:56
Užsiregistravęs dalyvis #563
Prisijungta: Kt Bal 01 2010, 10:24
Pranešimų: 6
AR rašė ...

su centruote nebus gerai. Panagrinekite kas gausis kai skris TIK vienas pilotas. Jis tures sedeti galineje sedyneje (tai imanoma taciau tokios komponuotes lektuvui labai nepatogu)


Kai skris vienas pilotas priekiniame kresle speju kad bus apie 20-22proc centruote, bet tai nera tragedija. Dar yra variantas padaryt priekini kresla kad atsistumtu atgal koki 10-15cm, cituacija pageretu. aisku pilotas pagal save turetu patogiai pasireguliuot, kad pedalai nevargintu koju.
Blanikui kiek pamenu centruotes ribos 22/24-36proc, sitam lektuveliui projektavimui parinktas blaniko laiko patikrintas sparno profilis naca 632615, patiko jo charakteristikas. Na jei iskils bedu del centruotes- pasiskaiciuosiu, reiks isstumdyt turine komponuote kad galine centruote nevirsitu 33proc, nes tai dar laikoma, kad yra stabilu.

Del remo sukimo as taip pat manau,kad silpnokas, na dar pamastysiu. Remu paziurejau is cia:

http://www.watermarkeng.ie/pics/PL9-Fuselage.jpg
http://www.itsys3.com/kitfox/images/fuselage/fuselage.jpg
Paskutinė ilga nuoroda

paskutine nuoroda kiek ilgoka, ten yra Titan orlaivis, labai patiko sparno tvirtinimas (sparnas vienalytis). Ar daryt sparna su spyriu ar be jo, vel klausimas. Reiktu otimizuot, kas geriau? pagerejusi aerodinamika, ar del isaugusio lenkimo momento padidejusi sparno jeginiai skerspjuviai tuo paciu ir sparno mase.


[ Redaguota Št Bal 17 2010, 09:23 ]
Į viršų
justas
Št Bal 17 2010, 09:26
Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 06:03
Vieta: LONDON
Pranešimų: 1620
Emilis rašė ...

AR rašė ...

su centruote nebus gerai. Panagrinekite kas gausis kai skris TIK vienas pilotas. Jis tures sedeti galineje sedyneje (tai imanoma taciau tokios komponuotes lektuvui labai nepatogu)


Kai skris vienas pilotas priekiniame kresle speju kad bus apie 20-22proc centruote, bet tai nera tragedija. Dar yra variantas padaryt priekini kresla kad atsistumtu atgal koki 10-15cm, cituacija pageretu. aisku pilotas pagal save turetu patogiai pasireguliuot, kad pedalai nevargintu koju.
Blanikui kiek pamenu centruotes ribos 22/24-36proc, sitam lektuveliui projektavimui parinktas blaniko laiko patikrintas sparno profilis naca 632615, patiko jo charakteristikas. Na jei iskils bedu del centruotes- pasiskaiciuosiu, reiks isstumdyt turine komponuote kad galine centruote nevirsitu 33proc, nes tai dar laikoma, kad yra stabilu.

Del remo sukimo as taip pat manau,kad silpnokas, na dar pamastysiu. Remu paziurejau is cia:

http://www.watermarkeng.ie/pics/PL9-Fuselage.jpg
http://www.itsys3.com/kitfox/images/fuselage/fuselage.jpg
http://images.google.lt/imgres?imgurl=http://www.titanaircraft.com/other_articles/building_a_titan/pics/lgear3.jpg&imgrefurl=http://www.titanaircraft.com/other_articles.php%3Farticle%3Dbuilding_a_titan%26page%3D5&usg=__6x7BBhTi_xq7X0mCTBRDTVi3vR0=&h=373&w=509&sz=59&hl=lt&start=385&sig2=yDgKYLwmYIw_czGe7StSrw&um=1&itbs=1&tbnid=PdTPgwhPZMmf0M:&tbnh=96&tbnw=131&prev=/images%3Fq%3Dfuselage%2Bdrawings%26start%3D378%26um%3D1%26hl%3Dlt%26sa%3DN%26ndsp%3D18%26tbs%3Disch:1&ei=iI-zS_jsLM2t4Qb-14CRAg

paskutine nuoroda kiek ilgoka, ten yra Titan orlaivis, labai patiko sparno tvirtinimas (sparnas vienalytis). Ar daryt sparna su spyriu ar be jo, vel klausimas. Reiktu otimizuot, kas geriau? pagerejusi aerodinamika, ar del isaugusio lenkimo momento padidejusi sparno jeginiai skerspjuviai tuo paciu ir sparno mase.




kokiu budu ? kai variklis taip toli priekyje (toliau negu iprastose schemose kur pilotai sedi po Aerodinamine sparno atstojamaja nes cia pirmasis pilotas sedi net ne po ja o pries ja) Plius pirmasis pilotas sedintis pries svorio centra. Variklis apie 80 kg + pilotas apie 80 kg pius priekine sasi. kas visa tai atsvers?!? Uodega? kiek ji tada svers? turetu sverti apie 60 - 80 kg. vien uodega 60 - 80 kg o kiek visas liemuo? Tad lektuvas gausis sunkus kaip tankas. Vienvieciam variante su priekiniu pilotu si schema neissicentruos. Nebent i gala maisa smelio.
Į viršų
Eiti į puslapį       >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.0928sek,0.0082iš to užklausomsDB užklausos:29. Naudojama atmintis:3,935kb