Mano Sparnai: Diskusijos / Juridinė orlaivio statymo dalis. Įstatymai. CAA informacija / Skrydžiai per sieną


Diskusijos

Eiti į puslapį       >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
KL
An Kov 06 2012, 09:07
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
Sveiki,
Noriu aptarti dar vieną Eksperimentinių orlaivių problemą: skrydžius per sieną.

Šiek tiek pradinės infromacijos:
- visi Specialieji tinkamumo skraidyti pažymėjimai (STSP), išduodami Eksperimentiniams orlaiviams (ULO, MKO, istoriniams...) galioja tik tos šalies teritorijoje. Formaliai - perskridus sieną orlaivis tampa nelegaliu, t.y. neturi pripažinto tinkamumo skraidyti.
- skrydžio planas nėra orlaivio STSP atstojantis dalykas. Paprastai problemų ir be STSP nekyla, jeigu neišsišoki, bet "jeigu kas" - draudimas turi legalų pagrindą "dėti į krūmus".
- norint skristį į/per užsienio valstybę legaliai reikia prieš skrydį nusiųsti į visas užsienio valstybes (jų CAA) savo dokumentų kopijas: STSP. registravimo, piloto lic., draudimą ir t.t.. Tik po tų dokumentų pripažinimo galima planuoti skrydį. Mūsų CAA periodiškai gauna užsienio ULO/MKO pilotų prašymus su dokumentais. Abejoju, ar daug kitų CAA gauna prašymų iš mūsų.

Manau, geriausiai būtų centralizuotai išspręsti šią problemą:
- susisiekti su užsienio kolegomis, ULO/MKO federacijomis,
- pasikeisti dokumentų kopijomis, (gal taisyklių santrumpomis, jeigu paprašys),
- tarpininkauti nacionalinėse CAA dėl ULO/MKO/istorinių orlaivių dokumentų tarpusavio pripažinimo,

Rezultatą įsivaizduoju tokį - pagrindinių "skraidomų" užsienio šalių CAA leidimai skraidyti savo teritorijose ir LR ULO/MKO dokumentų pripažinimas.

CAA pasiruošusi dalyvauti, bet reikia ir pačių skraidančiųjų iniciatyvos ir dalyvavimo.
Gal per Aeroklubą?
Į viršų
NNN
An Kov 06 2012, 09:22
NNN
Užsiregistravęs dalyvis #14
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56
Pranešimų: 5732
Na, įvairių šalių praktika yra įvairi - priklauso nuo vidaus taisyklių. Pvz. britai į Prancūziją lekia be jokių ypatingų sutikimų, ar informavimo, o prancūzai į GB laisvai neįleidžiami, nes reik gaut CAA UK leidimą ir dar susimokėt už jį. LT rinktinė 2010 irgi susimokėjo, kad galėtų dalyvaut Europos čempe Anglijoje. Čekams, kiek žinau, tereik, kad koks nors vietinis klubas laiduotų už įskrendantį orlaivį (tai nebūtinai turi būti padaryta prieš kertant sieną oru). Lenkai neprašo nieko.

Taigi, jei CAA LT paskelbtų, kad mums nereik jokių užsieniečių STSP, tai problema būtų išpręsta

Štai tekstas iš Ispanų reikalavimų užsienio "eksperimentams" jų teritorijoje:

This permission is obtained for free sending an email message to aviaciondeport.aesa©fomento.es , with the following information and attached scanned documents:
Dates to fly in Spain. The longest allowed period is 6 months.
■Pilot´s name
■Aircraft registration
■A valid pilot´s license
■A valid medical certificate
■A valid Certificate of Registration of the aircraft
■A valid Permit to Fly of the aircraft
■A valid insurance in Spain according to the EU requirements



All documents must be valid and legal in your countries. If you don´t have any of this documents because is not required in your country, please remark it clearly.



Taigi, viskas priklauso nuo to kiek mes patys užsidėsim sau apribojimų.

P.S. Jau KOP "įkalė" reikalavimą, kad VISI užsienio orlaiviai LR VISOJE nevaldomoje oro erdvėje PRIVALO turėti transponderius, tai dar CAA pradės reikalaut minėtų dokumentų ... ar mes nebenorim visai oro turizmo Lietuvoje?

Jei CAA LT "išlįs" su tų dokumentų poreikio iniciatyva, tai be abejo ir kitų šalių atitinkamos agentūros tai gali pasigriebti ir ... sniego lavinos efektas garantuotas.

Primenu - FAI pradėjo veiksmus mažinti įvairius bereikalingus biurokratinius apribojimus ... galvokim ką darom ...



