Mano Sparnai: Diskusijos / Juridinė orlaivio statymo dalis. Įstatymai. CAA informacija / Parasparniai bendroje oro erdvėje


Diskusijos

Mano Sparnai :: Diskusijos :: BENDRI KLAUSIMAI :: Juridinė orlaivio statymo dalis. Įstatymai. CAA informacija
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Parasparniai bendroje oro erdvėje
Eiti į puslapį       >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
KL
Tr Sau 26 2011, 07:15
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
Mažai susijusi su savadarbiais orlaiviais, bet labai svarbi problema.
Bandau atidaryti naują temą ir perkelti į ją (iš "transponderių" temos) diskusiją apie parasparnių ir kitos aviacijos sutilpimą bendroje oro erdvėje.

[ Redaguota An Vas 01 2011, 08:02 ]
Į viršų
KL
Tr Sau 26 2011, 07:20
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
Algirdas L An Sau 25 2011, 10:14
Bet laisviesiems parasparnininkams (iškeliamiems trosu)radijo ryšys reikalingesnis negu ,,Boingui.. nes nelaimia jau dvelkia!!!

Reno An Sau 25 2011, 01:41
"Laisvūnai" parasparnininkai savo dažnį mėgėjų diapazone (kažkur apie 430 MHz) yra įteisinę RRT ir tarpusavyje juo naudojasi. Aviacinio jiems neduoda, nes jų "orlaiviai" be LY--- registracijos.

Algirdas L An Sau 25 2011, 05:16
,,Laisvūnų,,tarpusavio ryšys kitiems nepadeda,o trosas mirtinai pavojingas.Jeigu aviacinio dažnio RTT neduoda,matyt,,laisvūnai,,ne aviacija,sėdėkit ant žemės, arba statykit motorus

Reno An Sau 25 2011, 05:40
Motoparasparniams - ta pati problema - oficialiai "veziotis" aviacinio daznio stoties negali. Dauguma naudoja stoteles, kuriomis gali klausytis ka sneka "vyresnieji broliai", taciau ju siustuvai yra FM, o aviaciniai - AM. Todel tarpusavyje susisneketi pavyksta ne toliau, kaip 1-1,5km atstumu. Taciau su FM stotim aviaciniai dazniai girdisi gerai.

Algirdas L An Sau 25 2011, 06:06
Jūs nesupratot,esmė tame,kad mototechnika gali skraidyti ir be ryšio,nes ji nepririšta prie žemės pusės kilometro ilgio trosu,kurio nepastebėsi net įdėmiai žvalgydamasis. Reikia informuoti.Motoparasparnį iš toli pamatysi.

Reno An Sau 25 2011, 07:35
Kadangi nesu "laisvunas", tai ir nesupratau iškart

vaids An Sau 25 2011, 08:47
Su laisvunais tikrai yra problema del radio nes praeita vasara kolega su sklandytuvu skrisdamas "ant dalioto" su sklandytuvu dideliu greiciu vos nekabino partraukimo virves. Noriu paprasyt ta proga 'laisvunu", kad bent velevele ant savo troso uzkabintu del matomumo.
Į viršų
KL
Tr Sau 26 2011, 07:25
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
bence An Sau 25 2011, 09:52
apie koki jus trosa kalbat? visi naudoja 3-4mm kapronini sniura ir realiai vargu ar jis padarytu kokia zala jei i ji atsitrenktu rimtas orlaivis

Marius An Sau 25 2011, 10:02
jau ne be i tema, bet va jum laisvunam lebiotke

Rolandas An Sau 25 2011, 11:02
bence rašė ...
apie koki jus trosa kalbat? visi naudoja 3-4mm kapronini sniura ir realiai vargu ar jis padarytu kokia zala jei i ji atsitrenktu rimtas orlaivis
Kadangi šniūras nematomas, anksčiau ar vėliau bus užkabintas. Didžiausia tikimybė kad greit slysdamas nupjaus sparną kaip Grušniui. Gal tik susuks lėktuvą vietoj. Lėktuvas praras greitį, parasparnis nuo galingo timptelėjimo irgi nesidžiaugs. Belieka spėlioti...
Matau vieną išeitį-keletą oficialių zonų su vienu radio dažniu. Pilotas praskrisdamas pro zoną užklausia ar kas dirba.

Algirdas L An Sau 25 2011, 11:20
Bencei.Pirma: 4mm kaponinis šniūras labai greitai slysdamas sparnu nespės išsilydyti ir nupjaus sparną kaip ir plieno trosas. Antra:kažin ar spės atsikabinti parasparnininkas,smūgis būtų stipus.

