Mano Sparnai: Diskusijos / Juridinė orlaivio statymo dalis. Įstatymai. CAA informacija / Parasparniai bendroje oro erdvėje


Diskusijos

Mano Sparnai :: Diskusijos :: BENDRI KLAUSIMAI :: Juridinė orlaivio statymo dalis. Įstatymai. CAA informacija
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Parasparniai bendroje oro erdvėje
Eiti į puslapį   <<        >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, Administratorius
Autorius Pranešimas
Karolis D
Kt Sau 27 2011, 03:23
Užsiregistravęs dalyvis #729
Prisijungta: Kt Sau 27 2011, 12:23
Pranešimų: 9
Siandien as nezinau nei vieno zmogaus ar klubo kuris buksyruotu parasparnius naudodamas metalini trosa. Pries 5 metus tokiu dar buvo, siandien praktiskai nebera.

Parasparniu buksyrui yra naudojamos 2 tipu virves:

- Polyesterio sintetine virve, trukimo jega apie 180-230kg. Tokia virve yra gana tampri, tamposi apie 10% ir stora, apie 5-6mm. Siai dienai pats populiariausias variantas, nes labai pigi ir galima nusipirkti Lietuvoj.

- Dyneema arba spectra, dazniausia naudojamas 500-600kg nominalas, storis nuo 2.5 iki 3.2 mm. Tokia virve praktiskai nesitampo (<1%), yra plonesne ir tvirtesne ir galbut geriau atitinkanti "pjuklo" savybes.

Sintetine virve pasizymi gerom statinio apkrovimo savybem, ty naujos kartos dyneema gali islaikyti didesni svori negu tokio pat storumo plieninis trosas. Taciau ji yra labai jautri bet kokiem pazeidimam, uzkabinus uz zenklo, akmens, arba ziema net susalusio zemes grumsto virve pazedziama taip kad ja reikia ismesti, arba tiesiog nutruksta.

As pats su dyneema skraidau 4 metus, is praktikos galiu pasakyt kad metalo su ja nelabai nupjausi. Esu kelis kartus uzkabines kelio zenkla ir tokiu budu ji "pjoves" po kelias minutes, ko pasekoje aliumininis zenklas buna nublizgintas, bet apie nupjovima kalba kaip ir neina. Konkreciu testu su lektuvo sparnais nedariau, todel sita informacija yra tik spelioniu lygyje Kaip ten bebutu, paprastai lektuvo sparnas gaminamas aptakus ir daug didesne tikimybe kad virve juo tiesiog nuslys arba nutruks.

Taciau pats susidurimo faktas manau yra pavojingas abiem pusem, nes labai sunku prognozuoti kokios kiekvienam bus pasekmes, tarkim virve gali isisukti i propeleri arba uzsikabinti uz sparno ir ivesti lektuva i suktuka, sugadinti vairo mechanizma, turbut prisigalvoti galima daug ko...

Dar viena is problemu yra ta, kad PG pilotai nera apmokomi sitoj srity ir is esmes nelabai supranta kad tampydamiesi ivairiuose kaimuose pazeidineja istatymus. Tai nera jiem sakoma apmokymu metu ir tai nera itraukta i mokymo programa. Zmogus baigia mokykla, ir jam atrodo kad jis turi laisve skraidyti kur nori ir kada nori, geriausiu atveju yra girdejes apie toki dalyka kaip CTR zona ir kad per arti prie ju geriau neskraidyt Valkininkuose arba Birstone arba Panevezy dirba daugiau ar maziau kvalifikuoti operatoriai kurie bent jau turi aviacini dazni, bet yra dar N neoficialiu startavieciu kur geriausiu atveju naudojamos PMR stoteles arba is viso jokiu.