[ Redaguota An Kov 06 2012, 09:29 ]
Į viršų
Dovydas_S
An Kov 06 2012, 10:07
Dovydas_S
Užsiregistravęs dalyvis #209
Prisijungta: Pr Rgs 01 2008, 05:58
Pranešimų: 487
Keistokas požiūris jei aš registruoju automobili Lietuvoje , ir TA praeinu savo šalyje , teises vairuoti turiu savo Šalies, ir važiuoju po visą Europa tai ką reikia kiekvienos valstybės siena kertant turėti tos šalies patvirtinimą kad mano registracija, TA, ir vairuotojo pažymėjimas pripažystamas toje valstybėja į kuria įvažiavau ??? Juokinga , tai kam ant orlaivio TSP rašoma lietuvių ir Anglų kalba jei jis galioja tik LT???
Nelabai suprantu kai kurie iš musu dar nesuvokia kad mes gyvenam Europos sajungoj



[ Redaguota An Kov 06 2012, 10:07 ]
Į viršų
Valdas-Fox
An Kov 06 2012, 02:37
ValdasFox
Užsiregistravęs dalyvis #636
Prisijungta: Pn Rgs 10 2010, 02:23
Pranešimų: 387
Aš irgi niekaip negaliu suprasti šitos lietuviškos pelenų sau ant galvos barstymo politikos: lietuviškos registracijos UL popieriuose didelėm raidėm prirašyta kad registracija galioja tik Lietuvoj, kad draudžiame skraidyti į užsienį be užsienio sutikimo ir visi kiti įmanomi apribojimai... Vokiškos registracijos ULo popieriuose parašyta... kad tai Vokietijoj registruotas UL orlaivis. taškas.
Kas dėl užsienio eksperimentinių orlaivių, Vokietija labai aiškiai išdavė bendrą leidimą jiems atvykti, jei jie yra tinkamai registruoti savo kilmės šalyse:
http://www.dulv.de/Info-for-foreign-Pilots/K120.htm
Į viršų
Valdas-Fox
An Kov 06 2012, 02:57
ValdasFox
Užsiregistravęs dalyvis #636
Prisijungta: Pn Rgs 10 2010, 02:23
Pranešimų: 387

KL rašė ...

- visi Specialieji tinkamumo skraidyti pažymėjimai (STSP), išduodami Eksperimentiniams orlaiviams (ULO, MKO, istoriniams...) galioja tik tos šalies teritorijoje. Formaliai - perskridus sieną orlaivis tampa nelegaliu, t.y. neturi pripažinto tinkamumo skraidyti.

MKN, tokie "formalumai" būtent ir įrodo viso biurokratinio reguliavimo dviveidiškumą. Mums sakoma kad aviacijos taisykklės rašytos krauju ir padeda išvengti nemalonumų ateityje. Aviacijos aušroje galbūt taip ir buvo. Dabar gi visas "aviacijos saugumas" susiveda į klausimą koks popierius kur galioja ir kiek dar papildomų lapelių reikia gauti kad atlikti kažkokius niekuo neįpatigus veiksmus, pvz.skristi per sieną kuri aviacijos saugumo prasme yra visiškai virtuali, t.y. ir vienoj pusėj oras ir kitoj pusėj oras.
Čia aišku komentaras ne į temą, bet manau kad visi mėgėjai ir jų organizacijos turi išnaudoti kiekvieną mažiausią progą tam kad griauti biurokratijos kaip saugumo garanto mitą.

O atsakant į temą konkretus pasiūlymas CAA: elementariai nukopijuoti Vokietijos pavyzdį ir išduoti bendrą leidimą kitų šalių eksperimentiams orlaiviams atvykti į Lietuvą. Taip atkris būtinybė pasirašyti dvišalius susitarimus su visu likusiu pasauliu...

[ Redaguota An Kov 06 2012, 03:02 ]
Į viršų
KL
An Kov 06 2012, 06:41
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
Supratau, kad esu visiškai nesuprastas.

Jeigu jums nereikia CAA pagalbos, kad galėtumėt skristi legaliai į užsienį (viskas būtų suderinta iš anksto tarpvalstybiniais susitarimais),
Jeigu norit ir toliau skraidyti per sieną "partizaniškai", arba
Jeigu norit ir toliau asmeniškai derinti su kiekviena šalim prieš mėnesį ar du,

Tada atsiprašau visų biurokratų vardu už sutrukdymą ir atsiimu savo pasiūlymą.
Mums tikrai neskaudės, jeigu jūs pažeidinėsit kitų šalių įstatymus.

Dovydai, atleisk, bet su oro teise turi didelę problemą. Visai nesupranti, kas yra Eksperimentiniai orlaiviai ir jų juridinio statuso. Jeigu mes pašalinsim užrašą "galioja tik LR teritorijoje", nuo to jis nepradės galioti kitose šalyse. Jeigu mes leidžiam laisvai skraidyti užsienio orlaiviams pas save, tai nereiškia, kad visos kitos šalys tokios demokratiškos. Galėsit jų prokurorams aiškinti apie skrydžio laisvę ir biurokratijos žalą.

