Diskusijos
Mano Sparnai :: Diskusijos :: BENDRI KLAUSIMAI :: Juridinė orlaivio statymo dalis. Įstatymai. CAA informacija |
|
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >> |
NASA aviacijos incidentų pranešimo sistema |
Eiti į puslapį >> | |
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
|
Autorius | Pranešimas | ||
PovilasK |
| ||
Povilas Užsiregistravęs dalyvis #549 Prisijungta: Kt Kov 11 2010, 10:53Vieta: Vilnius Pranešimų: 739 | Anksčiau Beno įvardinta problema - pasitikėjimo tarp institucijų ir pilotų trūkumas egzistuoja ne vien Lietuvoje. Jai spręsti NASA sukūrė pranešimų sistemą, kurioje įstatymu užtikrintas pažeidėjo / piloto asmens duomenų konfidencialumas, taip pat draudimas naudoti surinktą medžiagą kokiam nors teisiniam "poveikiui". http://asrs.arc.nasa.gov/report/caveat.html?formType=atc Nuasmeninta informacija perduodama JAV FAA, kuri pagal tai atnaujina teisės aktus, leidžia rekomendacijas. p.s. teiginiai, jog "užsienyje pranešinėja, Lietuvoje - nepranešinėja" - kol kas menkai grįsti. Gal būtų galima pamatyti santykius tarp pilotų/orlaivių skaičiaus bei pranešimų kiekio ? (Tame pačiame EASA/HAWK raporte paminėta, jog kiekvienoje šalyje informacijos pateikimas - labai skiriasi...) | ||
Į viršų | | ||
KL |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #13 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59Pranešimų: 969 | Tai, kad Lietuvoje vengiama pranešinėti apie įvykius, yra vieša paslaptis. Dėl to gaunam užklausimus net iš EASA. O ką kalbėti apie eksperimentinius? Dažniausiai sužinom apie įvykius iš DELFI-o. Tai atrodytų keista, nes kol kas nežinau nei vieno atvejo, kad pranešęs būtų kaip nors nukentėjes. Nėra tokios atsakomybės. Atvirkščiai, kiek žinau, už įvykio nuslėpimą yra straipsnis. Jau nekalbant apie tai, kad CAA neturi teisės tirti įvykių. Čia gal "litovco" instinktai išlikę - patyliukais susitvarkyti ir slėptis kol galima nuo valdžios. Bet ULOPF tai sava organizacija. Nesenai tikrinau vieną ULO - liemuo, važiuoklė aiškiai deformuoti, gavę smūgį, savininkas, aišku, nieko nežino. O kiek "patrumpintų" sraigtų, "grubių tupdymų" su "nežymiais pažeidimais", kai reikia remontuoti nulaužtus sparnus... O kalbam apie pilną pasitikėjimą ir tinkamumo skraidyti deklaracijas... | ||
Į viršų | | ||
PovilasK |
| ||
Povilas Užsiregistravęs dalyvis #549 Prisijungta: Kt Kov 11 2010, 10:53Vieta: Vilnius Pranešimų: 739 | KL rašė ... Tai, kad Lietuvoje vengiama pranešinėti apie įvykius, yra vieša paslaptis. Dėl to gaunam užklausimus net iš EASA. Ar į EASA ataskaitas papuola eksperimentinės (MKO, ULO) klasės orlaiviai ? Ar tai liečia tik sertifikuotus (Cessna, Wilga, etc) ? EASA dokumentacijoje tai neapibrėžta (paliekama spręsti valstybei-narei?) EASA puslapio skyrius "teisinis reguliavimas", teigia, jog kasa ir ką reikia tirti aprašyta direktyvoje 996/2010 (direktyvą lietuvių kalba rasite čia ). Jame: 5. Straipnis. "Įpareigojimas atlikti tyrimą" (perfrazuota - nekeičiant esmės): #1-2. Turi būti atliekamas visų avarijų, incidentų (...), išskyrus ANNEX 2. #3-4. (...) ANNEX 2 tirti reikia, "jei tikisi padaryti išvadas, kurias galėtų panaudoti saugai didinti". t.y. labai panašu į aviacijos įstatymą ir "reikalavimus nustato caa...." (šiuo atveju - ministerijos tyrėjas ?). *************************** Gerų tyrimų - reikia. Tačiau imant EASA modelį (pvz: pranešti apie nesertifikuotas dalis, pranešti apie variklio sustojimą, pranešti apie nesankcionuotus remontus) - paskęsim... Kur riba ? | ||
Į viršų | | ||
KL |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #13 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59Pranešimų: 969 | 1. Kalbėjau apie visus mūsų pilotus-savininkus. Nemanau, kad eksperimentinių savininkai išsiskiria į geresnę pusę ir dažniau pranešinėja, negu sertifikuotų. 2. Jeigu atidžiau pažiūrėti į mūsų galimybes informuoti, tai CAA puslapyje rasime: - konfidencialus pranešimas apie įvykį (pateikiant, bet niekur neskelbiant pranešusio duomenis), - anoniminis pranešimas apie pavojų skrydžio saugai, - anoniminis pranešimas apie pavojų skrydžio saugumui. Paskutinieji du daugiau skirti keleiviams, bet tas neturi reikšmės, nes anonimo statusas leidžia viską. Kokios dar galimybės informuoti trūksta? | ||
Į viršų | | ||
PovilasK |
| ||