Neseniai pasikeite LSPSF valdzia, manau su tuo bus susije nemazai pakeitimu, tarp ju ir papildyta mokymo programa, kitaip tariant bandysim atsikratyti PG ziopliu statuso, taciau reikia tureti omeny kad tai yra procesas kuris uztrunka ne viena diena... Reiketu nepamirst kad siandien PG pilotu yra keli simtai, ju daugeja labai greitai, pasyviniu isvilktuvu daugeja dar greiciau ir mazame aukstyje skraidyti is esmes reikia gana atsargiai. Pries 4 metus buvo 1-2 veikiancios "pasyvkes", siandien turbut daugiau kaip 10, kai geras oras visos jos "dirba" vienu metu. Manau dar po keliu metu bus 20-30, nes technologija pigi ir pasigaminti isvilktuva nera sudetinga, kai aplinkui tiek pavyzdziu. PG piloto licencija galima gauti per 2 savaiciu stovyklos apmokymus.
Į viršų
AR
Kt Sau 27 2011, 04:15
www.ROTORKLUBAS.lt
Užsiregistravęs dalyvis #6
Prisijungta: Pr Vas 18 2008, 08:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 3567
tai laukiam zemelapio su pazymetom startavietem (reiktu zymeti net tas kuriose sraidoma labai retai ir mazai - atsargumas nepamaisys). Planuojant skrydi marsrutu visai nesudetinga pasiziuret ar pakeliui nera parasparniu startavieciu ir jei tokios yra - aplenkti ta vieta
Į viršų
Karolis D
Kt Sau 27 2011, 04:50
Užsiregistravęs dalyvis #729
Prisijungta: Kt Sau 27 2011, 12:23
Pranešimų: 9
Kaip tik dabar tuo uzsiemu. As sudesiu skraidavietes kuriose yra realiai skraidoma, tarkim padaromi bent keli pakilimai per metus. Apskritai galimu startavieciu yra labai daug, kol kas jose niekas neskraido nes nezino kad tokie keliukai yra. Jeigu visus imanomus variantus sudesiu viesai i interneta, tai automatiskai visi prades ten vazineti ir kita sezona ponams gali nebelikti vietos kur skraidyt
Į viršų
jankelis
Kt Sau 27 2011, 10:11
Užsiregistravęs dalyvis #359
Prisijungta: An Kov 10 2009, 07:29
Pranešimų: 316
Manau gali buti atvirksciai. ;Laisvunam; liks daug maziau vietos kai tik ivyks incidentas ar tragedija.
Į viršų
Algirdas L
Kt Sau 27 2011, 10:15
Užsiregistravęs dalyvis #541
Prisijungta: Št Vas 27 2010, 09:34
Vieta: Vilnius
Pranešimų: 532
Prieš sužymint skraidavietes gal reikia pasidomėti ar jos niekam nekenks,t.y.suderinti su artimiausiais aerodomais,savivaldybe,seniūnija,artimiausiais gyventojais ir, žinoma,CAA. Dabar tai panašu į diktatą
Į viršų
rimantas
Kt Sau 27 2011, 10:27
Užsiregistravęs dalyvis #623
Prisijungta: Sk Rgp 22 2010, 07:24
Pranešimų: 44
Spelioju, kokiais zigzagais skraidys AR kai ponas KarolisD savavaliskai prikeps skraidavieciu.
Į viršų
Karolis D
Kt Sau 27 2011, 11:03
Užsiregistravęs dalyvis #729
Prisijungta: Kt Sau 27 2011, 12:23
Pranešimų: 9
Neturiu jokio noro uzsiimti diktatura.

Siandien as suzymejau faktines skraidavietes kuriose siais metais buvo aktyviai skraidoma. Rytoj bus uzregistruotas oficialus adresas ir galesiu sita info paskelbti viesai.

Kai sita informacija bus visiem viesai prieinama, tada galima ziureti, analizuoti ir tartis: ar tos skraidavietes kam nors kenkia, ar nekenkia, ar jas geriau palikti ar geriau ten neskraidyti. As nesakau kad dabar suzymiu taskus Lietuvoj apie kuriuos jus privalot apskristi 20km spinduliu. As suzymiu taskus kuriuose siandien yra tam tikras aktyvumas.