Aš perspėjau, išvadas darykit patys.


Į viršų
Valdas-Fox
An Kov 06 2012, 08:06
ValdasFox
Užsiregistravęs dalyvis #636
Prisijungta: Pn Rgs 10 2010, 02:23
Pranešimų: 387
Kuo daugiau demokratiškų šalių, tuo geriau. Tai ir yra pasiūlymo esmė. O kitų šalių pakeisti savo nuomonės neprivers niekas, net Lietuvos CAA Todėl vienintelis realus ir daug laiko neužimantis kelias yra leisti užsienio šalių orlaiviams skristi Lietuvoje ir kitiems galima bus Lietuvą kaip pavyzdį parodyti... Čia aiško, mano niekuo nepagrįsta nuomonė. O kad įstatymai yra tokie kokie yra tai faktas. Logikos juose nematau, bet kas sakė kad įstatymai turi būti logiški?
Į viršų
Aiskauda
An Kov 06 2012, 09:40
Užsiregistravęs dalyvis #768
Prisijungta: Pn Bal 01 2011, 11:32
Pranešimų: 15
Geras ir aktualus klausimas iškeltas KL.Įstatymas, kad ir blogas, bet yra įstatymas.Mūsų legalumas yra aiškiai ir griežtai apibrėžtas orlaivio dokumentuose.Baudžia ne už tai, kad pažeidei o kada pagauna.Jei dar nė vieno nepagavo tai džiaukimės. Tačiau spręskim problemą,nes vis dažniau norisi aplankyti svečias šalis.Reiktų, kad ULO federacija kartu su CAA apderintų su dažniausiai lankomomis gretimomis valstybėmis dėl tvarkos ir paskelbtų atmintines kam,prieš kiek laiko ir kokius dokumentus pateikti,kad skrydžiai taptų legalūs.Drąsūs visi esam iki tol, kol patenkam į teisingumo mašinos rankas.
Į viršų
Valdas-Fox
Tr Kov 07 2012, 12:31
ValdasFox
Užsiregistravęs dalyvis #636
Prisijungta: Pn Rgs 10 2010, 02:23
Pranešimų: 387
KL rašė ...

Supratau, kad esu visiškai nesuprastas.

o galbūt viskas yra atvirkščiai? Gal pasiūlymas buvo tamsios tautos nesuprastas?
Aš suprantu viską paprastai: kam leisti skraidyti šalyje, kam ne, didele dalim sprendžia tos šalies CAA. Tai dabar jei Lietuvos CAA gali perlaužti butelį su Latvijos CAA ir nuspręsti dėl automatiško abipusio ULO dokumentų pripažinimo, tai.... labai gerai! Bet prie ko čia federacijos ir aeroklubas? Juk jie vistiek absoliučiai nieko nesprendžia ir gali tik prašyti, nu dar butelio subėgioti...
o kad tamsi tauta nori per sieną skraidyti, tai matosi iškart... Klausimas kaip dar reikia pareikšti norą??? Viską sprendžia vistiek CAA....

KL rašė ...

Jeigu jums nereikia CAA pagalbos, kad galėtumėt skristi legaliai į užsienį (viskas būtų suderinta iš anksto tarpvalstybiniais susitarimais),

dar ir kaip reikia. Ir jau seniai reikia. Mes tik nesusišnekam sprendžiant klausimą "kokios formos prašymą reikia parašyti CAA, kad ji imtųsi šio reikalo". Ir kodėl išvis reikia prašymo dalykams, kur iškart aišku kad visi jų nori. Juk jokia federacija nepasirašys galiojančios tarpvalstybinės sutarties. Dar klausimas CAA pati turi įgaliojimus šiuo klausimu, dar yra ir URM... Tokio lygio sutarties suderinimas su kokių penkių valstybių kompetetingom institucijom gali truputį ir užtrukti....
Tam ir pateikiau Vokietijos pavyzdį, kaip paprastai, logiškai ir greitai suinteresuotų šalių CAA-jos gali išspręsti problemą. Tačiau bent jau tam tikrų šalių CAA veiksmai nei man nei niekam iš mano pažįstamų dar niekada nesisiejo nei su logika nei su paprastumu....
Į viršų
KL
Tr Kov 07 2012, 01:06
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59
Pranešimų: 969
Gal angliškai bus aiškiau?

http://www.bmaa.org/upload/U365041_mla_flying_in_europe.pdf

http://www.bmaa.org/upload/U215940_flying_abroad_by_microlight_v.9.doc
Į viršų
Eiti į puslapį       >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.0711sek,0.0098iš to užklausomsDB užklausos:29. Naudojama atmintis:3,917kb