Povilas Užsiregistravęs dalyvis #549 Prisijungta: Kt Kov 11 2010, 10:53Vieta: Vilnius Pranešimų: 739 | KL rašė ... - konfidencialus pranešimas apie įvykį (pateikiant, bet niekur neskelbiant pranešusio duomenis), O kokia atsakomybė lėktuvui / pilotui ? Stabdomas tinkamumas ? Vykdomas patikrinimas ? Tai nėra aiškiai aprašyta. NASA sistemoje: Section 91.25 of the Federal Aviation Regulations (14 CFR 91.25) prohibits reports filed with NASA from being used for FAA enforcement purposes. This report will not be made available to the FAA for civil penalty or certificate actions . Grubus vertimas: JAV sistemos taisyklės draudžia NASA raportą naudoti FAA(CAA) taisyklių įgyvendinimui, baudoms ar tinkamumui ("certificate actions"). p.s. Prieš keletą dienų susirašiau su CAA direktorium: atrašė, jog analogišką NASA sistemai planuojama paleisti lapkritį - apie tai informuos. | ||
Į viršų | | ||
KL |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #13 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59Pranešimų: 969 | Nesu tikras, kad supratau kam to reikia: kam pranešti apie įvykį, jeigu po to niekas nebegali nei sustabdyti tinkamumo, nei atlikti tyrimo? Savininko vietoje, gavęs tinkamumą aš iš karto anonimiškai praneščiau apie įvykį (kažkas viduje sutraškėjo), užsigarantuodamas savo tinkamumo "neliečiamybę". Gali nieko nebedaryti, o CAA vistiek atsako, tinkamumas galioja. Vienintelė būtų nauda iš tokio pranešimo. | ||
Į viršų | | ||
PovilasK |
| ||
Povilas Užsiregistravęs dalyvis #549 Prisijungta: Kt Kov 11 2010, 10:53Vieta: Vilnius Pranešimų: 739 | KL rašė ... Nesu tikras, kad supratau kam to reikia: kam pranešti apie įvykį, jeigu po to niekas nebegali nei sustabdyti tinkamumo, nei atlikti tyrimo? Savininko vietoje, gavęs tinkamumą aš iš karto anonimiškai praneščiau apie įvykį (kažkas viduje sutraškėjo), užsigarantuodamas savo tinkamumo "neliečiamybę". Gali nieko nebedaryti, o CAA vistiek atsako, tinkamumas galioja. Vienintelė būtų nauda iš tokio pranešimo. Sistemos paskirtis yra rinkti informaciją, atsiribojant nuo viso kito. Pranešimas sistemoje nuo prievolių neatleidžia ir imuniteto nesuteikia. | ||
Į viršų | | ||
Valdas-Fox |
| ||
ValdasFox Užsiregistravęs dalyvis #636 Prisijungta: Pn Rgs 10 2010, 02:23Pranešimų: 387 | Aš niekaip nesuprantu, kam reikia pranešinėti apie pvz grubius tupdymus. Juk aviacijos bendruomenė nieko naujo iš to nesužinos, išskyrus atskirų individų žemesnių intstinktų patenkinimą (iš kurio ir gyvena visokios kriminalinės TV laidos ir kiti penkti puslapiai). Pranešinėti manau reikia tik apie tokius įvykius, kurie turi naujienos potencialą, kuris gali padėti išvengti panašių įvykių ateityje. Kokį potencialą įvykių išvengimui turi žinia apie tai kad Jonas ar Pertras per durną galvą sulankstė važiuoklę? Manau kad jokios. Manau kad žmonės, nesistengdami viešinties elgiasi iš principo teisingai, nes dėl aviacijos bendruomenės mažumo nėra jokių šansų užtikrinti rimtą incidento dalyvių konfidencialumą. [ Redaguota Pr Spa 05 2015, 10:45 ] | ||
Į viršų | | ||
Valdas-Fox |
| ||
ValdasFox Užsiregistravęs dalyvis #636 Prisijungta: Pn Rgs 10 2010, 02:23Pranešimų: 387 | KL rašė ... CAA vistiek atsako Va, vienas klausimas į DUK, nes niekaip nesuprantu šito dažnai kartojamo argumento. Už ką atsako CAA? Pvz: orlaiviui išduotas tinkamumo sertifikatas, nors orlaivis netinkamas. Įvyksta įvykis, ar CAA privalės sumokėti už pasekmes? Kiek tokių įvykių yra buvę Lietuvoj ir Europoje? | ||
Į viršų | | ||
KL |
| ||
Užsiregistravęs dalyvis #13 Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:59Pranešimų: 969 | Valdas-Fox rašė ... Aš niekaip nesuprantu, kam reikia pranešinėti apie pvz grubius tupdymus...Kokį potencialą įvykių išvengimui turi žinia apie tai kad Jonas ar Pertras per durną galvą sulankstė važiuoklę? Manau kad jokios. O aš manau, kad pranešimas gali išgelbėti Jono, Petro ir dar kelių žmonių gyvybes. Povilui dėl pranešimų: Įvertinus tai, kad: 1. Reikia tik informacijos statistikai, ne operatyvių priemonių, 2. CAA jau yra trys būdai pranešti visiems įvykiams ir pavojams, 3. Federacija yra žymiai arčiau tokios informacijos, negu CAA, ar nebūtų geriau ir efektyviau numatyti tokią galimybę tiesiai ULOPF puslapyje? Čia ne kritika, ar išsisukinėjimas, tik idėja... | ||
Į viršų | | ||
Eiti į puslapį >> | |
Powered by e107 Forum System