Taip suzymedamas aktyvias skraidavietes as turiu 2 tikslus:

a) informuoti kitu tipu orlaivius, kad tose vietose galimas troso pavojus.
b) sudaryti galimybe isanalizuoti esama situacija ir bendrai nuspresti kaip reiketu elgtis toliau.

Ta sarasa galima pildyti arba keisti bendru nutarimu. Galbut kai kurias is tu skraidavieciu galima legalizuoti ir itraukti i oficialu zemelapi.

Musu federacija nera pajegi uzdrausti buksyra pasyviniais isvilktuvais (su sautuvu prie zvyrkelio tikrai niekas nestoves), taciau tam tikru priemoniu vis delto gali imtis. PVZ neuzskaityti skrydziu oficialiose varzybose jeigu skrydis pradetas draudziamoj startavietej ir pan.

Karolis
Į viršų
JIG
Pn Sau 28 2011, 09:35
Užsiregistravęs dalyvis #55
Prisijungta: Tr Kov 12 2008, 11:54
Pranešimų: 262
Sveiki, o kodel niekas nekalba apie aviacinio diapazono naudojima parasparniu pilotams? RRT neduoda leidimo, jei orlaivis neturi registracijos, bet gal cia ir reiketu kelt klausima. Kadangi tai tiesiogiai susije su skrydziu sauga, gal vertetu bandyt sprest klausima. Pvz. isduoti leidima naudoti avia diapazona, turintiems licencijas: PG- PARAPRO, PPG- ULO (islaikiusiems r. rysio egzamina) ar panasiai. Idomu kaip yra kitose salyse? Taip pat?
Į viršų
Algirdas L
Pn Sau 28 2011, 11:48
Užsiregistravęs dalyvis #541
Prisijungta: Št Vas 27 2010, 09:34
Vieta: Vilnius
Pranešimų: 532
Aviacinio diapazono ryšys čia labai svarbus,bet man kyla toks klausimas: jeigu aš, neturėdamas orlaivio,noriu pirkti nešiojamą aviacinę stotelę pvz skrydžių koordinavimui,mokymo tikslams,esu didelis aviacijos mėgėjas? Pagaliau šokinėju parašiutu,skraidau parasparniu ir noriu užsitikrinti saugumą.Tai ką,neturiu teisės?
Į viršų
Reno
Pn Sau 28 2011, 11:58
Užsiregistravęs dalyvis #664
Prisijungta: Kt Spa 21 2010, 05:44
Pranešimų: 1401
PPG tarpe yra radistų ir jie bandė derėtis su RRT, bet nesėkmingai. Kiek supratau, pagal galiojančius įtatymus aviacinio dažnio stotelė gali būti "skraidinama" tik būdama neatskiriama konkretaus (registruoto) orlaivio dalimi. Juk r.ryšio metu prisistatoma pasakant oficialų orlaivio registracijos numeri, o ne asmeninius duomenis. Aviacinės r.stoties "prikabinti" prie asmeninės licencijos neleidžia, nes tuomet ryšio įranga taptų ne orlaivio, o piloto "komplektacijos" dalimi.
Nors atskirose šalyse taisyklės skiriasi (kai kur parasparniai ne tik kad neregistruojami, bet ir jais oficialiai skraidyti net licencijos nereikia), r.ryšio situacija yra panaši - PG ir PPG pilotai dažniausia naudojasi PMR arba mėgėjiško dažnio stotelėmis (pastarosioms oficialiai taip pat reikia būt išlaikius r.ryšio egzaminą).
Į viršų
Eiti į puslapį   <<        >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System
Atvaizdavimo laikas0.0671sek,0.0070iš to užklausomsDB užklausos:31. Naudojama atmintis:3,939kb