Algis Tr Sau 26 2011, 12:37
Algirdas L rašė ...
Antra:kažin ar spės atsikabinti parasparnininkas,smūgis būtų stipus.
Na yra varijantas, kad pas PG truks "silpnoji" grandis.


vysniukas Tr Sau 26 2011, 04:25
Per LSPSF koferencija, buvo nuspresta padaryti zemelapi su buksyravimo zonom, kur galima bus jas aktyvuoti ir dirbantieji su lebiotke informuos vietinius aerodromus arba info. veliau daugiau parasysiu

AR Tr Sau 26 2011, 04:53
vysniukas rašė ...
Per LSPSF koferencija, buvo nuspresta padaryti zemelapi su buksyravimo zonom, kur galima bus jas aktyvuoti ir dirbantieji su lebiotke informuos vietinius aerodromus arba info. veliau daugiau parasysiu

pilnai pakaktu net ir tikslaus zemelapio (ir GPS koordinaciu ) visu vietoviu kuriose skraido parasparniai su isvilktuvais. Ta info reiketu pastoviai atnaujinti ir pateikti kokiam nors interneto puslapyje (paskelbtame ir visiem zinomam).

Į viršų
bence
Tr Sau 26 2011, 08:16
Užsiregistravęs dalyvis #20
Prisijungta: Kt Vas 21 2008, 11:19
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1535
Juokingiausia, kad komentuoja zmones sioj srity neturintys jokios patirties:) smugis, timptels, nupjaus sparna...nejuokinkit
siaip neteisinu partizaniniu aerodromu, bet manau kad uztektu juos, laisvai deklaruojant, pazymet kur nors visiem matomoj vietoj (caa puslapyje, AP zurnale ir pan)
Į viršų
Tinklalapis
jankelis
Tr Sau 26 2011, 08:45
Užsiregistravęs dalyvis #359
Prisijungta: An Kov 10 2009, 07:29
Pranešimų: 316
NUO Kedainiu prie Šventybrasčio yra 5 km. tiesi asfaltuoto kelio atkarpa be jokiu elektros stulpu ir kitu kliučiu. Praskrisdamas, dažnai maciau 600 m. aukstyje kabancius 'Laisvūnus'. Šia trasa praskrendama iš Kedainiu ir Kauno i Panevėzi. Šiurpoka pasidarė, pamačius atokiai is virsaus žemyn krentancia veliavele. Nuvaziavau veliau pas sparno ;Pusbrolius;.Jie daznai atvaziuoja net is Vilniaus, kadangi cia ideali vieta dar ir pagal vyraujanti veja. Ryšys tik nuo automobilio su skraidunu.Dėl visa ko daviau Kedainiu ;Ginto; tel.nr. ir viskas. Vienas kartas,gali būti neįdomus nezinanciam-praskrendanciam.
Į viršų
Algis
Tr Sau 26 2011, 09:16
algis
Užsiregistravęs dalyvis #12
Prisijungta: An Vas 19 2008, 10:25
Vieta: Elektrėnai
Pranešimų: 1981
Daugiausiai PG ir HG naudojamas yra Valkininku buves karinis aledromas:


Į viršų
Tinklalapis
Algirdas L
Tr Sau 26 2011, 10:27
Užsiregistravęs dalyvis #541
Prisijungta: Št Vas 27 2010, 09:34
Vieta: Vilnius
Pranešimų: 532
Bence matyt niekada nesimokė fizikos,todėl tegu juokiasi. O didelę patirtį turi tik a.a. Grušnys.
Į viršų
NNN
Kt Sau 27 2011, 08:54
NNN
Užsiregistravęs dalyvis #14
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56
Pranešimų: 5732
Jau kartą rašiau apie "pasyviojo" atsargumo (arba, kaip įprasta tai vadint "saugumo") stoką Lietuvos BA (bendrojoje aviacijoje). INFORMACIJA ir VISEMS PRIEINAMOS JOS SKLAIDOS - štai ko Lietuvos aviatoriai iki šiol neturi.
1. Žemėlapiai. Vienintelis oficialaus žemėlapis yra VS 1:500 000 žemėlapis, leidžiamas VĮ Oro navigacija. Juo neįmanoma pasinaudot, nustatant oro erdvės klasių ribas, pavojingų ir draudžiamų zonų ribas, jau neminint parasparnistų buksyravimo aikštelių, ar kitų aikštelių vietos, jei jos ir būtų ten pažymėtos. Priežastis - netinkamas mastelis, nepakanka vietovės elementų, pagal kuriuos galėtume orientuotis. Būtinas 1:200 000, ar net 1:100 000 mastelio žemėlapis su visa aviacine informacija, keliais, ežerais ir VISOMIS aikštelėmis, kur vyksta (legaliai, ar ne) aviacinė veikla. Jei aukštelė nelegali, ją ir reik pažymėt, kaip nelegalią, tačiau visi žinos, kad 3 jūrmyliu srityje aplink ją reik išpūtūs akis dairytis. Mačiau čekų žemėlapius, prancūzų ir anglų - fantastika Ir popierius geras, nesuplyšta du kartus perlenkus, kaip mūsiškis.

