Mano Sparnai: Diskusijos / Teorija.Skaičiavimai.Projektai / Tomo Skripkausko lektuvo projektas


Diskusijos

Mano Sparnai :: Diskusijos :: LĖKTUVO GAMYBOS, KONSTRAVIMO KLAUSIMAI :: Teorija.Skaičiavimai.Projektai
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Tomo Skripkausko lektuvo projektas
Eiti į puslapį   <<        >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
Arvydas ANBO2
Tr Lap 25 2015, 12:53
Kiekvienas statome savo bažnyčią
Užsiregistravęs dalyvis #3176
Prisijungta: Sk Vas 23 2014, 08:55
Pranešimų: 247
Raseiniuose Buvo Magija-2, jos savininkas pavydus- priziuri savo lektuva kaip zmona.
Deja, musu ( mano su Valdu ) Magija per ziema yra tobulinama- dedam dviguba valdyma, kad galetume jaunima skraidinti. Bet link vasaros tikrai galesi isbandyti.
Į viršų
AR
Kt Lap 26 2015, 09:21
www.ROTORKLUBAS.lt
Užsiregistravęs dalyvis #6
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 08:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 3567

Rolandas rašė ...



C22 su 18m2 ploto sparnu minimalus greitis turėtų būti apie 50 km/val, realiai su minkštu sparnu yra apie 90 km/val. Kur čia gėris?





esu isbandes- prie 60 km/h ore dar laikosi (su 100 kg pilotu). Tiesa tapkes eleronu pavaldumas net ir prie kreiserinio greicio yra toks prastas, kad net ir nedidelio pablaskymo salygom minciu kyla ivairiu (kaip sako viena sena konservatore).


[ Redaguota Kt Lap 26 2015, 09:21 ]
Į viršų
Reno
Kt Lap 26 2015, 09:22
Užsiregistravęs dalyvis #664
Prisijungta: Kt Spa 21 2010, 05:44
Pranešimų: 1401
NNN rašė ...
O ar galiu paklausti, kodėl ima Tomas sklandytuvą ir nori "prišriūbuot" jam motorą?, ir padaryt jį lėktuvu? Tai, kaip pastebėjau, labai madinga mūsuose. Mano, nieko nenutuokiančio apie lėktuvus, nuomone tai yra principinė klaida - juk sklandytuvo ir lėktuvo skrydis labai skiriasi.J.Dovydaičio knygoj kažkurioj sakoma, kad "sklandytuvas ir lėktuvas skiriasi, kaip valtis nuo vežimo".

Kad tos "principinės klaidos" nevengia net gerai žinomi sklandytuvų gamintojai. Pvz, prie iki šiol vis dar populiariaus "veterano" - medinio sklandytuvo Ka-6E kažkada "prišiūbavo" kaprizingą 2-taktį motoriuką ir išėjo - ASK-14:


Faktas, kad ta "vežimvaltė" tikrai labai vykusi, žinoma, jeigu naudojama pagal paskirtį. Su ASK-14 iš Lietuvos į Slovakiją per 5 val. nenusigausi. Bet savo pageidaujamam neaptakiam lėktuvėliui tokių tikslų juk nekelia ir Tomas
Į viršų
Algirdas L
Kt Lap 26 2015, 09:34
Užsiregistravęs dalyvis #541
Prisijungta: Št Vas 27 2010, 09:34
Vieta: Vilnius
Pranešimų: 532
Šiemet skraidžiau su keturiais C 22, du su kietais sparnais, du su minkštais.Varikliai R 582. Su kietais sparnais lengvai skrenda 140 km/val. kreiseris - 120 km/val.Apskritai lėktuvas prastas, bet pasimokyti galima.Su minkštu sparnu skridimo diapazonas 40 km/val. visgi yra.Tiesa, yra kelios C22 modifikacijos ir kartais reikia patobulinti.Skraidyti sunkoka, kokybė menka, bet lengvai tupdosi. Pagaliau naudotą galima nupirkti už 3 - 4 tūks, EUR. ,,Skudurinių,, prigaminta daugybė,tai visi pirkėjai kvaili, tik mes protingi ?
P.S. Rolandas sako, kad niekas nenori mokyti su C22, tai ten kaltas ne lektuvas, o mokinys - savininkas.Aš, pvz.nenoriu skristi, nes man nepatinka diržų tvirtinimas, dar kai kas.
Į viršų
vytas
Kt Lap 26 2015, 10:35
nespjauk į vandenį,jei nieks jo negers
Užsiregistravęs dalyvis #34
Prisijungta: Pr Vas 25 2008, 09:49
Pranešimų: 2966
Nuo to momento,kai tema nukrypo apie minkštasparnius("škudurlius"),dikusija tapo panaši ne į konstruktorių diskusiją,bet į serijalą"Visi vyrai kiaulės".Bent jau pavadinimas atitinka diskusijos turinį.Suprasčiau,kad rašytų žurnalistai-jiems viskas,kas kabo ore ar skrenda,yra skraidyklės.
Vien paminėjus žodį "škudurliniai",tampa aišku -C22. Ir taškas.Kad būtų įtikinamiau,paimamas pats blogiausias šios klasės atstovas. Visi kiti neegzistuoja. Ar nenorim,kad egzistuotų. Suprantu,kad galima nesidomėt ir nežinot apie kitus. O ar oponentai žino,kad pvz tas pats nelemtas C22 irgi turi 2 sparnų tipus:-storo ir plono profilio(mano žiniomis plono profilio ant Lietuvos niekas ir neturėjo).Ir kad plonojo prodilio sparnui panaudotos pažangesnės medžiagos ir kad greičių diapazonas pas jį šiek tiek,bet visgi didesnis.?Abejoju ar žino.bet nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės.
Ir aplamai viso ko pagrindu imant tik C22,diskusija nuo pradžios tampa nekorektiška. Juk nuo C22 pagaminimo konstruktoriai nesnaudė,o pastoviai tobulino skudurinį sparną. Kadangi tenka susidurti su įvairiausiom"tapkėm" siuvant joms dangas, galiu tvirtinti,kad iki šiol bene labiausiai ištobulintas "škudurlinukas" yra italų Flash.Iš pažiūros jo minkštasparniu net ir nepavadintum,nors būtent toks.O skrenda jis ne blogiau pvz už metalinį Tecnam Echo. Greičių diapazonas didelis,kreiseris su Rotax 80 a.j 160km/val. ,pavaldumas superinis. Tereikėjo sumontuoti sparne gerą dangos įtempimo mechanizmą,prikniedyti profilius prie priekinio ir galinio lonžeronų ir panaudoti Šiuolaikines dangos medžiagas.
Be abejo net ir tokia sparno konstrukcija niekada neprilygs metaliniam ar plastikiniam sparnui,Bet jei kalbėsim apie sparno gamybos paprastumą ir kaštus,manau niekas nenuginčys,kad skudurinis žymiai lenkia minėtus. tai gal dėl šios priežasties Škudurlių vis dar ir neatsisako??
O nuo nekonstruktyvios mūsų diskusijos,manau Tomui nė kiek aiškiau nesidaro.Tai gal geriau argumentai,nei emocijos

[ Redaguota Kt Lap 26 2015, 10:43 ]
Į viršų
ežiukas rūke
Kt Lap 26 2015, 12:49
Svečias
Aš Tomui pasiūličiau pagalvoti ar tikrai jis nori konstruot orlėki.Nepaslaptis-lėktuvo konstravimas keblus reikalas, mes čia renkamės daugmaž idėjiniai nagų daužytojai, norint daugiau skraidytgal labjau apsimoka pasidairyt iš jau gaminamų pvz . https://www.youtube.com/watch?v=bZyqDlnaH_4 aš ir pats rimtai apie panašu galvoju.Du benzopjūlo varikliukai,benzino irgi kaip benzopjūklas,skrendi lengvai.....ko gero jam ir teisių nereikia ,o kad kiekviena aparata reik mokėt valdyti manau nieks neprieštaraus.Netgi du vienodi orlėkiai gali skrist šiektiek skirtingaiir nieks nepasakys kodėl.

[ Redaguota Kt Lap 26 2015, 12:50 ]
Į viršų
NNN
Kt Lap 26 2015, 12:53
NNN
Užsiregistravęs dalyvis #14
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56
Pranešimų: 5732
Reno rašė ...

NNN rašė ...
O ar galiu paklausti, kodėl ima Tomas sklandytuvą ir nori "prišriūbuot" jam motorą?, ir padaryt jį lėktuvu? Tai, kaip pastebėjau, labai madinga mūsuose. Mano, nieko nenutuokiančio apie lėktuvus, nuomone tai yra principinė klaida - juk sklandytuvo ir lėktuvo skrydis labai skiriasi.J.Dovydaičio knygoj kažkurioj sakoma, kad "sklandytuvas ir lėktuvas skiriasi, kaip valtis nuo vežimo".

Kad tos "principinės klaidos" nevengia net gerai žinomi sklandytuvų gamintojai. Pvz, prie iki šiol vis dar populiariaus "veterano" - medinio sklandytuvo Ka-6E kažkada "prišiūbavo" kaprizingą 2-taktį motoriuką ir išėjo - ASK-14:


Faktas, kad ta "vežimvaltė" tikrai labai vykusi, žinoma, jeigu naudojama pagal paskirtį. Su ASK-14 iš Lietuvos į Slovakiją per 5 val. nenusigausi. Bet savo pageidaujamam neaptakiam lėktuvėliui tokių tikslų juk nekelia ir Tomas


Jei Tomas siekia būtent tokio rezultato, tai tuomet pritariu Reno - viskas turėtų būti OK
Į viršų
Rolandas
Pr Lap 30 2015, 10:42
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5558
Dažnai diskusijos apie gerą lėktuvą nuvedamos į šoną, dėl elementarių tiesų ignoravimo arba nežinojimo.