Pastaba - GPS ir radijas ne išeitis - ir viena, ir kita genda, ir kritiniu atveju šių priemonių galim netekti, o žemėlapis niekada neišsijungia

2. NOTAM. Neužtenka pranešimų skelbimo WWW.ANS.LT puslapyje. Mums būtina informacija "paskęsta" "didžiajai aviacijai" skirtos informacijos jūroje. Būtina daryt ištraukas ir skelbt "populiaria" kalba. Mačiau vienos šalies, panašios įstaigos informacija, kuri yra perkelta į virtualų žemėlapį, kuriame, net visai neišprusęs pilietis aiškiai mato paryškintas zonas, kurioms paskelbti kokie nors apribojimai, ar pakeitimai, susiję su KASDIENE aviacine veikla. Galima ir paprasčiau - PDF formate paskelbt: tokiame, ir tokiame aerodrome, aikštelėje aktyvuojamas , ar nuolatos vyksta, ar tikėtinas parasparnių buksyravimas, nuo tada, iki tada. Ir pridėti žemėlapio iškarpą, aikštelės-aerodromo schemą.

Sakysit išlaidos? Brangu? O kiek kainuoja žmogaus gyvybė? Nervai, pykčiai, tyrimai, barniai, nesustapdomos veiklos stapdymas?

Ir viskas - pilietis planuoja pasiskraidymą, pasižiūri vieno puslapio info. ryte ir aplenkia tas "baisiuosius" parasparnistų "voratinklius".

Beje, ne į temą - pakilau kartą ir Aleksoto, kursu 270, kylu, tęsiu skrydį toliau, matau priekyje, 300 m aukštyje kažkas makaluojasi, priskrendu ... aitvaras !!! Va, ir "šniūras", ir ne parasparnis, ir "ant kurso", ir kreiseriniame aukšyje beveik. ŽIŪRĖT REIK KUR LEKI Bet, jei pilietis žaidžia skrisdamas "kompiuterinius" žaidimus su GPS, nevykdo nuolatinės apžvalgos, kaip to reikalauja VST, tai jokios priemonės nepadės. Dar, jei leki MS, ar panašių greičių orlėkiu, tai tikrai spėsi viską pamatyt ir viską aplenkt. Bet jei kreiseris 150-250 km/h, tai kilk tiek aukštai, kur garantuotai jokie trosai nebeužlekia, nes per subraižytą "super" orlaivio stiklą tikrai nieko nematyt.

Taigi, punktas Nr. 3 - skriskim lėčiau, neskubėkim, ir turėsi ir laiko pasidžiaugt skrydžiu, ir nekelsim problemų savo sparnų "pusbroliams"




[ Redaguota Kt Sau 27 2011, 09:03 ]
Į viršų
Dovydas_S
Kt Sau 27 2011, 09:15
Dovydas_S
Užsiregistravęs dalyvis #209
Prisijungta: Pr Rgs 01 2008, 05:58
Pranešimų: 487
o gal uztektu parasparnininkam ar seip jei aerodrome dirba belekoks isvilktuvas kad ant pievos paprasciausiai butu padetas zenklas tarkim "P" raide arba orandzini kvadrata ar panasiai . Ir visi artedami prie aerodromu pamate zenkla zinotu kad gali susidurti su parasparnio sniurau ir tt. visiem butu tik nauda kad ir radio rysio neturintiem orlaiviam. Zenklas galetu buti stacionarus kad ir nors nevyktu skraidymai .
Vis vien tikimybe susidurti su trosu ar tai su sniuru yra tai tik virs pacio aerodromi tai tarkim toki zenkla pamates neskraidaliotu skersai ar isilgai pievos .Manau butu efektinga ir paprasta ir pigu.

[ Redaguota Kt Sau 27 2011, 09:17 ]
Į viršų
Algirdas L
Kt Sau 27 2011, 10:06
Užsiregistravęs dalyvis #541
Prisijungta: Št Vas 27 2010, 09:34
Vieta: Vilnius
Pranešimų: 532
Aerodomuose ,,laisvieji,, neskraido,ten yra taisyklės.O apskritai vyrai neskraidykim išvis,tada ir nekelsim problemų savo sparnų ,,pusbroliams,, Toks lietuviškas nuolankumas.
Į viršų
Eiti į puslapį       >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.1069sek,0.0165iš to užklausomsDB užklausos:31. Naudojama atmintis:3,937kb