Štai trys pagrindiniai dalykai, surašyti pagal svarbą:

1-Geras aptakumas.
2-Mažas svoris.
3-Geras pastovumas-pavaldumas.


Yra ir kiti svarbūs dalykai-tai konstrukcijos patikimumas, kaina, paprastumas, dizainas ir t.t.

Bet kurį iš trijų reikalavimų ignoruojant, tuo labiau ignoruojant du ar visus tris, geriau net nepradėti projektuot.

Dažniausiai nedaug išmanantys žavisi panašiais daiktais: http://www.quicksilveraircraft.com/sport2s.php
Tokie lėktuvai dalinai patenkina tik vieną-svorio reikalavimą. Kad patenkinamai skristų, jiems reikia labai galingų variklių, didelių kuro sąnaudų, ramaus oro.

Geras aptakumas visada padidina konstrukcijos svorį, tačiau tai su kaupu atsiperka-atsiranda geras greičių diapozonas, ženkliai sumažėja kuro sąnaudos ir reikalingas variklio galingumas, lėktuvas tampa žymiai saugesnis ir komfortiškesnis.
Projektuojant visada kruopščiai parenkamas sparno profilis, geometrija. Reikėtų taip pat rūpintis ir liemens, važiuoklės aptakumu.
Jei draugas vėžina baidare, o jūs laikote į vandenį įkištą ranką, greitai susilauksite prašymo nestabdyti. Lygiai taip lėktuve -net mažas išsikišęs daiktas labai kenkia skrydžiui.
Visiška nesąmonė teiginys, kad prie mažų greičių aptakumas nesvarbu.
Svoris dažnai viršina užkeiktą biurokratinę 450 kg ribą ir tampa proga rėksniams patriukšmauti.

Todėl jei norite saugiai, pigiai, komfortiškai skraidyti, nesimelskite tik svorio stabukui. Aptakumas yra gerokai svarbiau.

Na o pastovumas-pavaldumas atskira didelė problema. Galiu pasakyti, kad du trečdaliai ultralengvų lėktuvų šią problemą sprendžia nepatenkinamai. Nežiūrint kainos ir sudėtingumo yra nepastovūs ar sunkiai valdomi.
Iš gerų galiu paminėti TL "Sting", "Technam P 92", "Bristel", "Skyranger" lėktuvus.

Ir dar-sparno mechanizacija. Tik užsparnius turintis lėktuvas gali pretenduoti į gerų kategoriją.
Visokie žemyn nulenkiami eleronai- nesąmonė. Jei jie yra, paprastai jais niekas nesinaudoja. Jei naudojasi-dažnai tai baigiasi virtimu ant sparno tupiant ir mažesne ar didesne avarija. Jeigu jau neišeina padaryti užsparnių, pasitenkinkit paprastais eleronais.

[ Redaguota Pr Lap 30 2015, 02:49 ]
Į viršų
NNN
Pr Lap 30 2015, 02:08
NNN
Užsiregistravęs dalyvis #14
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 12:56
Pranešimų: 5732
O šis ar geras?



Į viršų
Rolandas
Pr Lap 30 2015, 02:28
rolandas
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: An Vas 19 2008, 01:09
Pranešimų: 5558
Vienas niuansas-propelerio vieta.
Jei galima, propelerį visada reikia daryti traukiantį, t.y. dirbantį švariame oro sraute.
Esu padaręs keletą lėktuvų su stumiančiu propeleriu tik dėl komponavimo. Toks lėktuvas patogus pradedančiam, važiuoklės schema atleidžia grubias tupdymo klaidas. Deja rimtesnės avarijos atveju pilotas nukenčia labiau, nei skrendantis klasikinės schemos lėktuvu-variklis iš priekio.

Atkreipkit dėmesį, kokie triukšmingi lėktuvai su stumiančiu propeleriu, lyginant su traukiančiais. Ir tai ne vien triukšmas, bet ir sumažėjęs propelerio efektyvumas dėl darbo sujauktame sraute.
Kad stumiantis propeleris gerai dirbtų, atstumas nuo artimiausios kliųties turi būti bent dvi kliūties stygos. Daugeliu atvejų tai neįmanoma, todėl ir skraido staugdami ir plerpdami.
Palyginkit "Bekas" ir sakysim CTSW. Variklis tas pats, triukšmas skiriasi labai. Ypač triukšmingos dėl blogo aptakumo buvo https://en.wikipedia.org/wiki/Aviatika-MAI-890
Į viršų
Eiti į puslapį   <<        >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.0942sek,0.0121iš to užklausomsDB užklausos:31. Naudojama atmintis:3,958kb